اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان از ابتدای سال ۹۹

مدیرکل درمان و حمایت اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر درباره آخرین وضعیت از بیمه درمان معتادان توضیحاتی داد.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان از ابتدای سال ۹۹

حمید جمعه‌پور مدیرکل درمان و حمایت اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگویی، درباره آخرین وضعیت از بیمه درمان معتادان اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که ستاد مبارزه با موادمخدر با حضور رئیس جمهور داشت، قرار شد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه ۹۹ برای بیمه درمان معتادان اختصاص داده شود.

جمعه‌پور بیان کرد: بیمه درمان معتادان در قانون است که در گذشته اجرا می‌شد و بنابه دلایلی این اعتبار از سرفصل بیمه سلامت حذف شد که با پیگیری های ستاد مبارزه با موادمخدر از ابتدای سال ۹۹ بیمه درمان معتادان برقرار می‌شود.

مدیرکل درمان و حمایت اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: فرانشیز را خود معتادان پرداخت می‌کند که هزینه ناچیزی است و مابقی هزینه از محل بیمه که بخش اعظم هزینه است پرداخت می‌شود همچنین درحال حاضر براساس دستورالعمل های سابق اجرا می‌شود یعنی بیمه هزینه ماهانه روش درمانی با متادون را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر درمان ها با متادون است، افزود: تلاش کردیم که درمان نگهدارنده بوپره نورفین را بیشتر کنیم چراکه این نوع درمان سوءمصرف و مسمومیت ندارد و داریم از روش متادون به سمت بوپره نورفین می‌رویم.

جمعه‌پور تصریح کرد: اولین بار متادون برای درمان هروئین و اعتیادهای تزریقی استفاده می‌شد اما متأسفانه برای درمان تریاک و شیره هم نیز درحال حاضر از متادون استفاده می‌شود به همین دلیل برای اعتیادهای سبک تر درمان با بوپره نورفین بهتر است چراکه اگر از دوز مشخص شده بیشتر شود اثر عکس دارد و فرد دیگر نمی‌تواند سوءمصرف داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها