افزایش غلظت آلایندگی در شهرهای صنعتی پرجمعیت/ سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شرایط جوی، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلایندگی‌ها وجود دارد.

افزایش غلظت آلایندگی در شهرهای صنعتی پرجمعیت/ سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: بر این اساس امکان افزایش و غلظت آلایندگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

او از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب شاهد بارندگی در مناطقی از شمال غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی هستیم که به تدریج این بارش استان‌های زنجان، قزوین، کرج و روز پنجشنبه تهران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: با توجه به ورود سامانه بارشی از غرب کشور طی روز چهارشنبه در مناطق جنوبی‌تر استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و کردستان بارش‌هایی پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه روز پنجشنبه این بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور همچون استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر همراه با وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه دمای هوا طی روزهای آتی در کشور کاهش می‌یابد، بیان کرد: با نفوذ جریانات سرد شمالی طی هفته آینده انتظار کاهش دما را در اغلب مناطق کشور داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، روز جمعه کماکان بارش‌ها در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی یزد ادامه دارد و در این روز بارش در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گفته او هفته آینده به تناوب سامانه بارشی کل کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در روزهای آتی بهتر می‌توان راجع به این موضوع اظهار نظر کرد.

بارش قابل توجهی برای تهران پیش‌بینی نمی‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران، تصریح کرد: طبق بولتن‌های هواشناسی طی روزهای آینده بارش قابل توجهی در شهر تهران نداریم اما برای ارتفاعات بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها