صادق زیباکلام: دچار فلج فکری شده‌ام/ معتقدم با رأی دادن می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم اما من در انتخابات شرکت نمی‌کنم

استاد دانشگاه تهران گفت‌: مواجهه با اخبار تلخ آنچنان برایم باورنکردنی بود که هر چقدر با خودم کلنجار رفتم این بار هم در انتخابات شرکت کنم و برای نامزدهای اصلاح‌طلب به فعالیت بپردازم دیدم نمی‌توانم.

صادق زیباکلام: دچار فلج فکری شده‌ام/ معتقدم با رأی دادن می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم اما من در انتخابات شرکت نمی‌کنم

«در انتخابات رأی نمی‌دهم.» این اظهارنظر صادق زیباکلام در شرایطی طرح شده است که این کارشناس مسائل سیاسی همیشه تاکید داشت «با صندوق رأی همه مشکلات حل می‌شود». حالا این سوال پیش می‌آید که دلیل تغییر موضع او چیست؟

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ این سوال می‌گوید: در بین اصلاح‌طلبان هیچ‌کس به اندازه من رأی را لازم نمی‌داند و کمتر کسی به اندازه صادق زیباکلام اصرار می‌کند که برای خروج از بحران‌های سیاسی، اقصادی و... راهی جز توجه نشان دادن به صندوق رأی نداریم.

به نوعی فلج فکری دچار شده‌ام
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: وقتی اینترنت بعد از یک هفته وصل شد، مواجهه با اخبار تلخ آنچنان برایم باورنکردنی بود که هر چقدر با خودم کلنجار رفتم این بار هم در انتخابات شرکت کنم و برای نامزدهای اصلاح‌طلب به فعالیت بپردازم دیدم نمی‌توانم. در حقیقت به نوعی فلج فکری دچار شده‌ام.

مجلس یازدهم از آنِ اصولگرایان تندرو، جبهه پایداری و اطرافیان احمدی‌نژاد خواهد بود
او افزود: بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که با رأی ندادن به تشکیل مجلسی ضعیف کمک می‌‌‌کنیم. ما هر کاری بکنیم مجلس یازدهم از آنِ اصولگرایان تندرو، اعضای جبهه پایداری و اطرافیان احمدی‌نژاد خواهد بود. در واقع اصلاح‌طلبان حتی در تشکیل چیزی شبیه فراکسیون امید هم موفق نخواهند شد. همچنین شورای نگهبان رد صلاحیت‌های گسترده‌ای خواهد داشت. به همین خاطر مصرانه بر سر تصمیم رأی ندادن می‌مانم و قطعاً رأی نمی‌دهم. با این حال هنوز هم معتقدم با رأی دادن می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم.

صادق زیباکلام در پایان گفت‌: تصمیم به رأی ندادن تصمیمی سخت بود، اما نمی‌شود هر کاری انجام شود و ما برای اینکه مثلاً فلان گروه در انتخابات رأی نیاورد سرمان را پایین بیندازیم و رأی بدهیم.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • زيبا كلام
    0

    توي اين چهل سال رأي داديم چه شد ،،بگذاريد چهار دوره هم رأي ندهيم ،به امتحانش مي ارزد

  • عدالت
    0

    به هر حال شما وامثال شم باعث وتبلیغ کردین روحانی ریس جمهور شود باید پاسخ گوباشین

  • عدالت
    0

    ننگ جامعه اصلا طلبا

  • محمد
    0

    سلام دکتر جان ایا عدم رای و سکوت و خانه نشینی خوب است یا مشارکت و فعاتیت و بصیرت و تمکین از ولایت و پویا بودن انتخابات . در هر حال من نظرات عجیب و غریب شما را با تنوع . تکثر شما را در همه جا دیده ام و یا للعجب . راهی جز همراه شدن با جسین زمان ندارید . از اوایل انقلاب بد نیست ضریب حضور خود را مجددا بررسی و به خود نمره دهید . امشب چطور است با همه ی هابیلیان و شهدا و شهدای مدافع حرم و همین شهدای ابان خلوت کنید و با سکوت و دقت با همان خارج نشین ها می فهمید سکوت خیانت است به قران و شروع باید جواب به این عمار امام باشد . میشه ؟یا علی

    نظرات شما -
    • جواب:
      0

      بله ...خوب است

  • آزاده
    0

    اخه بی عقل انتخابات دیگه معنی نداره ...اصلا اومدیم انتخاب هم کردیم اگه به این جناح رای بدیم اون جناح اینهارو میکوبه و بلعکس اگه به اون جناح رای بدیم این جناح اونهارو میکوبه .. این وسط فقط ملت هستند که آسیب می بینند ، کلا تو این ۴۰ سال همینطوری بوده پس چه فایده داره انتخابات !!! میگن اصلح را انتخاب کنید یعنی تو هیچ دوره ای اصلح انتخاب نشد ؟ اگه شد چه گلی به سر این کشور زدند؟ چطور شد که بعد از چهل سال باید‌ حسرت دیگران را بخوریم ؟ این از وضع اقتصادمون و این هم از اوضاع زندگی اجتماعی مون ..بقول یکی که گفته ۴ درصد دارند میترکند الباقی هم با همدیگه سالهاست با شگردهای مختلف روزو به شب میرسونند و شبو به روز.. این شد حکومت اسلامی !!

    نظرات شما -
    • متاسفانه درسته
      0

      دقیقا...این دوره اصولگراها رای بیارن 4 سال دیگه همینها که دارن به اصلاح طلبها فحش میدن به اصولگراها فحش میدن ....یعنی این همینجور ادامه داره تا عمرشون تو بدبختی تموم شه!!!

  • متین
    0

    اگه همشون بیان دسته جمعی خونه کعبه رو هم بیارن اینجا بهش قسم بخورن به قران قسم اگه یک کلمه از حرف ها و وعده ها شونو قبول کنیم .وقتی رای مردم هیچ تاثیری نداره پس چه فرقی میکنه کی انتخاب شه ..همش برا خودتون ما دیگه هیچی از این مسوالان نمی خوایم

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      واقعا همینه که شما میگی..کاش همه مردم به خودشون بیان...ما برای این نظام پشه هم نیستیم!

  • رحمانی
    0

    دکتر جان حکایت حضرت مستطاب بلا تشبیه حکایت ان مورچه ای است که خودش در حال غرق شدن بود وباصدای بلند فریاد می زد دنیا را اب برد . عزیز جان چه شماهای لیبرال غربگرا شرکت بکنید وچه تحریم کنید اب از اب تکان نمی خورد ودنیا سرجایش می ماند . اگر ذره ای تامل و خرد انقلابی می دا شتید راهپیمایی میلیونی ۹ دی را می دیدید که ملت با همه سختی هایی که اربابان امریکایی واروپایی شما برای شان ایجاد نموده اندتاپای جان در کنار انقلاب شکوهمند اسلامی مانده وانشاالله می مانند . نتیجه اینکه دنیا را اب نبرده بل مورچه ای کم خرد وضعیفی را اب برده که خود را در معبر سیل قرار داده. دکتر جان

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      نه بابا! استاد خودت تنها گفتی اینهارو؟؟؟!!!!!!!!!!

  • ازاد
    0

    ناراحت نباش تمام مسو لین در جمهوری اسلامی هم مرض تو را دارند تنها نیستی

  • محمد
    0

    شما دکتر زیبا کلام چند سال قبل انتخاب خود را انجام دادی نیاز نیست از اصلاحات حمایت یادر انتخابات شرکت کنی یا از روحانی حمایت یا انتقاد کنی که دچار فلج مغزی شوی شما برای یک بار و همیشه انتخاب کرده ای آنهم رضاخانی هستی به خود زحمت نده اما تعجب اینکه چگونه استاد دانشگاه شده ای باید خادم گور رضاخان میشدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها