بیماری‌هایی که در کنار آنفلوآنزا احتمال عود دارند

برخی از بیماری‌ها مثل آنفلوآنزای شدید می‌توانند زمینه ساز بروز بیماری‌های جانبی شوند چرا که این نوع بیماری‌ها به شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند و در احتمال بروز بیماری مؤثرند.

بیماری‌هایی که در کنار آنفلوآنزا احتمال عود دارند

برخی از بیماری های جانبی در کنار آنفلوآنزا رایج تر هستند در ادامه به معرفی برخی از این بیماری ها می پردازیم:

تشدید آسم

برخی از افراد که مستعد بروز آسم هستند با ابتلا به آنفلوآنزا دچار تشدید علائم آسم می شوند. گرچه این موضوع بین افرادی که بدنی ضعیف تر دارند رایج است اما می تواند برای هر فردی رخ دهد. بنابراین بهتر است به محض مشاهده علائم آسم و گرفتگی های تنفسی، سری به پزشک ده و علائم خود را شرح دهید تا در صورت لزوم بستری شوید. افراد مبتلا به آسم از قبل دارای مجاری تنفسی متورم و حساس هستند و ویروس آنفلوآنزا می تواند باعث التهاب بیشتر شود.

ذات‌الریه

ذات الریه یک عفونت جدی یا التهاب کیسه های هوا در ریه ها است و می تواند به دلیل آنفلوآنزا ایجاد شود.در حقیقت، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ذات الریه و آنفلوآنزا را به عنوان هشتمین عامل اصلی مرگ و میر در سال 2016 تعیین کرده است. بر همین اساس است که پیشگیری از ذات الریه برای همه سنین 65 سال و بالاتر و همچنین سایر گروه های در معرض خطر توصیه می‌شود.

تشنج

مانند هر عفونت دیگر، آنفلوآنزا می‌تواند وارد مغز شود و مننژیت یا تشنج ایجاد کند. البته این حالت بسیار نادر است. كودكان مبتلا به آنفلوآنزا در معرض تب و تشنج قرار دارند. البته تشنج در بزرگسالان شایع نیست و بیشتر در کودکان رخ می دهد.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها