قیمت نیمار در سایت ترانسفر مارکت کاهش پیدا کرد

مهاجم پاری سن ژرمن دیگر مانند گذشته ۱۸۰ میلیون یورو ارزش ندارد.

قیمت نیمار در سایت ترانسفر مارکت کاهش پیدا کرد

پس از پنج سال ارزش نیمار برای نخستین بار پایین آمد. مهاجم برزیلی زمانی که با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کرد تا دو سال به ارزشش افزوده می شد اما روزهای خوبش با حواشی و آسیب دیدگی ها همراه شد.

نیمار در سال ۲۰۰۹ وارد سیستم ارزش نقل و انتقالات سایت ترنسفر مارکت شد. ارزش او در هفدسالگی یک میلیون یورو بود. در آن زمان دو باشگاه بزرگ اسپانیا به امضای قرارداد با "پله جدید" علاقه‌مند بودند.

با گذشت زمان ارزش مهاجم برزیلی چند برابر شد. زمانی که به بارسلونا پیوست (سال ۲۰۱۳) ۵۰ میلیون یورو ارزش داشت. این رقم با هزینه واقعی که تیم کاتالانی پرداخت کرد فاصله زیادی داشت و آن بیش از ۵۰ میلیون بود. دوران موفق نیمار موجب شد ارزشش خیلی بیشتر شود و به یکی از چهره های جهان فوتبال تبدیل شود.

چهار سال بعد (۲۰۱۷) پیش از پیوستن به پاری سن ژرمن ارزش نیمار دو برابر شد و به ۱۰۰ میلیون یورو رسید. در نهایت تیم فرانسوی برای امضای قرارداد با این بازیکن ۲۲۲ میلیون یورو به بارسا پرداخت کرد. در آن سال ارزش مهاجم برزیلی به ۱۸۰ میلیون یورو رسید و تا امروز حفظ شده بود اما در تازه ترین فهرست ترنسفر مارکت برای دسامبر این رقم به ۱۶۰ میلیون یورو کاهش یافت. او در کنار رحیم استرلینگ در جایگاه دوم ارزشمندترین بازیکنان قرار دارد و در صدر کیلیان ام باپه با ۲۰۰ میلیون یورو دیده می شود.

این آمار همه چیز را در رابطه با نیمار نشان نمی دهد. بازیکن برزیلی در پاری سن ژرمن روزهای پر فراز و نشیبی را طی کرد. دو ماه پس از مراسم معارفه اش با ادینسون کاوانی بحث کرد.این اتفاق در دیدار برابر لیون رخ داد و دو بازیکن روی زدن ضربه آزاد بحثشان شد.

در ژانویه ۲۰۱۹ آسیب دیدگی شدید برای نیمار رخ داد. نیمار در دیدار برابر استراسبورگ از پای راست مصدوم شد. او در مارس زمانی که هنوز بهبود نیافته بود به دلیل حضور در یک جشن و رقص بدون عصا دوباره حاشیه ساز شد. مهاجم پاری سن ژرمن به خاطر اظهاراتش درباره داوری دیدار پاری سن ژرمن و منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا توسط یوفا از سه بازی محروم شد. او در این ماه به یک هوادار ضربه زد و فینال جام حذفی فرانسه را از دست داد. کمی بعد دوباره یک مشکل به وجود آورد. نیمار از بازیکنان جوان تیم انتقاد کرد و گفت: بیش از این که گوش کنند حرف می زنند. همه این اتفاق ها موجب شد در نیمه فصل جاری ارزش نیمار کم شود.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها