گفتگوی علنی سفیران ایران و امریکا در سازمان ملل

سفرای ایران و آمریکا در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد قطعنامه ناظر بر برجام با هم صحبت کردند. از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، این اولین گفتگوی علنی دو دیپلمات ارشد ایرانی و آمریکایی در سازمان ملل متحد است.

گفتگوی علنی سفیران ایران و امریکا در سازمان ملل

یک ویدیوی دوربین سازمان ملل متحد نشان می دهد که کلی کرفت، سفیر جدید آمریکا، پس از پایان جلسه رسمی عصر پنجشنبه (۱۹ دسامبر)، در داخل سالن شورای امنیت به طرف هیات ایرانی رفته و با مجید تخت‌روانچی، سفیر ایران، چند دقیقه ای صحبت کرده است.

مقامات آمریکایی گفته اند که خانم کرفت درباره مرگ یک دختر دوساله ایرانی به همتای ایرانی اش تسلیت گفته است؛ دختری که مجید تخت روانچی در اظهارات خود در جلسه شورای امنیت گفت نامش آوا بوده و به خاطر کمبود مواد درمانی ناشی از تحریم ها در اثر بیماری پوستی ای‌بی در گذشته است.

از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، این اولین گفتگوی در منظر عموم دو دیپلمات ارشد ایرانی و آمریکایی در سازمان ملل متحد است.

علیرضا میریوسفی، سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، در شبکه توییتر ضمن تایید این خبر نوشته است که سفیر آمریکا درباره دختر فوت شده سوال کرد. او افزود این چیز عجیبی نیست که دیپلمات های کشورهای مختلف در مقر سازمان ملل متحد به طور اتفاقی رو در رو شوند یا دیدار کوتاهی داشته باشند.

این گفتگو در حالی انجام شده است که قرار است حسن روحانی ، رئیس جمهوری ایران، روز جمعه در توکیو، با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، دیدار کند.

شینزو آبه در تابستان امسال برای میانجی گری بین ایران و آمریکا تلاش کرده اما موفق نشده بود. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، اخیرا گفته بود که بعید است در سفر حسن روحانی به ژاپن "برداشته شدن" تحریم‌های آمریکا مطرح شود و "اگر قرار به چنین مذاکره‌ای باشد نمی‌تواند به یک کشور محدود باشد."

خانم کرفت عصر پنجشنبه در جلسه رسمی نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت گفت که ایالات متحده برای گفتگو با ایران درباره توافقی که صلح و امنیت بین المللی را بهتر تامین بکند آماده است.

او در عین حال تاکید کرد که آمریکا هر آن چه در توان دارد برای مقابله با "رفتارهای زیان بخش" ایران انجام خواهد داد.

مجید تخت روانچی نیز در اظهارات رسمی خود گفت که ایران نمی‌تواند به تداوم تحریم‌های "غیرقانونی" و فقدان اقدامات جبرانی توسط دیگر طرف‌های برجام بی تفاوت بماند و با گزینه‌های نامحدود، اقدامات ضروری را برای تامین منافع ملی به عمل می‌آورد.

او همچنین گفت: "آوا، دختر دوساله اهوازی، که از ای بی رنج می برد یکی از کودکان پروانه ای بود. بیماران پروانه ای به این نام خوانده می‌شوند، چون پوست شان نظیر پروانه ها شکننده است. برای جلوگیری از عفونت، زخم های پروانه ای باید با باندهای مخصوص پوشیده شود."

سفیر ایران افزود: "در این روزها، واردات این باندها برای بیماران پروانه ای تقریبا غیرممکن شده و حیات سایر کودکان بی گناه پروانه ای، نظیر آوا را به خطر انداخته است."

او گفت: "هم اکنون کودکان پروانه ای درد ناشی از تحریم های غیرانسانی آمریکا را با دل و جان خود لمس می‌کنند. خرداد سال جاری آوا از درد برای همیشه رهایی یافت و درگذشت."

دونالد ترامپ و امضای فرمان بازگشت تحریم ها علیه ایران - قوانین آمریکا و قوانین بین المللی اجازه تحریم دارو و اقلام بشردوستانه را نمی دهد


قوانین تحریم آمریکا به رئیس جمهوری این کشور اجازه نمی دهد اقلام بشردوستانه شامل دارو، مواد غذایی، کالاهای اساسی کشاورزی و نظایر آن را در هیچ وضعیتی تحریم کند. همچنین طبق قوانین بین المللی، تحریم اقلام بشردوستانه حتی در زمان جنگ نیز جرم تلقی می شود.

با این همه، بازرگانان گفته بودند که بانک های خارجی از بیم اینکه ارتباط با ایران آنها در معرض تحریم آمریکا قرار دهد به سادگی حاضر به ارائه تسهیلات برای مبادلات اینگونه اقلام نبودند.

برخی مقامات ارشد ایرانی از جمله رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا را متهم کرده اند که با تحریم دارو، جان بیماران ایرانی را به مخاطره انداخته است.

برخی مقامات ایرانی در عین حال گفته اند که تحریم های تاثیر چندانی بر دسترسی به اقلام اساسی نداشته و اخیر وزیر بهداشت اعلام کرد که دارو به اندازه کافی در داخل کشور وجود دارد و کمبود حادی احساس نمی شود. برخی از منابع، وجود بازار سیاه را هم عاملی در دشواری دسترسی به دارو دانسته اند.

24

حجم ویدیو: 3.81M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • کاربر ناشناس
    0

    به همین راحتی انگار نه انگار

    نظرات شما -
    • امیرزاده
      0

      مگه میشه این همه منابع داشته باشیم وضعیت اقتصادی کشور اینجوری باشه واقعا با این همه دلار چی به سر این کشور اومد که وضعیت مردمش روز به روز بد تر بد تر میشه ما داریم کجا میریم پیر مردی رو دیدم که جلو نانوایی پول خرید نان خشک راهم نداشت اون سیاستمدار ی که کفشش ۲۰میلیون گرم کن ورزشی میپوشه ۱۰میلیون آیا واقعا درد این جامعه رو میتو نه بفهمه عمرا چون قدرت درکشو نداره

  • امریکا وخارج ایناچرت وپرته..مسولین ماخودشون مردم ماراتحریم نکنن نیازی به این کشورهای بیگانه نیست
    0

  • رئیسی
    0

    فقط میگویید موشک وفلان صلاح را ساخته این این برای دفاع ازکشورمان بسیار خوب است اگرراست میگویید چرا دارو وباند مخصوص بیماران پروانه ای را نمیتونید بسازید .پس جان مردم براتون ارزش نداره .باید بادنیا تعامل داشته باشیم که شما با یکدنگی .منم منم خواندن توخالی مردم را نابود کردید

  • شهرام
    0

    امیدوارم هرگز مذاکره ای رخ ندهد . مرگ یکبار شیون یکبار . مشکل ما آمریکا نیست مشکل ما حکومت و نظام دینی هستند که حتی در صورت صلح‌ ظاهری با آمریکا نه تنها دزدی ها فسادها اختلاس ها و فشارها بر مردم کمتر نمیشه بلکه بیشتر میشه روز به روز و سال به سال . پس بهتره ما مردم به فکر یه نظام مردمی دموکرات ، سکولار و مبتنی بر رای ملت باشیم نه رای یک نفر مادام المقام. آمریکا ممکنه بخاطر منافعش صلح کنه ولی منافع ما ملت با توجه به اینکه حکومت هیچ نشانه ای از اصلاح و بهبود نداره فقط گذار از دیکتاتوری است

  • علی مؤید
    0

    این صحبتهای کرافت از روی دلسوزی نیست یک استراتژی فریب هست برای کشاندن حریف در گود مرغ اندر دام دانه کی خورد دانه چون زهرست در دام ار چرد در طول تاریخ هیران هماره ایتعمار برای سر کیسه کردن ایران دست ایران را می فشرد البته اگر مقابلش قدرتمند باسد اما اگر ضعیف نیاز به اجازه ندارد صاحب دام ابلهان را سر برید وآن ظریفان را به مجلسها کشید که از آنها گوشت می‌آید به کار وز ظریفان بانگ و نالهٔ زیر و زار

  • بهروز
    0

    ترجیح میدم فکری نکنم و بیشتر از این ذهنم رو درگیر سیاستهای کثیف که چوبش رو فقط ملت میخورن ،نکنم

  • علیرضا محمودی
    0

    یک دشمن هم زیادیست

  • اعظم رسولی نزاد
    0

    پدر مردم در اومده ....تحریم به مسئولان ومقامات اثری نداشته ..راست میگن ..منم تو پول غرق بودم همه رو به مقاومت دعوت میکردم ...هر روز مون بدتر از دیروز ..اگر یه کم به فکر مردم بودند جام زهر رو مینوشیدند ومارو خلاص میکردن ..اما متاسفانه حاضرن ما نابود بشیم

  • ناشناس
    0

    تخت روانچی باید فوری محاکمه برکنار وبه مجازات شدید برسد.که با ان لعنتعی هم دم شده یعنی چه ما بیچاره گاه نابود شدیم مقاومت می کنیم این اقا خوش وبش کند نشد .

    نظرات شما -
    • زحمتکش
      0

      چیزی از روابط بین الملل نمیدانی حرف نزن

    • مسعود
      0

      چطور اعدامش کنیم؟یا اسمشو آشوبگر بزاریم بعد اعدامش کنیم؟ناشناس عزیز آیا شما در خانه مریض سرطانی یا پروانه ای داری؟یا بچه ات جلوت جان بده ؟ همه تو این دنیا لعنتی شدند به غیر از شما!اول وضع کشورت را ببین و بعد حکم بده!

  • ملت مظلوم
    0

    آمریکا که لولو خور خوره نیست با اوباما نشستید گفتگو کردین با ترامپ چرا نشه ترامپ بیزنسمن هست نه سیاستمدار دروغگو . بهترین کسی که ایران بخواد باش مذاکره کنه همین ترامپ هست نه کسی دیگه. فقر و فلاکت و بدبختی تا کی . مردم از فقر به ستوه آمده اند تا کی من من الکی میکنید. به زودی آه ملت دامن شما را خواهد گرفت. انشالله.

  • رضوان
    0

    با تفکرات متحجرانه قرون وسطی ای نمیشود با دنیای مدرن کنار امد وبا دنیا دوستی وارتباط برقرار کرد وتا این تفکرات درمسئولان ما هست مردم رنگ رفاه واسایش را نخواهند دید با بودن این مسئولین حتی درصورت ارتباط با امریکا روزگار خوشی نخواهیم داشت ووقت وعمر باارزشمان به هدر خواهد رفت

  • غلام رضا
    0

    من جانباز وبرادر شهید ما ارز دست این دولت واداده در مقآبل دشمن خسته شدیممن سیاسی نیستم ولی اینرا میدانم خایین هر روز که سراین پست باشد خطر وخسارت به کشور ومردوم ونظام بیشتر خواهد شدمن نمدانم چرا رهبری از آین فرد خاین حمایت می کند اقا ملت بسطوه امداند فکری بکنید مردم اگر بیان توی خیابان که مشوند اغتشاش گر پس تکلیف ما ملت را روشن کنیدماندن روحانی در پست ریاست جمهوری هر روز بیش وبیشت خواهد شد

  • سیدحسین موسوی
    0

    خداکنه خسته شدیم ازتحریم برای هیچ

  • مريم
    0

    سلام هر چي خير ه اتفاق بيفته چون وضعيت جالبي نداريم از همه طرف فشار وارد مي شه تخريم سيل زلزله الانم كه ميگن بوي بد تهران شايد باعث زلزله بشه فك كنيد اون موقع چكار بايد كرد خدايا قسمت ميدم به خون پاك شهدا يه راه حل بذاره جلوي پامون آمين

  • وحید عابدی
    0

    فقط ملت ایران دارن چوب این بی فکری مسئولین به ظاهر فکورو می خورند،سیاست کثیف.

  • ناشناس
    0

    بخدابه نظرمن حتی اگه آمریکاهمه تحریم هارولغوکنه بازم مامردم روز خوش نمیبینیم باباماداریم ازبی لیاقتی وفسادوطمع این مسولین میخوریم چه ربطی به امریکاداره اینافقط میخوان مردموگول بزنن مردم بی فرهنگ وکم عقل ماهم به جای حمایت ازمردم خودشون که خونشون کف خیابون ریخته بخاطراعتراض به این گرونی میان مرگ برامریکامیگن وبه هم وطن خودشون میگن آشوبگربخدااینافقط به فکرپرکردن جیب خودشونن وگرنه کدوم کشورمثل کشورماسرشارازمنابع گازی ونفتی ومنابع طبیعیه این جانمازابکشهای به ظاهرمسلمون گازومیبرن ازبیخ گوش مردم سیستان وبلوچستان میفرستن افغانستان اونوقت مردم بدبخت زاهدان برایه کپسول گازبایدیه روزتوصف واییستن اینم تقصیرترامپ وضعیت اهوازم بخاطرترامپه حتما؟

  • مِ جوارحی
    0

    خداکنه این اتفاق میمون بیفتد تا همه از رنج وبد بختی رها بشیم یا اینکه خدا مرگ منو برسونه تا بیشتر از این شرمنده خانواده ام نباشم

  • نگین
    0

    من نمی دونم امریکاییا چگونه می توانند به این رژیم اعتماد می کنند تقیه جز لاینفک انها هست مخصوصا روس جنایتکار اموزش ببینی الان هم کفگیر به ته دیگ خورده بخور بخور شون کم شده وگرنه پروانه ای و این حرفها شعاری بیش نیست برای حضرات مردم در هیچ کجا در نظر گرفته نمی شوند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      تقیه امریکا چی هست؟ حتما ژست انسان دوستانه ولی بمباران مردم و تحریم نه؟ این چه نظری است که منتشر کردی

  • مهدی شهسواری
    0

    فقط باید فکر رفاه واسایش مردم باشند اگه ما دم از قدرت میزنیم چه اشکالی داره مذاکره شاید به قول اون ضرب المثل عدو بشود سبب خیر تا ازین وضعیت خارج بشیم بخدا بفکر طبقه کارگر و حقوق بگیر باشید که دارن تو این گرونی کمرشون خم میشه

  • علی پناهی
    0

    به نظر من نمیشه منزوی باشی وانتظارپیشرفت داشته باشی . مانمیتونیم بااقتصاد بسته انتظارپیشرفت اقتصادی ورفاه داشته باشیم . تاکی میخواهیم از ملت مایه بگذاریم.تاکی میخواهیم مردم را تو تنگنای اقتصادی قرار بدیم. اثرات خودخواهی و عدم داشتن روابط مناسب مسعولین با کشورهای مختلف ازجمله آمریکاباعث بروزفشارهای مضاعف برروی اقشارمتوسط وکم درآمدجامعه شده است.

  • علی
    0

    غلط کرده این نماینده ایران و برای ان ها تبلیغات جور کرد که بگویند ما با ایران در زمینه انسان دوستانه مشکلی نداریم در حالیکه مشکل دارند

  • فرهاد
    0

    خسته شدیم از تحریم دیگه همه دنیا دارن زندگیشون رو میکنن جز ما

  • محمد رحمانی
    0

    عوام فریبی میکنند. منم دلخوشی از این نظام و دولت ندارم اما وضعیت معیشتی مردم از بی فکری و بی مسئولیتی و بی کفایتی دولت هستش.تحریم بهانه هستش برای سر پوش گذاشتن بی لیاقتیشون.یکی پیدا بشه به نخبگان ایرانی بها بده مملکت خیلی بهتر از این میشه.

  • مهدی
    0

    درسته که تحت فشارن همه مردم ولی با مذاکره درست نمیشه ،چون اگه میخواس درست شه همون 6سال پیش میشد،مذاکره منجر میشه به فشار بیشتر،اینا همه بازیه امریکاست ،تا ایرانو مثل سوریه وعراق تیکه تیکه نکنه همین اشو همین کاسست، یه روز مذاکرست یه روز تحریم،باید از داخل مملکت درست شه ،مردم به شعار رای ندن به وعده ی موتور سواری دخترا و ورزشگاه رفتن دخترا رای ندن ،به کسی رای بدن که واقعا نشون داده باشه تو اقتصاد و مدیریت کارامده نه فقط حرف بزنه

  • عبدالله
    0

    یه نکته مهم خدمت هموطنان عزیزم عرض کنم و آن این می باشد که تجربه های خیلی زیادی نشان داده که آمریکا چه در حالت صلح و چه در حالت غیر صلح، دوست داره به شما به عنوان نوکرش نگاه کنه، یعنی آمریکا هیچ وقت راحتی و آسایش شما رو نمی خواد حتی اگه شما تمام دنیای خودتون را فدای آمریکا کنید. بدونید که با مذاکره و ارتباط با آمریکا، علاوه بر اینکه هیچ مشکلی حل نخواهد شد، بلکه از این وضعیتی که هستید بدبخت تر هم می شوید.

  • جنوبی
    0

    اگربه تاریخ روابط ایران و روسیه تا خود امروزنگاهی بیندازیدهمه تحقیر بوده از معاهده ننگین گلستان و ترکمچای گرفته تا به توپ بستن مجلس و شهر مقاوم تبریز عزیز و تحقیر ایرانیان توسط گریبایدوف و........تا عدم تحویل سامانه ای ۳۰۰ در زمان احمدی نژاد ورژیم حقوقی خزر واین آخری که همه ملت ایران را گوسفند فرض کردند وعجیب تر اینکه بغیر از فضای مجازی هیچکس واکنشی نشان نداد .مشکل اصلی مردم این است که حافظه سیاسی ندارد.اگر میخواهید نوکری ابرقدرتی را بکنید روسیه روسیاه تر از آمریکاست .لااقل آمریکا همیشه تا آخر پای همپیمانش میماند برای شاه بدنامی کودتا را بجان خرید.وتا روز آخر پای شاه ماند.الان هم همین کار را برای عربستان دارد میکند .هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیرد .قطعا سودش در همین است.روسیه زود نوکرش را میفروشد .ما از ترس آمریکا به دامن روسیه افتاده ایم .تاشاید در شورای امنیت هوای مارا داشته باشد .اما با چه قیمتی .چه بخواهیم چه نخواهیم دنیا دست امریکاست .و تصورات ما از نابودیش توهمی است که ۴۰ سال است باآن درگیریم .وبه یک بن بست سیاسی رسیده ایم .آرمانهای ما با واقعیات دنیا فاصله بسیار دارد .متاسفانه هزینه این لجبازی را مردم کوچه وبازار میدهند .دوستان که حالا سوار اسب مرادند حساب هاشان در بانکهای خارج پر است.به کسی هم پاسخگو نیستند.خدا به دادمان برسد کافی نیست خومان هم بتید بخواهیم.

    نظرات شما -
    • سام
      0

      عزیزم ان وقت دیگر کشورها که قرارداد بستن و زدن زیرش را چی می گویی؟ یک چیز دیگر روسیه از ما دفاع نمی کند و دارد از منافع خودش دفاع می کند چون متحد استراتژیک یکدیگر نیستیم

  • احمد،...
    0

    مگر میشوددریک کشوریکه تمام مسئولان سطح بالایش بفساد وارتشاع واختلاس ورانت آلوده هستند مبارزه کرد بدون اینکه هیچ یک ازمفسدان آسیبی ببینند یامعرفی بشوند؟!....فساد گسترده تر ازآنست که شرحش بتفصیل درآید!....الان دریک پاسگاه شهری رسمآ ماموریکه میخواهد درمورد وظیفه اش باشما دنبال فلان پرونده بیاید بدون ترس درخواست پول میکند، فلان بانکی هم همینطور فلان دادگاه هم بنوعی دیگر!.....شعاردادن درنماز جمعه ها نمیتواند کشوررا ازفساد برهاند!.....بایدقوانین کشور پالایش بشود،باید انتخاباتی شفاف درمورد کلیت قانون اساسی برای گذاشته بشود وبراساس آن اوضاع کشور بررسی شود، فساد تنها عامل نابود کننده حکومتهای بسته وتمامیت خواه درجهانست!!

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      حتما خودت فاسد هستی چون اگر همه فاسد بودن تو یکی مرده بودی و پول اینترنت نداشتی

    • REZA
      0

      اقای سجاد شما هنور به عمق فساد پی نبردی وگرنه جبهه نمیگرفتی ما چند صد برابر قبل ازانقلاب نفت صادر کردیم اما ارزش پول ملی ما دوهزار برابر کاهش یافته پول این همه صادرات نفت چی شده؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا با این همه درامد نفتی شصت میلیون نفر رفتن زیر خط فقر؟؟؟؟؟؟؟؟ایا هرکی پول اینترنت داشته باشه دیگه مشکلاتش حله؟؟؟؟؟؟؟

    • سجاد
      0

      پول نفت چی شد؟ هیچی نشد رفته در بودجه و خلق پول و تورم در ضمن قبل انقلاب پول ایران هم بی ارزش شده بوده واگر همان رژیم الان می بود باز هم کم و بیش با این بی ارزشی دیت به گریبان بودیم و لطفا بیشتر مطالعه بفرمایید

    • REZA
      0

      اقای سجاد ماشالله در ماست مالی کردن استادید، ولی دیگه این ماست مالیا قدیمی شده یه وقت ماست مال شدی که همه ملت ماست مالند

  • احمد
    0

    تا اوضاع سیاسی بصورت احترام متقابل باامریکا درنیاید ودست روسیه کوتاه نشود وتغیرات درقانون اساسی برای مردم گذاشته نشود، نه فساد حل میشود نه مفسدی دستگیر میشود ونه روحانیت ازقدرت کنار میرود ، نه مردم نفس راحت خواهند کشید، فساد انچنان گسترده است که شرح آن توسط یک دستفروش خیابان میتواند باندازه تفسیر شاهنامه باشد!......... فقط یک نیروی قدرتمند ازدرون قدرت میتواند دست به افشاگری وانزوای مفسدین بشود!

  • کاظم
    0

    سلام. بهتر است باهم گفتگو کنند.تا مردم ایران از این گرانی کالا رهای یابند

  • بهنام
    0

    کشوری که نتونه با دنیا تعامل پیدا کنه عاقبت خودش و مردمش بدبختی است با عربستان یجور با اسرائیل یجور با آمریکا. منافقین. اشرار. مفسدین داخلی اختلاس ران. فقط دشمن تراشی با همین فرمون بریم تجزیه طلبان ادعای خودمختاری میکنن. تحریم ایران از همه چی عقب رونده. تند روهای پشت پرده نمیزارن. تا بوده جنگ سر پول و قدرت بوده بقیه ماجرا الفاظ شعار هستن در زمانه ایی زندگی می‌کنیم که طرف یه من ریش داره فریاد وامصیبتا سر میده از انور بچه هاشون تو فرنگ لذت میبرن. سیاست ایران به کل سر تعارض با دنیا داره اصلا بفکر هستین 82 میلیون مردم دچار هزاران بیماری روانی کردین بسه دیگه تا کی باید ناامیدانه به فردایی بهتر که نخواهد آمد فکر کرد

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      دنیای شما چند تا کشور نیستند قربان و قبل از مطلب نوشتن فکر و حساب شده بنویسید

    • REZA
      0

      اقای سجاد ازبین500کشور جهان با497تاش رابطه درستی نداریم اونوقت شما میگی چندتا.!!!درضمن میدونم 200تا کشور بیشتر دردنیا نداریم فقط خواستم عمق فاجعه روبیان کنم

    • عدالت
      0

      کار دولت ایران تعامل نبود خود فروختگی بود همچی ایرانو نابود کرد

  • محمد
    0

    دولتمردان سایر کشورها اعم از امریکا و روسیه و...دنیا رو برابر سیاستهاشون به گند وکثافت میکشند تا به رفاه ودر امد ملتشون بیافزایند،ولی دولتمردان کشور عزیزمان ایران باتمام قوا همت کرده اند که به ملت خودشون خیانت وثروتهای عظیم کشور را به غارت ببرند ودر حلقوم همانهایی بریزند که با جنگ نتوانستند از کشور مان خارج کنند،پس این تفاوت خادمان بی دین و خاینین مسلمان را باید درک کرد،انها دنیا رو غارت میکنند به نفع کشور خودشون،ولی دولتمردان ایرانی ایران را نابود میکنند که سایر کشورهای دیگر که مرزشون از ما جداست ،اباد بشوند

    نظرات شما -
    • عدالت
      0

      احسنت درست گفتی

    • محمد
      0

      مرزهای دیگر اباد شوند!!! خخخخه حالت خوب نیست

  • محمد
    0

    دولتمردان سایر کشورها اعم از امریکا و روسیه و...دنیا رو برابر سیاستهاشون به گند وکثافت میکشند تا به رفاه ودر امد ملتشون بیافزایند،ولی دولتمردان کشور عزیزمان ایران باتمام قوا همت کرده اند که به ملت خودشون خیانت وثروتهای عظیم کشور را به غارت ببرند ودر حلقوم همانهایی بریزند که با جنگ نتوانستند از کشور مان خارج کنند،پس این تفاوت خادمان بی دین و خاینین مسلمان را باید درک کرد،انها دنیا رو غارت میکنند به نفع کشور خودشون،ولی دولتمردان ایرانی ایران را نابود میکنند که سایر کشورهای دیگر که مرزشون از ما جداست ،اباد بشوند

  • محمد
    0

    دولتمردان سایر کشورها اعم از امریکا و روسیه و...دنیا رو برابر سیاستهاشون به گند وکثافت میکشند تا به رفاه ودر امد ملتشون بیافزایند،ولی دولتمردان کشور عزیزمان ایران باتمام قوا همت کرده اند که به ملت خودشون خیانت وثروتهای عظیم کشور را به غارت ببرند ودر حلقوم همانهایی بریزند که با جنگ نتوانستند از کشور مان خارج کنند،پس این تفاوت خادمان بی دین و خاینین مسلمان را باید درک کرد،انها دنیا رو غارت میکنند به نفع کشور خودشون،ولی دولتمردان ایرانی ایران را نابود میکنند که سایر کشورهای دیگر که مرزشون از ما جداست ،اباد بشوند

  • علی یزد
    0

    اقای مویدخودت میدونی چی نوشتی

  • عدالت
    0

    برادران دوستان من یکی از نزدیکان اقای دکتر تخت روانچی هستم ....ایرا نیا اگر کل ایران را هم تعطیل کنند باز امریکا راضی نخواهد شد امریکا دنبال تعامل نیست دنبال نابودی ایران است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها