داغ دلار... / کاهش قیمت دلار دوباره نابلدان بازار را قربانی دلالی کرد


21 آذر 1398 - 18:16
5df252cbcedfa_2019-12-12_18-16
کاهش دوباره قیمت دلار، آنها که از هراس موج جدید گرانی، ارز خریده بودند را نقره‌داغ کرد.

ماجرا دوباره از پیج‌ها و کانال‌هایی شروع شد که بر طبل گرانی دلار می‌زنند، بی‌آنکه این گرانی منطق اقتصادی داشته باشد.

اقتصاددانان می‌گویند نه قیمت جهانی طلا بالا رفته و نه اتفاق خاصی در اقتصاد ایران افتاده که ارزش پول ملی را به این سرعت پایین بیاورد.

با این حال دلالان به امید سرقت محترمانه پول مردم، تنها در سه روز، دلار را ۳۰درصد گران کردند تا بار دیگر نابلدان بازار، قربانی دلالی ارز شوند.

در این میان باید از دولتمردان هم انتقاد کرد که چطور با انفعال، زمینه دزدی دلاری را رقم زدند تا با کاهش دوباره نرخ ارز، برخی خود را سرزنش کنند که کاهش فریب تبلیغات دروغین را نمی‌خوردند.

کاهش دوباره قیمت دلار، آنها که از هراس موج جدید گرانی، ارز خریده بودند را نقره‌داغ کرد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

21 آذر 1398 - 18:16

ماجرا دوباره از پیج‌ها و کانال‌هایی شروع شد که بر طبل گرانی دلار می‌زنند، بی‌آنکه این گرانی منطق اقتصادی داشته باشد.

اقتصاددانان می‌گویند نه قیمت جهانی طلا بالا رفته و نه اتفاق خاصی در اقتصاد ایران افتاده که ارزش پول ملی را به این سرعت پایین بیاورد.

با این حال دلالان به امید سرقت محترمانه پول مردم، تنها در سه روز، دلار را ۳۰درصد گران کردند تا بار دیگر نابلدان بازار، قربانی دلالی ارز شوند.

در این میان باید از دولتمردان هم انتقاد کرد که چطور با انفعال، زمینه دزدی دلاری را رقم زدند تا با کاهش دوباره نرخ ارز، برخی خود را سرزنش کنند که کاهش فریب تبلیغات دروغین را نمی‌خوردند.

منبع: خبرفوری

17

نظرات 15
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
علی 0 0 پاسخ 1398/10/8 -11:43

خوبه همه دست توی جیب هم کردن.

اقتصادی 0 0 پاسخ 1398/9/23 -12:49

غلط کردید اینا همش دورغه چین با آمریکا آشتی کرد شب عید دلار تا مرز25000تومان هم خواهد رسید.

رضا 0 0 پاسخ 1398/9/22 -19:40

وقتی که بانک مرکزی تصمیم میگیره کاغذ کارتخوان ها را به خاطر صرفه جویی در مصرف کاغذ کوچکتر کند بالا و پائین دلار هم دسته خودشه

امیراصغرزاده 2 0 پاسخ 1398/9/22 -10:12

خبرفوری لطفا به شعورمردم توهین نکن ومردم رو ابله فرض نکن خود دولت داره دلار رو بازی میده دلارمثل سهام نیست که دست مردم باشه وبالاپایینش بتونن بکنن

رضوان 2 0 پاسخ 1398/9/22 -09:44

دلارهای کلان دست دولت وبانک مرکزی ودلالهای دولتی هست وتنها دولت ازاین نوسانات داره سودکلان میبره ولی متاسفانه عادت شده دولتمردان همه چی روگردن دیگران بندازند.... ایا یه دلال خورده پا میتونه بازار ارز کشور رو بهم بریزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر چندتا دلال خورده پا بتونند بازار ارز کشور روبهم بریزند که باید فاتحه این نظام روخوند چون دولتی که عرضه نداره با چندتا دلال خورد مبارزه کنه چطور میتونه ازپس مسائل کلان کشور بربیاد.چهل ساله با دروغ وفریب وفرافکنی سر مردمو دارن گول میمالن...

نگین 2 0 پاسخ 1398/9/22 -04:25

خود دولت دست داره هر وقت نقدینگی کم بشه میبره بالا و دلار خودشو وارد می کنه بعبارتی می فروشه بعد میاره پایین تا دلار از دست مردم خارج بشه موشو گربه بازی در میاره طعمه را رها کنه و کی باید بگیره

شهرام 2 0 پاسخ 1398/9/22 -01:10

اولا به اصطلاح دلالها همگی کارگزار بانک مرکزی جمهوری اسلامی هستن به گواه خود آقای محسنی اژه ای و شاهکار آقای بهمنی . همه هم میدونن وگرنه چند تا دلال چطور میتونن اقتصاد یه کشور بزرگ رو گروگان بگیرن؟ وقتی اینجوری میشه (مثل ۴۰ سال اخیر) که دزد رفیق قافله س .

بینام 4 0 پاسخ 1398/9/22 -01:07

نگویید دلالان بگویید دلال بزرگ بانک مرکزی چقدر وقیحانه مردم رافریب میدهید وقتی همتی میاد جلوی دورببن میگه ماسوار بربازار ارز هستیم یعنی خودشون میبرن بالا وپایین شما هم مردم رااحمق فرض نکنید وچرندیات به خورد مردم ندهید بزرگترین دلال ارز خودرو ومسکن خود دولت هست مردمی که نان ندارند بخورند را چه به این کارها که نوسان هم ایجاد کنند دراین بازارها خدا هرکسی را که ازگلوی این مردم میزند تا جیب خودش راپرکند به زمین گرم بزند اللام عجل لولیک الفرج که دیگر طاقتمان طاق شده است

saeid 1 0 پاسخ 1398/9/22 -00:47

بی شیله پیله میگم دقت کردین از اون وقتی که سیف رفته و همتی اومده بجاش ، هر وقت دلار میرفته بالا ، همتی اعلام میکنه حباب هست و گول نخورید و سریع برمیگردونده به قیمت اولش؟ ولی اگر سیف که بود هی بالا تر میرفت و بر نمیگشت

Sobhan 1 0 پاسخ 1398/9/22 -00:11

سلام متأسفانه خودرو چند برابر دلار در هفته های اخیر شتاب گرفته ، آقای همتی قیمت خودرو را کنترل کنید یا ارزش واقعی دلار را با قیمت خودرو برابر کنید ، بابا والله گناه داره با سرمایه ملت بازی می کنید، مردم عادی و سرمایه گذاران خونگی امنیت اقتصادی ندارندو سرمایه چند سال زحماتشان با سیاست های غلط بانک مرکزی متأسفانه در حال نابود شدن است و این نوسانات فقط به نفع خالی فروشان و دلالهای نوسانگیر می باشد

رضا کارگر 8 1 پاسخ 1398/9/21 -23:44

من یه روستایی هستم26سالمه 9کلاس سواد دارم ولی یه چیزی یادگرفتم که توایران فقط بادروغ وکلک میشه زندگی کرد اگه حلال خور باشی کلات پس معرکس

reza 7 1 پاسخ 1398/9/21 -23:38

کاش فقط نقره داغ کردن نا بلدها بود. میدونین الان اونی که بیمار خاص داره، داروهاشو با دلار 14 تومنی داره میخره، یعنی نلت ما انقد فلک زده شده که چارتا دلال با زندگی و جون و سرمایه مردم انقد راحت بازی کنن؟ اگه اینطوره واقعا باید کرکره رو بکشن پایین و گم بشن. مردم به خاک سیاه نشستن. کی گفته ما باید با آمریکا مبارزه کنیم. توی کدوم کتاب دینی این وظیفه به ما ایرانی ها داده شده. بخدا خسته شدیم دیگه، جوونیمون رفت، عمرمون رفت، افسرده شدیم، جوونامون معتاد شدن، چهل ساله جز بدبختی و فلاکت چی نصیب مردم شده از این حکومت به اصطلاح اسلامی؟ فقر، فحشا، افسردگی، اعتیاد، دروغ، خودکشی،. فقط مگه خدا ملت ایرانو از این همه بدبختی و ظلم خلاص کنه

الی 4 0 پاسخ 1398/9/21 -23:22

سلام و ارادت خیلی واضح و مشخص هستش که دلیل ارزونی و گرانی یا اینکه نظارت نیست چیه. خودشون نفع میبرن. خودشون گرون میکنند مردم ما هم جو گیر میشن میرن میخرن بعد خودشون ارزون میکنن باز مردم جو گیر میشن میرن اونایی که گرون خریدن ارزون میفروشن . این وسط پولی که در دست مردم هستش بین خودشون میگرده. این استراتژی اقتصاد دانان هستش که پول و نیروی انسانی در جامعه وجود داره پس نیازی نیست شما کار کنی باید فکر کنی که چگونه ا پول و انسانا استفاده کنی. همیشه هم قربانی متوسط و ضعیف هستش و برد با ثروتمند هستش.

ناشناس 8 1 پاسخ 1398/9/21 -22:29

اگه تو جامعه فرصتی برا اشتغال و کار فراهم باشه این کارهای کاذب جایگاهی نداره و این دلالی دلار نشانه بی تدبیری دستگاه هی دولتیه که معیشت و سرمایه اندکی که برا مردم باقی مونده به خطر انداختن.

ایرانی 7 0 پاسخ 1398/9/21 -18:33

چه اهمیتی داره اخباردلار وطلا وقتی مردم درگیرنیازهای اولیه زندگیشونن وتو نون شبشون موندن وآواره ومستاجرن..دولت اگه خیلی کاردانه تدبیری برای گرانی اجناس وخوراک کنه.دولت تزویر وریا!کی تموم میشه دوره اینا..خسته شدیم والا!

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks