آخرین وضعیت دسترسی کاربران به اینترنت در سراسر کشور

براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد مشترکین اینترنت پهن باند بیش از 67 میلیون و 687 هزار نفر است. از این تعداد تنها 4 میلیون و 69 هزار نفر مشترکین پهن باند ثابت و مابقی مشترکین پهن باند سیار هستند.

آخرین وضعیت دسترسی کاربران به اینترنت در سراسر کشور

از بیست‌وپنجم آبان‌ماه سال‌جاری اینترنت خطوط تلفن‌ثابت و اینترنت خطوط تلفن‌همراه در سراسری کشور قطع شد. پس از گذشت 5 روز از قطع کامل اینترنت در سراسر کشور، یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از آغاز اتصال تدریجی اینترنت خطوط تلفن ثابت در کشور خبر داد. دوم آذرماه نیز خبر اتصال اینترنت مشترکان تلفن همراه به ایلنا داده شد.

پیگیری روز گذشته از وزارت ارتباطات درباره آخرین وضعیت اینترنت خطوط تلفن ثابت استان‌های کشور نشان از اتصال تمام مشترکین اینترنت خطوط تلفن ثابت به جز 3 استان داشت. یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات در گفت‌وگویی این سه استان را کردستان، کرمان و البرز نام برد. وی همچنین گفت: برخی از مناطق و شهرستان‌های استان تهران همچنان از دسترسی به اینترنت محروم هستند.

اما وضعیت برای خطوط تلفن همراه متفاوت‌تر است بر اساس اعلام منابع مطلع در وزارت ارتباطات سه اپراتورهای اصلی تلفن همراه کشور شامل؛ همراه اول، ایرانسل و رایتل تنها مجوز اتصال اینترنت خطوط تلفن همراه در 9 استان را دریافت کرده‌اند و مجوزی برای اتصال خطوط تلفن همراه سایر استان‌ها به اینترنت صادر نشده است.

اسامی استان‌های که مجوز اتصال اینترنت خطوط تلفن همراه برای آن‌ها صادر شده است خراسان جنوبی ، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام است.

آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد مشترکین اینترنت پهن باند را بیش از 67 میلیون و 687 هزار نفر اعلام کرده است، از این تعداد تنها 4 میلیون و 69 هزار نفر مشترکین پهن باند ثابت و 63 میلیون و 617 هزار نفر مشترکین پهن باند سیار هستند. به عبارت دیگر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت فقط 4.90 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار 76.58 درصد است.

به این ترتیب با فرض اینکه اتصال اینترنت خطوط تلفن ثابت در بیشتر استان‌های کشور برقرار باشد و 9 استان نامبرده نیز از اینترنت تلفن همراه بهره‌مند باشند، همچنان جمعیت زیادی در سراسر کشور از دسترسی به اینترنت محروم هستند.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    خب که چی یعنی به شما هم میشه گفت خبرنگار خب بپرسید ببینید کی قرار اینترنت همراه وصل بشه و گر نه اینا رو همه میدونن

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      0

      بقرآن دیگه شورشو در آوردین! آخه این چه مسخره بازیه ! واسه چی باید 12 روز اینترنت قطع باشه !!! یعنی ما یه اینترنت ساده هم نمیتونیم داشته باشیم ! پس کجاس این حقو حقوق شهروندی !!!!

  • کاربر
    0

    واقعا زحمت کشیدین اینو که خودمون میدونستیم یه خیر بدین ببینیم کی وصل میشه خب این لامصب آمار به چه دردمون میخوره آخه همه این آمارا رو میدونیم

  • محمدشونم
    0

    بخدا از کار و زندگی افتادیم از بس تو این سایت و اون سایت خبری گشتم وقتی وارد سایت میشم سردرد میگیرم تو صالحیه(جنوب غرب تهران) نه adsl وصله نه اینترنت همراه چیکار کنیم من تو این 10روز گذشته یه قرون کار نکردم اونم من دانشجوام لطفا رسیدگی کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    خوزستان شوشتر قطع توروخدا وصلش کنین

    نظرات شما -
    • حاویل
      0

      تورو خدا نت کرمانشاه رو وصل کنین من ده روزه با پسرم حرف نزدم اینجا نیست هست توترکیه

  • زندانی
    0

    الان دیگه خودتون تایید میکنید که ترس از پخش شدن یه سری (حقایق) با فعال شدن نت همراه رو دارید پس این یعنی شما ازادی بیان رو ک هیچ ازادی اختیارو هم ازمون گرفته‌اید فقط از خبرنگاری ک این متن رو برای تایید میخونه، بدونید ک وظیفه شما دراین مواقع بیش از پیش میباشد و شما در برابر تمام خواسته های این مردم و ب گوش رساندن مکرر ان ب گوش مسئولین، مسئول هستید پس امیدوارم حتی لحظه‌ای در این امر کوتاهی نکنید

  • حسن
    0

    وصل کنید دیگه بابا شورش رو در آوردین دیگه

  • حسین
    0

    نت جاده ساوه رو وصل کنید دیگ

  • اینجا ایران است اینترنت نداریم..
    0

    واقعا متاسفم برای مردم و خودم ک اینه حقمون

  • حمیدی نسب
    0

    سلام اینترنت همراه استان سیستان و بلوچستان کی وصل میشه

  • گیلاکو بی نت
    0

    اینجا ایران است در روز 6آذر 1398 هنوز اینترنت هنراه گیلان قطع هست

  • بهار
    0

    در حالیکه اینترنت بین الملل به کل قطعه موضوع عجیبی که هست اینکه ریزکارکرد اینترنت رو که از برنامه ایرانسل من چک کردم چند روز اخیر از حجم اینترنت بین الملل هم در حد چند مگابایت کم شده !!!!!!!!!

  • وحید2125
    0

    اینها همه در تاریخ ثبت میشه، و برام سواله آیندگان در مورد ما چی میگن، ملتی که اینترنتش رو قطع میکنن و صداش به جایی نمیرسه. ای شرم بر شما باد، سیاهی تاریخ به روی شما خواهد ماند.

  • امیرحسین
    0

    اینترنت همراه تهران رو وصل کنید خسته شدیم باو

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام خواهش میکنم اینترنت کرمانشاه را وصل کنین بخداباورکنین اگه اینترنت نباشه نان شب هم نداریم دیگه. زندگیمون رواینترنت میچرخه هرچه زودتر.مچکرم ازتون

  • یسنا
    0

    سمت ما که اینترنت خونگیمونم قطعه چه برسه همراه

  • شهرام رخشا
    0

    شانس من این ماه بسته 15گیگی گرفتم

  • قفل آقای روحانی
    0

    آقای روحانی همه ی ما تو این 8 سال از ابتدا از وعده های دولت تدبیر و امید نا امید شدیم،واقعا امثال شما با چه رویی خودتون رو کاندیدای انتخابات این ملت میکنند؟ مردم از وعده های دروغین شما خسته شدند چرا کنار نمیکشید، هزار جوان تحصیل کرده و متفکر در این کشور بی کار هستند،چرا راه را بر روی اونا بستید؟ مثلا خودتون تو رشته حقوق تحصیل کردید چرا حقوق این ملت مظلوم رو پایمال میکنید؟ سیاست های به درد نخور شما به درد ما نمیخوره راه رو برای افراد شایسته باز کنید لطفا ! ...

  • امیر
    0

    سلام،هنوز توی شهر تهران هم اینترنت همراه اول مون وصل نیست

  • محیامحمدی
    0

    با سلام و وقت بخیر خواهشا پیگیرقطعی اینترنت استان خوزستان باشید من یک معلمم و بیشتر کارم با اینترنته و الا تمام کارم خوابیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها