کشتی‌گیران مصدوم دیگر برای درمان به خارج از کشور نمی روند

در راستای ارایه خدمات درمانی به ورزشکاران، بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فدراسیون کشتی تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

کشتی‌گیران مصدوم دیگر برای درمان به خارج از کشور نمی روند

موضوع این تفاهم نامه که بین دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران امضا شد، ارائه خدمات پزشکی، فیزیوتراپی و طب فیزیکی برای پیشگیری، بررسی و درمان آسیب دیدگی ها وهمچنین ارائه خدمات بهداشت روانی توسط روانشناسان شناسی بالینی به منظور آمادگی روانی ورزشکاران برای حضور در عرصه های رقابت و قهرمانی است.

به حداقل رساندن آسیب های ورزشی، ایجاد امنیت روانی برای ورزشکاران و ترویج ورزش کشتی بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و توسعه نگاه علمی و آکادمیک در فدراسیون های ورزشی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

دکتر زالی درباره این تفاهم نامه اظهار کرد: کشتی ورزشی مردمی، پرافتخار و دارای جایگاهی ممتاز در کشور است و ایران در رقابت های بین المللی این رشته دستاوردهای ارزنده ای کسب کرده است.

رییس دانشگاه بر ضرورت تامین امنیت روانی ورزشکاران این رشته تاکید کرد و گفت: این ورزشکاران باید با فرایندهای پزشکی و درمانی مناسب پشتیبانی شوند تا با امنیت خاطر در عرصه های رقابت حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: به موجب این تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نقطه کانونی حمایت پزشکی از قهرمانان کشتی می شود تا در صورت بروز هرگونه آسیب دیدگی، خدمات خود را در بالاترین سطح استاندارد در اختیار آنان قرار دهد.

رییس دانشگاه همچنین با اشاره به توانمندی های گروه های مختلف دانشگاه از جمله طب فیزیکی، فیزیوتراپی و روانشناسی بالینی، یادآور شد: علاوه بر پشتیبانی های درمانی، ارتقای بهداشت روانی ورزشکاران بسیار حایز اهمیت است.

زالی با اشاره به علاقه مندی بسیاری از دانشجویان دانشگاه به این رشته ورزشی، انعقاد این تفاهم نامه را فرصت مناسبی برای ترویج این رشته در دانشگاه عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین ترویج نگاه علمی و آکادمیک در فدراسیون کشتی را از دیگر دستاوردهای این تفاهم نامه دانست.

وی با اشاره به لزوم اتصال فدراسیون های ورزشی به دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: افزایش چنین تعاملاتی باعث بسط و گسترش پژوهش های دانشگاهی در زمینه هایی همچون شناسایی، درمان و پیشگیری از آسیب دیدگی های ورزشی می شود.

رییس فدراسیون کشتی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت پشتیبانی از ورزشکاران، اظهار کرد: برای موفقیت قهرمانان از سوی ملت و کشور هزینه های زیادی انجام می شود، اگر این قهرمانان به لحاظ خدمات پزشکی و درمانی به خوبی حمایت شوند، در صورت آسیب دیدگی نیز از میدان های رقابت دور نمی شوند.

وی در پایان ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: امیدوارم این اقدام الگویی شود تا فدراسیون های دیگر نیز با دانشگاه های علوم پزشکی تعامل بیشتری داشته باشند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها