تحلیل باهنر از دو انتخابات آینده؛

فکر می‌کنم سردار سلیمانی رئیس‌جمهور چهارم باشد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در یک نشست خبری گفت که در نظرسنجی‌های کلی که انجام شده اصلاح‌طلبان درحال‌حاضر دست بالایی ندارند و در شرایط کنونی سردار سلیمانی با یک فاصله زیادی از نفر دوم از نظر محبوبیت قرار دارد.

فکر می‌کنم سردار سلیمانی رئیس‌جمهور چهارم باشد

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد که در نظرسنجی‌های کلی که انجام شده اصلاح‌طلبان درحال‌حاضر دست بالایی ندارند. باهنر با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سردار قاسم سلیمانی با یک فاصله زیادی از نفر دوم از نظر محبوبیت قرار دارد، گفت: «فکر می‌کنم سردار سلیمانی رئیس‌جمهور چهارم باشد.»

وی در ادامه با توجه به نظرسنجی‌ها، وضعیت رئیس‌جمهور را از نظر مقبولیت خوب ارزیابی نکرد و گفت: «ایشان از نظر مقبولیت در نظرسنجی‌ها، نفر چهارم یا پنجم هستند که ما معمولا تا به‌حال چنین چیزی نداشتیم که رئیس‌جمهوری مستقر باشد و در نظرسنجی‌ها این‌گونه افت کرده باشد.»

در ادامه دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه البته این نظرسنجی‌ها سیاسی نیست، گفت: «طبق این نظر سنجی نفر اول در کشور حاج‌قاسم است که اصلا ربطی به مسائل سیاسی ندارد. واقعیت این است که مردم قدر حاج‌قاسم را در مسائل امنیتی و دیگر مسائل می‌دانند و نمک نشناس نیستند؛ اما ممکن است فردا نظرسنجی برگزار شود که آیا موافق رئیس‌جمهور شدن حاج‌قاسم سلیمانی هستید و مردم پاسخ دیگری بدهند که بحث دیگری است.»

میزان محبوبیت اصولگراها و اصلاح‌طلبان
همچنین دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محبوبیت اصولگراها و اصلاح‌طلبان نسبت به گذشته در چه حدی است و آیا نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: «ما یک مشکل هم در بین اصلاح‌طلبان و هم اصولگراها داریم که یک سبد نیستند، یعنی اگر ورود کنید باید ببینید تیپ هنجارشکنان اصلاح‌طلبان چقدر محبوبیت دارند؟ تیپ وسط‌شان چقدر محبوبیت دارد؟ آقای روحانی (اگرچه نمی‌گویم اصلاح‌طلب است؛ اما بالاخره دو دوره ریاست‌جمهوری با تکیه بر اصلاح‌طلبان وارد شده و اصلاح‌طلبان مشهور رسما از ایشان حمایت کردند) چقدر محبوب است؟ یا اصلاح‌طلبان معمولی تیپ عارف در چه حدی از محبوبیت هستند؟»

وی ادامه داد: «اینها هرکدام محبوبیت متفاوتی دارند، کما اینکه اصولگرایان هم همین شرایط را دارند؛ یعنی پایداری‌ها و جامعه روحانیت محبوبیت‌شان در مقایسه با یکدیگر متفاوت است. بنابراین اینها را نمی‌شود در یک مجموعه کامل دید.»

باهنر در توضیح دلیل نارضایتی مردم از اصلاح‌طلبان با بیان اینکه مردم تاحدودی مسائل اقتصادی را منسوب به اصلاح‌طلبان می‌دانند، گفت: «با توجه به اینکه مجلس به‌صورت کامل در دست اصلاح‌طلبان نبود، اما سوال مردم این است که ۳۰ نماینده تهران که با رای کامل وارد مجلس شدند چه ظهور و بروزی داشتند؟ حس می‌کنم کسانی که این لیست را بستند شرمنده هستند و مایه افتخارشان نیست.»

اصولگراها فکر نکنند پشت‌شان گرم است
وی در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان دست بالا را دارند، گفت: «خیر، من به دوستان خودمان توصیه می‌کنم که اصلا فکر نکنید که پشت‌تان گرم است. هرکسی احساس کند که پشتش گرم است این شروع شکست است، اصولگراها نباید به این حس برسند که هر اتفاقی افتاد ما بردیم، این دیدگاه اشتباه است. اما اگر یک رقابت مدبرانه، درست و با ادبیات مناسب داشته باشند و با توجه به حافظه تاریخی مردم امکان پیروزی خوب در مجلس یازدهم را دارند. تاکید می‌کنم «نه اینکه می‌برند، بلکه امکان پیروزی خوب را دارند.»

هنوز پاسخ کارهای احمدی‌نژاد را می‌دهیم
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحلیل شما از حضور آقای احمدی‌نژاد در انتخابات چیست و اینکه فکر می‌کنید ایشان با اقبال عمومی روبه‌رو هستند یا شورای ائتلاف برای جذب احمدی‌نژاد تلاشی می‌کند، گفت: «هرچند آقای احمدی‌نژاد انکار می‌کند؛ ولی ایشان منتسب به اصولگراها هستند؛ ما هنوز باید پاسخ بسیاری از کارهایی را که ایشان انجام دادند، بدهیم؛ درحالی‌که واقعیت قضیه این است که احمدی‌نژاد از همان اول می‌گفت من اصولگرا هستم، اما این اصولگراها را قبول ندارم؛ ممکن است یک گروه سومی باشند.»

باهنر تاکید کرد: «اما بدنه جامعه متاسفانه هنوز بین اصولگرایان احمدی‌نژادی، پایداری‌ها و غیره فرقی حس نمی‌کند؛ بنابراین اگر جریان احمدی‌نژاد فعال باشد به‌عنوان جریان سوم نیست، بلکه به‌عنوان جریانی بیرون آمده از بین همان دو جریان است.»

برخی نذر کرده‌اند فقط وارد مجلس شوند
باهنر در ادامه این نشست با اشاره به اینکه برخی نذر کرده‌اند فقط وارد مجلس شوند، ادامه داد: «به نظر من افرادی که می‌خواهند با برخی حرف‌های احمدی‌نژاد وارد مجلس شوند قاعدتا ممکن است فقط نذر کرده باشند که وارد مجلس شوند؛ اما اینکه بیایند و وفادار بمانند و فراکسیونی قدرتمند تحت فراکسیون احمدی‌نژاد شکل دهند، کاملا بعید است.»

وظایف شورای ائتلاف
محمدرضا باهنر در پاسخ به این سوال که آخرین تصمیم‌گیری درباره انتخابات در شورای ائتلاف به چه صورت خواهد بود، گفت: «شورای ائتلاف درحال‌حاضر کار و وظیفه خود را انجام می‌دهد و در این راستا ممکن است تصمیم‌هایی گرفته شود که با گذشته متفاوت باشد؛ به همین دلیل ممکن است برخی حرص و ولعی داشته باشند و برخی هم در برابر این تصمیم مقاومت کنند.» او ادامه داد: «آنچه این روزها مشخص شده است و به‌عنوان یک تصمیم قطعی اتخاذ شده اینکه قرار است در لیست شهرستان‌ها دخالت نکنند؛ البته ممکن است نظرات مشورتی بدهند و کمک‌هایی از نظر مشاوره‌ای داشته باشند؛ اما دخالتی وجود نخواهد داشت.»

احتمال ثبت‌نام ۱۵هزار نفر در انتخابات
باهنر گفت: «مساله دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ما درحال‌نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام هستیم و در این شرایط استان‌ها کار خود را انجام می‌دهند، اما مشکلی که احتمالا با آن مواجه خواهیم شد این است که پیش‌بینی می‌شود در این دور از انتخابات افراد زیادی ثبت‌نام کنند و حتی این رقم را ۱۵ هزار نفر تخمین زده‌اند؛ این به آن مفهوم است که برای هر کرسی ۵۰ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ از یک‌سو این مساله به معنی شور و هیجان انتخابات است که مفید است، اما از سوی دیگر کار را سخت می‌کند. چراکه شورای ائتلاف باید این افراد را انتخاب کند. مضاف بر آنکه شورای محترم نگهبان هم طبیعتا در ۱۰ الی ۲۰ روزی که فرصت دارد صلاحیت این کاندیداها را بررسی کند که حقی ناحق نشود کار دشواری را به‌دنبال دارد. از همین رو است که ما چند سالی است با واژه جدیدی روبه‌رو می‌شویم و آن اینکه «صلاحیت فرد احراز نشد.»

دبیرکل جامعه مهندسین ادامه داد: «شورای ائتلاف به‌دنبال حضور جوانان، نسل نو و جوانگرایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.»

مردم قدر حاج‌قاسم را در مسائل امنیتی و دیگر مسائل می‌دانند و نمک نشناس نیستند؛ اما ممکن است فردا نظرسنجی برگزار شود که آیا موافق رئیس‌جمهور شدن حاج‌قاسم سلیمانی هستید و مردم پاسخ دیگری بدهند که بحث دیگری است

لیست انتخاباتی اصولگرایان
باهنر در ادامه درباره نحوه بستن لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان گفت: «هر‌چه حوزه‌های انتخابیه بزرگ‌تر باشند نسبت به حوزه‌های انتخابیه کوچک‌تر کار متفاوت‌تر می‌شود؛ به‌طوری که در شهرهای کوچک رقبا بیشتر حقیقی می‌شوند تا حقوقی؛ یعنی قبل از آنکه نگاه کنند این فرد اصولگراست یا اصلاح‌طلب نگاه می‌کنند ببینند آیا بالای شهر است یا پایین شهر است یا مربوط به کدام قومیت می‌شود و... درواقع یک ماتریس رقابت وجود دارد که حتی گاهی جنس صنفی به خود می‌گیرد و حتی شاهد بودیم در شهرهایی یک معلم و یک پزشک با هم رقابت می‌کردند که هر کدام صنف خود را تشویق می‌کرد. بنابراین در شهرستان‌ها رقابت‌ها صرفا سیاسی نیست، اما در شهرهای بزرگ مانند تهران لیست، حرف اول را می‌زند که در این راستا شورای ائتلاف درحال ‌فعالیت است و تلاش می‌کند به یک لیست برسد که این لیست از پایین به بالا باشد. در این راستا شورای ائتلاف به ۴۰۰ الی ۵۰۰ اسم رسیده تا بتواند در نهایت به ۹۰ نفر خلاصه ‌شود و بعد با یک نظرسنجی از جامعه می‌توانند لیست نهایی را ارائه دهند.»

در تهران دو لیست از اصولگراها در نمی‌آید
محمدرضا باهنر در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری برای انتخابات اسفند لیست مستقل خواهد داد یا خیر گفت: «اگر پاسخ دقیق به این سوال را بخواهید باید آن را از پایداری‌ها بپرسید اما تصور من این است که جبهه پایداری اختلاف‌نظری با شورای ائتلاف داشته باشد و نظراتش را بگوید و رسانه‌ای کند اما تحلیل من این است که در تهران دو لیست از اصولگرایان در نمی‌آید و نهایتا به یک لیست منجر می‌شود.»

پایداری‌ها لیست جدا نمی‌دهند
باهنر با بیان اینکه اگر در تهران دو لیست یا سه لیست از یک جناح منتشر شود لیستی پررنگ‌تر است که خودنمایی می‌کند، گفت: «عموما در تهران دو لیست با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ یک لیست منتسب به اصلاح‌طلبان است و یک لیست به اصولگرایان. لیست‌های غیر از این دو لیست‌های حاشیه‌ای است.»

او افزود: «تحلیل من این است که پایداری لیست جدا نمی‌دهد و نظر ائتلاف این است که همه با یکدیگر هم‌کاسه شوند.»

نظارت بر لیست شهرستان‌ها
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظارت‌ها بر لیست شهرستان‌ها با توجه به اینکه قرار است در بستن لیست از تهران دخالتی صورت نگیرد چگونه است گفت: «مشکلی که دوستان ما در استان‌ها دارند انتخاب کاندیدای نهایی است؛ ممکن است برای یک حوزه انتخابیه که یک نماینده باید معرفی شود ۱۰ نفر ثبت نام و همه اعلام کنند که اصولگرا هستند. در مرحله اول اصولگرایی آنها بررسی می‌شود، اما بعد که می‌خواهیم از بین آنها یک نفر را انتخاب کنیم باید فرآیندی طی شود که هم این ۱۰ نفر و هم دیگران بگویند این فرآیند جامع و مانع بوده است.»

شفاف شدن هزینه‌های انتخاباتی
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که اصولگرایان برای شفاف شدن هزینه‌های انتخاباتی چه اقدامی انجام خواهند داد؟، گفت: «متاسفانه هزینه‌های انتخاباتی شفاف و قانونمند نیستند. این دوره نمایندگان مجلس تلاش‌هایی کردند، ولی چون بقیه اصلاحیه‌هایشان به قانون انتخابات با ایراداتی روبه‌رو شد، این بحث هزینه‌ها هم به سرانجام نرسید. همین الان ما از کاندیداها بپرسیم چقدر برای انتخابات هزینه می‌کنند، ممکن است فردی بگوید عده‌ای دیگر برای من هزینه کرده‌اند و من در جریان نبوده‌ام. یا حتی ممکن است بگوید نفوذی بودند و از ستاد رقیب آمدند و برای من هزینه کردند تا من را مساله‌دار کنند. منظورم این است که تا ضابطه روشن نشود نمی‌توان کار خاصی انجام داد.»

وی افزود: «در مسابقات المپیک نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار رقابت در ورزش‌های مختلف انجام می‌شود اما مقررات المپیک و فدراسیون‌های جهانی به قدری شفاف و روشن است که در این تعداد رقابت ممکن است دو تا سه کشور روی چند تا قضاوت اعتراض کنند ولی بقیه قضاوت‌ها را قبول دارند، چون قانون تاحدی شفاف است که کسی نمی‌تواند دورش بزند.»

باهنر ادامه داد: «متاسفانه برخی قوانین در ایران این شفافیت را ندارند، قانون گرد نوشته می‌شود و بعد می‌گویند نماینده باید کار خوب انجام دهد. یکی ممکن است بگوید کار خوب این فعل است، یکی دیگر بگوید کار خوب آن فعل است. باید قانون را تنظیم کرد در غیر این صورت شفافیت هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها بسیار سخت است.»

احتمال پیوند بین پایداری‌ها و احمدی‌نژاد
در نهایت باهنر درباره احتمال پیوند بین پایداری‌ها و احمدی‌نژاد، گفت: «بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد. پایداری‌ها الان وضعیتی ندارند که مسوولیت کار مشترک با احمدی‌نژاد را بپذیرند. همچنین آنها علاقه‌ای هم به این کار ندارند و تا جایی که مطلع هستیم ارتباط قوی نیست.»

حمایت از طرح افزایش قیمت بنزین
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین از تصمیم سران قوا در افزایش قیمت بنزین حمایت کرد و گفت: «نمی‌شد تمام نمایندگان از زمان اجرای این پروژه مطلع باشند اما نمایندگان می‌توانند نظارت استصوابی بر عملکرد اجرای این طرح داشته باشند.»

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید اجرای طرح دونرخی شدن بنزین که طرح درستی هم است نیاز به کارهای اجرایی بیشتر نداشت تا این شوک به جامعه وارد نشود؛ گفت: «استدلال‌ها و دلایل زیادی وجود داشت که دولت و دیگر قوا باید این طرح را عملیاتی کنند، اما اینکه این پروژه باید مدبرانه اجرا و سبد سیاستی برای آن تعریف شود تا براساس آن کار جلو برود نیز مهم است.»

وی افزود: «من خاطرم است که زمانی که قرار بود طرح هدفمندی یارانه ‌ها اجرا شود، مسوولان دولتی و مجلس نزدیک به ۱۰۰ اقدام را تفاهم کردیم که چه باید انجام شود و چه اقداماتی دنبال شود.»

باهنر تصریح کرد: «البته ممکن است توقعاتی در بین مسوولان و مردم ایجاد شده باشد. مثلا برخی نمایندگان ممکن است بگویند چرا ما از روز و ساعت اجرای این پروژه اطلاع نداشتیم. درحالی‌که در برخی پروژه‌ها و طرح‌های سیاسی مانند این طرح غیرممکن است همه‌چیز علنی شود و نیاز است محرمانه هایی لحاظ شود.»

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: «اگر از هفته قبل اعلام می‌شد که قرار است هفته آینده بنزین دونرخی شود ممکن بود برخی مسائل و مشکلات در کشور ایجاد شود، صف‌های بنزین شکل بگیرد و برخی دست به اقداماتی مثل ذخیره بنزین در منزل بزنند که ایجاد خطر می‌کرد. بنابراین باید بپذیریم که لازم بود تنها بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از مسوولان از زمان اجرای این طرح مطلع باشند.»

وی ادامه داد: «دولت اعلام کرد خیلی کارها قرار است انجام شود؛ ۱۸ میلیون خانوار، حمایت‌های جبرانی دریافت کنند، سهمیه‌های ویژه برای حمل و نقل در نظر بگیرند یا مسافرکش‌های اینترنتی تحت حمایت قرار بگیرند.» باهنر به نمایندگان توصیه کرد که به‌صورت جدی مراقبت کنند که دولت به وعده‌های جبرانی خود در اجرای این طرح عمل کند.

اعتیاد به قیمت پایین بنزین
باهنر همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی بنگاه‌های تولیدی و خانوارها به قیمت بنزین اعتیاد پیدا کرده‌اند و نمی‌شود این اعتیاد را یک‌شبه به‌هم ریخت ادامه داد: «می‌شود در یک جدول ۶ ماهه سهم را پایین آورد ولی روشن است که به‌هرحال این کار باید انجام می‌شد. خصوصا که روزانه نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر قاچاق بنزین صورت می‌گیرد و در مصرف انرژی، کشور ما رتبه اول را در دنیا دارد که آمار مطلوبی نیست.»

تاثیر ناآرامی‌های اخیر در انتخابات
محمدرضا باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وضعیت روزهای اخیر(دونرخی شدن بنزین و اعتراضات مردمی) چه اندازه در روند مشارکت مردم در انتخابات آینده مجلس و میان دوره خبرگان تاثیرگذار خواهد بود؟ گفت: «این اتفاقی است که اگر از بیرون گود بخواهیم آن را تحلیل کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مجموعه سیاست‌هایی که آقایان می‌خواستند اجرا کنند شاید می‌توانستند بهتر اجرا کنند یا حتی از نظر زمانی مثلا بهتر بود در هفته وحدت اتفاق نمی‌افتاد.» وی ادامه داد: «این انتقادات و اعتراضات مردمی وجود دارد، اما فکر می‌کنم اگر دولت با رصد مجلس بتواند به تعهداتی که اعلام کرده عمل کند اعتراضات فروکش کند.

باز هم توصیه می‌کنم حتما نمایندگان مجلس نظارت استصوابی بر عملکرد دولت داشته باشند، اگر این کار انجام شود این موج موجی نیست که فکر کنیم تا زمان انتخابات باقی خواهد ماند. اگر مردم آثار مثبت این تصمیم را زودتر ببینند این مسائل هیجانی به سرعت کاهش پیدا می‌کند.»

تناقض رفتاری آمریکا
در ادامه دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تناقض گویی‌های مقامات آمریکایی و دخالت‌شان از آشوب‌های اخیر در ایران گفت: «آمریکایی‌ها گاهی اعلام می‌کنند که با مردم ایران خوب هستیم اما از سوی دیگر ضروری‌ترین نیازهای انسانی را وارد لیست تحریم می‌کنند. یا زمانی‌که در کشور اتفاقی می‌افتد، آشوب یا شلوغی می‌شود، همه‌شان می‌گویند که با مردم ایران هستیم و حمایت‌شان می‌کنیم آن‌هم حمایت از مردمی که خودشان تحریم‌شان کردند. این رفتارها حکایت از آن دارد که ام‌الخبائث خود آمریکاست.»

منبع: دنیای‌اقتصاد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ح.ج
    0

    فعلا ببینید مردم بهتون رای میدن یا نه! بعد بفکر پر کردن جیب های مبارک برای دوره بعدی انتخابات باشید

    نظرات شما -
    • منوچهر
      0

      خواهشا چهره موجه آقای سلیمانی را با ورود به پست مزخرف ریاست جمهوری خدشه دار نکنید.

  • حمید
    0

    خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر دکتر روحانی رییس جمهور روشنفکر و مظلوم

    نظرات شما -
    • Hana
      0

      خوب ميشي ، برات دعا ميكنم

    • محجوبه
      0

      احمق تر از تو در عمرم ندیدم با اون شعورت

  • Sara
    0

    اين يكي ديگه نوبره ، فقط همينو كم داشتيم

  • م.ک
    0

    ایشون به هیچ عنوان نامزد نمیشن این باهنر دوباره شروع کرد چند وقتی نبود راحت بودیم

  • حمید
    0

    کاملا تابلوست که چه سناریوی راه انداختین سلیمانی محبوبیتش بین اکانتای فیکه وگرنه نه اصلاح طلب نه اصولگرا خیلی وقته همتون اشکار شدین

  • هه
    0

    نت رو نجات بدین انتخابات رای بیارین

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      باسوم.سلیمای.تویک.برزگری.مسخرت.میگند.انگش.توکونیتمیکنند.ریسجمحور.لقمه.درشتیه

    • رضوان
      0

      بهتر که اینترنت روقطع کردند،تبر برادشتن دارن تیشه به ریشه خودشون میزنند،هرچند اصلا صاحب ریشه نبودند ونیازی به تبر نیست چون درخت بی ریشه با یه پف میفته،پس مردم نگران نباشند چون بزرگان اهل خرد میگن،... عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...

  • محمدعلی براتی
    0

    سلام اصولگرا(قاسم سلیمانی) اصلاح طلب (حسن روحانی) مردم فهیم اصلاح طلب ها همشون دنیا پرست هستن وفکردنیا پرزرقوبرق خودشونن. آگاه باشید اصولگرایان به مردن وآخرت ایمان دارن وفقط برای مردم کار میکنن ودنیا براشون جمع کردن ثواب آخرت است. پس توراخدا خداپرست ها را انتخاب کنید. تا به اوج عزت برسیم.

  • یازهرا
    0

    مرگ بر رییس جمهور تجمل گرا. بنی صدردوم.تولد لاکچری درهواپیما... خاکتوسرش که مردم دارن له میشند و عین خیالش نیست. درود بررهبر عزیزم درود بر سردارسلیمانی عزیز

  • ستار
    0

    فاتحه افساد طلبان خوانده شده برای انتخابات

  • محجوبه
    0

    فقط سردار سلیمانی

  • کاربر ناشناس
    0

    مطلقا به یک نظامی رای نخواهیم داد ایشان دران کارمناسبترند نه ریاست جمهوری

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم دل به چه چیزی خوش بکنن بیاین پای صندوق رای. بخدا رای مردم هیچ ارزشی ندارد. وقتی که نمایندگان مجلس از دستشون هیچ کاری بر نمیاد. خواهشن دم از مردم نزنین.

  • کاربر ناشناس
    0

    باز شروع شد دریدن یکدیگر برای رسیدن دستاشون به بیت المال وله کردن مردم

  • رضوان
    0

    باهزاران دورود وسلام به خدمت تمام عزیزان زحمت کش سایت خبر فوری،برنامه های نظرسنجی شما مسکنی بود که درد مردم را کمی تسکین میداد ودرد دلشان را توسط شما عزیزان ارائه میدادند لطفا برنامه نظرسنجی را ادامه بدید،باکمال تشکر وارزوی موفقیت برای تمام شما عزیزان،تندرست وموفق باشید

  • کاربر ناشناس
    0

    اگه بشه عالی میشه چون خیلی به داد مردم میرسه

  • نگین
    0

    رای بی رای این امار و ارقام محبوبیت رو از کجا دراوردید اثارش در سوریه دیده میشه به تل خاک تبدیل شده همین یه نظامی رو مردم کم دارن برای حکومت داری ایران بس کنید گر چه یک حکومت کنترل کننده بیشتر از این نمی شود توقع داشت خمینی گفت اگر پدرانمان کسی را انتخاب کردند دلیل این نیست که ماهم انها را قبول داشته باشیم اما در ایران همه چیز بر مبنای جبر گذاشته شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟