ایجاد یک سرویس بروکر در شهر ضروری است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مهم ترین حوزه هایی که در کسب و کارهای جدید و فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان حائز اهمیت است، استفاده بهینه از اطلاعات تولید شده توسط دستگاه‌های مختلف است.

ایجاد یک سرویس بروکر در شهر ضروری است

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع سخنان سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که مهمان صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران بود با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از اطلاعات در دنیای امروز خطاب به وی گفت: یکی از مهم ترین حوزه هایی که در کسب و کارهای جدید و فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان حائز اهمیت است، استفاده بهینه از اطلاعات تولید شده توسط دستگاه های مختلف است. برای همین ایجاد یک سرویس بروکر در شهر ضروری به نظر می رسد، تا هرکس خدمات و اطلاعاتی را دارد به صورت استاندارد در اختیار دیگران قرار دهد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این مساله باعث خواهد شد تا هم از رانت های اطلاعاتی و قبضه کردن اطلاعات در دست افراد خاص جلوگیری شود و هم اینکه فعالان حوزه های مختلف می توانند بر اساس نیازهای آینده کار خود را تعریف کنند. برای مثال من اگر میانگین سنی جوانان و ترکیب آن ها را بدانم، حتی اگر تولید کننده لباس باشم، به این ترکیب سنی برای تولید پوشاک توجه می کنم. لذا ایجاد سرویس بروکرها در شهر برای اینکه افراد دارنده اطلاعات بتوانند اطلاعات خود را به صورت استاندارد در اختیار دیگران قرار دهند گامی موثر در حوزه پیشبرد کسب و کار دانش بنیان است.

خداکرمی در ادامه در قالب تذکری خطاب به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شما به عنوان معاون فناوری اطلاعات، باید به مساله نقل و انتقال اطلاعات حساس باشید. این حق مردم است که بدانند در حال حاضر در شهر و کشور چه خبر است. مردم نامحرم نیستند و باید بدانند چه اتفاقی در شرف وقوع است و اطلاعات حوادث اخیر نیز بدون کم و کاست باید در اختیار آن ها قرار بگیرد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها