فریب پیامک‌های کلاهبرداری سهمیه بنزین و طرح معیشتی دولت را نخورید

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى با اشاره به آغاز طرح سهمیه بندى سوخت و همچنین طرح معیشتى دولت از احتمال سوءاستفاده مجرمین سایبرى از این طرح‌ها به منظور کلاهبردارى از شهروندان خبر داد.

فریب پیامک‌های کلاهبرداری سهمیه بنزین و طرح معیشتی دولت را نخورید

به گزارش مشهد فوری سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر به کلیه شهروندان توصیه کرد: با توجه به اجراى طرح سهمیه بندى سوخت از ۲۴ آبان و همچنین اعلام طرح حمایت معیشتى دولت ، این احتمال وجود دارد که برخى از افراد فرصت‌طلب و مجرمین سایبرى با ارسال پیامک‌هاى جعلى سعى در سرقت اطلاعات حساب بانکى شهروندان داشته باشند.

وى ادامه داد: در اینگونه شگردهاى مجرمانه، مجرمین با سوءاستفاده از افکار عمومى اقدام به ارسال پیام‌هایى از طریق تلفن همراه و یا در شبکه‌هاى اجتماعى با عناوینى نظیر " فعال سازى فورى کارت سوخت" و "ثبت نام در طرح معیشتى دولت" و ... نموده و سپس شهروندان را براى پرداخت مبالغى ناچیز به یک درگاه پرداخت جعلى و فیشینگ هدایت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز و خالى کردن حساب آنها مى کنند.

این مقام انتظامى هشدار داد: شهروندان گرامى به هیچ عنوان فریب اینگونه پیام‌ها را نخورده و آخرین اخبار مبنى بر نحوه ثبت نام کارت سوخت و طرح معیشتى دولت را از خبرگزارى‌هاى رسمى و شبکه‌هاى تلویزیونى کشور پیگیرى نمایند.

سرهنگ جهانشیرى درخصوص نحوه پیشگیرى از برداشت‌هاى غیرمجاز نیز به شهروندان توصیه نمود: از حساب‌هاى حقوقى و اصلى خود براى انجام خرید‌هاى اینترنتى استفاده ننموده و براى یک حساب بانکى با موجودى محدود و مشخص اقدام به تهیه رمز دوم نمایند، همچنین شهروندان به منظور بالابردن امنیت در خریدهاى اینترنتى نسبت به فعال سازى رمز دوم یک بار مصرف از طریق بانک‌هاى عامل اقدام نمایند.

وى در پایان خاطر نشان کرد: پلیس فتا از هموطنان درخواست مى‌کند ضمن جدى گرفتن هشدارهاى سایبرى پلیس در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمى موضوعات را گزارش نمایند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها