20 آیتم موثر در تعیین قیمت و کیفیت سقف متحرک

در تعیین قیمت و کیفیت سقف متحرک و سایبان متحرک عوامل زیادی نقش دارند که شاید بتوان مهمترین آنها را در 20 مورد زیر خلاصه نمود.

20 آیتم موثر در تعیین قیمت و کیفیت سقف متحرک

در تعیین قیمت و کیفیت سقف متحرک و سایبان متحرک عوامل زیادی نقش دارند که شاید بتوان مهمترین آنها را در 20 مورد زیر خلاصه نمود.

1- ابعاد سقف متحرک مانند اندازه ی ریل ها و دهانه و طول دیواره ها

2- جنس سازه( آهن، آلومینیوم، چوب و ...)

3- یراق آلات و اتصالات سقف که در استحکام و کیفیت سقف موثر است

4- رنگ سازه اعم از گالوانیزه و یا رنگهای اپوکسی و یا رنگ پودری الکترواستاتیک

5- نوع پوشش بکاررفته اعم از شیشه، پلی کربنات، ساندویچ پانل، پارچه و ... که به سبب شستشو، نوردهی، ضد یووی و عمر آن در قیمت و کیفیت سقف متحرک مهم است.

6- نامنظمی های مکان سقف بدلیل اجیاد پرتی در متریال خریداری شده

7- تعداد پانل های جمع شونده سقف

8- تعداد موتورهای بکاررفته در سقف متحرک و نوع آن که به متراژ و البته سلیقه مشتری بستگی دارد

9- نصب سیستم روشنایی و نورپردازی بسته به نیاز مشتری و کیفیت لامپها

10- نصب سنسور هوشمند برف و باران

11- نصب سنسور باد

12- نصب سیستم باز و بسته شدن برحسب زمان

13- دارای ریموت کنترل بودن

14- ایجاد سیستم تهویه

15- ایجاد سیستم گرمکن و یا خنک کننده برروی سقف

16- زیباسازی سازه با خم کردن و یا مسطح بودن و ایجاد زوایا در سقف

17- نصب آبرو برای جلوگیری از نفوذ آب بارندگی به زیر سقف

18- هوابندی سقف در سقف هایی مانند سقف متحرک استخر

19- عایق حرارتی و صوتی بودن در متریال پوششی سقف

20- ارائه مدل های پیش ساخته و نقشه سقف ساخته شده در صورت نیاز به مشتری

کاربردهای سقف های متحرک

سقف متحرک حیاط

سقف متحرک پاسیو

سقف متحرک گلخانه ای

سقف متحرک مسجد

سقف متحرک رستوران

سقف متحرک روف گاردن

سقف متحرک موسوی

امروزه افزایش الزامات عملکردی به عنوان یکی از چالش های مهم و اساسی در طراحی ساختمان ها می باشد. یکی از انواع این الزامات، مشارکت انوع ساختمان ها از جمله؛ مراکز تفریحی و ورزشی و ساختمان های با عملکرد چندگانه در ایجاد یک معماری پایدار از لحاظ تطبیق پذیری آن با محیط پیرامون و تغییرات آب و هوایی و نیز کاهش مصرف انرژی است. بدنه یک ساختمان و سقف آن به طور خاص، به عنوان حائلی بین فضای داخل و خارج عمل می کند. این حائل می تواند به شکل غیرمتحرک (استاتیک) و یا متحرک (دینامیک) در نظر گرفته شود که نوع متحرک آن می تواند سبب افزایش کارائی انرژی در ساختمان شود. در سقف های باز و بسته شونده باتوجه به شرایط اقلیمی و محیطی، بخشی از سقف و یا کل آن ظرف مدت زمان کوتاهی، به حالت باز یا بسته درمی آید. در سال های اخیر، پیشرفت در تکنولوژی ساخت و نیز تولید مصالح سبک، منجر به افزایش نوآوری در طراحی اینگونه سازه ها و گسترش کاربرد آن ها شده است.

اهمیت سقف متحرک در چیست؟

باتوجه به شرایط بیوکلیمایی کشور ما از نظر مکانی و چهارفصل بودن آن از نظر زمانی، در هرگوشه از ایرانمان سقف های متحرک کارایی و اهمیت خاص خود را دارا می‌ باشد. برای مثال اجرای سقف متحرک موسوی برروی استخر در مناطق گوناگون و مواقع مختلف سال، ضمن ایجاد امنیت و آرامش خاطر، شما را در برابر اشعه ی سرطانزای فرابنفش خورشید در فصل تابستان محافظت نموده و امکان استفاده از استخر را در فصل سرد سال برای شما فراهم می آورد. یا به عنوان مثالی دیگر در مناطق سردسیر کشور مانند استان های شمال غربی که ریزش نزولات جوی آن هم بصورت برف شایع تر است. سقف متحرک در محیط های باز منزل مانند حیاط و تراس، عایق سرما بوده و از تجمع آب باران در حیاط خانه ها و ... جلوگیری می نماید. در مواردی که سازه نیاز به دیواره داشته باشد مانند پاسیو یا حیاط هایی که دارای باغچه و درخت بوده( برای محافظت و جلوگیری از آسیب رسیدن به درخت و قطع آنها) و ...، کارگاه فنی مهندسی موسوی اقدام به ساخت آن می نماید. دیواره ها نیز می توانند بصورت چند اسلاید متحرک باشند و امکان گشایش دیوارها بصورت جداگانه از سقف متحرک ممکن است که این امر، خود یک شیوه تحقق بخشیدن به پتانسیل فضای داخلی است.

اهمیت سقف اتوماتیک برای پارکینگ خودرو

جمعیت رو به رشد در همه جای دنیا مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. یکی از چالش های ناشی از این افزایش، مسئله پارکینگ ماشین است که تقریبا هر روز با آن مواجه هستیم. درواقع علاوه بر مشکل فضا برای اتومبیل هایی که در جاده‌ها حرکت می کنند، بیشتر مسائل فضا برای یک خودرو پارک شده است.

طیف گسترده ای از امکانات پارکینگ خودرو وجود دارد که باتوجه به فضا و زیبایی های ساختمان قابل اجرا هستند. امروزه انواع پیشرفته ای از پارکینگ ها طراحی و ساخته می شود که هرکدام به نحوی هوشمند هستند و به جهت کاستن مشکلات یافتن مکان پارک خودرو، یافتن مکان ایمن از صدمات برای خودرو و ... اجرا می شوند. برای مثال نوعی پارکینگ وجود دارد که در زیر زمین ناپدید می شود(اصطلاحاَ پارکینگ مخفی). این گاراژهای جمع و جور با ظرفیت ها و ابعاد متفاوت طراحی می شوند و دارای دریچه برای ورود و خروج خودرو، قلاب برای فرود آن، دستگاههای کنترل کننده سرنشین و گاهاَ دیواره های ضدنفوذ مثلاَ از جنس پلی کربنات می باشند. این مدل از پارکینگ ها بیشتر در برج های مسکونی کاربرد دارد. تصویر این مدل از پارکینگها را در کشورهای خارجی در زیر می‌بینید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها