حسن روحانی ۷۱ ساله شد؛ رئیس‌جمهور را بیشتر بشناسید

همه حاشیه‌های زیست سیاسی روحانی/ نظر شما درباره عملکرد رئیس‌جمهور چیست؟

مواضع رئیس جهور در یزد با واکنش های شدید منتقدان روبرو شده است. اما حسن روحانی کیست که اینچنین مواضعش در جامعه با حساسیت دنبال می کند؟

همه حاشیه‌های زیست سیاسی روحانی/ نظر شما درباره عملکرد رئیس‌جمهور چیست؟

به بهانه سالروز تولد رئیس جمهور، مروری بر سوابق او داریم. سوابقی که نشان می دهد خارج از موقعیت رسمی اش، نوع تفکر او درباره مسائل کلیدی کشور، همواره زیر ذره بین منتقدان قرار داشته است.

بازاری زاده ای که رئیس جمهور شد

حسن روحانی با نام پیشین حسن فریدون سال 1327 است. تاریخ تولد او نهم دی ماه عنوان شده اما در شناسنامه اش، 21 آبان یعنی امروز تاریخ دقیق تولد اوست.

روحانی 71 سال پیش در سرخه استان سمنان به دنیا آمد. بنا به گفته خود، وی از یازده سالگی با کار در دوره تابستان با کشاورزی و قالیباف ی مخارج تحصیلش را تأمین می‌کرد.

پدر وی، حاج اسدالله فریدون، در بازار سمنان مغازه داشت و نماینده آیت‌الله بروجردی بود. او به سبب مبارزات علنی علیه رژیم پهلوی، نخستین‌بار در سال ۱۳۴۱ دستگیر و به زندان افتاد و به دلیل استمرار مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی بیش از بیست بار دستگیر و زندانی شد. اسدالله فریدون در مهرماه ۱۳۹۰ درگذشت. مادر روحانی (سکینه پیوندی) نیز در ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ درگذشت.

پدر و مادرش پیش از تولد حسن صاحب یک پسر و یک دختر شده‌اند که هر دو در کودکی درگذشتند. روحانی یک برادر و سه خواهر کوچک‌تر از خود هم دارد. برادرش حسین فریدون در نخستین روزهای پیروزی انقلاب، فرماندار نیشابور و مدتی هم فرماندار کرج بود، سپس سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی شد و چند سال هم از سفرای ایران در سازمان ملل متحد بود و سپس مشاور وزیر امور خارجه شد. او در دولت اعتدال دستیار ارشد رئیس‌جمهور شد که با افشای پرونده فساد از این سمت در عمل کنار گذاشته شد و حتی محکوم به زندان شد. روحانی سه خواهر به نام‌های طوبی، فاطمه و طاهره دارد که هر سه ازدواج کرده‌اند.

همسر روحانی، صاحبه عربی، خانه‌دار است و به فعالیت سیاسی یا اجتماعی چندانی مشغول نیست. روحانی و همسرش صاحب پنج فرزند (دو پسر و سه دختر) شده‌اند که یکی از پسران وی (محمد فریدون) در سال ۱۳۷۶ درگذشته‌است. یکی از دختران حسن روحانی در اتریش زندگی می‌کند. بحث هایی هم درباره داماد او که معاون وزیر صنعت شده بود، مطرح است.

روحانی در همایش بیمهٔ سلامت همگانی در خردادماه ۱۳۹۳، مسئولیت پدرخواندگی دو کودک شیرخوار را نیز بر عهده گرفت.

فریدون چطور روحانی شد؟

یکی از حاشیه های زندگی رئیس جمهور نام خانوادگی اوست. دو روز قبل روزنامه وطن امروز با تیتر انتقادی «کلاه فریدونی» به نام پیشین خانوادگی حسن روحانی اشاره کرد.

روحانی در کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده‌است، علل تغییر نام خانوادگی خود را از فریدون به روحانی چنین شرح می‌دهد: وقتی در سال ۱۳۴۰ وارد قم شدم، دوستان طلبه به نام‌خانوادگی من ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند: فردا که آیت‌الله شدید، مردم شما را آیت‌الله فریدون بخوانند؟! اصلاً این نام فامیل مناسب فعالیت آینده شما نیست و باید آن را تغییر دهید. برخی از دوستان هم نام‌خانوادگی «فریدون» را مناسب می‌دانستند و می‌گفتند: بسیاری از طلبه‌ها ۲ نام خانوادگی دارند، یعنی به نام فامیلی که در شناسنامه آن‌ها ثبت شده‌است، خوانده نمی‌شوند، بلکه از آنان با نامی دیگر یاد می‌شود که به آن نام معروف شده‌اند. در نهایت تصمیم گرفتم نام فامیل خود را در حوزه تغییر بدهم ولی در شناسنامه تغییری ندهم؛ لذا با دوستان مختلف مشورت کردم تا بتوانم نام فامیل مناسبی انتخاب کنم. مثلاً یکی پیشنهاد می‌کرد نام خانوادگی خود را «اسلامی» انتخاب کنم و دیگری «امامی» یا «تشیعی» را مطرح می‌کرد. هر کس نامی را پیشنهاد می‌کرد تا در نهایت نام «روحانی» را برای خود برگزیدم و به اصرار دوستان سور هم دادم و از آن پس به همین نام معروف شدم. در دفتر مدرسه و دفتر شهریه مراجع نیز نام جدید من ثبت شد ولی برای مدتی عنوان «فریدون» را هم داخل پرانتز ثبت می‌کردند که این هم به‌تدریج برچیده شد و آن نام فامیل فراموش شد و دیگر همه مرا به اسم «حسن روحانی» می‌شناختند. پس از انقلاب، زمانی که به عنوان نماینده مردم سمنان وارد مجلس شورای اسلامی دوره اول شدم، مناسب دیدم نام‌خانوادگی خودم را در شناسنامه هم تغییر دهم و لذا در سال ۱۳۶۰ تقاضای تغییر نام فامیل کردم و نام‌خانوادگی «روحانی» به‌طور رسمی در شناسنامه من ثبت شد.

حاشیه های یک مدرک انگلیسی

وی دوره ابتدایی را در سرخه و فراگیری دروس دینی را از سال ۱۳۴۰، نخست در مدرسهٔ علمیهٔ صادقیه در سمنان آغاز و سپس در سال ۱۳۴۰ در حوزهٔ علمیهٔ قم ادامه داد. وی از دروس و مباحث اساتیدی چون سید محمد محقق داماد، شیخ مرتضی حائری، سید محمدرضا گلپایگانی، سلطانی، محمد فاضل لنکرانی، محمد بهشتی و مرتضی مطهری و شیخ محمد شاه‌آبادی استفاده کرد.

او هم‌زمان با تحصیلات حوزوی در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ دانش‌نامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد. حسن روحانی با ادامه تحصیل در بریتانیا، مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی به تاریخ ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۳-۱۳۷۴) و دانشنامهٔ دکتری (Ph.D) در رشتهٔ حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونین گلاسگو زیر نظر پروفسور سید حسن امین به‌تاریخ ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۶-۱۳۷۷) دریافت کرد. با این حال وی حدود ۱۸ یا ۲۰ سال (یعنی حدود سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۷) از جمله حتی پیش از پذیرفته شدن در مقطع دکتری از عنوان جعلی دکتر در مناسب سیاسی و تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کرده‌است. وی با کسب پروانهٔ وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز در تاریخ اول آبان ۱۳۸۶ وکیل پایه‌یک دادگستری شد.

حسن روحانی دارای مرتبهٔ علمی استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک است. وی به زبان عربی مسلط است.

با این همه درباره مدرک تحصیلی رئیس جمهور مسائلی مطرح شده است. در ۵ و ۸ بهمن ۱۳۹۱، وبگاه ایران‌الکشن‌واچ، دربارهٔ مدرک دکتری حسن روحانی گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده که بر اساس استعلام از دانشگاه گلاسگو است؛ در حالی که روحانی با نام خانوادگی قبلی خود «فریدون» در دانشگاه کلدونین گلاسگو تحصیل کرده که دانشگاه دیگری است. در وبگاه هرالد اسکاتلند (The Herald)، در اخبار آرشیوی، نام حسن روحانی با فامیلی قبلی‌اش (حسن فریدون Hassan Feridon) در لیست دوره‌ای دانش‌آموختگان دانشگاه کلدونین گلاسگو دیده می‌شود. نام پدر حسن روحانی، اسدالله فریدون و برادرش حسین فریدون است.

بعد از انتخاب روحانی به ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲، دانشگاه کلدونین گلاسگو پیامی مبنی بر تبریک برگزیده‌شدن دانشجوی سابق خود، حسن روحانی، به عنوان رئیس‌جمهور ایران در وب‌سایت خود درج کرد. پاملا گیلیس، قائم‌مقام دانشگاه کلدونین گلاسکو، در پیامی به حسن روحانی آورده‌است: «مایلم به دانشجویان این دانشگاه انتخاب حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایران تبریک بگویم، انتخابی که حقیقتاً دستاورد بزرگی است؛ من امیدوارم دوره تحصیلاتی آقای روحانی در دانشگاه کلدونین گلاسکو بتواند در دوره ریاست‌جمهوری ایشان مفید فایده واقع شود؛ برای ایشان موفقیت‌های پی‌درپی را در مسیر آینده مثبت ایران و مردم آن آرزو دارم.»

در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ایران‌الکشن‌واچ در پاسخ به ایمیل مرکز تحقیقات استراتژیک، ضمن اعلام نام صحیح دانشگاه، نماگرفت‌هایی را از وبگاه آن مرکز ارائه داده و مدعی شد که تحقیق و بررسی آن‌ها موجب شده تا بیوگرافی رسمی حسن روحانی در وبگاه آن مرکز تصحیح شود. ایران‌الکشن‌واچ، این مطلب را با گذشت ۳۲ روز از دریافت توضیحات و اعتراض آن مرکز منتشر کرد. در ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، وبگاه رسمی دانشگاه کلدونین گلاسگو اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آیندهٔ ایران در گذشته با نام «حسن فریدون» در آن دانشگاه تحصیل کرده و مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را به‌ترتیب در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۹ اخذ کرده‌است. در ۲۷ تیر ۱۳۹۲، دانشگاه کلدونین گلاسگو رسماً ویدئویی را از لحظهٔ اهدای مدرک دکتری تخصصی به روحانی منتشر کرد.

روزنامهٔ جمهوری اسلامی در ۱۹ اسفند ۱۳۵۸ و در مقدمهٔ مصاحبه‌ای با حسن روحانی نوشته بود: حسن روحانی در سال ۵۸ از دانشگاه لندن در رشته جامعه‌شناسی حقوقی دکترا گرفت. بعد از این گفتگو نام وی در لیست انتخاباتی ۱۹، ۲۱ و ۲۲ام ۱۳۵۸ اسفند حزب جمهوری اسلامی برای انتخابات مجلس اول، برخلاف یکم تا هجدهم اسفند از «حسن فریدون (روحانی)» به «دکتر حسن فریدون (روحانی)» تغییر یافت. به‌علاوه براساس مدارک ثبت‌شده در معرفی نمایندگان مجلس اول، مندرج در سایت رسمی مجلس شورای اسلامی، روحانی دارای مدرک دکترای حقوق معرفی شده‌بود.

در سال ۱۳۹۶، هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری ایران، این موضوع دوباره توسط رقبا مطرح شد. آیت‌الله کلانتری، دانشیار دانشگاه شیراز و نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری، نیز گفت که بخش‌هایی از رساله روحانی از کتاب وی کپی‌برداری شده‌است. وزیر علوم، محمد فرهادی، این موضوع را تکذیب نمود. کلانتری نیز در پاسخ به واکنش وزیر علوم، اظهار تاسف نمود و این اقدام فرهادی را عجولانه خواند. کلانتری مدعی شد که «بر اساس تحقیقات گسترده و بر پایه اظهار نظر کارشناسان» بیش از هفتاد درصد فصل چهارم رساله دکترای روحانی، بدون ارجاع دادن به آن، از روی کتاب وی تحت عنوان «حکم ثانوی در تشریع اسلامی» کپی‌برداری شده‌است. گروهی از دانشجویان در ایران و آمریکا اقدام به بررسی رساله دکترای روحانی نمودند. این پویش دانشجویی نتیجه یافته‌های خود را در وبگاه اینترنتی خود قرار دادند. طبق گفته این گروه، براساس نتایج تحلیل تز با استفاده از نرم‌افزار تشخیص سرقت علمی آیثنتیکیت در فصل‌های یک تا چهار این رساله به ترتیب ۳۹٪، ۴۳٪، ۴۰٪ و ۸۲٪ از کارهای دیگران کپی‌برداری شده‌است. در ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ مجلس دهم با اکثریت حامی دولت، طرح تحقیق و تفحص از صحت مدرک دکترای روحانی را رد کرد. هفته‌نامه اصول‌گرای ۹ دی طی شش شماره از مهر تا آذر ۹۶ گزارش‌های مستندی را با عنوان «گزارش یک سرقت علمی، بررسی علمی اسناد به دست آمده در موضوع دکتری حسن روحانی» منتشر کرد و صحت و اعتبار رساله دکترای روحانی را به‌طور جدی زیر سؤال برد. این گزارشات با شکایت معاون حقوقی رئیس‌جمهور که ادعاهای ۹ دی را کذب خواند رو به رو شد. با تشکیل دادگاه بهمن ۱۳۹۷ و دفاعیات مدیر مسئول این نشریه، حمید رسایی دادگاه حکم به تبرئه او داد. پس از اعتراض وکیل رئیس‌جمهور دادگاه تجدیدنظر تشکیل که آن هم حکم به تبرئه رسایی داد. طبق بررسی‌های جدید ۹ دی که با تیمی از کارشناسان انجام شده روحانی در رساله خود حداقل از ۹ شخصیت علمی سرقت علمی‌کرده‌است. به گفته این نشریه، دانشگاه گلاسکو بعد از دریافت مستندات سرقت علمی، از موضع قبلی خوب مبنی بر عدم سرقت علمی در رساله روحانی عقب‌نشینی کرده‌است.

طراح لقب «امام»؛ از مسجد ارک تا پاریس

حسن روحانی در آغاز جوانی، فعالیت سیاسی خود را با پیروی از امام خمینی آغاز کرد. وی از سال ۱۳۴۴، سفرهای تبلیغی و سخنرانی علیه حکومت وقت را در شهرهای مختلف ایران آغاز نمود و در همان نخستین سفر، توسط مأموران حکومتی بازداشت شد. وی در طول سال‌های مبارزه بارها دستگیر و ممنوع‌المنبر شد.

روحانی در آبان ۱۳۵۶، در مراسم بزرگداشت مصطفی خمینی در مسجد ارک تهران، لقب «امام» را برای آیت‌الله سید روح‌الله خمینی (رهبر در تبعید نهضت اسلامی) به کار برد.

با تحت تعقیب قرار گرفتن توسط ساواک، به‌توصیهٔ محمد بهشتی و مرتضی مطهری از کشور خارج شد و مدتی به سخنرانی و تبلیغ برای دانشجویان خارج از کشور پرداخت و پس از ورود خمینی به پاریس، به او پیوست.

حسن روحانی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، هنگامی که در اسکاتلند زندگی و تحصیل می‌کرده، از سوی پلیس به‌ظن فعالیت‌های سیاسی دستگیر شده‌است. پلیس بریتانیا در سال آخر رژیم پهلوی او را دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرده‌است.

اولین انتصاب: ارتش

با پیروزی انقلاب، حسن روحانی در نخستین اقدام در سال ۱۳۵۸، به سامان‌دهی ارتش آشفته و پادگان‌های از هم پاشیده پرداخت. وی در ابتدای انقلاب که بحث مناظره با گروه‌های مارکسیستی داغ بود به نقد افکار آن‌ها می‌پرداخت وی در مناظره با رهبر مجاهدین خلق آن‌ها را متهم ساخته که می‌خواهند به زور و به تحریف و به تقطیع (انتخاب گزینشی) آیات قرآن، مطالب مارکسیستی را از قرآن درآورند و قرآن را بر آن‌ها منطبق سازند. برخلاف آن‌ها که مبارزه با امپریالیزم را در دوستی با شوروی می‌دانند ما این را در انقلابمان ثابت کردیم که در برابر شوروی و آمریکا هر دو ایستاده‌ایم.

حسن روحانی در سال ۱۳۵۹ از حوزهٔ انتخابیهٔ سمنان به نمایندگی اولین دورهٔ مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و پنج دوره قانون‌گذاری به‌مدت بیست سال (از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۹) در مجلس حضور داشت. او نایب رئیس اول مجلس (در دوره‌های چهارم و پنجم) و رئیس کمیسیون‌های دفاع (دوره‌های اول و دوم) و سیاست خارجی (دوره‌های چهارم و پنجم) بود.

حسن روحانی یکی از معروف‌ترین نمایندگان مجلس دوم بود که در سال ۱۳۶۴ با نخست‌وزیری میرحسین موسوی مخالفت کردند. ماجرایی جنجالی که باعث شد تا نمایندگان مخالف به گروه ۹۹ نفر معروف شوند.

روحانی کاندیدای انتخابات مجلس ششم در شهر تهران نیز بود و در فهرست «جامعه روحانیت مبارز و پیروان خط امام و رهبری» و چکاد آزاداندیشان (فهرست‌های جناح راست) و کارگزاران سازندگی قرار داشت اما موفق به ورود به مجلس نشد.

در دوران جنگ ایران و عراق، روحانی مسئولیت‌های متعددی، از جمله عضویت در شورای عالی دفاع (از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷)، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرائی آن (از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، معاونت فرماندهی جنگ (از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴)، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶) و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۰) را بر عهده داشت. روحانی بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ به معاونت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب شد. بعد از پایان جنگ، حسن روحانی به همراه تعدادی از فرماندهان سپاه و ارتش، نشان درجه دو فتح و در مراسم دیگری در سالروز آزادسازی خرمشهر، به همراه جمعی دیگر از فرماندهان و مسؤولان پشتیبانی جنگ، نشان درجه یک نصر را از آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، دریافت کرد. عضویت و ریاست شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ نیز از دیگر مسئولیت‌های وی در دوران پس از انقلاب بوده‌است.

روحانی یکی از ۳ نفری بود که به نمایندگی از هاشمی رفسنجانی، در گفتگوهای پنهانی با مک فارلین معاون رونالد ریگان رئیس‌جمهور نومحافظه‌کارآمریکا شرکت داشت نتیجه عملی این مذاکرات که در دنیا به رسوایی ایران-کنترا مشهور است خریداری سلاح از اسرائیل و انتقال پول آن توسط آمریکا به کنتراها، یک گروه ضدانقلاب حامی آمریکا علیه دولت انقلابی ساندینیستا نیکاراگوئه بود، و همچنین، به گفته منتقدان، زمینه‌سازی پنهان برای تجدید روابط با آمریکا بعد از مرگ سید روح‌الله خمینی بدون اطلاع او بود. این معامله با افشای ماهیت آن به وسیله بیت حسینعلی منتظری باعث جنجالی بزرگ در ایران و آمریکا شد.

در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳، وب‌سایت روزنامهٔ اسرائیلی، یدیعوت اخرونوت، طی مقاله‌ای مدعی شد که روحانی و و امیرام نیر، معاون ضدتروریسم وقت دولت اسرائیل، در سال ۳۰ اوت ۱۹۸۶ میلادی دیدار محرمانه داشته‌اند. طبق متن این دیدار که از روی نوار ضبط شدهٔ مکالمات پیاده شده، روحانی در حالی که فکر می‌کرد طرف مقابلش از مقامات آمریکایی است، به نیر پیشنهادهایی برای مقابله با آنچه سیاست‌های «افراطی» می‌خواند ارائه می‌کند. روحانی ضمن بیان این که فقط هاشمی رفسنجانی از این دیدار محرمانه خبر دارد، از آمریکا می‌خواهد که دیگر نرمش نشان ندهند و با قدرت بایستند تا او را وادار به عقب‌نشینی کنند. او همچنین خواستار کمک سیاسی و نه مالی آمریکا برای «برقراری اسلام واقعی» در ایران می‌شود و می‌گوید چون در ایران در محاصرهٔ پاسداران است نمی‌تواند درخواست کمک مالی کند. حسن عباسی در سال ۹۴ این مقاله را ترجمه و منتشر کرد و با شکایت دولت روحانی راهی دادگاه شد اما دادگاه حکم به تبرئه عباسی داد. عباسی گفت در دادگاه ۴۰۰ صفحه سند فارسی، عبری، عربی و انگلیسی برای اثبات ادعای خود ارائه کرده‌است.

پس از جنگ و با آغاز به کار دولت هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی گزینه اول وی برای وزارت اطلاعات بود، اما این دو بر سر مسئله بودجه نتوانستند با هم به توافق برسند و علی فلاحیان به عنوان وزیر اطلاعات به مجلس معرفی شد. روحانی پس از بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل نهاد شورای عالی امنیت ملی، سمت نمایندگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در این شورا تا سال ۱۳۹۲ که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، در اختیار داشته و به مدت ۱۶ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴) در دوره‌های ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده‌است. وی همچنین به مدت ۱۳ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴) مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور وقت بوده‌است.

روحانی از سال ۱۳۷۰ به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب و تاکنون در این سمت فعالیت دارد. وی ریاست کمیسیون سیاسی-امنیتی-دفاعی این مجمع را نیز بر عهده دارد.

روحانی در انتخابات میان‌دوره‌ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸، از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. در سال ۱۳۸۵ نیز به عنوان نماینده استان تهران به عضویت دورهٔ چهارم این مجلس برگزیده شد. سمت‌های وی در مجلس خبرگان، ریاست کمیسیون سیاسی-اجتماعی این مجلس (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و از ۱۳۹۲ تاکنون) و عضویت هیئت رئیسه و ریاست دفتر دبیرخانه این مجلس در تهران (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷) بوده‌است.

حسن روحانی در ۲۲ آبان ۱۳۶۸ به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی منصوب شد. او از سال ۱۳۶۸ به مدت ۱۶ سال مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشت؛ سمتی که در دولت هاشمی به او رسید و در ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی نیز ادامه یافت. از جمله رخدادهای دوره تصدی وی، وقایع کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ بود، که او اعلام کرد تظاهرکنندگانی که به اموال عمومی خسارت زده‌اند باید به عنوان دشمنان حکومت محاکمه شوند -جرمی که می‌تواند مجازات مرگ در پی داشته باشد.

سخنرانی حسن روحانی در راه‌پیمایی ترتیب داده شده در ۲۳ تیر ۱۳۷۸ و پس از حمله به کوی دانشگاه تهران در ۱۸ تیر به دست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یکی از مهم‌ترین فرازهای حیات سیاسی اوست.

روحانی در سخنان طولانی خود، حمله به کوی دانشگاه تهران را غیرقانونی و خلاف اصول اخلاقی و دینی دانست و با اشاره به مسئولیت شورای عالی امنیت ملی در ریشه‌یابی این حادثه، قول بررسی و شناسایی و سپردن عوامل آن به دست عدالت را داد. او در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «من در همین‌جا لازم می‌دانم از دانشجویان عزیز بیدار، هوشیار و قهرمان تشکر و قدردانی کنم که با هوشیاری و با دید نافذشان تا متوجه شدند که این عناصر مفسد و معاند در کنار آن‌ها قرار گرفته‌اند، بلافاصله اعلام بیزاری و برائت کردند و خودشان را کنار کشیدند. این نشان هوشیاری و بیداری دانشجویان انقلابی و مسلمان و قهرمان ما است. افرادی که اتوبوس و اموال عمومی را آتش می‌زنند، آن‌ها که ماشین بیت‌المال را آتش می‌زنند و حتی اتومبیل شخصی افراد را از بین می‌برند… بی‌تردید این افراد دشمن مردم ایران و ارزش‌های این مرز و بوم هستند، این اوباش حتی به مساجد هم تعرض کردند. ادامه این وضع برای نظام ما کشور ما و ملت ما قابل تحمل نخواهد بود. دیروز نسبت به این عناصر دستور قاطع داده شد، دیروز غروب دستور قاطع صادر شد تا هر گونه حرکت این عناصر فرصت‌طلب، هر کجا که باشد با شدت و با قاطعیت برخورد شود و سرکوب شوند. مردم ما شاهد خواهند بود که از امروز نیروی انتظامی، نیروی قهرمان بسیج حاضر در صحنه، با این عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر - اگر جرات ادامه حرکت مذبوحانه داشته باشند- چه خواهند کرد… آن عاملی که امروز ملت ما را متحد کرده‌است و پیوند ناگسستنی در ملت ما ایجاد کرده‌است، اسلام و [اسلامیت نظام] است و مظهر این اسلامیت، رهبری و مقام ولایت است… مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است….»

سرلشکر رحیم‌صفوی بعدها در این باره گفت که در آن زمان پس از پیش‌آمدن یک درگیری لفظی، روحانی به نفع سپاه رأی داده‌است و گفته‌است: «سپاه باید بیاید؛ برای دفع فتنه تهران».

روحانی در سال ۱۳۹۲، در گفتگویی با روزنامهٔ شرق دربارهٔ وقایع ۱۸ تیر اعلام کرد که تلاش آن‌ها این بوده که بین دانشجویان و انتقادات دانشجویی با آشوب‌گران و اقدامات تخریبی تفکیک قائل شوند و هدف جمع‌شدن سریع ناامنی در تهران بوده‌است. به گفته روحانی «آشوب خیابانی» به صورت امنیتی حل نشد و «کاری که ما در ۱۸ تیر کردیم این بود که وقتی دیدیم مسئله به آشوب خیابانی تبدیل شد و دیگر بحث دانشجو و دانشگاه نیست، از خود مردم خواستیم بیایند و اعلام نظر کنند و ماجرا با حضور مردم در ۲۳ تیر تمام شد.» او اقدامات شورا در این وقایع را درست و خردورزانه دانست.

وی بعدها در مناظره های انتخاباتی وقتی در برابر انتقاد نسبت به مواضع اش در قبال دانشگاه قرار گرفت، رقیب خود محمدباقر قالیباف را متهم کرد که می خواسته با حمله گازانبری با دانشجویان برخورد کند.

مرد هسته ای ایران

یکی از مهمترین فرازهای سیاسی روحانی موضوع هسته ای است که از سال 1382 تاکنون در 26سال گذشته ادامه داشته است.

دوران تصدی روحانی در پرونده هسته‌ای از ۱۳۸۲/۷/۱۴ تا ۱۳۸۴/۵/۲۴ (۶۷۸ روز) بود. این دوران پس از طرح موضوع هسته‌ای ایران در سطح بین‌المللی و صدور قطعنامه شدیداللحن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز گردید. شورای حکام آژانس، نخست در خرداد ۱۳۸۲ طی یک بیانیه و سپس در شهریور همان سال طی قطعنامه‌ای به پرونده هسته‌ای ایران پرداخته و تلاش کرد تا تعهدات سختی را بر دوش ایران قرار دهد. در این هنگام که مقارن با پیروزی آمریکا در عراق و تشدید فضای جنگ در منطقه بود، جامعه جهانی دچار بحران و تنش بی‌سابقه‌ای بود و نسبت به روند پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نیز حساسیت خاصی به وجود آمده بود.

با افزایش تنش‌ها و با توجه به ناسازگاری‌های موجود میان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، با پیشنهاد کمال خرازی وزیر امور خارجه و موافقت رئیس‌جمهور و همچنین سایر اعضای جلسه سران نظام، تصمیم گرفته می‌شود تا با تشکیل یک هسته قوی کارآمد سیاسی-فنی-حقوقی، مسئولیت مذاکرات بر عهده حسن روحانی گذاشته شود تا با اختیارات ویژه، برنامه جامعی برای ادامه کار تهیه کند و هماهنگی لازم بین ارگان‌های ذی‌ربط را برقرار نماید. بدین ترتیب با حکم سید محمد خاتمی و تأیید سید علی خامنه‌ای، حسن روحانی در تاریخ ۱۳۸۲/۷/۱۴ مسئول پرونده هسته‌ای می‌شود و از آن تاریخ، این پرونده به‌طور کامل به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی محول می‌گردد. متعاقباً مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی از تهران (سعدآباد) شروع و در ماه‌های بعد در بروکسل، ژنو و پاریس ادامه می‌یابد.

روحانی و تیم او که متشکل از دیپلمات‌هایی بودند که ولایتی و خرازی آنان را به عنوان بهترین‌های وزارت امور خارجه معرفی کرده بودند، به دلیل شرایط سیاسی-امنیتی و تبلیغاتی که علیه ایران بود، تاکتیک خود را بر گفتگو و اعتمادسازی استوار کردند. بدین صورت که در گام اول از گسترده‌شدن اتهامات و مجموعه مسائلی که علیه ایران مطرح می‌شد، ممانعت کردند تا از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری شود. از این رو در مسیر اعتمادسازی، در چند مقطع، برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت داوطلبانه تعلیق شد.

اگرچه هم‌زمان با اعتمادسازی، تثبیت حقوق ایران، کاستن فشارهای بین‌المللی، ایجاد شکاف در غربی‌ها و دور شدن از ارجاع پرونده به شورای امنیت، ایران توانست چرخه سوخت خود را تکمیل کرده و پیشرفت‌های قابل توجهی بکند ولی بعداً به تصمیمات دوران مسئولیت روحانی انتقادات فراوانی مطرح شد.

بعد از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد، حسن روحانی در تاریخ ۱۳۸۴/۵/۲۴ از سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی، بعد از ۱۶ سال کناره‌گیری کرد و علی لاریجانی به عنوان دبیر جدید منصوب شد و مسئولیت پرونده هسته‌ای را بر عهده گرفت. او نیز با سیاست‌های دولت جدید کنار نیامد و در تاریخ ۱۳۸۶/۷/۲۸ استعفاء داد و سعید جلیلی جایگزین وی شد. با انتخاب حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس‌جمهوری ایران، این بار مسئولیت مذاکرات هسته‌ای بر دوش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجهٔ دولت یازدهم و از اعضای تیم سابق مذاکره‌کنندهٔ حسن روحانی قرار گرفت.

کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای که شرح عملکرد و نیز خاطرات دوران تصدی حسن روحانی به عنوان مسئول پرونده هسته‌ای ایران و در مقام دبیری شورای عالی امنیت ملی است، چگونگی تصمیم‌گیری در ساختار سیاسی ایران، نقش نهادهای عالی‌رتبه در پرونده هسته‌ای و تمام مراحل مذاکرات با اروپایی‌ها را با ذکر مستندات روایت می‌کند. این خاطرات، جزئیات خواندنی و مهمی را شامل می‌شود که قضاوت دربارهٔ عملکرد این گروه و تصمیم‌هایی که مقامات و رهبران بلندپایه ایران طی آن گرفته‌اند را ممکن می‌سازد.

گرچه حسن روحانی به عنوان رئیس شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما، رئیس کمیسیون‌های دفاع و سیاست خارجی مجلس و پس از آن با مقام نایب رئیسی مجلس و دبیری شورای عالی امنیت ملی، در نقش یک دیپلمات، ظاهر شده و دیدارها و گفتگوهای پرشماری را با سران کشورهای بیگانه تجربه کرده بود ولی ریاست و حضور او در نشست‌های هسته‌ای بود که انگیزه‌ای گردید تا به وی عنوان «شیخ دیپلمات» را دادند. او خود در این باره به ایلنا می گوید: « این‌که به من عنوان دیپلمات یا سیاستمدار یا عنوان مشابه دیگری لقب می‌دهند، شاید به این دلیل است که من هشت سال در مجلس رئیس کمیسیون سیاست خارجی و شانزده سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم و در این مدت ملاقات‌های خارجی فراوان و گاهی سفرهای خارجی داشتم و به مدت ۲۲ ماه مسئول پرونده هسته‌ای بودم شاید همه این‌ها زمینه شد تا به من عنوان دیپلمات داده شود. »

این عنوان برای نخستین بار در آبان ۱۳۸۲ در تیتر صفحه اول روزنامه نوپای شرق نقش بست و بعد از آن بارها در رسانه‌های داخلی و خارجی فارسی‌زبان تکرار شد و به نظر برای همیشه برای او ماندگار شد. روحانی تنها شیخ عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تا به امروز بوده‌است.

عملکرد روحانی در دوران ریاست جمهوری اش نشان داد که هنوز اولویت خود را حل مساله هسته ای ایران می داند. به همین خاطر در دوره او برجام امضا شد و روحانی برای تثبیت ان حتی حاضر به یک سنت شکنی شد و تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا گفتگو کرد.

برجام در داخل ایران بحث برانگیز شد اما در نهایت به تصویب رسید و تهران هنوز به این توافق رسما پایبند است هرچند در اعتراض به خروج آمریکا از این توافق و بی توجهی اروپا به منافع ایران گام هایی برای کاهش تعهداتش برداشته است.

روحانی چطور رئیس جمهور شد؟

حسن روحانی، در روز ۲۲ فروردین ۹۲، با شعار «دولت تدبیر و امید» در میان هوادارانش رسماً اعلام کاندیداتوری کرد. در این همایش که با حضور جمعی از حامیان و مسؤولین برگزار شد، یاسر و فاطمه، فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشتند. حضور روحانی در عرصه انتخابات پس از ان قطعی شد که هاشمی رفسنجانی از طریق کاندیداتوری، فضا برای رای آوری روحانی را باز کرد. قرار بود از میان هاشمی و روحانی یک نفر رئیس جمهور شود که با ردصلاحیت هاشمی، این موقعیت در اختیار چهره نزدیک به او یعنی حسن روحانی قرار گرفت.

روحانی که پیشتر اعلام کرده بود مستقل می‌آید، در همایش اعلام کاندیداتوری خود گفت: رئیس‌جمهوری باید مسئولیت را به عهده بگیرد که ملی باشد نه حزبی. وی تدوین «منشور حقوق شهروندی» را از جمله اولویت‌های خود در صورت انتخاب برای ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: دولت من، دولت تدبیر و امید است و گفتمان آن، «نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان» است. در ۳۱ اردیبهشت ۹۲، حسن روحانی به همراه ۷ نامزد دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شدند.

در ۷ خرداد ۹۲، پس از آنکه حسن روحانی در برنامه زنده تلویزیونی، کلیدی را به عنوان «کلید تدبیر» به مردم نشان داد، ستاد انتخاباتی وی اعلام کرد که «کلید» نماد ستاد انتخاباتی اوست.

حسن روحانی در عصر یازدهم خرداد ۱۳۹۲ در حسینیه جماران، در میان خیل هوادارانش که شعار "درود بر خاتمی، سلام بر روحانی"، "درود بر هاشمی، سلام بر روحانی"، "صلی علی محمد بوی بهشتی آمد" و... سر می‌دادند و پلاکاردهایی با تصویر سید محمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دست داشتند، حضور یافت.

در جریان سخنرانی، روحانی ضمن اشاره به غنی‌سازی اورانیوم و بهره‌برداری اولین سانتریفیوژ در دوران اصلاحات و بازدید وی و میرحسین موسوی از فعالیت‌های هسته‌ای انجام شده، در سخنانی اظهار داشت که افتخار مربوط به فناوری هسته‌ای از آن دولت اصلاحات و دولت سازندگی است و عده‌ای تازه به دوران رسیده بر سفره آماده نشسته‌اند. روحانی در پایان اعلام کرد که "یک کلمه به صورت مبهم بگویم: امسال یعنی سال ۹۲، سال ۸۸ نخواهد شد، شما را از صندوق رأی دور نکنند.»

پس از سخنرانی و به دنبال برخی شعارها در حمایت از سید محمد خاتمی و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، سه تن از اعضای ستاد روحانی از جمله سعید الله بداشتی، رئیس ستاد جوانان و دانشجویان حامی حسن روحانی دستگیر شدند. کمی بعد ستاد حسن روحانی و محمدرضا عارف در بیانیه‌هایی جداگانه این عمل نیروی انتظامی را محکوم کرده و خواهان آزادی جوانان دستگیر شده، گشتند. در اولین مستند تبلیغاتی حسن روحانی، سید محمد خاتمی پس از چهار سال در رسانه ملی دیده شد.[نیازمند منبع] در این مستند که بخش‌هایی از آن به حضور هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و محمدی گلپایگانی در میتینگ تبلیغاتی حسن روحانی اختصاص داشت، خاتمی و هاشمی رفسنجانی به حمایت از عملکرد وی در شورای عالی امنیت ملی و در رابطه با مذاکرات هسته‌ای پرداختند.

در روز ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ یک خبرگزاری و یک وبگاه اصولگرا، خبری مبنی بر احتمال بررسی مجدد صلاحیت روحانی و احتمال رد صلاحیت وی در جلسهٔ بیستم خرداد شورای نگهبان منتشر کردند که روز بعد عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان این خبر را تکذیب کرد. حسن روحانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسیده بود آیا احتمال رد صلاحیت وی توسط شورای نگهبان وجود دارد، پاسخی نداد و فقط لبخند زد. چند روز بعد سحام نیوز (وبسایت حزب اعتماد ملی) وابسته به مهدی کروبی، به نقل از یکی از بزرگان نظام چنین نوشت که ماجرای مربوط به بررسی مجدد صلاحیت روحانی صحت داشته و روز بیستم خرداد در جلسه شورای نگهبان با محوریت تصویب بودجه، احمد جنتی در رابطه با بررسی مجدد صلاحیت وی سخن گفته‌است و با واکنش تعدادی از اعضای شورای نگهبان و تهدید آن‌ها به ترک جلسه مواجه گردیده و به همین دلیل از ادامه آن منصرف شده و به دستور وی اخبار مربوط به آن نیز به کلی تکذیب شده‌است.

در نیمه شب ۲۰ خرداد ۱۳۹۲، محمدرضا عارف، دیگر کاندیدای اصلاح طلبان از ادامه رقابت‌ها انصراف داد و هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی، و علی‌اکبر ناطق نوری طی صدور اطلاعیه تحت عنوان جبهه اعتدال‌گرایان، از کاندیداتوری حسن روحانی رسماً حمایت کردند. ساعتی بعد دختر آیت‌الله خمینی، زهرا مصطفوی، نیز که پیش از این در نامه‌ای به سید علی خامنه‌ای تجدید نظر در رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی را درخواست کرده بود، طی بیانیه‌ای از سوی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران، رسماً از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کرد. به دنبال انصراف عارف از ادامهٔ کاندیداتوری، روحانی ضمن صدور بیانیه‌ای از وی تشکر کرد. چند ساعت بعد هاشمی رفسنجانی نیز در جمع جوانان فعال سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا رسماً اظهار داشت که با احترام نسبت به همهٔ نامزدها به حسن روحانی رأی خواهد داد. پس از هاشمی، محمد شریعتمداری نیز رسماً از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کرده و از محمدرضا عارف تشکر کرد. در شبانگاه سه‌شنبه، بیست و یکم خرداد ۱۳۹۲، مجمع روحانیون مبارز طی صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از انصراف محمدرضا عارف رسماً از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کرد.

حسن روحانی بنا بر اطلاعیه وزارت کشور که در ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ منتشر شد با کسب ۱۸٬۶۱۳٬۳۲۹ رأی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران (۵۰٫۷۱٪ کل آرا) رسماً به عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران برگزیده شد. او پس از اعلام پیروزی وی در انتخابات، در پیام پیروزی و در اولین اظهارات رسمی خود ضمن تشکر از مردم و رهبر انقلاب، صراحتاً از حمایت‌های علی اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی تشکر کرد و گفت: «بی‌شک نقش امیدآفرین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی که از چهره‌های درخشان نظام در این خیزش خروش بودند شایسته قدرشناسی است.»

حسن روحانی در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ بار دیگر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شد و در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ صلاحیت وی رسماً از طرف شواری نگهبان احراز گردید. این بار رقبای اصلی روحانی را سید ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف تشکیل می‌دادند. از طرفی اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی نیز به عنوان کاندیدای پوششی وی و برای بیان اقدامات دولت وارد عرصه رقابت‌ها شد. پس از انجام مناظرات انتخاباتی که با درگیری لفظی شدید میان روحانی و جهانگیری با قالیباف همراه بود، و به دنبال درخواست ائتلاف اصولگرایان، قالیباف از صحنه رقابت‌ها انصراف داد و رییسی به رقیب اصلی روحانی تبدیل شد.

با نزدیک شدن به روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، علی اکبر ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق ایران و سید حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی مجدداً از حسن روحانی اعلام حمایت نمودند و حتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران جنبش سبز از حصر پیام دادند که به روحانی رأی خواهند داد. نهایتاً با برگزاری انتخابات و شمارش آراء حسن روحانی با کسب ۲۳٬۵۴۹٬۶۱۶ (۵۷٪ کل آرا) برای یک دوره چهار ساله دیگر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران باقی ماند.

دستاوردها و شکست های روحانی

حسن روحانی تنها هفت ماه پس از پیروزی در انتخابات 96، با آشوب های دی ماه 96 روبرو شد که شعارش، مشکلات اقتصادی بود. روحانی، منتقدانش را متهم کرد که به خاطر اینکه او را تضعیف کنند، این قائله را به راه انداخته اند.

پس از این آشوب ها، دونالد ترامپ با خروج از برجام دومین ضربه را به حسن روحانی وارد کرد. خروج آمریکا، ایران را در بن بست اقتصادی و سیاسی قرار داد. این دو بخش همان بخش هایی بود که روحانی مدعی بود در این زمینه ها به پیروزی رسیده است.

حسن روحانی که در دوره نخست دولتش موفق شده بود تورم را تقریبا ثابت نگه دارد، ناگهان با افزایش شدید نرخ دلار روبرو شد. همچنین راهبرد تخصیص دلار 4200 تومانی موجی از فساد را به وجود آورد که این روزها دامن گیر مدیران دولتی نیز شده است.

حالا خبرگزاری فارس رسانه منتقد روحانی مدعی شده که محبوبیت روحانی به کمتر از ده درصد رسیده است. این وضعیت، کار چهره های نزدیک به دولت برای پیروزی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را سخت کرده است.

در سالروز تولد روحانی، شما درباره مواضع او چه فکر می کنید؟ اینجا کامنت بگذارید و بحث کنید.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 503
  • علی واحدی
    0

    زودتر بری از دست راحت شیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      هرگز به دنیا نمیومدی

    • کاربر ناشناس
      0

      هرگز به دنیا نمیومدی

    • سعادت حسینی
      0

      تولد نامیمون ونامبارک غلتک اقتصاد و قاتل عزت ایران را به تمام یارانه بگیران تسلیت وبه مسولین شکمباره ومفتخوران بیت المال که شب وروز مردم را یکی کرده اند تبریک عرض میکنم....فدایی رهبرم سید علی که فقط عشق به ولایت ووجود نازنین این ذریه زهراست که ما را هنوز پای کار نگه داشته وگوش به فرمان.سرباز کوچک سیدعلی

    • کاربر ناشناس
      0

      از ترامپ دروغگوتر بودی فقط کلید رانشان دادی دیگر وعده های دروغ به مردم نده حنابت رنگ ندارد .

    • هاشم اقدم
      0

      از ترامپ دروغگوتر بودی فقط کلید رانشان دادی دیگر وعده های دروغ به مردم نده حنابت رنگ ندارد .

  • ali
    0

    ما یک قرن از دنیا عقب بودیم روحانی اومد یک قرن دیگه هم بش اضافه کرد....

    نظرات شما -
    • ایلیا مهاجر
      0

      کی میگه یک قرن عقب افتادیم یک قرن جلوتریم البته از لحاظ قیمتها قیمتها مال قرن دیگه

  • هادی محمدی
    0

    دمت گرم که قیمت ماشینو به خونه رسوندی ایشالله 1400سریعتر برسه

  • سعید
    0

    حسن جان عزیز دلم مثل زلزله کرمانشاه اومدی همرو خونه خراب کردی .تولدت مبارک زلزله

  • ناشناس
    0

    حسن جان مادرت بیخیال این یکسال بعد شو برو فقط برو

  • علی
    0

    ای خدا ای فلک چرا این آقا را اصلا خلقش کردی

  • کاربر ناشناس
    0

    دروغگو دروغگو!!!

  • ناشناس
    0

    برای من سوال هست، که چرا دوتابیعت ها را شورای نگهبان برای کاندیدها می پذیره؟؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اکثرا تو راس امور دوتابعیتین

    • ساسی
      0

      دو تابعیتی کیه؟ نمیدونم. ولی فعلا که 40 ساله حتی یک ایرانی اصیل نداشته ایم. فقط مرحوم بازرگان ایرانی آذری بود و احمدی نژاد هم که گفتند فامیلیش صباغیان یعنی یهودی تبار بوده. (قصد اهانت ندارم ، روزنامه ها نوشتند). بقیه همه با لباس عرب تبار حتی میرحسین موسوی هم که معلومه. مرحوم هاشمی هم که اگبر گنجیتبارشناسی او را از پرونده ساواک پهلوی استخراج کرده بود.

  • على زنجانى
    0

    باسلام و عرض تبريك من باب انسانيت انشاءالله كه سالم و سلامت باشى جناب رئيس جمهور محترم ولى من باب عقلانيت كاش اون روز بدنيا نميومدى يا اينكه حداقل كانديد رياست جمهورى نميشدى كه امروز بخاطر حمايت از شما و افرادى كه هدايت كردم به طرف صندوق رأى براى انتخاب شما شرمنده اطرافيان نبودم.

  • کاربر ناشناس
    0

    به ما چی این شد نون آب قند شرت واجب بی.

  • مهدی از مشهد
    0

    مبارکی را برای تازگی و ولادت عنوان میکنند.. کاش در این روزها که عبور از مرزی است که سالهای انتهایی عمر و ازکار افتادگی را تداعی میکند.. در رفتار و عمل هم افتادگان و به پایان خط رسیدگان جامعه زیر جهنم اقتصودی که شما برایشان ساختید را برای شما تداعی کند... برای شما ولادت نوزادانی را تداعی کند که مبارکی ولادتشان زیر خط فقر اقتصادی خانواده شان رنگ میبازد و به زردی همین پاییز ولادت رنگین شما خشک میشود.. به امید تبریک ولادت پایان دولت شما..

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا لعنت کند بد خواهات

    • رضا
      0

      خدا لعنت کند بد خواهات

    • کاربر ناشناس
      0

      چرا قبل انتخابات این حرفا رو به مردم نمیگید؟الان که کار از کار گذشته میخواین دل مردمو بدست بیارین؟

    • جواد
      0

      چرا قبل انتخابات این حرفا رو به مردم نمیگید؟الان که کار از کار گذشته میخواین دل مردمو بدست بیارین؟

  • جواد حسینی
    0

    فقط بره بمیره

    نظرات شما -
    • محم نژادی
      0

      سلام خدا قوت با این کارشکنی وسنگ اندازی وتبعیض دراجرای ع الت توسط سایر نهادهای نظام وسوغاتیهای دولت قبل مثل تحریم بدهی های کلان طرحهای نیمه تمام و و و ازتلاشهای مجدانه چه در عرصه سیاسی و چه در بعد اقتصادی سپاسگذاریم خواشمندم بقشرفقیرجامعه که اکثریت را تشکیل میدهند چاره ای بیاندیش ازروبه صفتان حرمت شکنان نهراسید

    • محمدنژاد
      0

      سلام خدا قوت با این کارشکنی وسنگ اندازی وتبعیض دراجرای ع الت توسط سایر نهادهای نظام وسوغاتیهای دولت قبل مثل تحریم بدهی های کلان طرحهای نیمه تمام و و و ازتلاشهای مجدانه چه در عرصه سیاسی و چه در بعد اقتصادی سپاسگذاریم خواشمندم بقشرفقیرجامعه که اکثریت را تشکیل میدهند چاره ای بیاندیش ازروبه صفتان حرمت شکنان نهراسید

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام خدا قوت با این کارشکنی وسنگ اندازی وتبعیض دراجرای ع الت توسط سایر نهادهای نظام وسوغاتیهای دولت قبل مثل تحریم بدهی های کلان طرحهای نیمه تمام و و و ازتلاشهای مجدانه چه در عرصه سیاسی و چه در بعد اقتصادی سپاسگذاریم خواشمندم بقشرفقیرجامعه که اکثریت را تشکیل میدهند چاره ای بیاندیش ازروبه صفتان حرمت شکنان نهراسی د

  • پوریا رسولی
    0

    سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر مردم آن قوم بخواهند،روحانی از مریخ نیومده از میان مردم اومده، ساعتی در خود نگر تا کیستی......

  • یک فارغ التحصیل بیکار
    0

    بییییییی تر بیت

    نظرات شما -
    • آمنه نوری
      0

      زنگی برامون سخت بود ولی حسن تو خیلی سختتر کردی

  • سحر
    0

    کاش اونشب باباش خوابش میبرد

  • مهدی
    0

    روز نحس...! برای یک ملت

  • یه روستایی
    0

    روحانی جون خودت به قشر محروم جامعه هم فکر کردی چه بلایی به سرشون آوردی تولدت مبارک بولدوزر

  • M
    0

    زندگی مردم رو به خاک سیاه نشوندی تبریک تولد هم میخوای؟فقط برو!نه تو،بلکه تمام سردمداران ایران

  • سیمین
    0

    تبریک میگم اما کاش درک میکردید که مردم فقط کارمندان دولت نیستن ای کاش ما هم مردمیم میدونید چرا این بلا سر نفت اومد چون مردم راضی نیستند پول نفت را فقط به کارمندان دولت بدی و بقیه محروم از این سرمایه باشن این بزرگ‌ترین ظلم دولت‌ است کاش حداقل به زبان نیاوردید کارمندان شما حتی با افزایش قیمتها فیش دریافت خودرو حواله میگیرند چرا اقای روحانی اونوقت برادر من با تخصص بیکاره واقعا متاسفم از شما که در حکومتتون هیچ جایی وایه بهترینها نیست

  • شریف ابادی
    0

    درود بر این مرد عقل مدار

  • معصومه صبوری
    0

    چه تبریکی بگم ،تبریک بگم به خاطر گرانی دلار خانه خرابمان کرد ،تبریک میگم به خاطرگرونی همه چیز خونه ایکی میساختیم نیمه کاره موند تبریک میگم به خاطر آرزو های کوچیکی اونا رو هم به خاطر گرونی ازمون گرفت تبریک وهزاران تبریک دیگر .....

  • امیر انصاری
    0

    بچسب به ولایت

  • رضا مطلبی پور
    0

    بهترین پیام برای حسن فریدون این است که حالا که به اشتباه رییس جمهور شدی و ۶ سال بر گرده ما سوار بودی وهم پدر مارا دراوردی و هم عزت و احترام کشور را لگدمال کردی لطفا استعفا بده و برو و با این کارت دل دهها میلیون ایرانی را شاد کن .

  • حسن
    0

    خدا لعنت کنه مردک .فقط ۸ سال وقت ۸۰میلیون ادمو گرفتی کاری که تخصص شما نیست چرا وارد سیاست میشین .دروغگو از خدا بی خبر بخاطر این مملکت چه جوانهای دادیم

  • اعظم
    0

    تبریک چیه ،تسلیت

  • ایرانی
    0

    باسلام،دولتی که مبلغش سلبریتی،هنرپیشه وفوتبالیست بی دردباشه ازاین بهتر میشه؟ای کاش هرگز به دنیا نمی امدی(حسن فریدون)

    نظرات شما -
    • اصغر خداپرست
      0

      بشکنه انگشتم که به تو رای دادم من به خودم خیانت کردم من جوان ۳۰ ساله تو اوج جوانی پیرشدم اقای روحانی ازشما دروغگوتر دروجود نداره امیدوارم که دیگه هرچه زودتر ایران از دستت راحت بشه

  • زینب
    0

    خدا ازت نگذره، ان شاءالله با شمر محشور بشی

  • زینب نجفی کله مسیحی
    0

    من هر روز لعنت میکنم کسانی را که همچون تویی را به این ملت تحمیل کردند خدا ازشون نگذره

  • حسین
    0

    فقط امیدوارم زودتر گند روحانی و تمام دارودسته هاشمی ازسر این مردم کم بشه و لازم نباشه تا ۱۴۰۰ تحملش کنیم!!!!

  • ابوالفضل
    0

    از روزی که پات رو در دفتر ریاست جمهوری گذاشتی مردم خیر ندیدند. البته درسته از نظر شما پیشرفت زیادی داشتیم اما نه برای مردم برای خودتون و خانوادتون و وزراتون

  • محمد
    0

    خداوندا 1400 رو زودتر برسون. و بعنوان یک تجربه هیچوقت بیشتر از یه دوره به هیچ شخصی رأی ندیم

  • saeid
    0

    بود و نبودش برای من فرقی نمیکنه این ها از قدرتمند شدن خودشون لذت میبرند ، کمک کردن به مردم برایشان فقط به دید یک جلوه خوب بودن هست و باطنن به فکر خودشون هستند ، فقرو بیچارگی مردم برایشان زیاد مهم نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    خداوندا اصلا به دنیا نیامده بود...

  • ارمان
    0

    از خداوند میخوام دیگه همچین پدیده ای رو تکرار نکنه . الهی امین

  • عین الله
    0

    کاشکی ننت تو رو نزایده بود.

  • محمد شهر
    0

    روحانی الهی خیر نبینی

  • صالحی
    0

    کاش هیچوقت بدنیا نمیومدی گند زدی به زندگی مردم الهی به زندگیت گند زده بشه نفرین میلیونها ایرانی تا روز قیامت همراهته شب اول قبر مردم بجای نماز وحشت دعای لعن ونفرین همراهت میکنن

  • محمد
    0

    لعنت بر روزی که آفریده شدی ولعنت بروزی که میمیری ولعنت بروزی که محشور میشوی فریدون

  • مصطفی رحمانی
    0

    تکلیف این همه دروغ که به مردم گفته چی میشه؟رئیس جمهور باید توضیح بده

  • حسین عرفانی
    0

    سلام،آقای رییس جمهور،لطفا اختلافاتتون رادرون جلسات سران سه قوه حل بفرمایید،لطفا مشکلات بحق بازنشستگان را همانند صندوق های اعتباری حل وفصل فرمایید،به دوستتان آقای شهید ی ونوبخت بفرمایید مشکل بیمه ایثارگران راحل کنند والسلام.

  • ایران زمین
    0

    آنچه که روحانی را در ایفای مسئولیتش دچار مشکل کرده، دشمنان داخلی است. اگر همه عزیزانی که روحانی بعنوان رئیس جمهورشان انتخاب شده و دستی در سیاست دارند، به ایشان کمک میکردند و آب در آسیاب دشمن می‌ریختند شرایط مملکت خیلی بهتر از این بود.

  • میثم
    0

    ای بابا. چی باید گفت؟ اصلا چی میشه گفت؟ من تا جاییکه فهمیدم ماموریت ایشان نجات مردم و ایجاد شرایط رفاهی مناسب نیست. ظاهرا ایشان از هر دشمنی برای ایران خطرناکتره

  • ایرانی
    0

    خبر مرگت ۸۰ میلیون ایرانی رو خوشحال میکنه نه خبر ولادتت ! ان شاالله بزودی این خبر پخش شود !

  • داودی
    0

    همیشه سیاستهای داخلی و خارجی کشورها با مقاطع زمانی رقم میخورد لباس روحانیت برای مردم ایران از گذشته بجهات مختلف قابل احترام بوده و هست چرا که تحصیلات و مطالعات انان در جهت خدا شناسی و خدا ترسی و مهربانی و اخلاق متعالی و بدور از خشونت بوده و همین امر احترام خاصی را برای انان بوجود میاوردانان از زمانی که مستقیما وارد کار زار سیاست شدند با توجه به روحیه و منش عالی انسانی و حسن برخورد با همه جناح های داخلی و سیاست بازان هزار رنگ دنیا یک خلا و حلقه مفقوده ای را در انجام وظایفشان از دست دادند و در نتیجه همسوئی و همگونی با جریانهای سیاسی داخلی و بخصوص سیاست خارجی را نتوانستند و اصولا نمیتوانند بجهات منش شخصیت فردی خودشان بدست بیاورند نتیجه ان انزوا سیاسی وظهور دشمنی های قدرتهای بزرگ به این سرزمین شده است چهل سال هم این امر مهم را در بوته ازمایش قراردادند و نتیجه مثبت که مردم سرزمین ایران را راضی کند بدست نیامد و لذا زمان ان رسیده کلا روحانیت محترم امورات سیاسی مملکت چه داخلی و چه خارجی را بدست رجال سیاسی خارج از کسوت و لباس روحانیت بسپارند از جمله ریاست قوه مجریه را نگرش سیاستمداران دنیا و قدرتهاباید هرچه سریعتر به ایران و ملت ایران عوض شود ما نباید گول چند کشور فقیرتر از خودمان را بخوریم که برای حفظ خودشان و گرفتن امتیازات مالی و پولی بما نزدیک شدند ایران یک کشور ثروتمند و قدرتمند است نباید ببینیم زن و مردی تا کمر در سطل زباله بدنبال غذا بگردد این تازه اول کار است زمان زمانی نیست با خوش خیالی بگوییم چند وقت دیگر این خصومتها و دشمنی ها تمام میشود باید هرچه زودتر روحانیت امورات دینی و فقهی را ریاست کنند و کار سیاست را بسپارند به اهل سیاست و کیاست که برای سرافرازی ایران و ایرانی پروائی ازانجام ترفند های سیاسی کثیف و مرموز و زشت متداول و مرسوم فعلی در دنیا را نداشته باشند چرا که سیاست ریشه و پدر و مادر ندارد .

    نظرات شما -
    • خواننده مطلب
      0

      متاسفم برای این تحلیل در لفافه منطق که هدفش نجات روحانیونه، بخصوص جمله آخر. اولا روحانیون خودشون هزاران بار هم بالای منبرها به حیله گری و رندی آخوند جماعت اذعان و افتخار کرده اند و در این باره جک و لطیفه گفته اند. دوما، اینکه نوشتی افراد غیرروحانی ها ترفند و پلیدی بلدند، توهین نیست؟ سوما، پهلوی که همین پیشنهاد شما را اجرا میکرد، چرا بیرونش کردیم؟ باید مینوشتی که اون بیچاره تک نفری خود را در برابر سیاستمداران غربی خوار میکرد تا ملتی در رفاه باشند. ولی بعد از او، همه ملت دارن خوار میشن تا یک عده پشت تریبون باد به غبغب بیندازن. کسانی که ما را به اینجا رساندند باید روزی پاسخگو باشد، بعد کنار بروند.

  • رحیم از بیرجند
    0

    سلام دیگه نمی خوام چهره نفاق این مرد هزارچهره رو ببینم واقعا زندگی رو برای مردم سخت کرده خدا یا هرچه زودتر دوران ریاستش تموم شه تا این همه دروغ نشنویم

  • ایرانی الاصل
    0

    تولدت مبارک مرد مبارز وخستگی ناپدیر تاریخ قضاوت خواهد کرد که این دوران چگونه گذشت خدا کمک کنه که همچنان صبور در مقابل نامردیها بمانی خدا قوت مبارز

  • جان جان
    0

    چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی. افول بیشترت را خواهم دید انشاالله

  • معصومه رفیعی میاندشتی
    0

    عشقم تولدت مبارک باوجود تمام مشکلات بازم دوست داریم

  • جوان
    0

    لعن الله علی القوم الفریدون ان‌شالله بلاهایی که بواسطه حضرتعالی، بر مملکت فرود اومد، همه یه جا به بچه های خودت فرود بیاد. ان شالله که هیچوقت روی خوشی رو نبینن فرزندان و هفت نسل بعد از تو.

  • محمد امانی
    0

    میگم ای کاش هیچوقت به دنیا نیومده بودی روحانی

  • امین
    0

    تولدش مبارک امیدواریم مثل این بشر دیگه بدنیا نیاد

  • خانم حسینی
    0

    چرا این اطلاعات برای مردم از همین رسانه خبر فوری قبل از اتخابات داده نمیشه مطمئن باشید رای نمی اورد

  • حسین
    0

    انشالله امسال سال آخر عمرش باشه

  • علی
    0

    این همه دروغ رو از کجا میاری آقای روحانی!؟

  • داود محمدی
    0

    کاش به دنیانمیومد.جزبدبختی هیچ ثمری برای ملت نداشت.

  • هادی بدبخت و آواره
    0

    فقط آرزوی مرگ روحانی رو دارم که همه رو بدبخت کرده نان رو از سفره .مردم برداشت گوشت را برداشت و فکر کنم تنها چیزی که مانده بردارد خانواده هایمان هست که آنهارا رو بردارد از صحنه زندگی که الان با ۳۲ سال سن باید خجالت زده و شرمسار روی بچه هایم باشم که نمیتوانم و قدرت خرید یک کیلو گوشت رو ندارم دخترم دیشب 9 تو چطور بابایی هستی که نمیتونی یک کیلو گوشت بخری در جواب چه میگویی آقایی روحانی اگر همچنین مشکلی رو داشتی و دخترت این سوال رو ازت میکرد الهی که به حرف امام حسین روز خوش تو زندگیت نبینی و روز به روز به چه کنم چه کنم بیوفتی و کاسه گدایی رو ب ارس ببینی مردم چی کشیدند تو دو دوره

  • محمد حسنی
    0

    با سلام. آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شده که فقط میتونم بگم حاضرم تمام سرمایه ام رو تقدیم دولت کنم،گرچه قابل دار نیست (هزار تومن) 1000تومن!!!!!!!!!!! تولدت مبارک عزیزم

  • فهيمه
    0

    خوب تولدتون كه مبارك باشه و درود بر اون مادري كه تونست اين اعتماد به نفس عجيب و كاذب رو به شما ياد بده

  • ع
    0

    سلام دوستان عزیزی که چشمتون رو میبندید و هرچی دلتون میخواد مینویسید ، اگر ترامپ هرزه آمریکا رو از برجام خارج نمیکرد الان باز هم ادبیاتتون این بود؟ کار آسونی نیست با آمریکا و چند کشور برتر اقتصادی در افتادن. واقعیت رو باید پذیرفت و راه چاره پیدا کرد. همدیگر و محکوم کردن پاک کردن صورت مسئله است.خود من هم وضعیت مالیم به هم ریخته و ناراحتم.خواهش من اینه اگر واقعا کسی توانایی داره و میدونه که میتونه به این مملکت توی این وضعیت خدمت کنه جلو بیاد وگرنه فحش دادن باد و هواست.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      گلم هیس شو لطفا.‌....

    • سلام
      0

      شاید یه سری چیزهایی که گفتی درست باشه ولی در مورد سیاست اومدی حرف بزنی راه رفتی یه چایی به ننه عروس بدید گلوش تر شه

  • محمد از لرستان
    0

    مبارک باشه آقای رئیس جمهور محبوب ۲۴ میلیونی!ولی الان فکر نکنم محبوب ۵ میلیون نفر هم باشی،تو رو خدا زودتر تموم شو،غروب کن، افول کن!!!!! با این برجامت سر این ۸۵ میلیون نفر رو سرگرم کردی اون دنیا بابت این افکارت سرگرمت میکنن!یعنی میبینم اون روز رو؟

  • Shef
    0

    تو دوران نوجوانی و جوانی هم که باشی و تازه از سیاست بخوای سردربیاری، با کمی تحقیق و تامل راحت میشد فهمید که بنی صدری دیگر در غالب لباس روحانیت درحال خیانت به اسلام و ایرانه. کمی به مرگ و دنیای بعد از مرگ فکر کنه به نفعشه.. تا کی؟ تا کجا؟ خدا عاقبتشو به خیر کنه که برای دنیا آخرتشو ازدست داد

  • دیانا
    0

    کاش هیچوقت به دنیانمیومد یا حداقل ما به دینا نمیومدیم والله

  • فادی
    0

    عزیزم تولدت مبارک

  • فقط خدا
    0

    کاش به دنیا نمیومدی تا این همه ضرر به کشور نمی زدی از انقلاب تا حالا

  • عسکری
    0

    بسیار بسیار متاسفم که رئیس جمهور مان از جنس آ خوند متمایل به غرب و تمام مدیران و وزیرانش ۴۰ سال کار کشته زد و بند .رانت و باند وفامیل بازدارند.متاسفم

  • ولی پور
    0

    فقط بمیر همین

  • مسعود
    0

    من برایش مینویسم دست و پانزن این خانه از پای بست ویران است

  • م.م.م
    0

    سلام و تبریک و عرض ارادت محضر ریاست جمهور محترم واصبرو و صابرو- در برابر بدگویان و بداندیسان ، بازهم شکیبا و مقاوم باشید☘

    نظرات شما -
    • علی
      0

      تو خجالت نمیکشی واقعا با این تبریک گفتنت،معلومه خیلی ازش بهت رسیده

    • هوم
      0

      ببین دستمال ابریشمی خواستی غرغره کنی ۴۰ میلیون ایرانی شریف داریم خیلی تو ارتفاعات سیر نکن

  • حسن سالکی
    0

    تولدت مبارک جناب رئیس جمهور تورو خدا اگه نمیتونی کاری برای رفع مشکلات و گرفتاریها و مشقات اقتصادی قشر ضعیف کم درآمد مردم بکنی زودتر برو و کارمملکت داری رو به کسی بسپار که میتونه مشکل مردم رو حل کنه من سرهنگ جانباز نقص عضو دفاع مقدس با سابقه ی بیش از ۵۱ ماه جبهه و بازنشسته هستم که با حقوق ضعیف فقط زجرمیکشم وشرمنده خانواده هستم در ضمن تنها فرزند پسرم که متآهل ودارای یه فرزند دختر و دارای فوق دیپلم هست بیکاره تو رو خدا اگه ممکنه بهم کمک کن سپاسگزارم۰۹۱۲۲۱۷۴۸۸۵

  • Ahmad
    0

    ایشالله گلم امروز روز اخر زندگیت باشه باتشکر از طرف مردم کل ایران

  • حامی ایران
    0

    فقط برووووووووو

  • کیومرث
    0

    چه روز شومی!!!

  • حسین
    0

    همانند عثمان بن عفان....اشراف خواه و اشراف خو....نامبارک...با معاویه محشور شود در دو دنیا

  • علی
    0

    تبریک گفتن دلخوشی میخواد،این بشر تو این چندسال هردلخوشی که مردم داشتن ازشون گرفت

  • محسن از سرخس
    0

    کاش اصلا متولد نمیشد که امروز باشد سالگرد تولد روحانی و ششمین سالگرد رنج وعذاب وذلت ما مردم از نظر اقتصادی وسیاسی وفرهنگی وغیره

  • مهرداد
    0

    روحانی جان تولدت مبارک باشه ارزوی سلامتی دارم برات فقط همین یه ساله مونده دیگرو خاهشا کمتر حرف بزن کمتر سخنرانی کن کمتر بیا تو انظار عمومی ما خودمون یه کاریش میکنیم خدا بزرگه

  • محمد حامد
    0

    شیخ حسن تا هنوز عمرت باقیست توبه کن و از خداوند بخواه به راه راست هدایتت کند

  • احمدی
    0

    فقط موندم بینم کیک تولدش مغزداره، خوش به حال اونی که ازش میخوره اخه مغز گردو شده ۲۵۰پسته هم ۳۰۰

  • امیر
    0

    خدا با صابرین است . این نیز بگذرد. به امید فرداهای بهتر

  • سعید
    0

    حسن جان تو که پیر شدی ولی ما تو سی سالگی بدجوری پیر شدیم

  • جواداخوت
    0

    سالروزتولدشمامبارک، خدابه شماصبربده!!!

  • علی
    0

    کاش به دنیا نیومده بودی✌

  • مجتبی شیرازی از شهرستان پیشوا
    0

    کاش مادرش قرصهاش رو خورده بود.

  • کاربر ناشناس
    0

    گرونی شده بلا ی جان مردم فقط برو یک ملت از دستت راحت شن

  • Ali
    0

    ببين ادمين محترم روحاني هر چي بود از شما و دوره شما اصولگراها بهتر بود و هست

  • Hh
    0

    بیشتر از این خودتو منفور نکن پیشنهاد میدم در روز تولد خودت محترمانه بگو نمیتوانم استعفا بده و هشتاد میلیون نفر رو خوشحال کن وعیدی بده

  • دوستدار نظام مقدس جمهوری اسلامی
    0

    تولد ر ئیس جمهور بسیار محبوب و ولایی و اهل دل و اهل سیر و سلوک رو تبریک میگم امیدوارم ۱۰۰ سال زنده باشن ایشان مردی راستگو و با ادب و کاردانی هستند داعش های وطنی اگر اجازه بدهند ایران آباد و زیبا را آبادتر و سرزنده تر میکنن

    نظرات شما -
    • saeid
      0

      تو دوستدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستی ، تو یک دوستدار موقعیت های از دست رفته ی مردم هستی که بدستش میاری

  • علی
    0

    ایشالا سالروز مرگت جشن بگیریم که زندگیمونو انگار مرگ کردی

  • مصطفی جعفرپور
    0

    مردم انتخاب درست را کردند و آقای روحانی رو انتخاب کردند ولی گاهی اوقات شرایط اون جوری که دلخواه شماست پیش نمی ره ، یک لحظه به این فکر کنید که اگر آمریکا به قول و قرارهاش عمل میکرد و بدقولی نمی کرد ویا یک تند رو مث آقای ترامپ رییس جمهور آمریکا نمی شد همه چی حداقل اینجوری بهم نمی ریخت البته ماها خودمونم مقصریم آگاهی نداریم که با کارایی که انجام میدیم کاری سر خودمون میاریم صف دلارها ، صف ثبت نام ماشین ها وخیلی چیزای دیگه همه اینا رو خودمون سر خودمون آوردیم بنظر من تو این آشفتگی دولت خوب تونست خودشو جمع جور کنه و به همه چی ثبات بده ازین بدتر هم میشد که بشه شما می تونید ونزوئلا را نگاه کنید که آمریکا چیکار سرمردمشون آورده

  • شفیعی
    0

    سلام کاش روحانی نمیشدچون هم ضربه بهروحانیت زد هم به اعتقادات مردم هم ارزش پول ملی را ثلث کردوارزش کشورراازبین برددروغگوی بداست برای روحانیت واودروغگوی که تاریخ به خودندیده تولدش نامبارک

  • ناشناس
    0

    دولت تزویر، رانت، رفیق بازی و امید رفقا

  • علی سیدابادی
    0

    تولدت مبارک جناب رییس جمهور امیدوارم همیشه براتون جشن و شادی باشه ولی بدونید بخاطر سیاستهای اشتباه حضرتعالی مردم دیگه روزهای هفته رو هم یادشون میره چه برسه به روز تولدشون

  • شهاب
    0

    سن امید هفتاد و پنج هست. ولی سن تدبیر حضرت عزرائیل 71 سال بیشتر نشه انشالله

  • صدیقه عسگری نژاد
    0

    ای کاش دنیا هیچ‌وقت چنین موجودی را در خود جای نمیداد. روز تولدت نامبارکت باشه

  • ایلیا مهاجر
    0

    چی می شد بابات خواب می موند

  • Esmil
    0

    من هم به نوبه خودم تولداقای روحانی رابه همه انسانهای ازاده وازاداندیش تسلیت عرض میکنم وامیدوارم این اشتباه تاریخی رافراموش نکنند

  • یرس
    0

    تولدت مبارک..عزیزم

  • ناشناس
    0

    در دولت روحانی پولدارها پولدارتر وفقرا فقیرتر شدند این ثمره دولت تدبیر و امید بود و نمایندگان مجلس هم فقط به وضع اسف‌بار مردم نگاه می کردند.

  • امام سلیمانی
    0

    همون بهترکه به دنیا نیومده بودی حسن ،تامااین ملت بدبخت،بدبخت ترنمی شدیم

  • کارمند
    0

    خارج از گود نشستن و انتقاد کردن خیلی راحته .هر موقع در هر مملکتی حر ف اول واخر را یه نفر زد باید مسلما ازش پاسخ هم خواست .اگر رییس جمهور فقط حرف اول و آخر را میزد مسلما باید پاسخ گو تمام مشکلات می بود .ولی اگر قراره همه نظر بدن و مانع تراشی و دخالت باشه بعد موقع بروز مشکل بایستن کنار و انگشت علت همه مشکلات فقط یه نفر باشه خب بی انصافیه.شما همه کشور های همسایه رو در نظر بگیرید کسی که تصمیم گیرندست مطمنا جوابگو هم باید باشه.بنظر بنده رییس جمهور در این کشور اصن نباید باشه چون با روش مدیریتی کشور ما نه آقای روحانی بلکه هر کس دیگری از هر جناحی باشه .شما صدنفرم عوض کنی درست نمیشه .فقط نخست وزیر و تمام.ما فعلا نمیتوانیم به جمهور پایبند باشیم بنده با توجه به اینکه حقوق بگیر هستم بیشترین آسیب را دیده ام ولی قرار نیست روی حق خاک ریخت

    نظرات شما -
    • جوان
      0

      شما هم از رئیس جمهورتون، فرافکنی رو خوب یاد گرفتین

    • محمدحسین زارعی با۱.۵۰۰.۰۰۰حقوق.خانه اجاره ای .کلی قسط........
      0

      ۱۰ تومنی حقوقته نه؟ تو هم آخر داستان میمیری

    • اکرم رجبی اراک
      0

      آقا شما حرف بعدیت هم درسته هفتاد میلیون جمعیت و کارشناس نمیفهمن

  • ندااکبری
    0

    متن من اینه.تمام دنیا از آمدنت شرمسارن.ای کاش نسلت بربیفته تا زمین وزمان از وجودناپاکهایی مثل تو نجات داده بشه.خدایا واقعا وجودداری این مدل آدمها رو اجازه زندگی میدی

  • سیده زینب بیات
    0

    تولدت مبارک باشه فقط ملت ایران ناامید نکن

  • هاوری هاوری
    0

    کاش اصلا به دنیا نمی‌آمدی

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اره کاش ریخته بود رو زیلو

  • هادی
    0

    آقای روحانی، با یک خداحافظی همه ی ملت ایران رو برای یکسال و نیم خوشحال کن

  • میثم
    0

    حسن کلید، ۷۱سال زیادت هم هست لطفا برو بمیر، هرچه زودتر بهتر

  • رضا جوادی نیا
    0

    آقای روحانی تولدتون مبارک. منم چند ماه پیش بیست و چهار سالم شد،و با لیسانس علوم سیاسی بیکارم...

  • مریم علیزاده اززرند کرمان
    0

    سلام، من وضع اقتصادی خوبی ندارم، از گرانی های اخیر هم خیلی ضربه خوردم، اما هروقت درمورد آقای روحانی بدگویی میشود خیلی ناراحت میشوم انگار که درمورد پدرم بدگویی شده، قلبم به درد میآید، درانتخابات به آقای روحانی رای دادم اگر ده باردیگر هم کاندیدا شود باز هم رای میدهم، العان هم میگویم آقای روحانی خیلی دوستت دارم کاش یک بار از نزدیک شمارامیدیدم و باشما سخن میگفتم.

    نظرات شما -
    • رضا از زرند کرمان
      0

      نظر این خانم نظر شهر زرند نیست

    • قهرمانی
      0

      حتما دارو دسته روحانی تنشان به تنت خورده که بجایی رسیده ای ولذتش زیر دندانت مانده که حاضر نیستی از روحانی دل بکنی

  • رضایی م س
    0

    جناب رییس جمهوری ضمن تبریک و ارزوی سلامتی؛ برخلاف تمام بی ادبان و نمک نشناسان که گویا خصیصه ای شد برای عده ای؛سوال بیجوابم اینکه قطعا میدونستید با این تفکر موفق نمیشوید اگر از قبل با قدرتهای اصلی توافق نداشتید چرا تن به برجام دادید؟

    نظرات شما -
    • دانیال
      0

      تو زیاد چرت نگو لاس

  • غلام حسن
    0

    خدا وجودش راازسرملت بردارد تادیگه شاهد سوختن مردم درکشتی وقطاروهواپیماواتوبوس وپلاسکووازدنیارفتن انها درسیل ورلزله مکه وغیره نباشیم ونمی بخشیم انهایی را که دررییس جمهور شدنش مثبت بودن ازچپ وراست سلبریتی شورای نگهبان وغیره

  • حسنک کجایی
    0

    حسن جون جون هر کی دوست داری پاتو از بیخ گلوی مردم مستضعف بردار بخدا دیگه نای اعتراض کردن رو هم نداریم

  • فریده قاضی مرادی
    0

    تولدتون مبارک اقای روحانی..امروزازخدابخواهید که خداارامش وراحتی به مردم کشوربدهدوخدا ازسروعده های توخالی که به مردم دادید بگذردوگرنه اگراخرتی باشد شما باید جوابگوی این مردم باشید.شماکه اختیارندارید چرا وعده دادید چرا اصلا رییس جمهورشدید.من به شخصه شمارا واگذاربخدامیکنم چون به شما رای دادم وخدا مراهم ببخشدچون گول خوردم...یاعلی

  • هستی امینی
    0

    با توجه به مطالبی که ارائه شد کاملا مشخص بوده وهست که ایشون دست پرورده ی همین انقلاب ونظام هست واگر ایشون در مدتی که رئیس جمهوره دچار خطا واشتباه شدن ربطی به رای دهندگان به ایشون نداره واینکه داشتن گذشته ی درخشان وانقلابی به هیچ کس صلاحیت داشتن پست ومقام مهم هدیه نمی ده,در آخر باید بگم که بهشون نمیاد هفتادو یک سالشون باشه معلومه سفره ی انقلاب بهشون ساخته

  • وحید
    0

    کاش هیچوقت به دنیا نیومدی که دنیارو بکام همه ایرانیا تلخ کرد

  • R.kh
    0

    خدالعنتش کنه وآه یه ملتو ازش بگیره.بی عرضه

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا رحمتش کند مرد خوبی بود . حیف که موج گرفته بود . تعادل نداشت .

  • کارمند
    0

    اگر خیلی ناراحتن از مدیریت ایشان .میتوانند دور بعد آقای رحیم پور ازغدی و یا اقای پناهیان (ابن حر سریال مختار) رو کاندیدا کنن و ببینیم آیا مملکت گل و بلبل میشه.فقط نظر دادن رو همه بلدن

  • زینب نجفی کله مسیحی
    0

    خواستم تولدت را تبریک بگویم هرچه فکر کردم هیچ عملکرد خوبی از دوره شوم ریاست جمهوری شما به یادم نیامد،خدا زودتر شر امثال شما را از سر این ملت کم کند

  • جوادماهشهر
    0

    تولد مبارک صد ساله بشی عشقم روحانی من خونه میخوام رهن نشستم

  • یوسف نوروزی
    0

    این که یه نفر بتونه کاری انجام بده یا نده یک طرف اما صاف تو روی مردم نگاه کنه و دروغ بگه قابل تحمل نیست آقای روحانی حداقل جرات داشته باشین و بگین که من عرضه نداشتم به وعده های اونچنانی که دادم عمل کنم و از شما مردم عذرخواهی میکنم ،دیگه چقد مصیبت و فقر و فحشا و فساد و اختلاص و...میخواید ببینید تا باورتون بشه وضعیت مردم از هر لحاظ افتضاحه .بدونید که مردم نفهم نیستن حق مردم ایران این نبود امیدوارم یه روزی برسه مسئولانی مثل شما به سزای کاراشون برسن ،به امید اون روز

  • سوما
    0

    حسن جون آخرین تولدت باشه انشالله

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      الهی آمین

  • مردم
    0

    چه تولد شومی، کارگر و کارفرما و رفتگر و تاجر و ... لعن و نفرین میکنند به این مرد بی لیاقت و بی تدبیر!

  • قلاوندی
    0

    تولدت مبارک. دکتر برای ما بازنشسته های کشوری که قدرت خریدمان نصف شده ، و بیمه تکمیلی درستی نداریم اقدام فر مایید . با تشکر ..مستدام باشید

  • سمانه بیگی
    0

    کاشکی اوضاع مملکت رو سامان میدادین خیلی سخت شده زندگی خیلی

  • رضایی
    0

    کاش خدا متعال تو رو سال ۹۲ از روی زمین برمیداشت. که این همه بدبختی و گرانی گریبان ایران عزیز رو نمیگرفت.

  • حسن کریمی روزبهانی
    0

    بهترین جانشین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی شخص جناب روحانی هستن و به نظر من ایشان مطمعن‌ترین یاور رهبر عزیزمان هستن. تولدت مبارک، زنده باد هرچی آبانی باعث آبادانیه

  • شهروند ایران ودیگر هیچ
    0

    ایکاش از مادر زاده نمیشدی چه تولد نامبارکی ...بیچاره ایران خانم چه فرزندان ناخلف ونامهربانی را در اغوش پر مهرش پروراند ..‌تعدادشان یکی دوتا ...صدها وبیشتر است...عمرشان کوتاه وشرشان از سر ایران خانم این مادر بخت برگشته کوتاه باد....اااااامین

  • معصومه حاجی میرزا
    0

    سلام تولدت مبارک خداقوت انشاءالله که بتونی به این مملکت سروسامانی بدی خسته نباشی

  • کارگر ساده
    0

    تولدت مبارک نباشه حسن جون.امیدوارم مردم از این انتخاب اشتباه درس بگیرند.دولت تدبیر و امید نه تنها به ما امید نداد بلکه پاک ناامیدمون کرد.

  • مجتبی
    0

    ان شاءالله آخرین سالی باشه که جشن تولد میگیری

  • امیر میری
    0

    خدا کنه این آخرین تولدتت باشه..... خیلی مردمو اذیت کردی....

  • رضا قدمیاری
    0

    تولد ! دلتون خوشه 35 سالم شده فوق دیپلم دارم کارگر ساختمانی هستم زن و دوتا بچه هم دارم بیکار موندم بجای کمک کنن تامین اجتماعی بیمم رو قطع کرده میگه برو ازاد بریز کارگر بیکار مونده پول بیمه ازاد رو از کجا بیاره به قشر کارگر هم رحم نمیکنید خدا لعنتتون کنه خدا به سر زنو بچهاتون بیاره انشاالله

  • نیما
    0

    انتخاب روحانی انتخابی بین بد و بدتر بود انتخابات آزاد نبود و رقباش گاندی و نلسون ماندلا نبودند

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      در نبود رقیب اصلی

  • محسن رجبی
    0

    ای اقای روحانی تولدت مبارک..خواستم بگم یادت نره دومین تولدی هست که داری میگیری و خاشقچی فقید و مظلووم در بین ما نیست

  • بارور
    0

    اگر‌چند قطبی نبود همه چیز درست میشد ولی وقتی خیلی ها بدخواه همدیگر هستند نتیجه اش پسرفت اگر نباشد هیچوقت پیشرفت‌نیست. این نقطه حتی در نزدیکترین و کوچکترین اجتماع که همان‌خانواده هست هم آشکار است‌.. وقتی برادران و خواهران در یک خانواده از همدیگر حسادت دارند و حسودی میکنند یا برای تقسیم‌ارث پدری جنگ و مرافعه را میاندازند معلوم است که همه کارها گره میخورد.. حالا ما چه انتظاری بایستی از رئیس جمهور محترم داشته باشیم.‌؟؟ با اینهمه افکار متفاوت .با اینهمه کردار متفاوت و با اینهمه سنگ اندازیها از طرف آمریکا و متحدانش. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای همیشه به وحدت توصییه میکرده و میکند و‌ مردم و دولت را به وحدت و یکپارچگی فرا میخواند . اگر‌شدنی بود نور علا نور بود . اگر همدلی و همفکری و همکاری بود اوضاع خیلی بهتر میشد . توهین و بدگوئی و بد خواهی بایستی از جامعه ریشه کن شود ولی با این حال و هوا خیلی مشکل شده . خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید. به‌همه آنهایی‌ که امروز تولدشان‌است تبریک میگوییم‌.

  • افشین
    0

    کاش بدنیا نیامده بودی مردم را به خاک سیاه نشاندی

  • مهدی بایرامی قاضیجهانی
    0

    ای کاش ناف حسن رو تواروپا یا امریکا میبریدند لااقل به آرزوش می رسید.

  • محسن
    0

    کاش نبودی

  • عصمت موسوی
    0

    سلام آقای روحانی شوهرم کارگر ساختمانی است دو فرزند پسر دارم بزرگه سرباز است و پسر کوچکم کلاس اول راهنمایی به خدا تو خرج زندگی موندیم مستاجران ماهی ۸۰۰ تورو خدا کمک مان کنید

  • دکتر
    0

    دکتر روحانی عملکردش وروشش عالی بود ،ولی بعضی از ارکان نظام .چوب لای چرخش گذاشتند .وباعث این گرانی ها شدند .چون سال ۹۶ مردم اعتراض كردند ،كه سياست انگليس را اجرا كردند

  • کیانوش جعفری مقدم
    0

    تولد مبارک چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که روغنتون بزنه بیرون توی یک سال به اندازه71 سال پیر شدیم تولد 71 سالگیت مبارک نیازی با جنگ با آمریکا نداریم اون هیچ وقت جرأت حمله نداره ولی دشمنایی به نام دلال ها پدر مردم رو در اوردن گفتی دلار میاد زیر 10 هزار تومن ولی از روزی که دلار شد 19 تومن همه اجناس با پایین اومدن دلار بالا رفتن رفتی بازار ببینی اجناس برای چی گرونن ؟ کیک تولدتو چند خریدی یه استعلام بکن ببین قیمتش چند بار در یک سال بالا رفته

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام حسن جون، با تو دروغ معنا پیدا میکند،کلیدتو، کلید همه ی بدیهاست،تولدت مبارک.

    • کاربر ناشناس
      0

      مردم بدبختر کردی اقتصاد به فنا دادی جوانان پیر شد متاهل نشدند کشور ما رو به پیری میرود در اصل ایران رو به نابودی سوق دادی کلید قفل بازکن بذار شاید در قیامت دری برای خودت باز کند که بعید می دانم

  • ناشناس
    0

    یعنی ۷۱ ساله که داری گند می زنه به این مملکت . مبارک باشه......

  • عاطف هستم
    0

    سلام.تولدت مبارک...کاش یه شیرینی بدی.من خونه میخام.چن ساله مستاجرم وخسته از اسباب کشی..ایشالله سال بعد هم باشی...البته بالای سرخانوادت

  • مهدی
    0

    تولدت مبارک خسته نباشی دمت گرم

  • روحاني
    0

    كار وأيده آش بسيار خوب بود ،ولي نگذاشتند انهايي كه دزدي وفاسد بودند وخيلي از نهاد ها و علم الهدا كار را بر او سخت ودست پا گير شدند،ولي أصول گرايان در اركان نظام قويتر بودند وچوب لأي چرخش گذاشتند ولي كارش عالي بود

  • محمد ذوالفقاری
    0

    آقای روحانی کاش متولد نمیشدی یاحداقل بجای تو یه دخترمتولد میشدچطور رئیس جمهور گذشته شیلی که یک زن هست در کل دوره ریاست جمهوریش یک مورد هم فساد اقتصادی مشاهده نشده اما دوره تو پراز پرونده های فساد اقتصادی اجتمایی وغیره هست وای برتو....

  • نسیم
    0

    بیشتر بدرد سخنگو بودن میخوردی تا رئیس جمهوری . گفتن مشکلات باعث حل شدن اونها نمیشه!

  • علیرضا
    0

    الهی از همون اول میرفتی زیر گل راحت میشدیم

  • کاشکی حسن
    0

    سلام جناب اقای دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ملت شریف ایران اسلامی زادروزتان گرامی باد ( ولی یک گلایه از شما قدر این ملت را ندونستید مردم خیلی رنج دادی ) با تشکر کاشکی

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      شما اهل کاشک سبزوار هستید؟

  • مهدی/م
    0

    خدایش خوب موندی ماشالله

    نظرات شما -
    • مجتبی
      0

      مال حروم بهش ساخته

  • رضا
    0

    تولدت‌مبارک.بدبختمون‌کردی

  • الهام-تاجاادین
    0

    آقای روحانی عزیزم،تولدت،نامبارک،باشه،لطفا این،باقیمانده،دوره ات رابشین توخونت وهیچکاری نکن اطفا ما خودمون ی جوری میگذرونبم خدا،درهای،جهنم،رابه،روت باز کنه ان،دنیا،بایدجوابمونوبدی

  • شاهرخ
    0

    امیدوارم که همیشه سلامت باشی .. آیا باید همه مشکلات این مملکت را بر گردن آقای روحانی باشد .. باید کمی وجدان خود را قاضی کنیم و ........

  • کاش بودنم حرف نبود
    0

    نمی دانم حسن بود و یا شر که با نیمای بزرگ در یک روز به دنیا آمدی کاش چون نیما می توانستی علیرغم مخالفت های بسیار یک پیشرو باشی انوقت تاریخ تا ابد تو را در آغوش می گرفت

  • رضا
    0

    لحظه لحظه های زندگیت را باید جوابگو باشی اگر به آن ور دنیا معتقدی ..............خدا از سر تقصیراتت نگذرد .......علی خفت الله

    نظرات شما -
    • احمدی
      0

      این بی ادبی را از چه کسی یاد گرفته ای از خدا بترس

  • حسن
    0

    محمود با نصف دنیا درگیر شد دلار هزار تومنی شد سه تومن حسن با همه از در دوستی در امد دلار شد هجده تومن چه کار میکنی حسن خطرناکه حسن برو حسن دیگه بسه حسن

  • دبیرآموزش وپرورش کارشناس ارشدمعارف
    0

    سلام.ریس جمهورعزیزتولدت مبارک.خسته نباشی واقعاخیلی صعه صدرداری بهت تبریک میگم بااین همه تهمتهاونارواها وپرخاشگریهای عده ای نادان وخصومتگر.ببخشیدکه اطلاعات سیاسی واجتماعی واقتصادی عده ای بسیارکم است.آنهافکرمیکننداگرکس دیگه ای ریس جمهوربودالان همه خانه وشغل ...همه چیزداشتن آنهافکرنمیکننداگرکس دیگه یه تندروبودالان جنگ نظامی هم داشتیم.بادستهای بسته باتهدیدهایداخلی وخارجی.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      خلایق هر چه لایق تا امثال تو تو این مملکت هست که دوست دارن از یه سوراخ هزار بار گزیده شن امثال روحانی هم به راحتی رای میارن

    • حسن
      0

      . تبریک عرض میکنم به امید خدا همیشه سر بلند باشی

    • محمود
      0

      تو که مخ اقتصادی هستی بگو ببینم پول ملیت بی ارزش شد تاسیسات هستی نابود کرد تورم چند برابرشدکی کرد جنابعالی از لندن اومدی تو ایران نیستی ببینی اینکه مردم به چه فقری افتادن نکنه ازنجومی بگیرایی

    • امیرعلی
      0

      امثال شما و روحانی یه مشت لیبرال خودباخته غرب گرا هستین توو و اون رییس جمهورت که دوازده سال طول کشیده یه مدرک دکترا بگیره،شماهاا سواد سیاسی و اجتماعی دارین، هه هه هه تووو لیاقتت همونه که حسن فریدون بشه رییس جمهورت

    • امیر
      0

      تنها دستاورد این دولت ترویج فحشا و بی بند و باری بوده جا داره ب حامیان سینه چاک این دولت سلامی عرض کنیم...بازار باشه

    • التماس تفکر
      0

      جناب دبیر محترم؛ وقتی کسی وعده میدهد و عمل نمیکند. او را چه بنامیم؟؟ آیا او در این مدت غیر از دروغ چیزی بر زبان آورده، ما توقع شق القمر نداریم، اما این حق را داریم که فردی که در خود توان می بیند و راستگوست رئیس جمهور ما باشد. اتفاقاً شما ساده لوح هستید که گول یک فرد دروغگو را خورده اید. دروغگو دشمن خداست. ما به خیر او دیگر امیدی نداریم شر بکا نرساند. امیدواریم روزی فردی مدیر مدبر و یک مرد واقعی زمام امور را بدست بگیرد. اللهم عجل لولیک الفرج

    • سهرابی
      0

      بهت توصیه میکنم ساقیت عوض کنی بد جور چت میزنی گلابی

    • صاعد
      0

      موافقم‌.واقعا‌همینه

  • اشرف
    0

    روحانی تلاش خودش رو کرد دستهای پشت پرده نمیذاره من بهش میگم خسته نباشی با اینکه یه مامای ساده هستم و خیلی به ما نرسیدن

  • كارمند
    0

    كارنامه خوبي ندارد ،،ولي براي رياست جمهوري براي مردم خيلي تلاش كرد موفق هم بود ،،ولي در تظاهرات ٩٦ طرح انگليس را اجرا كرد ،،،كه مردم را فقير كرد البته كار نظام بود كه مردم را ضعيف كند

  • امین چراغزاده راد
    0

    درپیشگاه اول خدا دوم زن وبچت شرمنده بشی که خیلی هارو پیش زن وبچه و فک فامیل شرمنده کردی واین قصه هنوزادامه داره

    نظرات شما -
    • اکرم رجبی
      0

      الهی آمین

    • کاربر ناشناس
      0

      خدا نابود کنه تو را که همه را نابود کردی

  • ناصر
    0

    این آقا نه تنها مدرکش انکلیسی هست بلکه دست پرورده آنها هم هست او باعث فقر و مشکلات مردم و ثروتمند شدن یک عده خاص شده او زره ای عدالت ندارد و خودش کانون فساد می باشد مرگ بسیار سخت و عزاب آوری خواهد داشت 80 میلیون نفر نفرین می کنند و ریاست ایشان نا مشروع می باشد.

  • حمید
    0

    در روز تولد روحانی زلزله سرپل ذهاب امد و صدها بیچاره مردن و بعد از دو سال هنوز آواره هستند و حتما در این روز تولد برای روحانی کیک تولد میاورن این روز را به مردم زلزله زده سرپل ذهاب و قصرشیرین و مردم کورد ایران تسلیت میگوییم چه روز بدیمنی بود

  • حامد
    0

    بر باعث و بانیه این گرونی لعنت

  • ***
    0

    روحانی تولدت مبارک جون مادرت به فکر مردم باش نه تولد و کیک بازی

  • ایرانی
    0

    سلام آقای روحانی تولدت مبارک باشه انشالله که پول میک تولد داشته باشی که کیک تولد گرفته باشی خیلیا ب نون شب محتاجا چه برسد برا روز تولدشان کیک تولد بگیرن.خدا همه رو از قعطی ۸ ساله روحانی آزاد کنه.

  • رییسی
    0

    تولد حسن مبارک باشه به اون دنیایی که فریدون ازش اومد به این دنیا.

  • حسن ن
    0

    برو به جهنم

  • زهره
    0

    این مردم لیاقت چون شمایی رو ندارن،لیاقتشون یکی مثل احمدی نژاده که باهمه فلاکتی که براشون رقم زد،فقط بخاطر ۴۵ تومان بازم طرفدارشن ،دیگه اون همه تورم و بدبختیهایی که بعدخودش گذاشت ندیدند،اشکال نداره شمادلسردنشو،خداقوت قهرمان،خوش آمدی بجهان

  • احمد
    0

    دقیقا یادمه 21 آبان بود که زلزله اومد . همون شب استاندار به جهانگیری زنگ زد گفت کرمانشاه زلزله شدید اومده عده زیادی کشته شدند . جهانگیری گفت فعلا ما تولد آقای روحانی هستیم فردا در موردش حرف میزنیم . اینو خود استاندار گفت تو جلسه مدیریت بحران

  • عباس غلامی رودی
    0

    تولد مبارک بانی و باعث بیچارگی و دربدری مردم.تویه رییس جمهور نمونه ای در نوع خودش.منکه دقیق نمیدونم ۲۹ سالمه یا ۳۰ ولی میدونم این اوضلاع پیر وبیچارم کرد.امیدوارم عدالتی باشه

  • پریسا ازاد
    0

    هیتلر یکجا کشت تو ذره ذره کشتی....مردان سرزمینم رو با فشار اقتصادی قدشان راخم کردی

  • احمد
    0

    حسن جان ۷۱ سال از خدا سن گرفتی ولی هنوز دست از دروغ گویی بر نمیداری .

  • Sm
    0

    اقای رییس جمهور کاش انسانهای درغگو هیچ وقت به دنیا نمیومدن که روز رییس جمهور بشن وملتی با وعده های توخالی اونا به خاک سیاه بشینن

  • محمد تقی
    0

    سلام آقای رئیس تولدتون مبارک باشه کاش میشد ۷۱ سالگی شما هم ، مثل قدرت خرید مردم تقسیم بر ۳ میشد ، اینجوری حداقل شما جوون میشدین

  • زکیه زارعی
    0

    تولدت نا مبارک با این همه وعده دروغ و پوچ ریس جمهور این ملت فهیم شدی . حالا هم که احساس خطر کردی زدی کوچه علی چپ و گیر قوه قضاییه دادی . مردم خیییلییی باهوشن حالیشونه ...

  • محمود
    0

    تولدتون مبارک آقای رئیس جمهور انشاالله عمرتان دراز باشه ولی عمر ریاست جمهوری تون زود بسر برسه.

  • Zrw
    0

    Bgm tvlodt mobark?

  • آزاد
    0

    سلام تولد شما باید در کتب درسی درج بشه تا درس عبرتی بشه برا آیندگان که دیگه گول امثال شما را نخورند خسارت بسیار سنگینی به ایران و ایرانی زدید گر چه تجربه بسیار تلخی بود ولی بسیار عبرت آموز و مورد استفاده آینده هست

  • من
    0

    روزتولد رئیس جمهور بازنشستگان آموزش پرورش که جلو مجلس برای اعتراض به حقوق ۲میلیون تومنی وناکارامدی بیمه...تجمع کرده بودن عده ای ازاونارو بازداشت کردن بنظرشما بگیم تولدتون مبارک اقای رئیس جمهور؟جوانانمان بیکارو ناامید بزرکسالانمان شرمنده ی اهل وعیال چه بگیم ....لطفا یکی بگه اقای رئیس جمهور تولدت مبارک چون من از بچه هام خجالت میکشم توضیح بدم بخدااهداف انقلاب این نبود

  • علی
    0

    خد پدروامادرت را بیامرزه ولی ای کاش مادرنزائیده بودت زیرارزنده بودنت فایده برای ملت ومملکت نداشت

  • ابراهیم ابراهیمی
    0

    سلام اقای رئیس جمهور تولدتان مبارک خواستم بگم اونی که رو پیشونیممون نوشته بودیم و شما دیدی پاک کردیم جاش اینه کاری کردیم

  • روح الله شهبازی
    0

    سلام آقای ریس جمهور. تولدتان مبارک . ولی اینو بدون با وضعی که پیش آوردین . وضع اقتصادی رو میگم .حتی نمیدونم امروز چند شنبه اس چه برسه به تولدم‌.علا برکتلاه.

  • احمد احمدی
    0

    علی رغم حاشیه سازی هایی که جناح رقیب به آقای روحانی درست کرده بنده ایشان را خادم انقلاب می دانم و ارادتم به وی کم نشده که زیاد هم شده و به کارنامه وی نمره بیست می دهم

  • علی ب
    0

    سلام ما تورا به اوج رساندیم ولی بااین همه بدبختی که برای این مملکت بوجود آورد ی ما شرمنده خانواده میباشیم جواب خدارا چی میدی

  • یه گلابی برجامی
    0

    کاش هیچ وقت نبودی حسن...

  • خانه دار
    0

    کاش هیچوقت به دنیا نیومده بودی

  • رسول یار احمدی
    0

    تولدت مبارک، آدمهای مهم تولد میگیرن من که معلول هستم و ۳۵ ساله هنوز تولد برام نگرفتن اصلا نمیدونم چیه دلیلش رو میدونی اما بازم یاد آوری می کنم فقر ، گرسنگی ، بیکاری ، معلول بودن ، امثال شما که به میز می رسید دیگه اونایی که از در میان داخل رو نمی شناسید مسئول شدید و قانون برای ما ، اما راحت مسئولیتتون رو با قانونتون دور میزنید آخه حرفتون سنده، امثال ما بدبخت بیچاره ها نه کمیته نه بهزیستی نه این دولت نه دولتهای قبل و نه دولت های بعد نمیتونن براشون کاری کنند نه اینکه نخوان ، وقت ندارن ، چون خودشون ، آشنا ، فامیل ، همسایه ، دوست و ... زیاد دوروبرشون هست بعدش هم دیگه وقتی نمی مونه واسه بدبختیهای مردم فلک زده ،

  • javad
    0

    سلام اقای رییس جمهور . تولدت مبارک . خواستم از بایت رونق اقصادی که راه انداختی ازتون تشکر کنم و طول عمر براتون ارزو کنم .

  • مهران دمیرچی
    0

    سلام آقای روحانی تولدت خیلی خیلی مبارک ولی یه کاری کردی که از اومدن به این دنیا پشیمانممن که و شرمنده پدر و مادرم که هر روز منو افسرده میبین که هیچ امیدی به آینده ندارم و در ضمن ببخشید نمی تونم کادو بخرم چون کار و پول ندارم......

  • علی غلامپور
    0

    پدر من و پدران دوستان و آشنایان اطراف من اکثرا سنی حدود ۵۰ تا ۵۵ سال را دارند و در ظاهر که میبینی احساس میکنی ۹۰ سالشونه اما این آقا ۷۱ سالشه!!!!! و ظاهرشو ک ببینی فک میکنی ۵۰ سالشه چون غم و غصه مملکت نخورده که پیر شه من حاضرم با شلیک به این شخص و کشتنش قصاص شم ای کاش میشد این آرزوی من برآورده بشه کذاب... کذاب... کذاب...

  • علی
    0

    جناب آقای دکتر روحانی تولد شما را به عمه محترمه که طی این هشت سال ملت ایران برای سلامتی اش بسیار دعا کردند تسلیت میگویم

  • احسان داوودی
    0

    میخاستم تولدتو تبریک بگم ولی یادم افتاد تو تولد ما رو تبریک نمیگی فقط عید نوروز... سال 1399پیشاپیش مبارکت حاجی

  • اکرم رجبی
    0

    کاش اون شب لعنتی بابات خواب میموند

  • عادل خان
    0

    دستت دردنکنه واقعاخوب افکارامریکاوانگلیس روتوکشورپیاده کردی مردی آمریکایی تولدت نامبارک انشاا...روزمرگت روبه زودی به همه تبریک بگیم علی برکت الله

  • shahram
    0

    کاشکی به دنیا نیومدی تا نمیدانستی چه روزگار سختی را داریم با بودن تو پشت سر میگذاریم.تولدت مبارک.

  • هاتف جوکار
    0

    سلام آقای روحانی فقط خواستم بگم: من میدونم که توی ۶ سال گذشته تلاش کردی که واقعاً منجی ایران از این اوضاع اسف‌بار باشی ولی میدونم که دست های پشت پرده نذاشتن و خواستن تورو بدنام کنن و موفق هم شدن(برجام). بهرحال تو تلاش نسبی خودتو کردی، درکت میکنم. و نکته اساسی: از ما ملت ایران دلگیر نشو، ما ملت ایران عادت داریم که بگیم: رئیس جمهور بعدی بهتر از قبلی خواهد شد... و وقتی جدیده سرکار میآد میگیم؛ رئیس جمهور قبلی بهتر از فعلیه. ولی من قطعاً میگم که تو از احمدی‌نژاد بهتر بودی و تلاشتو کردی. اگه باز به ۲ سال قبل برگردم بازم بهت رأی میدم، چون گزینه بهتری نیست. تولدت مبارک

  • داغون شده روحانى
    0

    سلام حسن جون تولدت مبارك الهى يه روزى تو زندان ببينمت الاهى

  • محمد
    0

    تو این نظام هر کی رئیس جمهور بشه همینه.مردم سر کار نگذارید رئیس جمهور ایران سپاه و... هستن

  • امیرمسعود
    0

    اون دسته از مردم که میگن نباید تمام مشکلات را گردن روحانی انداخت ، درست میگن. تمام مشکلات فقط گردن روحانی نیست ، هم محمد خاتمی ، هم خاندان رفسنجانی و هم خاندان جهانگیری و هم دارو دسته تیم روحانی ، همه باهم ، این مشکلات رو بوجود اوردن و الان خودشون رو قائم کردن. ان شاءالله این چند سال باقی مونده هرچه زودتر تموم بشه که مردم راحت تر نفس بکشن

  • محمدرضاگلچین
    0

    سلام رییس.تولدت مبارک. داداش بیدارشو دیگه ۶ سال شد خرسم انقد نمیخابه.از ایران بگو گوربابای همسایه های خاورمیانه و دشمنای اونور اب.کاش پدر ان شب خواب مانده بود یا مادر چراغ قرمز داشت. ریشاتم کوتاه کن و ی رنگ جدید بزار بالاخره تولده امشب .امروزم زودتر برو خونه تو خواب نمونی شب.

  • طیبه طاهری
    0

    سلام.واقعا براتون باید جشن تولد بگیریم.اقای روحانی سنگ تموم گذاشتید برای ملت .اونچنان رونق اقتصادی ایجاد کردید که همه ملت دارن شمارو دعامیکنن ماانقلاب کردیم که بساط کاخ نشینی تموم بشه.چجور دلتون میاد تو کاخ چندصد میلیاردی زندگی کنید در حالیکه من و امثال مم پول نداریم برای جوونمون یک خونه 60متری اجاره کتیم تا ازدواج کنه..اون همه وعده دادید.چی شد؟بازهم دارید به ملت وعده سرخرمن میدید؟؟؟؟؟دلمون خونه از دست شما و اطرافیانتون .از این همه اختلاس و دزدی .اینه معنی حکومت اسلامی ؟؟؟؟؟؟؟ واگذارتون میکنیم به خدا

  • مسعود پاپی
    0

    تولدت مبارک حسن کلید ساز نتونستی قفل اقتصاد باز کنی مردم بدبختر کردی جوانان بیکارتر سن جوانان بالاتر رفت هنوز از ازوداج خبری نیست جامعه ما رو به پیری میرود

  • مریم اسلامیپور
    0

    واسه کنکور ۹۹ سهمیه ها رو بردارید...حق ما ها ضایع میشود، خانواده شهدا و ایثارگران بروی چشم ما جای دارند ولی درست نیست کسی که سواد زیادی برای رشته تجربی نداره بیاد پزشکی بخونه، میشود برای این خانواده ایثارگران و شهدا منفعت دیگری را در نظر گرفت. لطفا پیگیری شود.عدالت برقرار شود.

  • فاطمه خ
    0

    تولدت مبارک رئیس جمهور جان... انشالله آخرین سالی باشه که تولدت رو جشن میگیری

  • مردم
    0

    ضمن تبریک تولد حضرت عالی جناب آقای ریس جمهور خلاصه عرض کنم در خانه اگر کس هست یک حرف بس هست بعداز ۴۰ سال مردم هنوز دشمن خود و مملکت خود را شناخت جای بسی تاسف داره

  • فرزانه نعیمی
    0

    شماهم میری کیک بخری واسه تولدت قیمت کیک نگاه می‌کنی که با هفت میلیون قسط یجوری کیک بخری که کم نیاری عمرا زندگی ماهارو تجربه کنی تولدت مبارک

  • سعید
    0

    سلام. چه تبریکی؟!!!!برای ملت نایی نمونده که پیام تبریک بفرستند. مگر چه گلی برسر ملت زده که بخوایم برای زاد روزش پیام تبریک بفرستیم!!!

  • کریم نژاد
    0

    تولدت مبارک آقای روحانی با این دستاورد گرانی با تورم چند صددرصدی امیدواریم بری دیگه برنگردی دیگه نشنویم برجامی و الی برکت ا... دیگری. دو سال انتظار امضای برجام و دو سال انتظار اجرای برجام و دوسال انتظار احیای برجام و دوسال آخر انتظار ماتم برجام با تحمیل ذلت بادیگر برجامی

  • حسن باباگل زاده
    0

    آقای روحانی رییس جمهور محترم ضمن عرض تبریک تولدتون پیامی دارم خدمتتون من معلول بهزیستی هستم و یک خانواده چهار نفره هستم..... چند ماه وعده دادید حقوق مددجوها را ۲۰ درصد افزایش میدید ولی فقط برای یه خانواده چهار نفره ۱۶۰۰۰ تومن حقوق رو بالا بردید از محل هدفمندی یارانه ها حتی یک درصدم حقوقو بالا نبردن تو این گرونی ۱۶۰۰۰ تومن چه دردی از ما دوا کرده .....حتی اون مابه التفاوت ناچیز پنج ماه اول رو که میشد ۸۴۰۰۰ تومن را ندادین‌....از مسئولان خبر فوری تقاضا داریم این پیام منو تو کانال خبر فوری بزارین چرا فکری به حال ما معلولین نمیکنین

  • سید علی
    0

    سلام .نه رونق اقتصادی دیدیم و نه عدالت اقتصادی ... شما هرجا که میروی شعار مقاومت و صبر میدهی.... خوب حاجی خودت دراین شعار کجایی؟؟؟؟ راستی پراید سوارشدی؟؟؟؟شده 50 میلیون.. گوشت چی میخری ؟؟؟کیلیویی 100 هزارتومان.. تخم مرغ هم نمیتوانیم بخریم خبر داری ؟؟؟؟؟ دارو که نپرس قیمت ها با قیمت درج شده دو تا سه باربر فاصله دارد خبر داری؟؟نظارت بر داروخانه ها صفر .. بر خودرو سازان صفر... انحصار و واردات و گمرگ چند صد درصدی باعث شده است مردم تابوت مرگ (پراید و پژو ) را به قیمت تویوتا و فیات و لکسوز بخرند خبر داری؟؟؟؟؟ راستی مافیای خودرو چه کسانی هستند ؟؟که کسی نمیتواند جلوی رانت و دزدی و آدمکشی آنها را بگیرد ؟؟؟ سودش به جیب چه کسانی میرود ؟؟؟؟؟ اگر شما و مسئولان ذینفع نیستید چرا جلوی این قاتلان که دستشان به خون هزاران نفر آلوده است و باعث یتیم شدن خانواده ها و قطع عضو شدن و ناقص شدن بسیاری از مردم شده اند را نمیگیرید ؟؟؟چرا حداقل واردات خودرو دست دوم را آزاد نمیکنید ؟؟؟؟ اگر شما و یا هرمسئول دیگری در این ظلم شریک هستید لعنت برشما لعنت برشما لعنت برشما..... واگر نیستید خدا نگهدارتان و لعنت بر آنانیکه باخون مردم بازی میکنند

  • علی
    0

    سلام. تولدت مبارک آقای روحانی کلید ساز معروف، فقط حیف کلیدات فقط درهای مشکلات خودت باز کرد، تولدت مبارک رئیس جمهور مرسی ک ما رو از گمراهی رها نموندی و فهمیدیم اگه بیکاریم تقصیر خودمونه. تولدت مبارک اسطوره ی دلار و فیلترینگ... و در آخر تولدت مبارک و من الله توفیق

  • مهدي حيدري
    0

    حسن اقا تولدت مبارك باشه ، الان كه فكر مي كنم مي بينم كاش ميدونستم شما خيلي قبل تر أز سال ٦٠ و قبل أز من بدنيا اومده بودي و من ديگه أز هموم رآه برمي گشتم و بدنيا نمي اومدم . يه كارمند

  • مردم
    0

    صدها بانک پولهای مردم را جمع کردن با پیروی تمام بدهی خود را گذاشتن گردن دولت خدا کسی جرعت نکرد نامی از صاحبان این بانکها اسمی ببرد آنوقت ما ملت یقه دولت را میگیرم وقتی قدرت و ثروت دست یک عده قرار گرفت وضع مردم و مملکت از این بهتر نمیشه ابازهم که باشی فاسد می شوی

  • علی امیری
    0

    برام جالبه کسایی که میگن نذاشتن و نمیذارن و ازین حرفا...کسی که از اول انقلاب مسئولیت داشته و تو تمامی دوره ها پست داشته چجوری نمیدونسته نمیذارن که حتی بعد دور اول ریاست جمهوریش اینهمه قول داد به مردم...ذهنتونو از چپی و راستی بکشید بیرون بعد نظر بدین لطفا...هم اونایی که منفی ان و هم اونایی که نسبت بهش مثبت هستن..یا علی

  • امیرعلی
    0

    سلام آقای حسن فریدون رییس جمهور ایران شریفـ تولدتوو تبریک نمیگم چون دیه برا ملت ایران محبوبیتی نداری این انصاف نیست که تووو و بچه هات توی روز سالروز تولدت سرکار باشی و منه جوون مملکت بیکار باشم بحث شایسته سالاری نیس، همه میدونن چه خبره ایشالله که اون دنیااا خودم برات با یه کیک آتشی با کلی مخلفات تولد میگیرم حسن جان

  • سیدیحیی طبایی اردکانی
    0

    سلام بر سلطان عشق تولدت مبارک.

  • محمد س
    0

    کاش به دنیا نمیامدی !!! امیدوارم این همه پیام محبت آمیز به دست خودش برسه !!!

  • سعید
    0

    تولت مبارک.شب دنیا اومدی یا روز؟؟

  • M.Sh
    0

    سلام حسن جون کلیدت دست منه آدرس بده تا به عنوان کادوی تولدت برات بفرستم

  • پروین
    0

    باسلام به دکتر روحانی عزیز تولدت مبارک مرد بزرگ مردم ما بدانند همین که شرایطی فراهم شده که راحت رئیس جمهور مملکت را نقد می کنند حاصل تلاش های روحانیست ،اگر بقیه مسئولین رو هم تونستید نقد کنید !!! روحانی تنها در میان این همه مسئول!! مملکت چه می تواند بکند ، انصاف چیز خوبیست !!!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      متاسفم برات واقعا متاسفم برات نون رو از سفره مردم برداشت همه به گدایی و دزدی افتادن تو جیره خور بابت چی داری ازش تشکر میکنی

  • مجتبی
    0

    تولدت مبارک حسن جان، شما به آرزوت رسیدی، ولی آرزوی ما محقق نشد: ای کاش تمام پسرهایی که در روز 21 آبان 1327 به دنیا آمدن و اسمشون حسن فریدون بود، همون روز مرده بودند و همیچوقت به بزرگی نمی رسیدند...

  • علی محمدی پناه
    0

    درود بر ابر مرد سپهر. سیاست ایران زمین دکتر روحانی که سیاست مدارا با دنیا رو در پیش گرفته است !

  • مبارکه معافی
    0

    سلام آقای رئیس جمهور تولدت مبارک

  • رنجبر
    0

    سلام وجود حسن روحانی ازبدو تولد نامبارک بوده وجودش ایران را به لجن کشیده وهر ثانیه اش قرص سیانوره .حیف آن اباوعمامه و................و۱۰۰۰ نقطه.

  • مقصودی
    0

    سلام حسن کلیدتولدمیمونت نامبارک چگونه تبریک گویم درحالیکه نه تدبیری دیدم نه امیدی می بینم یارانه پرستاران و بازنشستگان را قطع کردی اما یارانه پزشکان و متخصصان ومسءولین با حقوق نجومی برقرار تنگه مرصادو پل صراطی هست اگردرس حوزه خوانده باشی

  • مهرنوش
    0

    تولدت مبارک بهترین رییس جمهور ایران

  • م
    0

    متنفرم ازت..خدایا بحق این ملت ستم کشیده امسال سال آخر حیات این موجود کثیف باشه...امین یا رب العالمین

  • بنده خدا
    0

    سلام تولدتون خجسته باد به مبارکی تولدتون کمی هم ارزش پول ملی را بالا ببرید گرانی را مهار کنید خانه را ارزان کنید حقوق بازنشستگان را خصوصا فرهنگیان را بالا ببرید ۱۲۰ ساله بشی الهی

  • قاسم مهری گوار
    0

    جناب اقای روحانب من بعنوان یک استقلالی صد اتیشه عنوان میکنم به علت اینکه تمام وزرای شما (وزیر ورزش و وزیر ارتباطات بعنوان مالک و اسپانسر )در حق این باشگاه بزرگ ناعدالتی نموده اند از رای که به جنابعالی داده و بیش از صد نفر را به سمت رای به شما دعوت کرده پشیمانی خود را به محضر شما میرسانم.انشاالله دوره های بعد با عقل و فکر بیشتری انتخاب خواهیم نمود.جوونیمونو گرفتید هیچ حداقل دلخوشیمونو نگیرید .

    نظرات شما -
    • عبدالله
      0

      میخوای رای بدی؟

  • دانشجو
    0

    روز نکبت

  • مهدی عسکری
    0

    نمیدانم در این اوضاع اقتصادی جشن تولد میگیری یا نه! همه اش ترس این را دارم که نکند تولدت را تبریک بگویم و تو یادت بیفتد و آنگاه به دلیل شرایط بد اقتصادی خانواده ات توانایی برپایی جشن و خرید کیک و هدیه و دعوت از دوستانو و آشنایان و خصوصا برادر حسین را نداشته باشند! گاهی با زبان دلم و گاهی با نگاهم برایت دعا میکنم...

  • محبوبه
    0

    اول اینکه تولدتان مبارک انشأالله ک صد و بیست و یک سالگی بشید و آخرین سالی باشه ک در کارهای دارای فعالیت میکنید . ک تمام زندگی ما جوان‌ها با این بی تدبیری به ا فنا دادید.

  • یوسف
    0

    آقای روحانی ... خستم بریدم ناامیدم داغونم بی قرارم بغض دارم افسرده ام پیر شدم یکی به داد این جوان ایرانی برسه تورو خدااااااااااااااااااااا

  • حامد
    0

    سلام اقای رئیس جمهور تولدت مبارک من با اینکه مستاجر هستم و ب علت مشکلات اقتصادی قادر به ازدواج کردن نیستم اما لطف مسئولین شامل حالم شده یارانمم قطع کردن .

  • به نام خدا
    0

    تولدتون مبارک جناب آقای روحانی، تورا به خدا به فکر ما مردمان عادی جامعه که برای سرکار رفتن فقط باید منتظر آزمون استخدامی باشیم و دستمان به هیچ جا نمیرسد که بگوییم اگر آزمون به تعویق بیفتد چه بلایی سرما که درس خوانده ایم و وقت گذاشته اییم می آید

  • هموطن
    0

    آقای رئیس جمهور تولدت مبارک ما که چیزی برامون نمونده که بتونیم برات هدیه درخور خریداری کنیم ولی میشه بمناسبت تولدت مارو سورپرایز کنی؟؟؟؟ فقط یه استعفای ناقابل بده و لبخند رو دل ملتی رو شاد کن

  • ساسان کیادلیری
    0

    تولدت مبارک آقای روحانی انشاالله همیشه تندرست باشیدآقای روحانی شمارابه امام حسین بفکربازنشسته هاباشیدواقعازندگی شان بسختی میگذردخواهشاطرح همسان سازی رااجراکنیدتادرپایانی خدمتتون دعاپشت سرت باشد

  • محمد رضا
    0

    چرا هر وقت شما سخنرانی میکنید من یاد نقالهای قهوه خانه می افتم از افزایش حقوق صحبت می کنید ولی اسمی از بازنشسته تامین اجتماعی نمیبرید سی و پنج سال بیمه پرداخت کردم که اخرش صندوق از اختلاس خالی بشه، پس بازنشسته عزت و کرامتشو چطور حفظ کنه. اینطور که به نظر میاد اعتقاد به آخرت مال فقیر و فقراست اگر شما هم به آخرتی که از جنابتان یاد گرفته ایم ایمان داشتید مردم اینهمه سختی نمیکشیدند دولتهایی که ابزار اصلی اش دلاره. کسری بودجه مساوی گرانی دلار تا مشکل موقتا حل بشه تا دولت بعدی و..... باز هم تولدت مبارک

  • سادات
    0

    رییس جمهور عزیزم:حسن توهمیشه درفزون باد. رویت همه ساله لاله گون باد. تولدت مبارک،ازحرف عوام الناس دلسردنشو،فقط پشت سررهبرحرکت کن باتوکل بخدا♥

  • م ق
    0

    سلام دکتر جان تولدت مبارک، حالا که 71 ساله شدی ان شاالله کی می خوای بری استخر فرح

  • ممد
    0

    کاش اصلا بدنیا نمیومدی

  • رضا
    0

    سلام حاج حسن اقا . تولدت مبارک . ممنون که گاهی مارو از پشت شیشه دودی ماشینت سر حال و شاد میبینی .من تا اون روز فکر میکردم ادم بدبختی شدم ......ولی حرف شما مارو به زندگی امیدوار کرد ....

  • علیرضا
    0

    اگر خدمت کردی که خدا خیرت بده اگر ظلم کردی هم خدا جواب ظلمت رو بده وصیت تمام ائمه به امام بعد این بود: از ظلم کردن به کسی که جز خدا یاوری ندارد بترس و در حذر باش... ۷۰ میلیون نفر یاوری جز خدا ندارن خدا به داد این حکومت برسه!!!

  • رضایی
    0

    انشالله که سال دیگه نبینیمت

  • ناشناس
    0

    حسن جون کاش اصلا بدنیا نیومده بودی که تولد ۸۰میلیون خراب کنی

  • محمد مرادی
    0

    سلام حاجی شنیده ام تولدوتنه مبارک من از کردستان شهرشهیدپرورپیام میدم خواستم بگم این پیامی کدارم میفرستم اشک ازچشمام سرازیر شده امسال من مغازه گرفتم بعد۱۳سال کارگری تورمی ک امسال شما باعث وبانیش هستین بایپسرعمو یتیم ۱۰۰میلیون جور کردیم کاسبی کنیم الان دارم ضرر میکنم این بود کلیات خدا اندازه منی کمعظل دارم برات درست کنه

  • حسن
    0

    وقتی مردم مسلمان یزدمگویندحاشیه رارهاکن فکری برای بی کاری کن انهارابه اسلام دعوت میکندیامیگوید صدای امریکاازحنجره انها درمیایداورابیعقل نمی دانیدمنکه ازملت ایران معذرت می خواهم که باو رای دادم اومنافق به تمام معناست کاش بدنیا نمی امد

  • کسی که یک عمر به خاطر مدیریت شما عقب مانده
    0

    از سالهای جوانی که در طول دولت شما سپری شد، جز گرد پیری چیزی به یادگار نمانده است. کاش به همان تولد اکتفامیکردی، و دنیای ما را مانند آخرت خودت خراب نمیکردی. اصلا میدونید؟ مرا به خیر تو امید نیست شرمرسان

  • کارمند
    0

    خواهشی که ازاین ادم دارم اینه که کم دروغ بگه وتاحالاهرچی بابرادرت غارت کردی کافیه مردم رو به خاک سیاه نشوند این بشر ای کاش به جای اینکه اینهمه تلاش میکنی که خوش خدمتیتو به غرب نشون بدی همینقدر برا مردم ایران تلاش میکردی ایران الان گلستان شده بود حسن بسه حسن حسن پیرمون کردی حسن

  • حسبن قاسمی
    0

    انقدر مردم را گرفتار کردن که تاریخ تولد خودشونم فراموش کردن

  • سیدامیر
    0

    ما برای تولد شما باید عزا بگیریم چون با مدرک فوق لیسانس زبان انگلیسی استخدام وزارت آموزش و پرورش که نشدم هیچ ، الان ساعتی بیست هزار تومان حق التدریس درس میدم و باید کلیه مخارج سنگین زندگی را پرداخت کنم. معیشت مردم نابود شد و به تبع آن مردم (بیش از پیش ) نه تنها از نظام بلکه از دین بیزار شدند

  • زهره
    0

    اقای روحانی تولدتون مبارک یه سوال داشتم : این باید هایی که میگید و هفت سالم ازشون میگذره رو کی باید انجام بده مردم یا شما و اینکه هی میگید باید این بشه باید اون بشه دقیقا کی

  • مصطفی رحمانی
    0

    سلام قای روحانی نمیدونم چه جوری برات تبریک بگم وقتی میبینم تمام امیدم به یاس تبدیل شده ومیبینم چطورر بچه هام دارند تو این مملکت آب میشن از بیکاری و دشواری زندگی وهراس از تشکیل خانواده دادن عملا هرچی شعار دادی برعکسـشد خوشحال ل باشم یاناراحت؟!میدونی مردم مملکتت چطور زندگی میکنند؟من اگر جای شمابودم استعفا میدادم واز ملت عذر خواهی میکردم

  • م ج
    0

    طبق مدارک حسن عباسی و تمامی شواهد آقای روحانی فقط سعی در فشار به مردم جهت براندازی نظام دارد و برای این کار دست به هر اقدامی میزند به امید روزی که این خائن محاکمه شود

  • حامد
    0

    ایشالا هر چی مردم و بدبخت کردی اون دنیا دهها برابر تقاصشو پس بدی ... تولدت نامبارک

  • کاربر ناشناس
    0

    خداوند تورا خلق کرده ولی طوری زجر ملت دادی که خدا هم ازخلقتت تو پشیمان شده

  • مهران
    0

    داش حسن خوردی خوابیدی بردی تمومش کن دیگه.. اقای رکود اقای آمار پدرمملکت رو در آوردی برو دیگه هشت سال هیچ کار مثبتی برای این مردم انجام ندادی..البته برای مردم خودتون(عراق)خیلی کارها انجام دادین..خداقوت پهلوون خدا قوت کلیدساز...قفل ساز..گاوصندوق

  • سالار پورهاشمی
    0

    این تولد فقط واسه دور و اطرافیای روحانی مبارک بود چون خیلیهاشون کنار این اقا به نان و نوایی رسیدن و از بی عرضه گی این اقا مملکت به این روز افتاده تولدت نا مبارک بود اقای رئیس جمهور

  • ناشناس
    0

    زندگانی ما بر اساس ریال و تومان است ولی همه چیزمان تحت تاثیر دلار آمریکا. روحانی اول به پول و مردمت که خودتو سرپرستش کردی احترام بگذار بعد منم می گویم تولدت مبارررررک

  • علی
    0

    خدا هرچه زودتر شرت از سر مردم کنده شود بزرگترین افت ایران

  • شهروند بیچاره
    0

    ای کاش سیاستمدارهای دروغگو هیچ وقت به دنیا نمی آمدند تا جهان گلستان میشد

  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله نمیری انقدر عمر بکنی که روزی هزار مرتبه آرزوی مرگ کنی

  • دانیال
    0

    سلام،آقای روحانی اگر یک نفر بچه آورد اونم بعد از مادر برادران لاریجانی مادر جنابعالی هس، شما نابغه هستید دروغ میگید از راست بهتر، کو آن کلید ک گفتی کورونق اقتصادی هرگز ک ما ندیدیم شرمندگی خانواده به این بزرگی شما کاری ک نمیکنید دیوس حداقل بیمه کارگران ساختمانی رو قطع نکن پفیوز الا اینکه داریم پول میریزم بی همه چی داداشت اون بالا اندازه کل بیمه شدگان کارگری پول دزدیده،مادرسگ اینم هدیه تولدت

  • منصور صمدزاده
    0

    راه نجات کشور اطاعت تام از ولی فقیه اطاعت از رهبری اطاعت از سیدعلی خامنه ای ... باشد که رستگار شوید

  • جگر
    0

    تولدت مبارک حسن جوووووون ناز بشم مگن چاه نفت پیدا کردی و قراره پولشو بیاری سر سفره مردم راس مگن؟؟:::

  • بنده خدا
    0

    آقای رئیس جمهور تولدت مبارک شما که همیشه خندانی و راضی ولی زندگی یک بازنشسته مملو از بدبختی ٬ بدهئ ٬ شرمندگی از اهل و عیال نه گردشی نه تفریحی نه زیارتی ظاهرا دنیا فقط برای شما مبارک است .

  • بدیع الله تقوادوست
    0

    سلام آقای رئیس جمهور تولدت مبارک من راننده کامیون هستم از یک سال پیش گندم دولتی حمل کردیم شرکت حمل و نقل آبادان فعلا کرایه ما را پرداخت نکرده

  • ناصر
    0

    با سلام تولدتون مبارک کاش یکبار خودتو جای پدری میزاشتی که آپارتمان ۵۴ متری کوچکش رو فروخت که خونه ۷۰ متری بخره که با سیاستهای اقتصادی غلط شما الان با حقوق کارگری مستاجر هست نمیدونم ترامپ میوه های مارو تحریم کرده ،یا شاید هم شیر و برنج و رب و ... کاش حداقل اونروز مثل مردم تو آفتاب شما هم میاستادین صحبت میکردین اقای رئیس جمهور تو روز قیامت واقعا چطوری میخوای جواب بدی

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    آقای روحانی تولدت مبارک انشاالله موفق باشی .ملت عزیز ایران دستتان رادور ازآتش نگیرید .اداره کردن یه خانواده مشکله چه برسه به مملکت تازه درخانواده پدر رهبر خانه است یکنفره وخودش تصمیم میگیره اما مملکت ما چند پادشاهیه هرکسی از ننه اش قهر میکنه میره پشت تریبون ی حرفی میزنه دخالت درکاردیگران میکنه چوب لای چرخ مملکت میزاره مسلمان کسیه که طرح خوب ارائه بده کمک بکنه نه فقط ایراد بنی اسرائیلی بگیره 40ساله هم چپی راس کار بوده هم راستی کارکردن همه شون را هم دیدیم چرا به جون هم میافتید خداراشکر همه مردم فهیم هستن درک سیاسی دارند وتحلیل گر خوبی شدند البته دزدی اختلاص اشرافی گری ثروت اندوزی بوده وهست وتمامی هم نداره .همه این منتقدانی که دکمه یقه شون را تا بیخ گلوشون میبندند وخودشون را مسلمون میدونند وانتقاد ازاین رئیس جمهور اون رئیس جمهور میکنند ازهمه بدترند فقط میتونم بگم خدایا به خون شهدای جوان عزیزمان قسمت میدهیم هرکسی به این مملکت وبه این مردم خوب باوفا ونجیب خیانت کرده ومیکند ریشه ظلمشون را بخشکان امام زمان ازدست این عالمان متحتک وجاهلان متنسک لامذهب خجالت میکشه ظهور کنه

  • سجادی
    0

    سلام علیکم جناب رئیس جمهور تولدت تان مبارک لطفا یک تفکری بفرمایید، طلاب با این وضع اقتصادی با درآمدهای 600- 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان، با چند فرزند، منزل استجاری و... چگونه زندگی کنند؟

  • رضا
    0

    سلام آقای روحانی من به شخصه از طرف خودم صحبت میکنم نه ملت تولدت مبارک ولی این نبود جواب اون ۲۴میلیون رای امیدوارم سلامت باشی ومن از حق خودم واسه سختیهای که تو این دوسال کشیدم گذشت میکنم موفق باشی

  • سید فخرالدین سجادیان
    0

    سلا م اقای رئیس جمهور نمی دانم تولدت را تبریک بگویم یانه چونکه یکی از طرفداران پا به قرصت بودم ولی با این همه وعده های که به مزدم دادی همه هیچ و پوچ بود بقول گفتنی از ما گذشت خدا بداد جوانها برسد ما که از برنامت بیچاره ورشکسته شدیم خانه نشین اجاره نشین با چهار فرزندوعیالوار وبا گذراندن این زندگی دراخر عمری بسختی بدبختی خدای شکرت و امیدوارم روزی مثل ما سرت بیاید انشاالله که زندگی خیلی سخت شده است

  • ش.ش
    0

    تولدت مبارک....خیلی عالیه وضعیت این روزها.مردمی که از دلار هیچ خبری نداشتن کاری نداشتن این روزها فقط اخبار دلار میخونن.کاسب کاران کاری به قیمت نداشتن الان هر جنس که بخوان بفروشن زنگ میزنند به متوالیان اصلی قیمت ساعتی میپرس..شب میخوابیم صبح پا میشیم قیمت ماحیتاج اصلی مردم چندبرابر شده الخصوص نان.کار زیاد اینقدر که در شرکتها و کارخانه ها و تولیدها چندسال بسته است.جوانان سرکارند.یا تو پارکها یا خیابان گردی میکنند.خداراشکر ۴۵هزارتومان یارانه کفاف یک ساعت زندگی میده.بقیه ماه فی امان الله.بازهم بگم .....خداراشکر خودت بهتر میدونی اوضاع مردم چطوره چون همش در میان مردمی.با اون صندلی که تو دفترت هست بهتر میدانی همون پشت میز خوبه بیرون نیایی تا اجبارت نکنند مردم هم تولدت را تبریک میگن.به امید ۱۰۰سالگیت

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای روحانی تولدشما مبارک ان شا الله ، با تلاشی که در شما سراغ داریم امید است با توجه به عنایت الهی مشکلات اقتصادی را به بهترین حالت به کمک ملت قدر شناس ایران به سر منزل مقصود برسانید متشکرم

  • ناشناس
    0

    تو که از پسش بر نمیای لااقل بزار یکی دیگه بیاد انقدر دست و پا نزن

  • اسدالله ملکشاهی
    0

    باسلام ضمن تبریک سالگرد تولد شما،با توجه به اینکه اسم پدر بزرگوارتون هم اسم بنده هستش و همچنین شماره شناسنامه من متشابه شماره شناسنامه شماست ،پس بزرگواری کنید که بخاطر این اتفاق جالب که باعث افتخار اینجانب هستش،یه وام درست و حسابی به بنده بدید،ممنونم اقای رییس جمهور

  • mahdis
    0

    آقای نحس متاسفانه دوروز بعد از تولد من به دنیا اومدی.امیدوارم دیگه کسی مثل تو زاده نشه

  • بچه بیهود
    0

    نه امیدی به مجلس هست نه عزرائیل امید و ارم زودتر ۷۳ ساله شی

  • حاج همت
    0

    تولدت مبارک، حسن فریدون خداوند ازسرتقصیراتت بگذرد که عامل زحمت مردم شده ای

  • فاطمه مهدیزاده
    0

    لعنت به روزی که بدنیا اومدی ما فردا جواب بچه‌ها مونو چی بدیم تو این مملکتی که هر گوشه و کنار ایران سرشار از ثروت است ولی به جیب شما

  • غمین شاد
    0

    وا این بروگرافی حسن خان فریدون ببببخشید روحانی مثل اینکه بوی جواز به بهشت می ده خالی از این که در این دو دوره ریاست جمهوری چه چیزی کم داشت به نظر اینجانب اگر یک بار دیگر از اول گزارش بالا را به دقت و با حوصله به خوانید می فهمید که در دوران جنگ تحمیلی در کجای میدان بوده ؟ که اورا مردم به عنوان رزمنده و بسیجی و حامی سپاه و ارتش و بسیج بشناسند احمدی نجات ( نژاد ) هم وقتی اول رییس جمهور شد برایش با افتخار کارت عضویت بسیج صادر و از پادیگارد های مهم سپاه و بسیج شد ولی روحانی چی ؟ این یعنی در آخر زمان من پاکترین رئیس جمهور شما هستم و تا ابد خواهم بود ....... الله و اعظم

  • مجتبی خان محمدی
    0

    سلام ،اول تولدت مبارک،دوم اینکه از سال اول دولت شما به شما پیام دادم که از ما جوانها استفاده کن،حداقلش خوبیش این بود که هم تولدت به شما خوش میگذشت وهم به ما ومردم،سوم اینکه انشاالله صد وبیست ساله بشی ودر این ایام ببینی که جوانهای مملکت چطور بدون مذاکره وبرجام بی خاصیت،مملکت را میسازند ومردم در آرامش وخوشی زندگی میکنند.

  • گودرزی علی
    0

    سلام آقای روحانی تولدت مبارک بخاطررضای خدااینقدربااین مردم دشمنی نکنید مابازنشستها زیربارتورم کمر خم کردیم خدا بین ما شما قضاوت کند بااین همه بدخلقی که به ملت کردید البته بالب خند

  • بچه بیهود
    0

    الهی زودتر ۷۳ ساله شی

  • خوشبخت
    0

    آقای روحانی شمارو چه به ریاست جمهوری تو بلد نبودی با اون کلیدت قفل در بازکنی بر عکس چرخوندی مملکت رو قفل کردی خاک ور چوک زلیل بمیری

  • ساناز
    0

    صد تومن میدم

  • مصطفی
    0

    زنده باد روحانی که توی اسن شرایط کشور رو داره اداره میکنه. انصافا از بهترین روسای جمهور بعد انقلابه. اونهایی که دارن فحش بدن، واقعا نمیفهمن مشکل اصلی کجاست؟

  • محمد ناصری
    0

    تولدت مبارک ولی کاش رییس جمهور نمیشدی چون بدترین اوضاع را مردم دراین مدت شاهد بودند .هیچ نظارتی روی بازارنیست وحتی دومغازه مشابه وکنارهم قیمتهایشان یکی نیست .اکثریت مردم بازجروسختی زندگی میکنند .(بجز گروهی که برای مردم شناخته شده اند).

  • اسلامی
    0

    از صحبت کردنش ونگاه کردنش دیگر متنفریم او همه نردم ایران را احمق فرض می کند مدام دروغ می گوید تهریخ اسلام را هم تحریف می کند گاهی میگوید امام حسین مذاکره کرد گاهی می گوید پیامبر با کفار چنین کرد واقعا دارد استفاده ابزاری از اسلام می کند ای کاش شهامت عذرخواهی از مردم را داشت و حقایق را صادقانه به مردم می گفت و اعتراف میکرد که نتوانستم کاری انجام دهم و کناره گیری می کرد ان وقت می دید مردم چقدر بیشتر دوستش دارند و مورد احترام قرار می گرفت ولی با واکنش های فعلی او هیچ کس از او راضی نیست حتی اصلاح طلب ها ر عکس های قدیمی او را مقایسه با الانش کنید می بینید که چقدر از ذی خودش خارج شده ویادش رفته قبلا کجا زندگی میکرده حالا بهترین ماشین منزل ویلا او را از مردم دور کرده خدا ازش نگذرد

  • حاج حسین
    0

    تولد فردیست که با توافق (برجام) موافقت کرد من ماندم چرا اونا داشته باشن به دیگران بگن نداشته باش و یک عده مثلا برای صلاح مملکت قبول کنن

  • حلما
    0

    خدا از سرتقصیرات نگذره آقای روحانی.....از خدا میخوام شما از ریاست جمهوری برکنار بشین.الهی آمین.

  • زیبا روانپور
    0

    آقای روحانی دست مریزاد با این مملکت داری سال 96 تمام داراییم که یک خانه بود فروختم تا با آن کاری راه بیندازم اما با تدابیر بی تدبیر و خودخواهانه شما خانه به 4 برابر قیمت رسید و حالا واقعا در این مملکت بی در و پیکر نمیدانم چکار کنم در این چند سال چقدر خانواده ها که بدبخت نشدند تا اطرافیانتان پروار شوند شما در مقابل همه بدبختی های ما مسئولید کاش جرات داشته باشید وبه ناتوانی و بی تدبیریتان اعتراف کنید و از قدرت کناره بگیرید

  • جودکی
    0

    ای کاش ده درصدازحرفهای رهبری روگوش میدادی الان وضعیت مردم این نبود البته شمامقصرنیستی تاتوی این مملکت خرهست خرسوارهم هست خلایق هرچه لایق چهارسال اول هیچ کاری نکردی هی گفتی کاراحمدی نژاده اگرمیدونستی درست نمیشه چراگفتی کلیدمشکلات دست منه حالابعد۶سال میگی بازهم کاراحمدی نژاده ،،،،اگراحمدی نژادبدنیانمیومدتقصیرکی میزاشتی

  • ناظمی
    0

    جناب روحانی تولدت مبارک ولی اگر کسی ورشکسته شود نباید بمیرد وخانواده وی از هم بپاشد باید دولت با بودجه خاص از وی حمایت کند

  • رهگذر
    0

    کاش آن شب ۱۲ بهمن ۱۳۲۶ نفت چراغ خانه حاج اسدالله تموم میشد و ملتی نجات میافت خدایا ما تحمل دو سال دیگر را نداریم ما را زودتر نجات بده آمممیییین

  • راحله
    0

    دستکم مطلب رو بخونین بعد فحش بدین. زندگی جالبی داشته

  • مهدی شیریزاده
    0

    اشتباه کردم در دوره اول بهت رای دادم، ما را شرمنده زن و بچه کردی، انشالا شرمنده از دنیا بری و به سال دیگه نرسی

  • یک ایرانی ک بهش ظلم میکنن
    0

    سلام من تبریک نمیگم برای تولدت آقای روحانی تبریک میگم بهت بخاطر تمام بدبختی هایی ک ب سرمون آوردی : همه قیمت ها رو چندین برابر کردی اما از سر ی زن و دخترش ک هیچ راه و در آمدی نداشت ی یارانه 45 ت میگرفت نگذشتی همون هم حمله ور شدی قطع کردی بخاطر تمام رشادتت تبریک میگم

  • بهزاد
    0

    نفرین بر روزی که زاده شدی و نفرین بر اون ملتی که انتخابت کردن. تا ملت مخ شون تاب داره، امثال تو برای تاب بازی پیدا میشه.

  • صاعد
    0

    تولدت‌مبارک‌.ولی‌به‌نظر‌من‌اگه‌به‌جای‌روحانی‌کسی‌ دیگه‌ای‌بود‌وضع‌ازاین‌بدتربود‌باز‌روحانی‌‌یکی‌به‌نعل یکی‌به‌میخ‌مدیریت‌کرده

  • علی ربانی
    0

    آقای دکتر روحانی رئیس جمهور ایران تولدت مبارک.انشالله اجازه بدن که کلیدت رو در بیاری وهمه قفلها رو بازکنی.سخته اما بخوای میتونی

  • مصطفی
    0

    آقای روحانی روز نکبت بار تولدت بر ملت تسلیت باد

  • هوشیار
    0

    چه تبری

  • هوشیار
    0

    همچین روز نکبتباری که تبریک نداره به قول یه ضرب المثل مازندرانی حاج اسدالله ایکاش خو کته بی ... لااقل بیا یه خدا پدر بیامرزی واسه پدرت بذار و دست از لجبازی با نیروی های مسلح بردار و یه فکری بحال حقوق ما کن

  • رضا
    0

    کاش متولد نشده بود.

  • ناشناس
    0

    نمی دونم باید تولدش را تبریک گفت یا تسلیت الهی خدا هدایتش کند وهمه مارا عاقبت بخیر

  • محمد
    0

    خیلی نامردی حسن

  • امیرمحمد برخورداری
    0

    تولدت مبارک حسن فریدون یا همون روحانی پدر و مادر من به تو رای دادن ولی الان فقط منتظرند ریاست جمهوریت تمام بشه .

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام اقای روحانی تولدت مبارک اقای روحانی شما تو دولتت یه ادم حسابی نداری که گاوداری هارو سر بزنه فقط دزدی یاد دادی به وزرات بهشون یاد ندادی که بگردن یه درد تولید کننده رو بفهمن تو رو به‌ابولفضل علمدار حوالت میدم که توی این هفته رسیدگی نکنی یه عده دزد نشوندی میگن گابدار به سود سرشار رسیدن این دزدهایی که اونجا نشوندی از جمله ملکی گاو دونه ای ده میلیون خریده شش میلیون هزینه اش الان دلال دونه ای دوازده میلیون میخره این چهار ملیون بابای ملکی میاره میده حداقل به این اقا بگه حرف مفت نزنه درد گابدار رو زیاد کنه

  • مرضیه از مشهد
    0

    اقای روحانی خدا کنه همیشه بخندی اما نه به مردمو بقیه درد واسترس نداری درآمدت عالی وشهرتتم جهانی بی خیال مردم که بخاطر برجام نافرجام شدن بی فرجام

  • حمید رضا افتخاری
    0

    با سلام جناب آقای روحانی تولدت مبارک ایشالا ۱۰۰سال زنده باشی من می‌دونم شما تو چه شرایطی هستی ایشالا خداوند کمک نگهدارت باشه دوست دارم

  • امید جهان
    0

    آنچنان مردم را داغون کنم که خودشان هم نفهمن

  • حسن فریدون
    0

    آقای فریدون تولدت مبارک کاش همون سمنان میموندی و تهران نمی اومدی حال و روزگار مملکت رو سیاه شده عین آقا اسحاق جشن بگیر و حالش رو ببر

  • اکبری
    0

    1-در سیاست جهانی با کمک دکتر ظریف 2- ساماندهی موسسات مالی 3- طرح ها و پروژه‌ها ی نیمه تمام 4- قاچاق کاالا و ارز 5- استارت آپا 6- افزایش پایه های مالیاتی 7- دولت الکترونیک و...موفق و نمره قبولی

  • کاربر ناشناس
    0

    وعده ما پل صراط

  • ا
    0

    کاش میرفتی و میگفتیم روحت در عذاب که مردم رو به عذاب و بدبختی کشاندی و بدبخت کردی

  • موج
    0

    باسلام . معمولا تبریک رابه کسی دوست دارند و از کارها وعملکردش راضی هستند میگویند وملت ازهیچکدام از عملکرد تو راضی نیستند وچیزی که درشان توباشه ندیدم جز اینکه بگم تحف توروحت

    نظرات شما -
    • حسینی
      0

      با سلام حسن کلید ساز ؟هیچکاره ست؟ مشکل از جای دیگه ست؟ تنها راه برون رفت از این وضعیت رفراندوم است؟

  • اصغر اصغزی
    0

    ما که ازت نمی گذریم خدام ازت نگذره

  • هامون
    0

    جناب روحانی شش سال مردم در سخترین شرایط ممکن ایام سپری کردن شما ارقام و آماری در دست دارید که حتما آنگونه نیست که میپندارید کانون خانواده ها پاشیده تر شد خودفروشی و اعضای بدن فروختن به اوج رسید و چه آرزوهایی که نمرد! دوسال فرصت باقیست حداقل شرایط رو به مانند روز اول برگردون ماشین مسکن دلار و و و هیچوقت کسی کاری رو بلد نیست نباید انجام بده شما فرمان ماشینی رو گرفتی (باغرور) که حدود هشتاد میلیون جمعیت داشت در ابتدای مسیر یا اواسط بدجور چپ کردی از زمین و زمان هم برای ما بد بارید سیل و زلزله نشانه هایی از هشدار الهی بود کاش دولتمردانت کمی بخودشون میومدن باز عرض میکنم دوسال مونده نام نیکو از خود بیادگار بزار با مردم رو راست باش حتما مردم که در هیچ عرصه تنها نزاشتن کشورشونو باز هم در صورت صداقت همه جوره هستن از یک مهم نباید بگذریم مردم راحت نقد میکنند و با شخص اول اجرایی راحت شوخی میکنن این یعنی از دوران جناب خاتمی مردم راحتتر حداقل میتونن حرف بزنن ، کاش تمام موارد اینگونه بود وجودت سلامت باد مردم خسته تر از هر زمانند عاصی و تند تدبیری اگر میشود کرد کوتاهی چرا ! یک شخص خسته ، بیکار ، چهل و پنج ساله و مجرد ، ناامید بدون هیچ پشتوانه ، مثه من کم نیستن درین دیار میدونم کاش خبر خوش بمردم برسه مثلا فردا زمین نابود میشه یا بعکس که چون میدونم ممکن نیست اولی رو گفتم

  • ف
    0

    تا دیر نشده توبه کن. راستی شما به روح اعتقاد داری؟ ...

  • محمدحسن
    0

    تولدت مبارک اما کاش نه ماه قبل از تولدت اون شب بابات خواب رفته بود

  • منصور
    0

    تولدش مبارک

  • محمد
    0

    سنگ کاغذ قیچی میاد نمیاد میشه نمیشه این روزگار منه گفتم میای بهتر میشه هی صبر کردیم ک بهتر بشه ولی نشد که نشد راستی داداش خوبه ؟؟ تولدت مبارک

  • محمد مرادی
    0

    سلام تولدت مبارک .....انشاالله 120سالگی ...و در اخر اینکه پیر نشو نعلتی

  • ناشناس
    0

    حسن روحانی رئیس جمهور:دولت دوازدهم تا روز آخر به عهدش وفادار و امانتدار مردم است و محکم خواهد ایستاد. اگر کسی فکر می کند دولت در برابر فشارها و سختی ها،هراس دارد.کنار می رود یا استعفا می دهد اشتباه می کند. رئیس جمهور عزیز تولدت مبارک❤️

  • رشیدیان
    0

    تولدت مبارک اقای رئیس جمهور ۱۰۰۰۰۰بشی سایت مستدام

  • هادی محمدی
    0

    من به عنوان یه پرسپولیسی چنداتیشه که ظلم های بسیاری به این تیم شده فقط میخوام که به عنوان هدیه تولد یه اتعفا بده و خوشحالمون کن

  • هموطن
    0

    رییس جمهورمظلوم ومحبوب من تولدت مبارک

  • محمد
    0

    تا وقتی که گول حرف های قشنگ روحانی و امثال روحانی رو میخورید و بهشون رای میدید وضعیتتون همینه خلایق هر چه لایق

  • منیژه خلج
    0

    سلام، تولدتون مبارک هیچ وقت روزی رو که انتخابات بود رو فراموش نمیکنم رفته بودیم کردان باغ جایی رو پیدا نکردیم که رای بدیم ساعت ۱۱ به اصرار من برگشتیم کرج که پایگاه های اخذ رای تا تعطیل نشده رای بدیم با چنان سرعتی میومدیم که کم مونده بود چند بار تصادف شدید کنیم و خانوادگی به رحمت حق بریم اون شب اینقدر با همسرم دعوا کردم که تند بره تا بتونیم به شما رای بدیم تا رسیدیم به اولین پایگاه و رفتیم داخل در رو بستن و دیگه اجازه ندادن کسی برای رای دادن بیاد و من خوشحال از اینکه تونستم به وظیفه ی شرعی و قانونی خودم عمل کنم حالا ی پسر لیسانس دارم که بیکاره و با شرمندگی از پدری که تازه باز نشسته شده پول تو جیبی میگیره

  • محمد
    0

    سلام کلید ساز عزیز تولدت رو خدمت عمه گرامیتون تبریک میگم که طی این ۶سال گذشته واقعا تحمل و توانایی بالایی داشتن و امیدوارم این دو سال پیش رو هم عمه گرامی همچنان با اقتدار پاسخگوی مسائل کشور باشن با تشکر

  • علی کاظمی
    0

    آقای حسن روحانی،تولدت مبارک.یه ذره هم به فکر ملت باش.

  • عباس مالکی
    0

    حاج حسن اقا خواهش میکنم ،تقاضا میکنم هر موقع جلوی ضرر رو بگیری منفعت است . استعفا بده برو . نزار بیشتر از این متضرر بشیم و کشور را معطل کنیم .

  • محمد
    0

    کاری ب تولدت ندارم چون همچین بود و‌نبودت اهمیتی هم نداره ک بخام تبریک بگم. اما جون داداش بگو چجوری سرتون رو راحت رو‌ اون بالش میگذارین و میخابین؟؟؟ تو و اون دار و دسته ت و اونایی ک سر سفره ی همین انقلابی ک مردم کردن و شما خوردید. همینو ب ملت بگید حله.

  • علی
    0

    میترس کادو تولد برات بگیرم کادو رو وا نکرده پس بفرستی خودت با یارانه آبانم چیزی واسه خودت بخر

  • ضدسلبریتی
    0

    تولدت به اون شنقل هایی که باعث شدند مردم گول بخورند و بهت رای بدند تبریک میگم تحویل بگیرید لیدیز اند جنتلمن

  • محمد
    0

    مبارکه ولی شرمنده اینقدری پول نداریم کادو بخریم

  • سعید رضایی
    0

    روی احمدی نژاد سفید کردی.....تن هاشمی تو گور لرزوندی....تمام کلید ها شکست تو قفل....اگه سپاه نبود مملکت تا الان دست فرانسه داده بودی یا انگلیس؟ کاش متولد نمیشدی حاجی

  • کاربر ناشناس
    0

    ورود بر دکتر روحانی

  • مهدی
    0

    اقای روحانی سلام تولدتون هدیه تولدشما باید خیلی خاص باشه مثلا یک بلیط یکطرفه به مریخ

  • حمید عیدی
    0

    تولدت مبارک تا اینجا خیلی خوب اومدی نمیشه بقیه راه و بدی به کس دیگه

  • علی
    0

    بیا جانم کمی هم با خدا باش. در این طوفان کنار ناخدا باش. اگر با مردمان خود نبودی. برو سفره نشین کدخدا باش.

  • مجتبی مرادی
    0

    حسن جان تولدت مبارک ۱۰۰۰ساله شی.بابت تشکراز رونق اقتصادی ک تواین ۶سال ب سفرهامون سرازیرکردی اون کیلیدتو بده ی رقص چاقوبرات برم

  • محسن
    0

    آقای رئیس جمهور تولدت مبارک.از صمیم قبل آرزو میکنم به دلیل خدمات ارزنده!!!!! به ملت ایران جشن تولدهای بعدی رو در کنار "برادرت" !!!! برات جشن بگیرن.

  • زهره يوسفى
    0

    سلام جناب ريس جمهور تولدت مبارك، برادرى دارم كه دو فرزند دارد ويك فرزندش داراى بيمارى خاص هست علاوه بر درد بيمارى فرزندش بيكار و بى پول هست تو رو به خدا يه فكرى به حال اين جوان هاى بيكار بكنيد

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      زهره جان برو از خدا بخواه سلطان محمود کیلو چنده

  • حسن گراوند
    0

    سلام.برای درهای بسته به خدای یوسف بایداعتمادمیکردیم.مابه کلیدشمااعتمادکردیم.کلیدشمادرخانه خودتان راهم بازنمیکند.تولدت مبارک.

  • علی
    0

    جان مادرت کلید رو در بیار

  • م.س
    0

    تولدتون مبارک حتما انقد زرنگ و باهوش بودی که تا اینجا رسیدی و شدی رئیس جمهور ایران و این هم تبریک داره ولی یه چیزی تقصیر شما نیست که صاف می ایستید جلوی دوربین و وعده های پوچ و توخالی و گاها دروغ های اظهر من الشمس می بافید تقصیر مردم ماست که دروغ دوس دارن و بخصوص توجیه دروغ رو براحتی میپذیرند خداوند سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نداد مگر اینکه مردمش بخواهند سرنوشت مردم دست شما همچین بفهمی نفهمی نیست این مردمند که ظلم پذیرند و دروغ پذیر

  • مرتضی کرمی
    0

    +حسن یه نگاه به تعداد شمع های رو کیکت بکن _خب؟ +خجالت بکش،برو تو اتاقت،درم رو خودت ببند،به کارات فک کن

  • هاد
    0

    ورود بر دکتر روحانی

  • ربابه فرقانی
    0

    تولدتان مبارک رئیس جمهور عزیز موفق و پایدار باشید

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      سر سپرده کی بودی؟؟؟

    • رئیس پنیر
      0

      نامیمون وو نامبارک

  • حمید لطفی
    0

    روزی هار ون از بهلول پرسید چ فکر کن الان قیامت چکارباید کردَ. بهول گفت دستور بدین تخته سنگی داغ آماده کند بعد نوبت روی آن ام آلمان را توضیح بدیم که از کجا آوردیم پا برهنه اول بهلول رفت گفت خدایا منم وهمین لباس. بعد نوبت هارون شد دید این همه حشم وخدم ملک واملاک نتیجه آقایان وآقا زادها روزی تخته سنگ آتشین هم برای سوال جواب برای شما هم از تا دیر نشده کاری کنید

    نظرات شما -
    • مهدی حیدری
      0

      سلام آقای ریس جمهور عزیز تولدت مبارک انشأالله همیشه سالم وتن درست باشید من نظر خیلی از دوستان رو خواندم هر کی یک نظری داره برا خودش بنده طی چند سالی که شما ریس جمهور بودین پیشرفتهای خیلی خوبی داشتم توی دولت جنابعالی به ما کار افرینان واقعان رسیدگی خوبی شده .از جنابعالی خواهشی دارم همیشه واقعیتها رو بیان کنید تا مردم بدانند چه کسایی دارن این مملکت رو غارت نمیکنن

    • بهاالدین بزرگ امید
      0

      روزی خواهد امد که بگویی یا لیتنی لم تلدنی امی به درستی داستان امام خمینی وامام خامنه ایمثل داستان پیغمبران است که عده ای از یاران وقوم او مثل قارون مطرف وسر به طغیان برداشته اندو مستحق عذابند یرونهم بعیدا ونراهم قریباشکم انهااز حرام پرشده حرف حق رانمی شنوندوایه ثمه عاقبت الذینه اساو سوا ان کذبو به ایات الله مصداق اینها است ومکر لیل ونهار انهارا به سوی هلاکت سوق می دهدراستی روحانی اگر بویی از ایمان برده است با حیف ومیل بیت المال مسلمی چه جوابی داردجواب خود کشیها وطلاقها وبی بند وباریهای ناموسی وخون شهدا وبی ایمان شدن مردم به خاطر مشکلاط وعلیه امام زمان خود شوریدن ومصداق لیهلکه حرص ونسل برای مردم شریف ایران چه جوابی درمحضر امام زمان که ظهورش نزدیک است دارد بالا تر ازان درقیامت در محضر الهی

  • ایدین حسینی
    0

    عمو حسن تولدت مبارک ... من تازه فهمیدم آبان ماهی هستی فردا صبح میرم ثبت احوال ماه تولدم رو به یکی دیگه از ماه های خدا تغییر میدم بجون مادرم اگر میدونستم آبانی هستی دلار ۴۲۰۰ تومن بود خودکشی میکشی میکردم مایع ننگ تمام آبانی ها هستی خدایا این همه ذلت برای آبانی ها یک جا مگه میشه

  • احمد زوقی
    0

    خداوکیلی برو .100 تومن میدم

  • مریم
    0

    سلام تولدتان مبارک ببخشید که توانی برایمان نمانده افسرده روزگاری هستیم ک شما برایمان ساختید نه در دلمان شادیم ونه امیدی ب اینده مان داریم تولدت مبارک وبر مادری ک خواست ولی نتوانست بچه ای تحویل جامع بدهد ک دردی از روی دوش هموطنانش برذارد مادرم بر شماهم مبارک

  • سعید
    0

    ببخشید که ازشما انتظار زیادی داشتم وگفتم به فکر مردم باشید یادم رفت تولدت باشه مبارک اینقدر وضع مالی مون خوبه یادم رفته بود بازم دم خودم گرم که اصلاا به شما رای ندادم الی برکت الاه

  • رضا
    0

    تولدت مبارک مرا به لطف تو هیچ امید نیست کرم نما و شر مرسان محبت نما استعفا بنما

  • Majid
    0

    کاش توی همون حوزه علمیه میموندی نوحه‌خونی رو ادامه میدادی درسته که ریاست جمهوری یه پست بی فایده‌س و کشور توسط افراد دیگه ای اداره میشه، ولی کاش مردمو فریب نمیدادی و الکی امیدوار نمیکردی تنها خوبی این کار شما این بود که دیگه مردم فهمیدن اصولگرا و اصلاح‌طلب فرقی به حال مملکت نداره همه از یه قماش هستین.. اصلن به فکر مردم نیستین یه گروه سرمایه دارِ دزد و آقازاده مانند برادر خودت و برادر جهانگیری ، دور هم جمع شدن پول رو پول میارن، سیرمونی هم ندارن انقدر اختلاس میکنن تااا بالاخره برن توی گور .. بقیه هم باید جون بکنن تا یه لقمه نون در بیارن که فقط زنده بمونن.. سیاست شما گرسنه نگه داشتن مردمه هرسال همه چیو گرون میکنین تا مردم باز سگدو بزنن و توی این گرونی اجناس و کرایه خونه و قسط وام و .. و ..و.. دیگه نای اعتراض نداشته باشن.. بانکهاتون دزد.. خودروسازیتون دزد.. سرتاپا فقط دزد تربیت کردین.. دارن این مملکت رو میجَون

  • محسن علیزاده
    0

    من از قزوین یک کادو برات می فرستم سنگ پاس. ناقابله ولی مناسبه حاله

  • امیری
    0

    سلام اقای روحانی تولدت را تبریک مییگم بنده بازنشته تامین اجتماعی مستاجر زمینی بیست سال پیش قول نامه ای گرفتم وجواز ساخت گرفتم از شهر داری ساوه ویک سال هم تمدید کردم متاسفانه عمل قلب باز انجام دادم نتونستم بسازم برام مجددا تمدید نمیکن خواهشمندم دراین مورد دستور فرمایید رسیدگی کنن که اخر عمری یه سر پناه براخودم وخانواده ام داشته باشم در اخر کمال تشکر را دارم .

  • ع-ج
    0

    حسن جون سلام. تولدت مبارک. من بر خلاف خیلی ها نظرم اینه شما راستگو هستی. راست گفتی وقتی گفتی کلید داری. اما کلید برای باز کردن قفل مشکلات نبود بلکه برای باز کردن قفل گاوصندوق بانک‌ها بود از برای اطرافیان و دوستان و هم خطی ها و...!! دمت گرم که حداقل برای اونا کار کردی!! کار همه جورش خوبه. اونا هم هموطن ما هستند چه اشکالی داره. سال آینده، رئیس جمهور جدید باز برای یه عده دیگه کار میکنه و همین طور ادامه داره تا انشالله ببینیم نوبت به ما فقیر و فقرا کی خواهد رسید. عزت زیاد!!!

  • Ali
    0

    سلام عمو حسن .تولدت مبارک.با اینکه من به تو رای دادم اما هنوز نفهمیدم شهروندی یا مافیا

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      دهنت سرویس چنان دقیق بدی وسط خال که ۵ دقیقه بی وقفه میخندیدم

  • صابر
    0

    از ۷۱ سال زندگیت نصفش قبل انقلاب بوده نصفش بعدش. خداییش ، وجدانااااا کدومش برای مردم(البته به جز روحانیت) شیرین تر و قابل تحمل تر بوده؟؟؟؟؟یک بار تو این هفتاد و اندی سال راست بگید.

  • فاطمه بختیاری
    0

    سلام آقای رییس جمهورتولدت مبارک.واقعادمت گرم.کاری کردیکه من حتی نمیتونم یه کیلوگوشت واسه بچه هام بخرم .وشرمنده بچه هام هستم.کاش واسه خانومای سرپرست خانوارهم کاری میکردید.

    نظرات شما -
    • خزان
      0

      چند همسری دیگه واسه خاطر شماهاست

  • مریم
    0

    حسن فریدون ای کاش به دنیا نمی امدی چطور شب راحت می خوابی در حالی که مردم این همه دچار رنج و سختی هستن چرا اینقدر دروغ می گی مگه از خدا نمی ترسی به خاطر کارهایی که باید می کردی و انجام ندادی اکثر مردم دچار ناانیدی و افسردگی شدن تو علاوه بر پول و حق بیت المال دین مردم رو هم دزدیدی روز قیامت در پیشگاه خدا چه جوابی داری بدی از ما که گذشت تو بچه هامون رو هم نابود و سرخورده کردی یعنی خدا از سر تقصیراتت میگذره

  • محمد نوروزیان
    0

    حسن جون شناسنامت بعد 71 سال خیلی نو مونده انگاری چند ماه قبل دنیا اومدی . این نشون میده همه چیت اوکی و ردیفه .40 سالمه دقیقاااا اینقدر بردمش برا کار و وام انگار 70 سال گذشته ....بگذریم ....دریاب مردم و ....دریاب ..یا حق ....ارزوی حال دل پر از ارامش برا مردم سرزمینم ایران ❤

  • حمید
    0

    سلام مش حسن تولدت‌مبارک خدا بیامرز مادرت اگه میدونست قراره چه بلائی سر ملت بیاری تو به دنیا نمیاورد شما هم لطف کن کادو تولد ملت یه استعفا ناقابل ما رو مهمون کن یا علی

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی قدرت پول وثروت چه بلاهای سر انسان می آورد. ای کاش در قبال این همه بدبختی ملت بیچاره که گفتی ۷ میلیون خانواده که درست هم این همه ثروت ملت کشور برده اند کل کشور در اختیار دارند و۱۸ میلیون خانواده بدبخت بی پارتی در فقر وفلاکت شرمندگی خانواده نابود شده اند.وشاید تماما تقصیر شما نباشد ولی شریک هستی به احترام آنها دزدها را معرفی وکنارمی کشیدی دارای عزت ومنزلت بودی ولی این کار نکردی.واین مصیبت ادامه دار است وا میدی آینده تاریک وجود ندارد.

  • ملامحمدی
    0

    واقعا جای تشکر داره.جناب روحانی با پولی ک ده سال ب زحمت واسه خونه خریدن جم کرده بودم دیگه نمیتونم یه ماشین هم بخرم حالا همش شرمنده زن وبچمم

  • رضا
    0

    شبکه سه تبریک تولد رئیس جمهور رو با فیلم "آقای رئیس جمهور"!! تبریک گفت.

  • هادی
    0

    مشکلاتمون زیادشده و نامیدی و بی پناهی عذابمون میده؛ جایی برا تبریک تولد نزاشتی؛ رییس جمهور بعدی هم هر کی باشه وضع بدتر میشه ؛ من که اصلا رای نمیدم دیگه

  • فدایی روحانی
    0

    سلام عشقم میدونم از دستت کاری برنمیاد ولی کمتر خرابکاری کن دولتت داره آوار میشه رو سر ما اما فدای سرت ما مردم خودمون بهت رای دادیم حتی بدتر از این حقمونه ؛این مبارزه با مفاسدم جدی نگیر وگرنه همه دورووریات چپ چپ نگات میکننا .دوست دارم تولدت مبارک بیا شمعارو فوت کن ...

  • بلال
    0

    سلام حاج حسن تولدت مبارک زودتر اون کیک تولدو برش بزن‌ ببین کلید داخل کیک نیست آخه ملت همه پشت در تورم موندن

  • خدایی هست
    0

    نمیدونم چرا ایران با این عظمت هیچوقت خوشی بخود ندیده نه درین زمان نه در دوران پهلوی که اگر خوب بود عوض نمیشد نه قاجار و و و ایران یک قهرمان میخاد ، چه کسی و کی نمیدونم اما حتما دوست دارم هرچه زودتر و البته اینم میدونم آرزویی بیش نیست پس تا ابد تیزر تسلیت رو بر بدنه ی نقشه ی ما بچسبونید که خانه از پایبست ویران است تولدی برامون نمونده شیخ ، همون تسلیت

  • مریم میرشرف الدینی
    0

    خسته نباشی دلاور با این همه مشکلات

  • رئیس پنیر
    0

    تولدتان نامیمون و نامبارک روزی که تو میروی ز دنیا گریان جمعی به تو خندان و تو هستی گریان کاری بکن لااقل که وقت رفتن اون کلید باهات دفن نکنن...

  • ebgh
    0

    حسن جان ببخش که یکم دیر شد تبریک تولدت آخه آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کردی که من سخت غرق رفاه بودم دیر متوجه شدم بیزحمت یه وامی بده تا برات هدیه ای چیزی بخرم آخه دست خالی بده البته اگه دوستان چیزی در خزانه بزارن بمونه.

  • محسن
    0

    چ تولدت مبارک اقای روحانی. همین ک تو این همه بدبختی و بیچارگی مردم حواستون ب تولدتون بوده, واقعا جای تاسف داره. با شنیدن تولد شما, و جشن تولدتون, مردم اتیشی میشند.

  • رضا
    0

    سلام دکتر جون یادته اول آمدنی گفتی ما با کلید آمدیم نه با داس راست میگفتی با داس نیامده بودی با کمباین آمدی دیگه هرچی بود و نبود رابرداشتی و رفتی

  • احسان
    0

    تولدت مبارک پرزيدنت روحانی امیدوارم 123456789 ساله بشی ولی خدا وکیلی این دوسال آخر رو برو کنار تو که اعصاب نداری و منتقدینت رو بی شناسنامه میدونی راستی تو سالروز تولدت یک سئوال ذهنم رو درگیر کرد خودت روحانی برادرت فریدون پسرت عمرانی جریان چیه؟ ما کجاییم تو کجایی؟؟من کیم؟؟؟ تو کی هستی؟؟؟ در پایان ازت خواهش دارم مردم زلزله زده تبریز رو یادت نره قبل از این که شمع رو فوت کنی ی فکری به حال مردم تبریز بکن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پرزيدنت روحانی امیدوارم 123456789 ساله بشی ولی خدا وکیلی این دوسال آخر رو برو کنار تو که اعصاب نداری و منتقدینت رو بی شناسنامه میدونی راستی تو سالروز تولدت یک سئوال ذهنم رو درگیر کرد خودت روحانی برادرت فریدون پسرت عمرانی جریان چیه؟ ما کجاییم تو کجایی؟؟من کیم؟؟؟ تو کی هستی؟؟؟ در پایان ازت خواهش دارم مردم زلزله زده تبریز رو یادت نره قبل از این که شمع رو فوت کنی ی فکری به حال مردم تبریز بکن

  • ارزز
    0

    بابا جون این حسن روحانی از بس ۶ ساله به مردم دروغ گفتا دیگه کسی قبولش نداره خاطر جمع باشید راجع به روز تولدشم دروغ گفته. میخواد ی کاوویی جمع کنه مثل همه این پولایی که این مدت از جیب مردم کشید بالا به بهونه گرونی دلار و ....

  • زینب
    0

    سلام اقای روحانی اول از همه تولدت مبارک ،تو رو خدا به خاطر تولدت هم که شده یه حرکتی بزن وملت و شاد کن ،

  • طاهابیدکی
    0

    نظرم رو نوشتم ،،ولی شما نذاشتین توی لینک

  • علیرضا
    0

    سلام ببخشید من دیر رسیدم تولدت مبارک حسن جان من اولین دوره انتخابات شما دفتر انتخابی شمارا سیم کشی کردم پولشو ندادن ۱۰۰ هزار تومان شد بابا حداقل این تولدت سعی کن پول منو بدی

  • یک بیچاره
    0

    اخرین تولدت باشه

  • فاطمه علوی
    0

    سلام تولدت مبارک انشالله تو مدت باقیمانده از مسئولیت خطیری که داری ی فکری هم به حال بازنشسته ها بکنی اقلا ا ی خاطره خوش هم ازت بجابمونه

  • مردم
    0

    انشاء الله به یاری خدا آخرین تولدزندگیش هستش

  • حسین شهسواری
    0

    اول اینکه مثلا مبارک باشه . ولی خدایی روت میشه وقتی مردم نون ندارن بخورن شمع فوت کنی .وقتی جوانهای ایرانی واسه یه لقمه نون دارن دست و پا میزنن و تن به هر ذلتی میدن چطور میتونی خیلی راحت شمع فوت کنی .لباس یغمبر رو پوشیدی ادعای رفتار علی رو داری اسمت حسن هست اما خدایی ...... متاسفم برای خودم که توی ایران بدنیا اومدم و بازی با اسم خدا و پیغمبر رو هر روز شاهدم . به جای شمع فوت کردن برو جلوی قماش دزد رو بگیر برو یه کاری کن مرد

    نظرات شما -
    • آسید
      0

      اول اینکه اسم مرد رو این جاندار نزار هر چی هست مرد نیست! دوما بره جلوی کیو بگیره!؟! داداشش یا داداش معاون اول یا کیو دقیقا ؟!؟ کل کابینه و دور و بری های خودشو و حتما ویقینا خودش دزدن !

  • سوزان دولت ابادی
    0

    زاد روزتان مبارک جناب رئیس جمهور

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      باید روز تولدتون را روز نکبت نام گذاری کنند

  • مجتبی معلم
    0

    درود بر آقای رئیس جمهور ، تولد 71 سالگی را بهت تبریک میگم ، شعار های جنابعالی با عملکردت نمیخونه شما که پدر ملت را در آوردید ، ما که خیری از برجام شما ندیدم رنگ سفره ما تغییری نکرد ، اختلاس هم در زمان مدیریت جنابعالی بیداد میکنه ، خدا کنه هرچه زودتر کار این دولت پیر و خسته شما به پایان برسه ، دیگه بسه مردم دیگه خسته شدند از بس دروغ شنیدند فقط حرف می زنید عملی در کار نیست ، فقر ، اختلاس ، فحشا ، بیکاری و ... بیداد می کنه ،

  • ناشناس
    0

    توقف تولیدت مبارک

  • محمد
    0

    سلام عزیزم تولدت مبارک،من یه جوونم که تو ۲۵ سالگی مثل یه مرد چهل ساله شدم ،به لطف جنابعالی که میفرمایی اشتغالزایی کار دولت نیست ،دمت گرم واقعا زیر ساخت هایی که فراهم کردی رو خیلی ساله میگردم دنبالش ولی خب اونم فک کنم فقط بالاشهر تهران سمت خونه خودتو و وزرای محترمته،وعده ما اون دنیا فعلا که دور دور شماست و کادوی تولدت نفرین منو و میلیون ها بدبختی که امیدمون شمایید متاسفانه

  • سهید
    0

    مردمو ب فقر بدبختی کشوندی تفلدم میخای بگیری اونم با پول مردم چقدر جم کردی برای نسل های بعدیو بعدیو بعدیو بعدیو....... انقدر جم کردی ک هیچ کدوم مشکلی نداشته باشن معلوم سروت مردمو جم کردی دیگه مردم هم گرسنگی حصرت بخورن خدا ازت نگذره ما ک نمیگذریم

  • حسن
    0

    این نوشته ها را مردم از دل گفتن لذا خواهشی داریم چند بنری چاپ و بر سردر روحانی بزنید تا سریعتر استعفاء نمایند وتعدادی هم بر سردر مجلس و خبرگان وغیره تا به داد مردم رسند

  • جوان...کار...درآمد
    0

    بابت وقت و زحمتی که تو تیمت بابت برجام کشیدم ممنون..ولی کاش برنامه ایی هم واسه عدم موفقت برجام داشتی..لطفا مثل رئیس جمهورهای دیگه فقط شعار نده مردونه دنبال راهکار باش..جامعه ای که مردمانش به ریال درآمد دارند و به دلار خرج کردنشون باید یه رئیسی داشته باشند که از جنس پایین شهر باشه

  • مسعود
    0

    حسن اقا بهتر روز تولدت را در تقویم روز وعده سر خرمن بگنجانی ممنون تا شاید سر ما ایرانی ها دیگه کلاهنره

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی به نظر من سیاست صادقانه در منافع ملی اصلا نداره فقط درمورد فتنه کردن عین معاویه عمل می کنه مذاکره وپیمانی که رسول ا لله مبسته وانها می شکستند ودوباره میبستند به نظر بنده جهالت مردم ان دوران را باید درنظر گرفت ویارای جنگ کردن نداشتند او مجبور بود ولی این دوران که به همت رهبر عزیزمون ارتش وسپاه وبسیج ووو با تجهیزات به روزشون پشت ایرانو ایرانی گرمه و مذاکره وقتی نامردی توشه وپیمانشکنی داخل اونه چه مذاکره ای ای اسرار میکنی اگر حرف رسول الله را گوش می دادند ودرعمل حاضر بودند او هم مثل اقای خامنه ای عزیز عمل میکرد درود به شرف این سید حسینی که درست عمل کرده که خبیثهایی مثل امریکا وانگلیس وفرانسه درمانده اند شما به رهبرمان ایمان داشته باش وعلفهای هرز دورتان را بکنید وبریزید دور که قطعا به امید خدا پیروزید

  • فرهاد
    0

    همه را به نظام بدبین کرد

    نظرات شما -
    • فرزند پاک ایران آریایی
      0

      فقط به نظام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به انسانیت به روحانیت به اسلام و به هرچی که فکر کنی اسلام بعنوان هدیه برای ایران آورد و علمای اسلام از ابتدای اسلام تا قبل این مردک با خون دلشون حفظ کردند بدبین که هیچ بی دین کرده اونوقت شما میگی به نظام ؟

  • قاسمی
    0

    دکتر جان تولدت مبارک نزدیک به ۳۰ سال خدمت در ارتش با داشتن ۴ فرزند اناث دانشجویی ، ماهیانه فقط ۲.۷۰۰ دریافتی دارم بقیه کشورها در مورد نیروهای ارتش ببینید چقدر میگیرند و با افتخار این پول را میدهند و ما هم با گدایی زندگی میکنیم و دلخوشیمون این است که در زمان جنگ برای وطن جنگیدیم. شما و خانواده ات خوش باشه ارتشی کیلویی چنده!!!!!!

  • امیر حسین رادان
    0

    باسلام خدمت اقای رئیس جمهور . بنده 14 سال در صدا وسیما کار و کردم و 5 سال از ان را فقط در ماموریت بوده ام .. دو سال دوندگی کردیم که بیمه بشویم نشد و صدایمان به هیچ جا نرسید چون پارتی نداشتیم .پدر بنده که الان به رحمت خدا رفته . زمان شاه برای تابت کردن و زنده کردن 15 سال سابقه کاریش که در بانک بازرگانی قدیم وبوده و الان بانک تجارت شده نامه ای به مادر نوشت . خدا شاهده که بعد 24 ساعت مادر شاه نامه ای به مدیر عامل بانک بازرگانی نوشته و فرموده بودند که با استخدام این اقا موافقت کنید و جواب ان را تا 24 ساعت بعد به ایشون اطلاع بدهند. بعد از استخدام پدرم ظرف 24 ساعت و جواب نامه به مادر شاه . تمام سابقه پدرم درست شد و دوباره مشغول بکار شد . من الان 50 سالمه و کل خدمتم در صدا و سیما سوخت چون اشنا و پارتی نداشتم و همه ما ادعای مسلمانی داریم و پبشانیمون کبود . واقعا برای خودم متاسفم که در ایران عمرم تباه شد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      باسلام خدمت اقای رئیس جمهور . بنده 14 سال در صدا وسیما کار و کردم و 5 سال از ان را فقط در ماموریت بوده ام .. دو سال دوندگی کردیم که بیمه بشویم نشد و صدایمان به هیچ جا نرسید چون پارتی نداشتیم .پدر بنده که الان به رحمت خدا رفته . زمان شاه برای ثابت کردن و زنده کردن 15 سال سابقه کاریش که در بانک بازرگانی قدیم وبوده و الان بانک تجارت شده نامه ای به مادر نوشت . خدا شاهده که بعد 24 ساعت مادر شاه نامه ای به مدیر عامل بانک بازرگانی نوشته و فرموده بودند که با استخدام این اقا موافقت کنید و جواب ان را تا 24 ساعت بعد به ایشون اطلاع بدهند. بعد از استخدام پدرم ظرف 24 ساعت و جواب نامه به مادر شاه . تمام سابقه پدرم درست شد و دوباره مشغول بکار شد . من الان 50 سالمه و کل خدمتم در صدا و سیما سوخت چون اشنا و پارتی نداشتم و همه ما ادعای مسلمانی داریم و پبشانیمون کبود . واقعا برای خودم متاسفم که در ایران عمرم تباه شد

  • علی نساج
    0

    با سلام واقعا باید از ریس جمهور تشکر کرد!!!!یارانه یک کارمند با همسر خانه دار بدون هیچ زمین و ملکی قطع کرده حالا ازماه دیگه یارانه ما بیچارهها را به چه کسی میخواهند بدهند این حق الناس است وحرام است خدا ازشون نگذرد تا قیامت

  • امیر حسین رادان
    0

    اقای رئیس جمهور حرفهام نصفه ماند . من الان با 14 سال سابقه ای که در صدا و سیما داشتم و سنم 50 سال شده بی کارم و اگر قرار باشه با این بیکاری سر کنم مجبورم هزینه زندگیمو از هر راهی که شده در بیارم . البته میدونم شما اصلا براتون مهم نیست و به هیچ جاتون نمیاد . خودتون و خانوادتون همیشه ساپورت هستین و بداتون مهم نیست که . ما باید مثل سک زندگی کنیم . اقای رئیس جمهور من قبل از اینکه نظرم رو بنویسم کامنت ها و نظرات رو میخوندم .. ایا شما این نظرات رو ندیدین ؟؟ نخوندین ؟؟ .. درضمن من به اسرار برادرم که همه عمرمه به شما رای دادم و بعد از 50 سال سنم اولین رای بوده و اونم شناسناممو دادم به برادرم و الان اگه این نظر رو میخونید به عشق برادرم بوده .همین . و در ضمن دارم نهاین سعیمو میکنم که از ایران مهاجرت کنم و این چند صباحی که کا اگر قراره زنده باشم در خارج از اینجا باشم .

  • احمد برزکر
    0

    تولدت مبارک آقای رییس‌جمهور جمهور من پشیمون نیستم از اینکه به شما رای دادم چون واقفم در چه شرایط دشواری سکان هدایت دولت رو در دست گرفتید و چه مشکلات سختی رو حل کردید.

  • Ali.abasi
    0

    چوب دوسر نجس که میگن جناب روحانیه....نه تونست رضایت مردمو جلب کنه نه تعامل بین المللی داشت و نه تونست برجامو حفظ کنه....انچنان رکود اقتصادی ایجاد کرد که اصلا ۴۵۰۰۰تومن دیگه رقمی نیست برای مردم واقعا هم همین کارو کرد. خاتمی وجهه جهانی داشت دراقتصادهم بدنبود احمدی اقتصادی بدنبود مردم راضی بودند .بین المللی هم بااقتداردرمقابل امریکاایستاد وهسته ای رامتوقف نکرد توکه نه هسته ای داری ونه اقتصاد ونه محبوبیت جهانی و نه شرف و ابرو.... فقط رو داری مث سنگ پای قزوین که نفس میکشی. خاین بالفطره

  • ایرانی
    0

    ای کاش هیچ وقت متولد نمی شدی انسان منافق

  • ف ص
    0

    سلام من یه زنم که شوهرم نمیتونه با توجه به درامدش بیمه بریزه،خودم هم قالیبافم،به هر جا که به نظرت برسه پیام گذاشتم که تورو خدا در مورد بیمه قالیبافان اقدامی بکنید که اجازه بدن با حداقل پرداختی در حد 100 تومن ما هم بتونیم بیمه تامین اجتماعی بشیم،هیچ جا رسیدگی نمیکنن،تامین اجتماعی بیمه نمیکنه میگه دولت سهم بیمه قالیبافان رو نمیریزه،بخدا مریض که میشیم دکتر نمیتونیم بریم،بیمه سلامت هم بدرد هیچی نمیخوره نه آینده ای داره نه ارزشی،با بیمه سلامت که نمیشه بازنشسته شد،ما باید چیکار کنیم؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سلام من یه زنم که شوهرم نمیتونه با توجه به درامدش بیمه بریزه،خودم هم قالیبافم،به هر جا که به نظرت برسه پیام گذاشتم که تورو خدا در مورد بیمه قالیبافان اقدامی بکنید که اجازه بدن با حداقل پرداختی در حد 100 تومن ما هم بتونیم بیمه تامین اجتماعی بشیم،هیچ جا رسیدگی نمیکنن،تامین اجتماعی بیمه نمیکنه میگه دولت سهم بیمه قالیبافان رو نمیریزه،بخدا مریض که میشیم دکتر نمیتونیم بریم،بیمه سلامت هم بدرد هیچی نمیخوره نه آینده ای داره نه ارزشی،با بیمه سلامت که نمیشه بازنشسته شد،ما باید چیکار کنیم؟؟؟

  • محمد
    0

    آقای روحانی در پایان سال ۹۶ با ی امضای ناقابل پایین ی مصوبه، ۲۰۰۰ کارمند قراردادی مراکز علمی کاربردی دولتی که با کمترین حقوق ۱۰ سال برای دولت شما کار کردن و زحمت کشیدن رو اخراج کردید و روزگارشون رو سیاه کردید... با این لطفی که به ما مردم میکنید تولد شما واقعا هم تبریک گفتن داره! تیغ برّان گر به دستت داد روزی روزگار هرچه می‌خواهی ببر اما نبر نان کسی

  • علی
    0

    خدا ازت نگذره آقای رئیس جمهور! ایکاش اصلا به دنیا نیومده بودی! با دروغ و نیرنگ و وعده دروغ رئیس جمهور شدی و کشور و به لبه پرتگاه بردی، فقر و تورم و بیکاری و... بیداد میکنه و تو و اون کابینه بی لیاقتت اصلا خیالشون نیست، هم به نظام و هم به مردم و کشورت خیانت میکنی و فقط یه چیزت خوبه و اونم دروغ گفتنت و کم نیاوردنت، واقعا که رو نیست سنگ پا قزوینه، ان شاءالله محاکمه شدن و زندان رفتنت و ببینیم ...

  • محمد
    0

    آقای روحانی در پایان سال ۹۶ با ی امضای ناقابل پایین ی مصوبه، ۲۰۰۰ کارمند قراردادی مراکز علمی کاربردی دولتی که با کمترین حقوق ۱۰ سال برای دولت شما کار کردن و زحمت کشیدن رو اخراج کردید و روزگارشون رو سیاه کردید... با این لطفی که به ما مردم میکنید تولد شما واقعا هم تبریک گفتن داره! تیغ برّان گر به دستت داد روزی روزگار هرچه می‌خواهی ببر اما نبر نان کسی

  • سیامک تقوی
    0

    تولد تولد تولدت مبارک مبارک مبارک تولدت مبارک. انشالله صد سال زنده باشی ولی هیچ وقت دیگه ریس جمهوری نباشی

  • شهرام
    0

    سلام دکتر.تولدت مبارک.انشالله ۷۰ سال دیگه هم عمرکنی.من عاشق خنده هاتم.میدونم که به ریش ما ملت بدبخت ایران میخندی.واقعاتوکل دنیا بگردی ملتی به این بیعرضگی وحماقت پیدانمیکنی. اغلب دوستان نظربرعلیه تودادندوکل تقصیرهای ۴۰ ساله نظام روازچشم تومیبینن. ولی واقعیت اینه که توهم هیچکاره ای وهیچ تصمیمی برا مردم وکشورنمیتونی بگیری.واقعیت اینه که تصمیم گیرنده یکی دیگه اس وتویک عروسک خیمه شب بازی بیش نییستی.توهم ۸ سال میای ومیری وهرکه هم قبل ازتوبوده وبعدا توهرکی بیاد همون کاسه وهمون آشه. اما بیا ومردباش. به ملت حقیقت روبگو.

  • رضا
    0

    حسن یکی از بزرگترین آرزوهایم اینه که هر جا یه دنیا مادی و معنوی قرار گرفتی زیر دست یکی مثل خودت بشی برو جلو آینه و با خیره شدن به خودت و درونیات فکر کن که این دعا بود یا نفرین

  • فولادی
    0

    اقای رییس جمهورتولدتون خیلی مبارکه!!! خوش بحالتون،ماکمیته امدادیهاکه حسرت تولدبه دل بچه هامون مونده،حسرت دانشگاه وازدواج به دل بچه هامون مونده، به لطف شماحسرت یه سبد کالا به دلمون مونده شماباجشن تولدتون خوش باشید!!!

  • علی
    0

    الان درصد بالایی از جامعه ناراضی هستند و خیلی ها علت رو عملکرد آقای روحانی میدونند ولی باید در نظر داشت که وقتی با یه دنیا با رهبریت آمریکا درمیفتی باید هزینه اش رو هم قبول کنی . یا باید شعارها و رفتارهامون رو عوض کنیم یا باید این عوارض دشمنی غرب و شرق رو قبول کنیم که البته الان دیگه عوض کردن رفتارها و شعارهامون اثر نداره و دشمنانمون تا ایران رو از هم نپاشند راضی نمیشن . وضع خراب رو هم همه علتش رو میدونند وقتی دخل نباشه حرج مشکل میشه .

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      کدام رهبریت امریکا. چند سال دیگه امریکا به جایگاه پایینی سقوط میکنه. بازم شهامت داشته باش بیا ازش طرفداری کن !!!!

  • م.ز
    0

    سلام خدا بهت سلامتی بده اما کاش کمی هم به تصاویر تبلیغات انتخاباتی تون هم دقت می کردین !!!!!!!! به وعده هاتون !!؟؟ به قول ها تون !!؟؟ اونقدر رونق اقتصادی ایجاد کردین !! اونقدر درآمد سرشار به ملت رسوندین !! که حتی حقوقشون هم به اندازی یارانه قبل از دوره جانب عالی نیست !!؟؟ کاش به همون اندازه که بقیه رو متهم می کنید ، به اتهاماتی که متوجه شما می شه پاسخگو می بودید ؟؟؟ اصلا کاش به جای متهم کردن دیگران ( چه توسط دولت و چه توسط سایرین ) دست مودت و دوستی به هم می دادین و با کار جهادی کردن قدر این ملت رو بیشتر میدونستید و در سایه رهنمودهای رهبری فکری برای معیشت مردم می کردید . شما به تک تک افراد جامعه مدیون هستید. شما از بیست المال حقوق می گیرید و باید در قبال این دریافتی خروجی قابل قبولی هم داشته باشید . ( فَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَيرًا يَرَهُ ) پس نگران انتقادات نباشید و بدانید که خدا شما را می بیند . ( وَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ ) پس بترسید از یوم الحساب !!!!!!!!!!!!!!!!!! و به فکر اصلاح باشید .

  • آسید
    0

    به به به تبریک میگم واقعا بهشون که تا روز قیامت برای خودشو و هفت جدش لعنت و آه و نفرین خرید!

  • متین
    0

    اگر نشر میدین باید عرض کنم رئیس جمهور در کشور ما فقط یک پست سیاسی محسوب میشه برای رفتن به کشور های خارجی و هیچ تاثیر و قدرتی در عملکرد کشور ما نداره تصمیمات جای دیگری اتخاذ میشه

    نظرات شما -
    • جواب متین
      0

      اتفاقا همه کاره رییس جمهوره. اگه نبود ایران هیچ وقت دنبال برجام نمی رفت. و به طرفاش اعتماد نمیکرد. لطفا با این نظرت شما دیگه به شعور مردم توهین نکن.

    • م.ز
      0

      عزیزم با دستور همین مقام اجرایی بنزین شد 1500 و 3000 همون مقامی که اعلام کرده بود بنزین دو نرخی فاسد میاره

    • کاربر ناشناس
      0

      اگه نیست پس مرض داره رییس جمهوره؟!

  • غلامی
    0

    ایا واقعا برای مسئولین گرانی تاثیری دارد کسانی که هیچ وقت پول اب وبرق و 000 نداده اند

  • آنا
    0

    باید قانونی تصویب بشه که مسئولان رده بالا و نمایندگان بعد از اتمام مسئولیت در قبال کارهاشون محاکمه یا تشویق بشن تا هر چوپونی جرات نکنه مسئولیتی رو قبول کنه باید از مسئولان قبل از مسئولیت امتحان نهج البلاغه بگیرن تا هر بی سواد بی ایمان وطن فروش دزدی مسئول نشه. به امید اینکه به زودی زود صاحب اصلی زمین حکومت عدل و عشق رو برپا کنن.

  • دلسوز کشور
    0

    سلام آقای روحانی با کمال احترام باید عرض کنم که با توجه به شرایط جامعه و نظر مردم که ارکان نظام می باشند دولت شما مشروعیت خود را از دست داده است در چنین شرایطی بهترین استراتژی برگزاری انتخابات زود هنگام است چون هر چه ادامه بدهید بیشتر فروع خواهی رفت چون همه اطرافیانت به شما خیانت کردن و اطلاعات غلت ارائه نمودند.

  • زینب
    0

    متاسفم که شما رئیس جمهور بهترین کشور دنیا هستین تسلیت به مردم بابت تولد شما

  • mjavadz
    0

    برا خودم و مردم ایران متاسفم که تو رییس جمهور مایی دنیا با نبود امثال شما جای قشنگتریه یه روزی باید جواب این مردم رو بدی چ هیچوقت از ظلمی که در حق من و مردم ایران کردی نمیگذرم یه روز مشخص خواهد شد که یه جاسوس بیش نبودی معاویه زمان خود تویی متنفرم ازت

  • ایمان امینی
    0

    در نبود کار ثابت با سختی زیاد لقمه نانی از اینترنت فراهم میشد که با تدبیر دولت جناب روحانی از اون هم محروم شدیم .ممنون از این همه درایت.

  • فرزند پاک ایران آریایی
    0

    این بنده خدای روحانی چقدر زحمت برای پیروزی انقلاب و استمرار آن کشیده خداوکیلی در حقش اجحاف شده که تا حالا این همه خدمتش پوشیده مانده /// البته فکر کنم چون خودش هم آدم بی غل و غش و خداترسیه تا حالا دوست نداشته این همه خدمتش مطرح بشه بنده خدا حالا که دیده به همه چی تو مملکت گند زده و اقتصاد رو فلج کرده و مردم را به گدایی انداخته مجبور شده از خدماتش بگه ،دروغم که استخوان نداره تو گلوش گیر کنه هرچه دلش خواسته بافته اون آدم ساده لوحی هم که از طرف خودش اجیر شده اینا رو نوشته من از همه ساده لوحتر هم وقت گذاشتم اینارو خوندم

  • فرزند پاک ایران آریایی
    0

    این بنده خدای روحانی چقدر زحمت برای پیروزی انقلاب و استمرار آن کشیده خداوکیلی در حقش اجحاف شده که تا حالا این همه خدمتش پوشیده مانده /// البته فکر کنم چون خودش هم آدم بی غل و غش و خداترسیه تا حالا دوست نداشته این همه خدمتش مطرح بشه بنده خدا حالا که دیده به همه چی تو مملکت گند زده و اقتصاد رو فلج کرده و مردم را به گدایی انداخته مجبور شده از خدماتش بگه ،دروغم که استخوان نداره تو گلوش گیر کنه هرچه دلش خواسته بافته اون آدم ساده لوحی هم که از طرف خودش اجیر شده اینا رو نوشته من از همه ساده لوحتر هم وقت گذاشتم اینارو خوندم

  • شهروند ایلامی
    0

    بهترین رییس جمهوردنیا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته در بی ثبات کردن کشور و اقتصاد و سیاست و غرب زدگی و وابستگی و دروغ پردازی بهترین است

    • محمد
      0

      یوک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چی میگی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • 503
    0

    خدا وکیلی تو تاریخ ایران فقط و فقط باید اسم این موجود موذی را گذاشت حسن کذاب

  • محمود
    0

    خداییش ما توی کشورمون شانس رئیس جمهور خوب نداریم از اول انقلاب همه رئیس جمهورهامون بد ازکار دراومدن فقط مقام معظم رهبری بودندکه کارشون خیلی درسته وخدا حفظشون کنه

  • شیوا
    0

    ما همبستگی، همدلی رو نخواستیم، ما رهایی از دغدغه و استرس هایی، که به جونمون هزارتا درد و مرض رو انداخته نخواستیم، عدالت نخواستیم، اگر یه مسافرت شمال و جنوب با ماشین خودمون هر چن سال میشد بریم و یا اخره هفته یه بیرون شهر ودیگه نمیشه مهم نیست، اگر دو وعده غذامون در روز شد یه وعده مهم نیست، ما اینقدر گرفتاریم، بی حوصله، که تنها راه ارتباطیمون با ادما..  و یا حتی خونوادمون /  جایی که میشد از پس هزینه اش براومد تا برای کسب، تبلیغ کرد/تنها، لحظه ای که چند ثانیه از مشکلات ، بهش پناه میبردیم، تنها دلخوشی روزمره/ تنها تفریحی که، هزینه اش قابل پرداخت بود/یا حتی سرچ روزمره مطالب و هوا شناسیو ..... و تنها راه معیشت تعداد زیادی از ماها/ اینترنت بود، حالا حکم یه زندانیو داریم که بیگناه، محکوم شدیم و هیچ چیزی بدتر از بلاتکلیفی نیست،چرا حق ما این شده، که بگیم از نظر اقتصادی، خدارو شکر کنیم سومالی نیستیم، از نظر امنیت سوریه، از نظر ارتباط، کره،..اصلا مگه بعد 71سال سن،مغز ادم هنوز درست کار میکنه، بازنشستگی ندارین؟! همتون اون بالا زدین رو دست نوح، ول نمیکنید

  • مجتبی مهردل
    0

    سلام اقای روحانی حامی ما مردم البته به قول خودتون .!!! من تو شهری زندگی میکنم که تنها راه رفت و آمد ماشین بنزین سوزه. مشکل ما زیاده از جمله نداشتن خط واحد و اتوبوس . مترو . جایگاه CNG حتی همون تاکسی های درون شهری گرایه ۲ برابر میگیرن حالا شما بگو تو این استان به قول شما مظلوم چه خاکی باید به سر بریزیم بخدا به همین علت من از دانشگاه رفتن و تحصیل جا موندم در واقع کلید شما نه تنها کاری واسه ما نکرد بلکه همه در های مونده رو هم بست از شما ممنونم که ما رو همایت کردی ولی دیگه بسه بخدا از بچه ها خودم هم خجالت می کشم و نمیتونم تو صورتشان نگاه کنم یه پیشنهاد دارم واستون اگر اغتشاش گر حساب نمیشم کسی که نمیفهمه سوخت کی افزایش پیدا کرده بهتر نیست بره بمیره ببخشید منظورم استفاء بود. قسم بدم استفاء میدی

    نظرات شما -
    • مینا
      0

      سلام.استعفا یعنی با خوشی میرم جوابم به کسی پس نمیدم.اما استیضاح یعنی یابد پاسخ تمام خرابکاریهاتو بدی .بنابر این از نماینده ها استیضاح بخواهید .البته اگر این مجلس لیبرال خواب کاری بکنه .بعیده

  • دکتر
    0

    دکتر روحانی برای موعظه خوب است .نه برای ریاست جمهوری مملکتی که دزدی ودروغگویی در آن حاکم است ،روحانی باید برود دریک مسجد دروغ بگوید .ومردم هم حرفش را گوش نکنند ‌برای خودش رواجی کند

  • حمیدا
    0

    به نظر من: حسن رو حانی از لحاظ اخلاقی دروغگو ترین رئیس جمهوربوده است حسن روحانی از لحاظ اقتصادی و اجرایی ناتوان ترین دولت را داشته حسن روحانی از لحاظ ایجاد یکپارچگی و انسجام ملی نه تنها ضعیفترین رئیس جمهور بوده بلکه خودش یکی از عوامل ایجاد تفرقه در بین مردم بوده است حسن روحانی بیشترین وزرا و افراد امنیتی رو در کابینه اش داشته ولی در دوران او نا امنی های زیاد در کشوربوده است دولت حسن روحانی و وابستگانشان فساد بسیار زیاد را درکشور ایجاد کردند در دولت روحانی رانتخواری و بر باد دادن سرمایه های ملی و 18000میلیارد دلار ذخیره کشور و 60تن طلای بانک مرکزی و..... را بر باد داده در دوران حسن روحانی ایران واقعا به بهشت جاسوسها تبدیل شد از لحاظ روابط خارجی هرچه دولت روحانی در مقابل غربیها و حتی کشورهای عربی کوتاه آمد اونها جری تر شدند و حتی به هواپیمای ظریف سوخت برا برگشتن به ایران ندادند حتی جیبوتی برا ما شاخ شده است حسن روحانی بعد از این همه تلفات جانی و مالی و حیثیتی به کشور در رابطه با افزایش نرخ بنزین در اولین حضورش در جلوی دوربینهای تلوزیونی به ریش مردم میخنده و میگه خبری از زمان گران شدن آن نداشته است وچه بگویم از حسن روحانی«« وما ادارکه حسن روحانی »» از تباهی در دوره حسن روحانی فقط بایست گفت: «علی برکت الله »

  • محمد موسوی
    0

    سلام آقای روحانی خسته نباشی زیر این همه فشار وزحمت که برای مردم میکشی تو رو به خدا بنزین رو ارزون کن فلج شده زندگی مردم انشالله موفق باشید

  • شیخی
    0

    الهی به آبروی سید الشهدا شر این کذاب را از سر ملت مظلوم ایران هر چه سریعتر کم بفرما آمین یا رب العالمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟