سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور/ آسمان پایتخت بارانی است

براساس نقشه های هواشناسی امروز برای برخی مناطق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور/ آسمان پایتخت بارانی است

براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در جنوب غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب، مرکز، شرق، شمال شرق و شمال غرب بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در استان‌های قزوین و البرز همچنین در غرب خلیج فارس بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

بعدازظهر سه شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در مرکز، شرق، شمال شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب بعضی ساعات رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

روز چهارشنبه با تداوم فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور بارش باران ادامه داشته و در نیمه شرقی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. روز پنج شنبه گستره فعالیت این سامانه در شمال شرق و شرق بوده و برای دامنه‌های البرز شرقی و استان‌های سمنان و سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود و بتدریج اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

از سه شنبه تا اواخر هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران پیش بینی می‌شود. روز جمعه در جنوب شرق و شرق کشور رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و به همراه گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور بارش در سواحل دریای خزر تشدید و در شمال غرب کشور رگبار باران پیش بینی می‌شود.

از امروز تا چهارشنبه بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف است. همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه با فعالیت طوفان حاره‌ای در شرق دریای عمان، سواحل دریای عمان و تنگه هرمز مواج بوده و ارتفاع موج بین سه و نیم تا چهار و نیم متر پیش بینی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها