تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی در جاده‌های خراسان رضوی

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: اوایل وقت فردا(یکشنبه) تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی در مسیرها و محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود

تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی در جاده‌های خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری ،یحیی قائنی‌پور گفت: بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی افزایش ابرناکی و شدت وزش باد، از گسترش بار‌ش‌ها در غالب نقاط این استان خبر داد.

وی افزود: طی امروز کاهش نسبی دما در خراسان رضوی و فردا (یکشنبه) در اوایل وقت تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی در مسیرها و محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود به‌ویژه در محورهای منتهی به مشهد که زائران پیاده در حال تردد هستند، با احتیاط کامل رانندگی کنند.

قائنی‌پور دامنه فعالیت بارشی این سیستم را متغیر عنوان کرد و افزود: این سیستم با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری در این استان فعال است، به‌طوری‌که در برخی از نواحی مستعد نیمه غربی و جنوبی احتمال آب‌گرفتگی و رواناب نیز وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان را طی 24 ساعت گذشته، گلمکان و سرخس به ترتیب با دمای 4 و ۲۵ درجه سلسیوس عنوان کرد.

وی اظهار کرد: طی این مدت کمینه و بیشینه دمای مشهد به ترتیب 10 و 20 درجه سلسیوس بوده است.

قائنی‌پور بیشترین سرعت وزش باد را از ایستگاه هواشناسی بجستان با سرعت 58 کیلومتر بر ساعت و بیشترین مقدار بارندگی از ایستگاه هواشناسی باخرز به میزان 4.8 میلیمتر بیان کرد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها