همسر روح‌الله زم مدعی شد؛ همسرم را بعد از سفر به بغداد ربودند

همسر روح‌الله زم مدعی شد که همسرش پس از سفری به عراق که از طریق فرودگاه شاردوگل پاریس، توقف در فرودگاه امان و در نهایت فرودگاه بغداد داشته، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ربوده شده است.

همسر روح‌الله زم مدعی شد؛ همسرم را بعد از سفر به بغداد ربودند

مهسا رازانی، همسر روح‌الله زم گفت: «همسر من روح الله زم جمعه عصر ۱۹ مهرماه با پرواز رویال جوردنین از فرودگاه شارل‌دوگل پاریس عازم بغداد شد.او توقف کوتاهی در امان پایتخت اردن داشت و بامداد شنبه ۲۰ مهرماه وارد بغداد شد.»

همسر روح‌الله زم، گفته است: «همسرم جمعه ۱۹ مهر ساعت ۴:۲۵ از فرودگاه شارل‌دوگل پاریس عازم امان شد. من تا لحظه‌ای که پرواز ایشان از پاریس بلند شد با ایشان در تماس بودم. ایشان ساعت ۱۰:۳۴ دقیقه شب هم از قسمت ترانزیت فرودگاه امان سلفی از خودش برایم فرستاد. ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه شب هم پروازشان به بغداد بلند شد و ۵۰ دقیقه پس از نیمه شب یعنی ۱۰ دقیقه پیش از یک بامداد شنبه ۲۰ مهر هم پرواز ایشان در بغداد به زمین نشسته است.»

او گفته است: «همسرم، روح‌الله زم، تا روز پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه با او و فرزندانش بوده است و پس از بازگشت آن‌ها به شهر محل سکونت‌شان، آقای زم در پاریس ‌ماند تا طبق برنامه‌ریزی قبلی به عراق سفر کند.»

سپاه پاسداران روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه، با انتشار بیانیه‌ای از «بازداشت روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز» خبر داد و اعلام کرد که ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران او را طی یک نقشه «پیچیده و فنی» پس از «هدایت به داخل کشور» بازداشت کرده‌اند.

مهسا رازانی همسر روح‌الله زم، اما تاکید کرده که پس از رسیدن او به فرودگاه بغداد در «۲۴ ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و ایشان به تماس‌های متعدد من پاسخ نداد تا بامداد روز یکشنبه ۲۱‌ مهرماه که در تماس تلفنی یک دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول خبر از سلامتی‌اش داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم تا این‌که در رسانه‌های ایران خبر ربودن و بازداشت او منتشر شد.»

در پی بازداشت زم، گمانه‌های مختلفی درباره نحوه بازداشت او در رسانه‌ها منتشر شده بود اما روز سه‎شنبه روزنامه فرانسوی فیگارو، نیز گزارش داد که «روح‌الله زم احتمالا در شهر نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است.»

این روزنامه تاکید کرد که احتمالا سپاه پاسداران، زن جوانی را به پاریس فرستاده تا زم را به سفر به عراق برای دیدار با آیت‌الله سیستانی ترغیب کند و فرانسه با عدم جلوگیری از این سفر، بازداشت او را تسهیل کرده است.

به نوشته این روزنامه، وزارت کشور فرانسه «مسافرت زم به عراق» را هم تایید کرده است. جرج مالبرونو، خبرنگار ارشد فیگارو، گفته است: «فرانسه با عدم جلوگیری از سفر او به عراق، بازداشت روح‌الله زم را تسهیل کرده است.»

منبع: سایت ایران‌وایر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • گل وچون
    0

    افتخاری دیگر از سپاه پاسداران ایران ..گل کاشتین ای عزیزان .

  • هوشیار
    0

    اسمان.ریسمان.بافتن.فایده.ای.نداره.هرچه.که.بود.باید.تاوان.لجبازیهای.وخیانتهای.خودرا.پرداخت.کند..خیانت.به.ملت.کشور.وخون.شهدا.نتیجه.اش.همینه.

  • ایرانی
    0

    زم را معامله کردن. یه معامله بین ایران و فرانسه . خود زم هم گفت به این اروپاییها نباید اعتماد کرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها