یک عضو فراکسیون کارگری مجلس:

لزوم تشکیل هیأتی برای بررسی وضعیت کارگران آذرآب

یک عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه «باید هیأتی برای بررسی و پیگیری مطالبات کارگران شرکت آذرآب اراک تشکیل شود» گفت که در همین راستا فراکسیون کارگری مجلس پیگیر مشکلات کارگران آذراب، هپکو و هفت تپه است.

لزوم تشکیل هیأتی برای بررسی وضعیت کارگران آذرآب

سهیلا جلودارزاده یک عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اعتراضات اخیر کارگران آذراب اراک به وضعیت سهامداران این شرکت و عدم پرداخت حقوق‌شان گفت: متأسفانه خصوصی‌سازی‌ها براساس مکانیزم قانونی انجام نمی‌شود. انگار دولت‌ها تنها می‌خواهند از طریق خصوصی‌سازی به جبران کسری‌های خود بپردازند. این مدل خصوصی‌سازی به خصوص برای شاغلین به کار مشکل‌آفرین شده است. افرادی که شرکت‌ها را می‌خرند پول ندارند و به امید وام‌ها هستند. توجهی به عرصه تولید و کارگران ندارند که نتیجه اقداماتشان وضعیت فعلی برخی از کارگران است.

وی با اشاره به وضعیت شرکت‌ هپکو گفت: شرکت هپکو بعد از خصوصی‌سازی از زیان انباشته به زیان انباشته‌تری رسید و بعد از چند سال سوءاستفاده‌ها و زجر کشیدن، کارگران کارخانه‌ای با زیان بسیار را به دولت واگذار کردند. معلوم نیست قرار است چند بار دیکته غلط را بنویسند و بخوانند و وضعیت همین شکل ادامه پیدا کند. شرایطی که ضرر آن متوجه کارگر، اقتصاد و مدیریت کشور و دولت و ملت است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر لزوم تشکیل هیأتی برای بررسی سریع وضعیت کارگران آذرآب گفت: دادستان باید طرفدار مظلوم باشد و به داد کارگران برسد. ما صدای کارگران را می‌شنویم، دلیلی ندارد که اعتراضات به حق آن‌ها، سیاسی و امنیتی شود. کارگران‌ خواستار گرفتن حقوق‌شان هستند.

جلودارزاده در پایان گفت که فراکسیون کارگری مجلس پیگیری‌های لازم را درباره وضعیت کارگران آذراب، هپکو و هفت تپه انجام می‌دهد. نطق اخیر محجوب رئیس فراکسیون کارگری در مجلس هم در همین راستا بود. شورای کارگری هفت تپه که قرار بود در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کنند را بازداشت کردند که آقای محجوب در نطق خود گزارشی از وضعیت آن‌ها را خواند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها