در ۲۰ سال اخیر برای نخستین بار هوای چابهار در مهرماه بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی داده‌های بلندمدت هواشناسی نشان می‌دهد که بعد از گذشت ۲۰ سال هوای چابهار در مهرماه بارانی شد.

در ۲۰ سال اخیر برای نخستین بار هوای چابهار در مهرماه بارانی شد

حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: مهرماه یکی از کم بارش ترین ماه های سال در سیستان و بلوچستان است که بارندگی های به شدت بی نظم و بی قاعده و به شدت پراکنده دارد.
وی افزود: این شرایط را می توان در بررسی داده های بلندمدت بارش در برخی شهرهای استان نظیر چابهار تأیید کرد. این شهر در حدود ۴۰ سال اخیر تنها ۲ بار در مهرماه گزارش بارندگی داشته است که آخرین بارش آن به مهرماه ۲۱ سال قبل بر می گردد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴ میلی متر باران از بندر چابهار گزارش شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در برخی ایستگاه های بارانسنجی شهرستان های ساحلی استان به ۵۰ میلی متر و بیشتر از آن نیز رسید.
حیدری اضافه کرد: تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز از ایستگاه «مومان» کنارک ۶۴، «سورکمب» چابهار ۵۰ و «کهیر» چابهار ۲۷ میلی متر باران گزارش شده است.
وی با بیان اینکه بارش های دو هفته نخست پاییز در برخی نقاط سیستان و بلوچستان حداقل در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: در برخی نقاط به‌اندازه یک سال زراعی استان باران بارید و در برخی ایستگاه ها رکوردهای ۳۰ ساله بارندگی های مهرماه شکسته شد.
عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در خاش رکورد ۳۲ ساله بارندگی های مهرماه شکسته شد و برای نخستین بار از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر میزان بارش ها به بیش از ۳۰ میلی متر رسید.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها