پسر ایرانی که با دختر یک ملکه قبیله آفریقایی ازدواج کرده + عکس

سرنوشت همیشه آن‌طور که فکرش را می‌کنیم، پیش نمی‌رود. یک نفر مثل «فرشاد خوانساری» که در اراک به دنیا آمده، هرگز تصورش را نمی‌کرد دست تقدیر او را به دختری برساند که مادرش ملکه یکی از قبایل بزرگ آفریقایی است!

پسر ایرانی که با دختر یک ملکه قبیله آفریقایی ازدواج کرده + عکس
«فرشاد خوانساری» هرگز تصور نمی‌کرد با دختر ملکه یکی از قبایل بزرگ آفریقایی ازدواج کند! در روزهایی که فرشاد در تهران مشغول زندگی و کار است، دختری ازکشور مالی چمدان می‌بندد و راهی ایران می‌شود. آمد و نمی‌دانست که قرار است قلبش را در هوای ایران جا بگذارد. فرسنگ‌ها دورتر از یکدیگر متولد شده‌اند و هزار هزار تفاوت دارند. تفاوت‌هایی که حضورشان را در کنار یکدیگر در ذهن آدمی، نشدنی می‌کند، اما خبر ازدواج‌شان در یک روز تابستانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و خیلی‌ها مشتاق دانستن چگونگی ازدواج پسر ایرانی با یک پرنسس آفریقایی هستند، ازدواجی که قواعد اسلامی در آن رعایت شده است بعد از مدت کوتاهی از شروع زندگی‌شان، ویدئویی از آن‌ها پخش می‌شود که چیز زیادی از لوکیشن ماجرا در آن مشخص نیست. شاید کافه‌ای کوچک یا حجره‌ای نقلی باشد. مرد جوان در حالی که لبخند از صورتش حذف نمی‌شود، با مردمی که از سر کنجکاوی دورش حلقه زده‌اند، اختلاط می‌کند. پوشش این خانم هم با دیگر سیاهپوستانی که تا به امروز در ایران دیده‌ایم، فرق دارد. شالی حجیم که دور سرش گره زده است، مرا به یاد نقاشی‌های کوبیسم و مجسمه‎های انتزاعی و کشیده زنان آفریقایی می‌اندازد. بعد از کمی جست‌وجو، صفحه اینستاگرام داماد را پیدا می‌کنم. تصاویر را تک تک تماشا می‌کنم و از کنار هم قرار گرفتن دو چهره‌ای که در ظاهر اندک شباهتی با یکدیگر ندارند و در دو فرهنگ متفاوت بزرگ شده‌اند، غرق در شگفتی می‌شوم که زاییده، پرتره‌ای جدید از چهره عشق در من است. دیگر صبر را جایز نمی‌دانم و گفت‌وگویم را با فرشاد درباره عشق‌شان که به ظاهر رنگ و بوی دیگری دارد، شروع می‌کنم.

پسر ایرانی که با دختر یک ملکه قبیله آفریقایی ازدواج کرده +تصاویر

بانوی آفریقایی و آقای مترجم

فرشاد اصالتا اراکی و در رشته عمران درس خوانده است. ۲۹ سال سن دارد و خانمش «فَتی بوکوم» با او همسن و سال است. از کارش که سوال می‌کنیم این‌طور توضیح می‌دهد که در کنار انجام پروژه‌های عمرانی، پاره‌وقت به کار مترجمی زبان فرانسه مشغول است. فرشاد می‌گوید که آن‌ها در همین ایران خودمان با هم آشنا شده‌اند. شاید برایتان عجیب باشد و بپرسید بانوی آفریقایی در ایران چه می‌کرده است؟ فرشاد در این باره می‌گوید: «دو سال پیش «بوکوم» برای تجدید دیدار با دوستی پارسی زبان به ایران سفر می‌کند. درست در همین ایام است که من برای مترجمی به هتل اقامت او رفتم و حکایت عاشقی ما آغاز شد.»

«بوکوم» اصالتا اهل کشور مالی است و مادرش ملکه یکی از قبایل بوده، پدرش هم یک دیپلمات است و هرازچندگاهی برای دیدار با دیپلماتی ایرانی که از دوستان قدیمی‌شان است، به ایران سفر می‌کند. فرشاد با خانواده بوکوم همراه و آهسته آهسته رشته‌هایی از اشتراک در میان آن‌ها درخشان می‌شود. به همین سبب است که تصمیم می‌گیرند بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند. اندک زمانی نگذشته است که «بوکوم» بی‌خبر و غافل گیر کننده در روز تولد فرشاد به ایران باز می‌گردد. فرشاد در این باره می‌گوید: «فتی‌جان، خوشحال کردن مرا بلد است. دغدغه‌هایم را می‌داند و خواسته‌هایم با اهداف او در یک مسیر مشترک قرار گرفته است. محبت بین ما عشق در یک نگاه نیست. ما از روی یک علاقه زودگذر تصمیم به ازدواج نگرفتیم و مدت زمانی حدود یک سال را صرف شناخت یکدیگر کردیم.»

پسر ایرانی که با دختر یک ملکه قبیله آفریقایی ازدواج کرده +تصاویر


خانمم شیفته ایران و ایرانی است

مسائل زیادی وجود دارد که فرشاد و همسرش باید بر سر آن‌ها توافق کنند، از کشور محل زندگی‌شان بگیرید تا رسم و رسوم متفاوت درباره جهیزیه و .... فرشاد در این باره می‌گوید: «خانم من در لندن زندگی می‌کند و مشغول به کار است. به همین علت توافق کرده‌ایم تا پنج سال ابتدایی زندگی مشترک‌مان را در لندن بگذرانیم و بعد از آن راهی ایران شویم. او مشکلی با زندگی در ایران ندارد و آن‌قدر در این مدت بازخوردهای مثبت از سمت ایرانی‌ها دریافت کرده که شیفته ایران شده است.

درباره رسم مهریه که با او صحبت کردم، کمی فکر کرد و گفت: ۱۰ شتر سفید می‌خواهد، بعد خندید و ادامه داد که شوخی کرده است. در نهایت چیزی از من نخواست. مراسم عروسی‌مان را هم خودمان مدیریت کردیم و با پس‌اندازی که داشتیم، جشن گرفتیم. نیازی به جهیزیه و وسایل جدید هم نمی‌بینیم، چرا که هر دوی مان تا حدودی وسایل اولیه و ضروری شروع یک زندگی دو نفره را داریم. از نظر قواعد پوشش در ایران هم خانمم مشکلی ندارد.

فَتی جان پوششی به عنوان حجاب استفاده می‌کند که در زادگاهش وجود داشته و با آن بزرگ شده است. او موهایش را با همان پوشش مخصوص می‌پوشاند و حجابش از بعضی دختران ایرانی کامل‌تر هم هست. این در حالی است که او در لندن زندگی کرده و هیچ اجباری برای انتخاب حجاب نداشته است. او معتقد است حجاب باعث می‌شود تا حریم زندگی آدم‌ها بیشتر حفظ شود. تمام این موارد باعث شده است که خانم من احساس نزدیک تری به ایران و ایرانی داشته باشد.»

تنها داماد ایرانی‌ام که رنگ ماشین عروس را ندیده!

تصور می‌کنید که مراسم ازدواج چنین زوجی، چطور برگزار خواهد شد؟ یک دختر آفریقایی که مادرش ملکه بوده است از شوهرش چه توقعاتی برای برگزاری چنین مراسم مهمی خواهد داشت؟ فرشاد که توقع پرسیدن چنین سوالی را داشت، می‌گوید: «حدس می‌زدم که این سوال را بکنید چراکه مردم زیادی درباره اش کنجکاو هستند! البته مراسم ازدواج‌مان از نظر نحوه برگزاری تفاوت چندانی با بقیه عروسی‌های ایرانی نداشت، اما شاید من تنها داماد ایرانی باشم که رنگ ماشین عروس را ندیده است! در عروسی‌های ایرانی معمول است که داماد دنبال عروس خانم به آرایشگاه می‌رود، اما من عروس را تا اواسط مجلس ندیدم! او به همراه پدرش و به سبک عروس‌های اروپایی از آرایشگاه با ماشین عروس به تالار آمدند. بزرگ‌ترین تفاوت جشن ما در مهمان‌های رنگارنش بود. ما از تمام نقاط دنیا مهمان داشتیم. روسیه، کانادا، مالی، فرانسه و .... می‌دانید که در دنیا پشت سر کشور ما حرف‌ها و دروغ‌های ترسناک زیادی وجود دارد. به همین دلیل ایران در اولویت مناطق گردشگری افراد قرار نمی‌گیرد. رسانه‌ها و پروپاگانداها مردم اروپا و دیگر کشورها را می‌ترسانند که ایران کشور ناامنی است. حرف‌هایی که قصد دارند ارتباط دنیا را با ما قطع کنند. با وجود این مهمان‌های مان اعتماد کردند و آمدند. می‌توانم بگویم صددرصدشان عاشق ایران شدند و تصمیم دارند باز هم به ایران سفر کنند. افزون بر لباس معمولی عروس و داماد، مادرخانمم برایمان یک دست لباس سنتی آفریقایی طراحی کرده بود. غذاهای متفاوت، پوشش و آرایش‌های متفاوت، همه این تفاوت‌ها جشن ما را شگفت انگیز و منحصر به فرد کرده بود.

تفاوت‌هایی وجود دارد، اما ...

ممکن است از نظر بعضی افراد، متفاوت بودن یک دختر و پسر برای ازدواج هم حدی داشته باشد و ازدواج فرشاد و همسر آفریقایی‌اش که به ظاهر هیچ شباهتی ندارند، باورکردنی نباشد.
فرشاد در این باره می‌گوید: «جوانانی را سراغ دارم که تفاوت‌های کوچک را بزرگ می‌کنند. نگاهتان را منعطف کنید تا کیفیت زندگی‌تان بیشتر شود. تفاوت همیشه وجود دارد، شما ویژگی‌های اصلی خودتان را در نظر بگیرید و روی دیگر تفاوت‌ها تمرکز نکنید. من خودم چند ویژگی در نظرداشتم که همان‌ها اهمیت داشت.

می‌خواستم شخص مقابلم یک انسان با اخلاق باشد، صداقت داشته باشد و مرا درک کند. همسرم هم اولویت‌هایش همین بود. این‌که همسرمان فرهنگ، قومیت و نژاد دیگری داشته باشد، سن و سالش پسند جامعه نباشد یا رنگش متفاوت باشد، چه اهمیتی دارد؟ برخی تمام تمرکزشان روی گذشته آدم‌ها ست. آدمیزاد موجود ثابتی نیست، تغییر می‌کند. روی مسائل غیر اساسی برچسب «باید» نچسبانید. پس اگر فردی که مقابل شماست، به شما احساس آرامش می‌دهد، تنها به دلیل چند تفاوت بی‌ارزش از کنار خوشبختی‌تان عبور نکنید. اگر روی تفاوت‌ها پا فشاری کردید، مطمئن باشید در آینده تفاوت‌هایی پیش خواهد آمد که توانایی هضم و گذر از آن‌ها را نخواهید داشت.»

هرجا می‌رویم، از ما عکس می‌گیرند!

«ما خوش شانس بودیم که یکدیگر را از دو نقطه دور دنیا پیدا کردیم. خوش شانس بودیم که در خانواده‌ای به دنیا آمدیم که به دنبال یافتن ایراد و برهم ریختن احساسات عاطفی یکدیگر نیستند. تا به امروز چیزی به جز برخوردهای محبت آمیز از مردم و اطرافیان ندیده‌ایم، با وجود این توجه بیش از حد گاهی اذیت‌مان می‌کند.» فرشاد با این مقدمه می‌گوید: «هرجا که می‌رویم عده‌ای دورمان جمع می‌شوند و عکس می‌گیرند. در خیابان، در بازار و حتی در سفری که به ماسوله داشتیم، یک دقیقه نتوانستیم به تنهایی کنار یکدیگر بنشینیم و از تنهایی و سکوت طبیعت استفاده کنیم. با این حال ممنون مردمان شریف‌مان هستم که باعث شدند خانمم از تصمیم اش برای زندگی در ایران خشنود باشد. خانمم زبان فارسی را اندک و در حد چند جمله محاوره می‌داند. به همین دلیل کلاس زبان فارسی ثبت نام کرده است. زبان ما به قدری زیبا و آهنگین است که گاهی وقتی با دیگران صحبت می‌کنم، فتی جان تصور می‌کند شعر رد و بدل می‌کنیم.»

فرهنگ مردم مالی شبیه به ایران است!

مشتاقم تا بدانم فرشاد چطور توانسته است از پس راضی کردن خانواده‌اش بربیاید. با خنده جواب می‌دهد: «خدا را شکر خانواده فهمیده‌ای دارم. خانواده همسرم هم کوچک‌ترین مانعی برای ازدواج ما ایجاد نکردند. آن‌ها به انتخاب ما احترام گذاشتند». او اولین دیدار فَتی با خانواده‌اش را چنین شرح می‌دهد: «من برای کار در تهران ساکن شده‌ام و خانواده‌ام هنوز در اراک زندگی می‌کنند. روزی که نامزدم را برای دیدار با خانواده به اراک بردم، مادرم به گرمی از ما استقبال کرد. مگر نشنیده‌اید که ما ایرانی‌ها در مهمان نوازی شهره عام و خاص هستیم و اجازه نمی‌دهیم تازه وارد احساس غربت کند؟». «من و فتی جان به مدت یک سال و چهار ماه نامزد بودیم. من در این مدت متوجه شدم که فرهنگ آن‌ها با فرهنگ ما شباهت‌های بسیاری دارد. همان‌طور که در کشور ما احترام به بزرگ‌ترها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، آن‌ها هم همین دیدگاه را دارند. ایران در ایام قدیم و امپراتوری با کشور مالی روابط بسیار داشته است. جامعه سنتی و گرم باعث حفظ روابط می‌شود. اگر یک انسان به درجه بالایی از اخلاق رسیده باشد، دیگر خودش را درگیر حواشی ساخت ذهن بشر نمی‌کند. مهم این است که من با همسرم اهداف و آرزوهای مشترک داشته باشیم و در پی آزار یکدیگر و دیگران نباشیم. ما از نظر جغرافیایی فرسنگ‌ها با هم فاصله داشتیم، اما از نظر فکری به قدری به هم شباهت داریم که هنوز برایم معجزه به نظر می‌رسد و جذاب است. فکرش را بکنید یک نفر در این کره خاکی وجود دارد که درست مشابه شما فکر می‌کند و اعتقاد و آرزوهایش شبیه شماست؛ این خیلی هیجان انگیز است.»

گرانی هست، اما چرا خوبی‌های ایران را نمی‌بینیم؟

فرشاد در پایان می‌گوید: «به عنوان آخرین صحبتم، دوست دارم به کسانی که حرف‌هایم را می‌خوانند بگویم دست از منفی‌بافی بردارید. مدام به این فکر نکنید که چه چیزی گران شده است. ما هنوز آن قدر در کشورمان چیزهای خوب داریم که خارجی‌ها با یک سفر به ایران، تصمیم به سفری دوباره می‌گیرند. مشکلات همیشه هست، اما این ما هستیم که مشخص می‌کنیم با تمرکز کردن روی چه چیزی، زندگی‌مان را بسازیم. خیلی‌ها را سراغ دارم که با درآمدی اندک هنوز به شیرینی‌های زندگی ایمان دارند. زندگی کوتاه است، قدرش را بدانید. برای من اهمیتی نداشت که همسرم متعلق به کدام نقطه دنیاست. تنها به دنبال شخصی شبیه به خودم، با دغدغه‌هایی مشترک بودم. نگویید همسر آینده من باید شغل و درآمدش و ... چنین باشد تا ظرفیت همسر خوب بودن را داشته باشد. سوال پیچ کردن نه تنها راه درستی برای یافتن اعتماد نیست که اتفاقا آن را تخریب می‌کند. اگر هنوز درگیر این گونه از حواشی هستید به طور قطع هنوز متوجه عمق معنای دوست داشتن نشده‌اید، انتخاب‌تان را با جان و دل دوست ندارید یا هنوز توان درک آدم‌ها را پیدا نکرده‌اید. همه ما انسان هستیم، پس با انسان‌ها، انسان گونه رفتار کنیم.»

فیلمی از حضور دختر ملکه آفریقایی در سفره‌خانه‌ای در تهران

منبع: خراسان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • مهدی
    0

    افتابه بر دارم به سلیقت اینجا دختر دم بخت قحط بود که رفتی اونم سیاه پوست گرفتی

    نظرات شما -
    • یزدان
      0

      نژاد پرستی خیلی کار زشتیه. رنگ پوست دلیل برتری انسانها نیست.

    • علی (خلیج همیشه فارس)گامرون
      0

      کاکا ما جنوبیا هم سیاه هستیم مشکلت با رنگه یا نژاد ملی .

    • e3a
      0

      ما بندریا هم سیاه هستیم واقعن من درک نمیکنم، رنگ پوست یا نژاد اصلن مهم نیست تنها چیزی که اهمیت داره انسانیت ،مرامه،که متاسفانه بعضی ها ندارن ..... #انسانم_آرزوست

  • علی (خلیج همیشه فارس )گامرون
    0

    کی لی لی لی لی لی .اشوووو عروسی بسلامتی ایشالله به پای هم پیر بشن .

  • لیلا
    0

    شما هم چه خبراییو تیتر میکنید والا خجالت آوره ،درحالیکه اینهمه دختر خوب تو این جامعه از وقت ازدواجشون داره میگذره،بخاطر نبودن پسر مناسب، اونوقت یه پسر بی عرق مثل این میره دختر آفریقایی میگیره و شما هم داستان عاشقیش رو تیتر میکنید آقا عشقت بخوره تو سرت که اینقد بی عرق و بی رگی

    نظرات شما -
    • علی(خلیج همیشه فارس)گامرون
      0

      دختر خوب هست ولی توقع اندازه ی دختر شاه .پسر که زیاده ولی موقعی هنو دختر نشسته سر سفره بله رو بگه باااااید حتما خونه ماشین حساب پر پول داشته باشه والا با این دکو پز شما دخترا دیگه اون پسر حتی کلیشو بفروشه نمیتونه اینارو فراهم کنه افریقا ایرانی افغانی عرب نداره دل که بره دیگه جا سیاهو سفید و زرد نمیشناسه

    • مهدیار
      0

      چرت نگو بابا دخترا ایرانی یکی از یکی گند تره توقع های بالا بخدا دختر ایرانی ک خودش یا خانوادش ادم باشه ندیدم همشون توقعات بالا دارن فکر میکنن از دماغ فیل افتادن خوبه ک هم دخترا ایرانی بترشن

  • رضا کرمان
    0

    کاش ی دختر اروپایی میومد کرمون عاشق من میشد

  • امیر رضا سیفی
    0

    بی نهایت تبریک میگم انشا الله خوشبخت بشن به قول شاعر اگر بر دیده مجنون نشینی بجز زیبایی از لیلی نبینی چرا بعضی از هم وطنا سلیقه خودشون را میخوان به دیگران دیکته کنن اولا دختر خانوم فوق العاده زیبا هستن و آقا پسر ایرونی ما هم خیلی جنتلمن و شیک پوش هستش انشا الله به پای هم پیر بشن به خدا اگه پول داشتم حتما یه سفر زیارتی مشهد هدیه میکردم بهشون باز هم میگم مبارکشون باشه

  • یزدان
    0

    علتش اینه که دخترای ایرانی برای شوهراداری تربیت نشدن بلکه برای انتقام سالها تحقیر نسل مادرانشان از جامعه مردسالار تربیت شدن. واین یکی از علت های مهم گریز مردها از ازدواج با دخترهای ایرانیه.

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      همون مادرهاییکه پسرایی مث تو رو تربیت کردن،دخترای ایرانی رو هم تربیت کردن پس جنس نر این جامعه هم مشکل داره

    • یزدان
      0

      لیلا خانم محترم. شما متوجه عرض بنده نشدید از هزار و اندی سال پیش تا نسل مادران ما یک رویه ای در ایران برقرار بوده که جای زن را در خانه دانسته و به او حق هیچ پیشرفت و ... ای نداده است و عملا او را تحقیر کرده . حالا به دلیل آمدن دیدگاه فمنیسیم زنهای ارپایی از سه نسل پیش و زنهای ایرانی از یک نسل پیش آموختن که باید حق خودشان را از جامعه بگیرن . ولی افسوس که این حقارت هزار ساله میخواهند که به یک باره تسویه کنند. شما اگه شک داری به تفاوت رفتار مادرپدرت با زوج های جوان فامیل نگاه کن. علی برکت الله.

  • سامان
    0

    خب بدبخت خدا زده پیشونی سیاه اقبال برگشته قشیه ای تو لیاقت نداری نسلت از نسل آریایی پا بگیره لیاقتت همین سیاه سخته ها هستن.حیف دختری که ایرانی باشه و بخواد یه روزی به ازدواج با اینجور موجودا فکر کنه. بدبخت بیچاره دختر تو ایران هست عین طلا لیاقتش نداشتی ایرانی بگیری. خاک تو سر کسی باشه که بخواد اینجور فخر فروشی کنه. واقعا تاسف داره تا قیامت. اگه اینجور موجودایی بخواد الگوی کسی باشن میخوام که صد سال سیاه نباشن.

    نظرات شما -
    • اریایی اصیل
      0

      شعورت را نشان دادی و معلوم شد که آریایی اصیل نیستی و شیشه خورده داری، که اگر بودی منشور صلح کوروش که نماد سازمان ملله رو یاد نمی رفت عقب افتاده. وضعیت مملکت ما از شما آریایی نماهاست که این شدیم.

  • وطن پرست
    0

    درود برشرفت ایرانی مبارک باشد انشاءالله به پای هم پیرشید

  • علی
    0

    امیدوارم شادباشین عشقتون ابدی پای هم پیرشود مبارک مبارک

  • حمید
    0

    شمایی که میگین دختر ایرانی ....دختر ایرانی به جز تاقچه بالا گزاشتن چیز دیگه هم مگه داره ...زن شاعر ازدواج میکنن که با هم پیشرفت کنن دخترای ایرانی ازدواج میکنن که خرد سواری کنن

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      جوابی که به مهدیار دادم،جواب تو هم هست

  • سارا
    0

    همه انسانها روی این کره خاکی حق انتخاب دارند وهم کفو بودن صرفا هیچ ارتباطی به کشور و.....ندارد ، ما به انتخاب ایشون احترام میگزاریم و همسر بسیار بانمک وخانمی قسمتت شده، انشالله مبارک باشه ،

  • حسن آقا
    0

    مرگ بر هر چی آدمه نژاد پرسته،اون چیزی که افراد را از هم متمایز میکنه رنگشان نیست بلکه کردار ورفتارشونه،سامان بچه زپرتی برو انسانیت را بیاموز.

  • علی اکبر
    0

    آقا مبارکت باشه به کسی هم ربطی نداره که ایراد بگیره مهم خودتون دوتایید.هرکس اختیارش دست خودشه عرق ملی واین حرفها مربوط به ازدواج نیست.یا حق

  • پریسا
    0

    هزاران هزار بار تبریک و آرزوی خوشبختی برای شما زوج نازنین و فرهیخته

  • سارا سلامت
    0

    من خودم رگ اراكي دارم يك پسر اراكي با الاغ ماده هم ازدواج مي كنه مشروط به اينكه تك دختر باشه و پدرش پولدار باشه اين خبر اصلا برام عجيب نبود

  • ماریا
    0

    عشق ملیت نمی شناسه انشالله همیشه عاشق هم بمونید

  • لیلا
    0

    ببین جناب مهدیار حیف این اسم که رو توئه چرت رو تو داری میگی که دخترای خودمونو بد میدونی الان این آقا داماد خانم آفریقاییشو برده تو غار زندگی کنه عایا که میگی توقع دخترای ما بالاس کجا توقع بالاس، نمونش خواهر من یه عقد ساده گرفته،بدون هیچ مراسمی بخدا رفته زیر یه آپارتمان اندازه لانه مرغ دختر آدم کمی هم نیست،دختر کدخدای این منطقس امثال تو فقط بلدن بزنن تو سر خودیها

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      خواهر شما یک استثناست که ایشاله خوشبخت باشد. ولی در مورد کل جامعه همین دخترهایی که حاظرن با پسرها دوست شوند و مرحله به مرحله خود را در اختیار ایشان قرار دهند. اگر همان دوست پسرشان به خواستگاریشان بیاید حاظر نیستن با او ازدواج کند و کلی شرط برایش میزارن. پس به پسرها حق بدهید که ....

  • امـیــر^^
    0

    حرفی نیست !

  • ناشناس
    0

    مبارک باشه ایشالله. همین که با دختر ایرانی ازدواج نکردین خوشبخت هستین.دخترای پلاستیکی ایرانی یاد بگیرن از انسانیت و متانت یه دختر آفریقایی دوست داشتنی..

  • مرتضی
    0

    سلام آقا تبریک میگم، هرجا باشی، ایرانی باشی، سربلند باشی

  • علی
    0

    صددرصد معلومه بخاطر پول با دختره ازدواج کرده..چون ایرانی ها فرصت طلب و پول پرستن ..دختره بدبخت شد رفت..

  • غزل
    0

    خوشبخت باشن ان شاالله.ولی اون دوستی که گفته دخترای ایرونی پلاستیکین،حرفتو قبول دارم.ولی این دختر آفریقایی هم کم عمل نداشته رو صورتش.

  • ...
    0

    خوب کاری کردی داداش.دخترای ایرونی جز تهمت و غیبتو قضاوت و حسادت چیز دیگه ای یاد نگرفتن.و جالب اینه که با یه وجب آرایش رو صورت و عمل میخوان این رذایل اخلاقیشونو بپوشونن.من خودم یه زنم.ولی از جنس خودم بیزارم،چون جز حسادت و بیمعرفتی ازشون چیزی ندیدم.به چشم خودم آدم فروشیو کثافتکاریشونو دیدم و دم نزدم.خوشبخت بشی داداش گلم.

  • پیر گوجا
    0

    کجای افریقا فرهنگش مثل ایرانه ! حتی نزدیک هم نیست .ملکه قبیله کوکوموگو ! قبیله آدمخورا

  • ررزط
    0

    آفریقایی ها،مرد میره توی هر شهر واسه خودش یک خونواده تشکیل میده زنه اعتراض کنه با اسلحه میکشتش. چند زنی جز اصلی فرهنگ آفریقاست که در غرب ممنوعه. البته در ایران در دهات و شهرهای کوچک هست و کلا مجازه طبق قانون اسلام. آخه مالی هم شد کشور .۹۰ درصد افریقا توی جنگ و کشتاره بعید نیست ایران هم با این حکومتش وارد جنگ با امریکا بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    در کل پسرهای ایرانی چه در خارج و چه در ایران غریب پرست هستند. و خیلی در مقابل زنهای خارجی نقطه ضعف دارند.

  • کاربر ناشناس
    0

    همین خارجی بودن یک عامل مهم برای پوشش دادن به تمام نقاط ضعف طرف مقابل برای این جوان ایرانی.

  • کاربر ناشناس
    0

    جوانان غریب پرست....

  • کاربر ناشناس
    0

    انقدر جوانان ما خودشان را در مقابل بقیه کشورها کم میدانند که حاضر به این انتخابها میشوند برای اقامت خارج و مزایای دیگر . اگر این خانم با تمام شرایطش در ایران بود و ایرانی اصلا به نظر این جوان نمی امد و غزل عیب روی دختر می گذاشت.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایها الناس عاشق شده ازدواج کرده دخترایی که کامنت مخالفت گذاشتن بدون علاقه با پسر ایرانی ازدواج می کنن؟ یا برعکس پسرا دلشون نخواد با کسی ازدواج میکنن ؟ چرا سرمون تو لاک خودمون نیس؟

  • کاربر ناشناس
    0

    بخاطر موقعیت و اقامت دختر بوده فقط همین....

  • محمد
    0

    شبیه یکی از بازیگرای ایرانیه

  • محبی
    0

    شانس اورد بخدا وگرنه اگ با ی دختر ایرانی خواست ازدواج کنه کلیه راستش رو هم میفروخت نمیتونست عروسی کنه

  • رضا
    0

    سر نوشت بسیار آ آموزنده ای دارید ، امید دارم پای هم پیر شوید و عاقبت بخیر باشید ، همشهری عزیز ....

  • هستی
    0

    شوهر منم اگه صدبرابر این سیاه باشه عوضش پسر ملکه باشه منم بیشتر خصوصیات خوبشو میبینم خب.دنیا بر سر پول و کلاسه.لطفا چرت و پرت نگه.اخلاق و این داستانا مال صدسال پیشه.اینو میگم قابل توجه پسرای تنبل ایرانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انشالله یه پولدار و با کلاس امروزی بی اخلاق و لا ابالی قسمتت بشه اگه هم داره به کامت تغییر کنه

  • مصطفی
    0

    دختره خودشو بدبخت کرد. سر دو سال طلاق میگیرن. حالا ببین کی گفتم

    نظرات شما -
    • حاتم
      0

      دعای خیر خوب چیزی هس بگو که انشا الله خوشبخت بشن

  • کاربر ناشناس
    0

    زنهای خارجی باید از همان اول هر چه داری مال آقا است حتی فرزند هم تماما مال زن است.لااقل شاید اصلاح ژنتیک شود و بچه به مرد ایرانی برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها