خیز تنیسور مشهدی برای المپیک 2020

مهشید اشتری این روزها تمرین های خودش را به طور جدی در مشهد و تهران دنبال می کند تا در سالی که منتهی به المپیک 2020 است، بتواند نماینده خوبی برای کشورش باشد.

خیز تنیسور مشهدی برای المپیک 2020

به گزارش مشهد فوری ، به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ، وقتی در 9 سالگی ورزش را شروع کرد، کسی فکرش را نمی کرد که این دختر نونهال روزی یکی از نابغه های ورزش کشورمان لقب بگیرد. وی به واسطه پدرش به رشته تنیس روی میز علاقه مند شد و با شوق این ورزش را ادامه داد. از همان ابتدا استعداد خاصی در این ورزش داشت تا به حدی که در اولین مسابقه استانی مقام دوم را کسب کرد و در قهرمانی کشور هم اول شد. خیلی زود پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و توانست در آوردگاه های بین المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کند و حالا می توان از وی به عنوان یکی از سرمایه های ورزش تنیس روی میز کشورمان نام برد.
"مهشید اشتری" که 19 بهار از عمرش را سپری کرده، تاکنون با توجه به محدودیت هایی که داشته ، توانسته است در بیش از 30 تورنمنت بین المللی با افتخار حضور داشته باشد و در بیشتر رویداد ها به یمن مدال آوری اش پرچم کشورمان برافراشته شود. این ورزشکار خراسانی این روزها تمام تلاشش برای رسیدن به آرزوی دیرینه اش یعنی حضور در المپیک است. هر چند که در این مسیر مشکلات و دغدغه های زیادی دارد که نیاز است مسئولان استانی و حتی کشوری شرایط خوبی را برای این ورزشکار با استعداد که انگیزه های فراوانی نیز دارد، فراهم کنند. به بهانه 30 شهریور ماه سالروز تولد این دختر پینگ پنگ باز خراسانی گپ و گفتی با او در زمینه دغدغه ها و مشکلات پیش رو داشتم که ماحصل آن در ادامه تقدیم علاقه مندان می شود.
امیدوار به المپیک
مهشید اشتری این روزها تمرین های خودش را به طور جدی در مشهد و تهران دنبال می کند تا در سالی که منتهی به المپیک 2020 است، بتواند نماینده خوبی برای کشورش باشد.وی با وجود تمام مشکلات دست از تلاش بر نداشته و خیلی امیدوار است که بتواند به آرزوی دیرینه خود یعنی حضور در المپیک برسد، اما معتقد است که راه سختی پیش رو دارد و باید مرحله به مرحله پیش رود.وی در این باره می گوید:« رسیدن به این آرزو نیازمند تمرین و تحمل سختی های زیادی است که امیدوارم با تلاش خودم و حمایت های بی دریغ مربیان و پدر و مادرم در این مسیر موفق شوم .البته به کمک های مسئولان هم نیازمند هستم تا در این راه کنارم باشند و از حمایت های خودشان دریغ نکنند.»
وی که تجربه حضور در بازی های آسیایی جاکارتا را به همراه دارد،درباره برنامه های پیش رو تا پایان سال می افزاید:« المپیک 2020 را پیش رو داریم و برای همین باید در تورنمنت های زیادی حضور یابیم تا سطح خود را از نظر رنکینگ بالا ببریم. برای همین در داخل کشور چند رویداد مهم به ویژه در شهرهای مشهد ، کرج و کرمانشاه پیش رو داریم که حتما باید شرکت کنم و پس از آن نیز انتخابی تیم ملی برگزار می شود که این حضور در این رقابت ها تاثیر خیلی زیادی در کسب سهمیه المپیک دارد. البته قرار است به چند تورنمنت بین المللی نیز اعزام شویم که الان حضور در کشور بلاروس قطعی شده است.»
از ایران حدود چهار سهمیه می توانیم در المپیک پیش رو در رشته تنیس روی میز داشته باشیم که در دوره های قبل در بین بانوان، ندا شهسواری حضور داشت و در این دوره نیز مهشید اشتری خیلی امیدوار به حضورش در بزرگ ترین آوردگاه ورزشی جهان است. وی با بیان این که مدتی است که اردوهای تیم ملی منظم برگزار می شود و تمام هدفمان کسب سهمیه المپیک است، اظهار می کند:«حدود 10- 12 ورزشکار خانم الان جزو برترین ها در ایران هستند که هر کدام شانس کسب سهمیه المپیک را دارند.اگر امسال نحوه سهمیه المپیک به صورت منطقه ای باشد، ایرانی ها شانس بیشتری دارند؛ چرا که ایران در آسیای میانه حرف اول را در تنیس روی میز می زند و به راحتی می توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم وگرنه اگر نحوه کسب سهمیه منطقه ای نباشد ، کارمان در برابر حریفانی از کره جنوبی ژاپن ، چین و … سخت تر می شود.»
وضعیت رنکینگ
ورزشکاران تنیس روی میز ایران طی چند ماه اخیر از نظر رنکینگ افت داشتند که علت آن نیز حضور نداشتن در رقابت های بین المللی است. این نابغه خراسانی در تنیس روی میز با تایید این مطلب می گوید:«سقوط در رنکینگ مربوط به همه ورزشکاران ایرانی است؛ چرا که طبق سیستم فدراسیون جهانی باید ورزشکاران هر ماه در تورهای حرفه‌ای شرکت کنند تا بتوانند رنکینگ خودشان را ارتقا بدهند. فدراسیون تنیس روی میز هم با توجه به بضاعت مالی می تواند تعداد محدودی در طول سال اعزام داشته باشد.در مابقی مسابقات به خود ورزشکار بر می گردد که شخصا حضور یابد. متاسفانه مشکل اصلی ما نداشتن حامی مالی است . به نوعی بانوان دغدغه های مالی زیادی دارند و باید به این ملی پوشان بیشتر توجه شود.»
دغدغه های اشتری
اشتری همچنین در ادامه صحبت های خود به حقوق نگرفتن خودش در تیم ملی اشاره و خاطر نشان می کند:«به عنوان ملی پوش هم اکنون هیچ حقوقی دریافت نمی کنم، اما هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی بخشی از هزینه های رفت و آمد به اردوهای تیم ملی را می پردازد که همین مسئله خیلی در روحیه‌ام تاثیر گذار است و باعث می شود که دغدغه کمتری داشته باشم و بیشتر تمرکزم به تمرین ها باشد.» این ملی پوش خراسانی که تجربه حضور در سه دوره مسابقات جهانی آلمان ، سوئد و مجارستان را دارد، به مهم ترین دغدغه خود در سالی که منتهی به کسب سهمیه المپیک 2020 است، اشاره و با بیان این که نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولان استانی هستم، خاطر نشان می کند:یک ورزشکار ملی پوش برای این که بتواند بهتر تمرین کند و برای کشورش مدال کسب کند،نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولان است تا کمتر دغدغه و مشکل داشته باشد.تاکنون حمایت ها از سوی فدراسیون و هیئت تنیس روی میز استان خوب بوده است. خوشبختانه به تازگی دیداری هم با جناب آقای فتاحی ، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی داشتم که دیدگاه خوبی راجع به ورزشکاران حرفه ای دارند و ایشان قول مساعد دادند که هزینه‌های اعزام ها به مسابقات بین المللی را تا المپیک پرداخت کنند. حتی بحث حقوق ماهیانه هم مطرح شد که این مسئله خیلی در روحیه ام تاثیرگذار است و با خیال راحت تر می توانم برای استانم افتخار آفرینی کنم.
استعدادهای مشهدی
طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در رده سنی پایه تنیس روی میز انجام شده است و ورزشکاران خوبی در کشور مطرح شده اند که نمونه بارز آن مهشید اشتری است. این ورزشکار خراسانی نیز این موضوع را تایید و اظهار می کند: «مشهد استعدادهای زیادی دارد که اگر حمایت و دیده شوند،قطعا در آینده می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. طی چند سال اخیر استقبال خیلی خوبی از این رشته ورزشی شده است و برخی پیشرفت های قابل توجهی هم داشته اند که قطعا نیاز به حمایت دارند.»
تمرینات 5 ساعته
وی هم اکنون دانشجوی رشته تریبت بدنی است و روزانه حدود سه،چهار ساعت تمرین می کندتا به آرزوی دیرینه خود یعنی حضور در المپیک برسد.اشتری شرایط خود را این گونه بیان می کند: «حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و برای همین روزانه تمرینات خوبی را پشت سر می گذارم. هر چند که هنوز اول راه هستم و فرصت حضور در المپیک های بعدی را هم دارم .الان در مشهد بین سه تا چهار ساعت و در تهران حدود پنج ساعت تمرین می کنم. امیدوارم بتوانم با حضور در المپیک بخشی از زحمات پدر و مادرم را جبران کنم.»

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها