گفت‌وگو با پدر کودکی که در استادیوم آزادی دچار برق‌گرفتگی شد

پدر کودک گفت: من برای اینکه خون پسرم پایمال نشود حتی حاضرم خانه پدری‌ام را بفروشم و خرج شکایت کنم. نمی‌گذارم حق بچه‌ام پایمال شود. باید جوابگوی خون بچه‌ام باشند.

گفت‌وگو با پدر کودکی که در استادیوم آزادی دچار برق‌گرفتگی شد

پسر 6 ساله هوادار تیم استقلال که شامگاه دوشنبه همراه پدرش در استادیوم آزادی حضور داشت بر اثر برق گرفتگی جان باخت. پدر «عماد صفی یاری» از دکه داران داخل ورزشگاه آزادی بود. او اغلب پسر کوچولویش را برای تماشای بازی‌ها به استادیوم می‌برد و دوشنبه شب نیز عماد را برای تماشای بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان برده بود.
نیمه اول بازی در حال پایان بود و عماد در محوطه بازی می‌کرد. پدرش به او هشدار داده بود که از مقابل چشمش دور نشود اما وقتی پدر سرگرم رسیدگی به امورات دکه‌اش بود دقایقی از پسرش غافل شد. وی به تصور اینکه پسرش در حال بازی است به سراغش رفت اما ناگهان با پسرش در حالی رو به رو شد که میان میله‌های داربست‌های داخل محوطه گرفتار شده بود. مرد جوان وحشت زده پسرش را در آغوش گرفت اما متوجه آثار سوختگی و برق گرفتگی روی صورت و بدن پسرش شد. دقایقی بعد امدادگران اورژانس بالای سر پسربچه رسیدند که پس از معاینه اعلام کردند وی نیم ساعت قبل بر اثر برق گرفتگی جان باخته است.
داربست‌هایی که برق داشت
سردار کیوان ظهیری- رئیس پلیس پیشگیری پایتخت- در رابطه با این حادثه گفت: در زمان دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان حادثه ناخوشایندی رخ داد و عماد که مشغول بازی و دویدن در محوطه بیرونی گیت ورزشگاه بود دچار حادثه شد. این پسر 6 ساله بین داربست‌های محوطه بعد از گیت ورودی گیر کرده بود و به علت برخورد صورتش با میله‌های داربست دچار سوختگی شده بود. افراد حاضر در صحنه با بررسی داربست‌ متوجه اتصال سیم برق به یکی از داربست‌ها شدند.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در پاسخ به این سؤال که داربست‌ها برای چه در بیرون ورزشگاه نصب شده است؟ گفت: بواسطه درخواست نهادهای امنیتی مانند نیروی انتظامی

تسبیب در قتل شبه‌عمد
با گزارش این حادثه بازپرس کشیک قتل پایتخت، مأموران کلانتری ١٤١ شهرک گلستان و تیم تشخیص هویت در محل حادثه حضور پیدا کرده و اتصال سیم برق چراغ روشنایی محوطه گیت ورودی ورزشگاه آزادی تهران به داربست فلزی را علت مرگ بچه اعلام کردند. با بررسی‌های اولیه دستورات لازم در خصوص بازداشت مقصران احتمالی توسط بازپرس کشیک قتل صادر و در اولین اقدام پیمانکار نصب‌کننده داربست فلزی بازداشت شد. نصاب 27 ساله روز گذشته برای تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و بازپرس جنایی به اتهام تسبیب در قتل شبه‌عمد برای او قرار بازداشت صادر کرد. پدر عماد که کمتر از 24 ساعت از مرگ تلخ تنها بچه‌اش می‌گذشت در گفت‌و‌گویی از جزئیات ماجرا گفت.
این حادثه چگونه رخ داد؟
عماد داشت کنار غرفه بازی می‌کرد. حواسم به او بود و مدام می‌گفتم که مراقب باشد. مشغول فروش وسایل شدم و بعد از پایان کار متوجه شدم که از عماد خبری نیست. نگاه کردم بین دو نرده داربست ایستاده بود. صدایش کردم جواب نداد. به طرفش رفتم و دیدم که برق او را خشک کرده است. فوراً به اورژانس خبر دادم و دو دقیقه‌ای نگذشته بود که اورژانس آمد. به بچه‌ام تنفس مصنوعی دادند و کارهای احیا صورت گرفت اما بی‌فایده بود. به من گفتند که نیم ساعت از مرگ پسرم می‌گذرد. داربست‌هایی که در نزدیکی غرفه‌ام نصب کرده بودند ظاهراً برق داشته و پسرم که دستش را به داربست می‌گیرد، دچار برق گرفتگی می‌شود.
شکایت کرده‌اید؟
بله همان موقع از مدیریت استادیوم، نصاب داربست، برقکار و پیمانکار شکایت کردم. همه باید جواب مرا بدهند. من برای اینکه خون پسرم پایمال نشود حتی حاضرم خانه پدری‌ام را بفروشم و خرج شکایت کنم. نمی‌گذارم حق بچه‌ام پایمال شود. باید جوابگوی خون بچه‌ام باشند. هیچکسی در مراسم خاکسپاری بچه‌ام شرکت نکرد.
انتظار داشتی چه کسانی در مراسم شرکت کنند؟
مسئولان استادیوم آزادی و ورزشکاران. آنها هیچ‌کدام حتی پیام تسلیتی هم برایم نفرستادند.
توضیحات مدیر مجموعه ورزشی آزادی
مدیر مجموعه ورزشی آزادی نیز درباره این حادثه گفت: مرگ این بچه به گیت‌های ورودی ورزشگاه ارتباط نداشت چرا که اولین گیت ورودی با مکانی که باعث فوت پسربچه شد ۵۰ متر فاصله داشته است.
قدرت‌الله سیف مدیر مجموعه ورزشی آزادی در ادامه گفت: پیمانکاری که سال‌ها وظیفه نصب داربست‌ها را در ورزشگاه آزادی برعهده دارد، بواسطه خطای انسانی از یکی از تیرهای برق به‌عنوان ستون استفاده کرده بود و اتصالی در تیر برق باعث این ضایعه دلخراش شد.
وی در خصوص بازداشت پیمانکار داربست‌ها عنوان کرد: پیمانکاری که متصدی این کار است، پس از کسب ارائه یکسری اطلاعات بازداشت شد و در حال حاضر پرونده در حال رسیدگی است.
مدیر مجموعه ورزشی آزادی در پاسخ به این سؤال که داربست‌ها برای چه در بیرون ورزشگاه نصب شده است؟ گفت: بواسطه درخواست نهادهای امنیتی مانند نیروی انتظامی. الان در سالن 12 هزار نفری هم که مسابقات والیبال برگزار می‌شود این داربست‌ها نصب است تا بتوانند امنیت را برقرار کنند و توسط پیمانکاران نصب می‌شود. به خاطر اینکه در مجموعه نظم بهتر رعایت شود این داربست‌ها نصب می‌شود.

منبع: روزنامه ایران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها