جزئیاتی از سفرهای مهم دو مقام دولتی و نظامی ایران به چین و قرقیزستان

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که به قرقیزستان سفر کرده است با همتای خود در این کشور دیدار کرد.

جزئیاتی از سفرهای مهم دو مقام دولتی و نظامی ایران به چین و قرقیزستان

در دیدار رحمانی فضلی و وزیر کشور قرقیزستان در بیشکک، موافقتنامه همکاری انتظامی و امنیتی دو کشور امضاء شد.

در این دیدار طرفین برای تقویت تعاملات در زمینه تأمین امنیت ابراز آمادگی کردند.

تبادل نظر تفصیلی درباره تلاش‌های ۲ کشور برای حفظ ثبات منطقه‌ای، مبارزه با قاچاق موارد مخدر و مبارزه با گروه‌های افراطی و مجرمین بین‌المللی، قاچاقچیان و تأمین امنیت در مرزها از دیگر محورهای این دیدار بود.

سرلشکر باقری: توسعه چشمگیری را در روابط چین و ایران شاهد خواهیم بود

سرلشکر باقری روز پنجشنبه در پکن در گفت و گو با خبرنگاران در مورد برنامه های سفر خود به چین افزود: روز گذشته دو جلسه کاری بسیار مفصل با رییس ستاد کل ارتش چین و معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین که بعد از رهبر این کشور نفر دوم نیروهای مسلح چین محسوب می شود برگزار شد و مسایل مفیدی در این جلسات مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست ها را چگونگی برگزاری کمیسیون مشترک فنی و صنعتی ایران و چین که با محوریت وزارت دفاع انجام می شود اعلام کرد و گفت: قرار شد در این کمیسیون که در آینده نزدیک با حضور مقامات دو کشور در پکن برگزار می شود موضوعات متعددی در ابعاد مختلف تحقیقاتی، تولیدی و کار مشترک روی محصولات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث را برگزاری کمیسیون مشترک نظامی دو کشور عنوان کرد و گفت: در این کمیسیون نیز که با حضور نمایندگان دو کشور در آینده نزدیک در تهران برگزار می شود موضوعات متعددی مانند مسایل آموزشی، تبادل بیشتر اساتید و دانشجو و شرکت ناو چینی در رزمایش مشترک سه جانبه ایران، چین و روسیه در آب های دریای عمان مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام بلند پایه نظامی جمهوری اسلامی افزود: همچنین در نتیجه این سفر قرار شد تجربه های ارزشمندی که نیروهای نظامی ایران در نبردهای دریایی در دفاع از فضای کشور در خلیج فارس و دریای عمان و یا نبرد با تروریست ها در سوریه و عراق دارند توسط اساتید ایرانی برای دانشجویان چینی تشریح و منتقل شود.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه همچنین قرار شد طرف چینی هم تجربیات ارزشمند خود را به دانشجویان ما ارایه کند گفت: در موضوعات مختلف بین دو نیروی مسلح بحث و تبادل نظر و توافقات زیادی شد و قرار است گروه های کاری متعددی این موضوعات را با جزییات ادامه دهند.

وی در مورد بازدید از دانشگاه عالی دفاع چین هم گفت در این دانشگاه راهبردها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت مناطق مختلف و مباحث راهبردی دفاعی برای دانشجویان این دانشگاه که از مسئولان ارتش چین هستند تشریح شد همچنین توافق شد در مورد انتقال تجربه و تبادل استاد و دانشگاه با یکدیگر کار کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان هدف از سفر به شانگهای را بازدید از یک پایگاه دریایی و قرارگاهی که مسئول امنیت دریای جنوب است عنوان کرد این بازدید هم در جهت توسعه ارتباطات نظامی و صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اصغر
    0

    سلام دستتون دردنکنه فقط ازدرقدرت بایدبااین نامردهامقابله کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها