خیرین قزوین امسال ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اهدا می‌کنند

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: خیرین مدرسه ساز استان قزوین امسال ۲۰ میلیارد تومان تعهد کرده اند که با عملی شدن آن بخش مهمی از نیاز فضای آموزشی استان تامین می شود.

خیرین قزوین امسال ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اهدا می‌کنند

عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در آستانه بازگشایی مدارس اظهارداشت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با ۸۸ میلیارد تومان اعتبار دو پروژه کلنگ زنی و ۳۶ پروژه عمرانی و آموزشی با ۲۵۲ کلاس درس در استان افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰ پروژه یاد شده در شهرستان قزوین، تعداد ۹ پروژه در تاکستان، ۸ پروژه در بویین زهرا، ۴ پروژه در شهرستان البرز، سه پروژه در آبیک، دو پروژه در آوج و دو پروژه در مناطق زلزله زده افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

جوانبخت یادآور شد: ۲۰ پروژه یاد شده احداثی، ۱۲ پروژه تخریب و بازسازی، ۵ پروژه مقاوم سازی و یک پروژه توسعه‌ای است که در مجموع ۲۲ پروژه مشارکتی و ۱۶ پروژه دولتی است.

وی گفت: از مجموع ۸۸ میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های یاد شده ۵۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۳۱ میلیارد تومان آورده خیرین است.

مدیرکل نوسازی استان قزوین اظهار داشت: در هفته دولت ۹ پروژه با تعداد ۵۰ کلاس درس و ۷۶۰۰ متر زیربنا و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تحویل و از ۲۷ پروژه بهره برداری و دو پروژه نیز کلنگ زنی شد.

جوانبخت با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان و نیز نقش خیرین مدرسه ساز در تامین فضاهای آموزشی یادآورشد: در حال حاضر در مناطق پونک، ملاصدرا و سورتک با کمبود شدید فضای آموزشی مواجهیم ولی اعتبارات کافی برای ساخت نداریم و به کمک خیرین نیازمندیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: در شهرک دانش با بحران فضای آموزشی مواجهیم و یک مدرسه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این ناحیه در حال احداث است و در شهر اقبالیه هم مشکل جدی داریم که اگر مدارس مورد نیاز ساخته نشود مدارس دو و سه شیفته خواهد شد.

جوانبخت اظهار داشت: بر اساس تعهد ما در استان باید ۵۰ درصد اعتبار ملی پوشش داده شود تا طرح‌های نیمه تمام تکمیل شود و در این زمینه در اقبالیه دو مدرسه شش کلاسه می‌سازیم و در ناحیه شهری مهرگان اداراه راه و شهرسازی برای ساخت ۱۰ مدرسه و اداره نوسازی برای ساخت ۸ مدرسه اعلام آمادگی پروژه تقبل شده است.

جوانبخت گفت: در سال تحصیلی جدید باید ۴ مدرسه در محدوده مسکن مهر ساخته شده و ۴ مدرسه برای سال آینده آماده تحویل شود تا بتوانیم حداقل نیازها را پاسخ دهیم.

وی بیان کرد: در شهر الوند دو مدرسه، در شهر بیدستان یک مدرسه، در شهر محمدیه یک هنرستان لازم است ساخته شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: در شهرک‌های اقماری به ساخت حداقل ۲۰ مدرسه و در مسکن مهر تعداد ۳۷ مدرسه نیاز داریم که با کمک خیرین باید آن را محقق کنیم.

جوانبخت اظهارداشت: در حال حاضر ۳۲۰ خیر مدرسه ساز در استان داریم و ۶۰۰۰ هزار نفر با روش‌های مختلف در ساخت مشارکت دارند و امسال نیز خیرین بیش از ۲۰ میلیارد تومان تعهد کرده اند که تاکنون ۷۰ درصد محقق شده و امیدواریم تا پایان سال این میزان به طور کامل تحقق یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: در استان ۱۴ منطقه داریم که تلاش می‌شود توزیع عادلانه در ساخت مدارس صورت گیرد که در این راستا سالانه توسط خیرین ۲۰ مدرسه ۶ کلاسه ساخته می‌شود که هر مدرسه به طور متوسط ۵۰۰ متر مساحت دارد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها