آقازاده بانک سرمایه: امضاها جعلی است یا نفهمیدم‌ و در مهمانی امضاء کردم! / وام ۶۸ میلیاردی ظرف دو روز

در جلسه دوم دادگاه مشخص شد که اللهیاری برادر خانم جهانبانی است که در کار واردات برنج بود که جزو کالاهای اساسی است. سال ۹۰ و ۹۱ هم جهانبانی از طریق دبی ۷۰ میلیارد تومان گوشت وارد کشور کرد.

آقازاده بانک سرمایه: امضاها جعلی است یا نفهمیدم‌ و در مهمانی امضاء کردم! / وام ۶۸ میلیاردی ظرف دو روز

یکی از کلیدی ترین سئوالاتی که در دادگاه سوم‌ جهانبانی از سوی نماینده دادستان مطرح شد این بود: «در شرکت‌های زیر مجموعه که به این اسم (هلدینگ) بوده برخی از آقازاده‌ها و فرزندان مسئولین وجود دارند که نمی‌دانم اصحاب ثروت به این‌ها نزدیک شده است یا این‌ها به اصحاب ثروت نزدیک شده‌اند، اما می‌دانم واریز پول‌های مردم به این شرکت‌ها است.» واقعا کدام یک به سراغ دیگری رفته است؟ آقازاده‌های طماع که به واسطه روابطشان توانایی دریافت وام های کلان را داشتند به سراغ اصحاب ثروت رفتند یا این مسیر برعکس بود؟ وکیل عمار صالحی در این دادگاه می گوید: «جهانبانی به سراغ موکل من آمد و او را فریب داد.»

آنچه در پرونده جهانبانی مهم است این است که به اسم واردات کالاهای اساسی همه چیز توجیه و تداوم پیدا میکند.

در جلسه دوم دادگاه مشخص می‌شود که اللهیاری برادر خانم جهانبانی است که در کار واردات برنج بود که جزو کالاهای اساسی است. سال ۹۰ و ۹۱ هم جهانبانی از طریق دبی ۷۰ میلیارد تومان گوشت وارد کشور کرد. حتی این ارقام تا واردات ۲۵۰۰ تن گوشت و توزیع آن در داخل کشور ادامه داشته است.

جهانبانی مدعی است که سهام بانک ملل را پیش از این وقایع در سال ۹۰ خریداری کرده بوده . او ملکی را برای تسویه بدهی ها به دادگاه داده که در مشکین شهر است و می گوید در سال ۹۶ قیمت آن، ۶۰۰ میلیارد بود. اما نماینده بانک پاسخ می دهد: «شما گفتید من از ۶۰۰ میلیارد تومانی که اخذ کردم ۳۰۰ میلیارد تومان آن را برگرداندم سوال من این است شما ملک مشکین شهر را به چه قیمتی خریدید؟ چگونه است که ملک مشکین شهر را ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان خریدید، اما اکنون میلیارد‌ها تومان ارزش دارد حال که درباره بدهی به بانک صحبت می‌کنید این ۶۰۰ میلیارد ارزش همان پولی را دارد که سال‌ها قبل داشته است؟»

در دادگاه سوم عمار صالحی به پای میز محاکمه آمد. او از قاضی سوال می کند که آیا باید تنها در مورد اخذ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پاسخگو باشد؟

عمار صالحی مدعی است تا سال ۹۳ در شرکت تیوا بوده و از آن تاریخ به بعد خارج شده است. او در شرکت تیوا که مدتی مدیرعامل آن بود با برادران جهانبانی، برادر زن او و برخی از اعضای خانواده خداشاهی شراکت داشت.

او در حالی مدعی است تنها در شرکت تیوا حضور داشته که براساس اسناد موجود او در شرکتهای مدیریت اقتصاد ژرف آرمانی، شرکت نور ابرار، توسعه و گسترش تجارت آمرانی، شرکت حقوقی وداوری احقاق حق نیکان و شرکت ساختمانی اقامت نیز حضور دارد. در آخرین شرکت یعنی اقامت با فرزندآقازاده دیگر در هیات مدیره بودند.

عمار صالحی اتهامات انتسابی را قبول ندارد و معتقد است تسهیلات قبل از حضور او در شرکت اخذ شده است. در جلسه اول دادگاه فاش شد که او یک ملک در منطقه زعفرانیه تهران به اضافه یک بنز ۶۵۰ میلیون تومانی از جهانبانی دریافت کرده است. او در مورد ملک زعفرانیه می گوید: «من اختیار تام در مورد اموال شرکت را نداشتم اگر سایر صاحبان امضا موافق بودند با کمال میل ملکی که دارای شبهه بود را برمی‌گرداندم و اکنون نیز چنین نظری دارم که اگر مالی به شکل نامناسب تامین شده باشد، اگر به صورت قانونی بتوانم در استرداد آن نقش داشته باشم حتما این کار را خواهم کرد.» این سخنان در واقع تایید کننده اصل این مساله است که او این ملک را دریافت کرده است.

صالحی مدعی است که مدیران بانک او را نمیشناسند. اما ماجرا در واقع اینگونه است که این شرکتها وام های کلانی را دریافت می کنند و این وامها را با سود و مبلغی به عنوان دستمزد در اختیار دیگری (از جمله جهانبانی) گذاشته بودند. شرکت تیوا یکی از این شرکت ها بود. او در بررسی ها مدعی شده که این اسناد را امضاء نکرده و یا آنها جعلی است یا در موقعی که مهمان داشته جهانبانی از او امضاء دریافت کرده است.اما دادستان می گوید اظهارات او متناقض است و ۱۳۰۰ قرارداد را در دوره خود امضاء کرده است.

نماینده دادستان می پرسید: «شما شرکت دار بودید، چطور ۱۳۰۰ فقره را در مهمانی امضا می‌کنید و نمی‌دانید تبعات آن چیست؟»

همچنین مشخص شده که در اردیهبشت ۹۳ او ظرف دو روز ۶۸ میلیارد تومان وام دریافت کرده است. متهم همچنین برای فرار از فشارها سهام خود را به حسن جهانبانی برادر متهم اصلی واگذار کرده بود.
در یک فقره پول از شرکت تیوا به شرکت نور ابرار واریز شده و سپس۴ میلیارد تومان آن به حساب عمار صالحی امده است.

منبع: امتداد

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    تورا خدا ببینید چه به روز این مملکت ومردم آوردند این کثافتها مگر یک متر جا ودومتر پارچه بیشتر میخواد چی با خودتون میخواد توی گور ببرید بقیه هم آدم هستند چقدرظلم تورا به خون شهدا قسمتان میدهیم آقای رئیسی حق مردم را بگیرید واعدام کنید همیچین آدمهایی را آدم هست سالی یکبار گوشت نمینونه بخره اینا میلیاردی میخورند انشاله این بگیر بگیرها تداوم داشته باشه وچنان برخورد وپیش گیری کنید که کسی جرات ریالی دزدی واختلاص نداشته باشه لعنت به آقازاده ها وخود آقازاده ها که میبینند فرزندانشان چکار میکنند ودم برنمی آرند

  • محمدرضا فهیمی
    0

    کسانی که به این ملت ومملکت وخون هزاران شهیدخیانت می کنندبایدبه بدترین شکل ممکن مجازات شوند

    نظرات شما -
    • جانباز دفاع مقدس
      0

      اگه میدونستم بعد از جنگ مملکت به دست این همه ....می افته هیچ وقت جبهه نمیرفتم از اقای رییسی خواهش میکنم این افراد رو مثل کشور چین اعدام کنه . این شخص که تو دادگاه متهمه چرا لباس زندان تنش نیست نکنه تو دادگاه هم نفوذ داره . کاش قوه قضاییه تو ضیح بده

  • رضا
    0

    تا به قرآن وروش زندگی پیامبر عمل نشود ......

  • علی
    0

    جه کسانی به این افراد مسئولیت داده اند وازکدام کانال این اشخاص مفسد وارد اقتصاد کشورشده اند .بعد از40سال اینگونه می شود که برای خرید چای تلخ هم مردم دذتنگنا باشند.مسببین باید اعدام وپولها به بیت المال برگردد وخرج مردم شود وبطور ملموس ملت برگشت ثروت ازدست رفته رادرک کنند

    نظرات شما -
    • نودر
      0

      کاش تمام خیانت کاران به مردم وسرزمین ایران زنده زنده داخل کورهای آجرپزی مینداختند تادیگرزمینی هم اشغال نمی کردند

  • حاج صادق
    0

    امیدی نیست، من که نمیدانم چه بگویم واقعا این بانک سرمایه توسط چه کسانی ساخته شد مملکت جوری شده که همه نسبت به هم بی اعتماد شدند ریا و دروغ تاریخی رکورد زده مال مردمو غارت میکنند و دم از رشد و ثبات اقتصادی می زنند من زمانی اصلاحات اقای رییسی رو باور میکنم که رییس جمهور محترم دستگیر شوند اقای جهانگیری بازداشت شوند قطعا هیچ فسادی به این وسعت و حجم نمیتواند بدون دسترسی به رانت دولتی انجام بپذیرد من یک جانباز هستم ولی اگر انتخابات باشد دیگر شرکت نخواهم کرد

  • مجید یزدان پناه
    0

    سلام تمامی افراد از دولتمردان فاسد ودزد واقازادهای دزد را اعدام کنید تا مردم باورکنن که جناب اقای رییسی هامی عدالت ومردم می باشید.تورو خدا اعضای شورای شهر که متهم به فساد اخلاقی شدن را سنکسار کنید تا مردم باورکنند عدالتی هم هست تمام کشور را خوردید وبردید بس کنید

  • سرمایه
    0

    از این آقا زاده ها بسیار بسیار است .آقا زاده های اسلامی چه بر سر ایران نازنین آورده اند ،خدا لعنتشان کند

  • قربانعلی اصغرنژاد
    0

    این مبالغی که به این آقایان پرداخت شده ضعف دولت مردان وقانون گذای است که روزنه های ماده تبصره باعث سوع استفاده راحت از بیت المال و خیانت به ملت میکند و حکم این اشخاص مصادره کل اموال و عدام دراسرع وقت

  • حسام
    0

    بانک سرمایه زیرمجموعه ذخیره فرهنگیان بودکه درمجموع قرا بودوضعیت اقتصادی فرهنگیان را سامان دهددرسال های 82یا83 قرارشدکه به تعدادی محدودازفرهنگیان با اخذدوضامن معتبروام 200هزارتومانی بدهند!که آن هم ندادند !!ولی الحمدالله پول فرهنگیان به آقازاده هاو مسولین خدوم!که نیازمندترازمعلمان یک لاقبابودند داده شدتا شایدگره ای از مشکلاتشان را بازکنند!!من بعنوان یک معلم ازیک ریال حقم که به جیب امثال این زالو هارفته گذشت نخواهم کردو معتقدم اگرآخرتی هم برای تقاص وجودنداشته باشد،قطعا آنهایی که حقوق مردم مظلوم و مستضعف راضایع کرده انددر این دنیا تقاص خواهندداد. "که راکشتی که چنین کشته شدی زار"

  • شاهد
    0

    منظور از مهمانی که فرمودند مشخص نیست،چون ازقرار مهمونی عادی نبوده که ایشان حال طبیعی نداشته ونفهمیده امضا کرده.

  • علي
    0

    آقاي رييسي اگر به آخرت و اون دنيا و تقاص اعتقاد داريد بايد حق ما مردم رو از اين زالو صفتان در هر منصب و مقامي هستند و هر نسبت و وابستگي كه دارند بگيريد وگرنه اون دنيا بايد پاسخگو باشيد اينكه حكم ١٠ سال و ١٥ سال به اينها ميدهند به مردم آرامش و اطمينان نميدهيد اينها بايد تمام اموالشان مصادره شود تمام حسابهاي خود و نزديكانشان حسابرسي و به نفع دولت و مردم مصادره بشه و خودشان براي عبرت ديگران در شهر به عنوان مفسد گرداننده و به حبس ابد و تبعيد به بدترين مكان با كار در بدترين شرايط محكوم شوند تنها اين مجازات دل مردم دردمند رو تسكين ميدهد

  • ایرانی
    0

    بنظرم مهمترین ویژگی برخوردهای آقای رئیسی اینه که با هیچکس تعارف نداره, داماد وزیر و معاون وزیر و فرزند بالاترین مقام نظامی و ... براش مطرح نیست. ایشون در اولین قدم ریشه فساد در زیر مجموعه خودش رو زد تا حساب کار دست دیگران بیاد. به امید محاکمه علنی حسین فریدون و برادر جهانگیری. کور بشن اونایی که با تهمت و دروغ می خواستن و سعی دارن حذفت کنن. واقعا که عزت و ذلت آدما دست خداست.خدا عزتت بده آقای رئیسی.

  • مسلمان
    0

    این بگیر و ببند ها همش فیلمه که دهان مردم بسته بشه

  • ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    0

    موقعی که گیر می افتند میگویند نفهمید یم و یا اینکه امضا جعلی است ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • مریم
    0

    فقط دستگیر شده اند،وقتی اموال را از ینها گرفتند ‌محاکمه اشان کردند ،کار رییسی درسته!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها