مسبب اصلی نابسامانی سینما مدیران فرهنگی ارشاد هستند

کارگردان فیلم سینمایی «جانان» گفت: مافیا و باندبازی برای اکران فیلم‌های پولساز وجود دارد و در بهترین زمان‌های اکران همچون اعیاد و مراسم خاص، سینماها برای عده خاصی مصادره شده است.

مسبب اصلی نابسامانی سینما مدیران فرهنگی ارشاد هستند

به گزارش مشهد فوری ، کامران قدکچیان شامگاه گذشته در نشست خبری اکران فیلم «جانان» که در پردیس سینمایی ویلاژتوریست مشهد برگزار شد، با انتقاد از نحوه اکران فیلم‌ها، گفت: امروزه چیدمان اکران فیلم‌ها به نحوی صورت گرفته که فیلم‌های تجاری در سینماها اکران می‌شود و این مسئله برای برخی از افراد به تجارت تبدیل شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «جانان» گفت: مافیا و باندبازی برای اکران فیلم‌های پولساز وجود دارد و در بهترین زمان‌های اکران همچون اعیاد و مراسم خاص، سینماها برای عده خاصی مصادره شده است.

وی با انتقاد از حمایت مدیران فرهنگی وزارت ارشاد از این مسئله، افزود: متاسفانه مدیران فرهنگی و وزارت ارشاد، پشت این ماجرا می‌ایستند، چراکه قصد دارند پایان سال از فروش بالای سینمای ایران بگویند و هیچ‌گاه کیفیت سینما برای آنها مهم نبوده، بنابراین، مسبب اصلی نابه‌سامانی‌های سینمای ایران مدیران فرهنگی وزارت ارشاد هستند.

قدکچیان یادآور شد: ما هیچ گاه در دهه ۶۰ یا ۷۰ مافیای اکران نداشتیم و فیلم‌ها براساس کیفیت درجه‌بندی و در اکران‌ها تقسیم‌بندی می‌شدند.

کارگردان فیلم سینمایی «جانان» با بیان اینکه در دهه ۶۰ و ۷۰ اکران فیلم‌ها به صورت متعادل صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون شرایط با قبل متفاوت شده و فکر فروش بیشتر سالن‌های سینمایی برای همه اهمیت بیشتری دارد، هر چند سینما به فروش نیاز دارد، اما باید محصولات متنوعی هم داشته باشد.

وی بیان کرد: فیلم سینمایی «جنون» در نوبت اکران قرار دارد و ساخت سریال و فعالیت‌های تئاتری هم از کم کاری من جلوگیری کرده است.

قدکچیان با اشاره به ساخت متفاوت فیلم سینمایی «جانان»، خاطرنشان کرد: اکنون فیلم‌های سرگرم‌کننده روی پرده، بیشتر در ژانر کمدی هستند که الفاظ غیرمعمول در آنها به‌کار می‌رود، به همین جهت من فیلم سینمایی «جانان» را خیلی دوست دارم، چون از این منظر با فیلم‌های دیگر روی پرده متفاوت است.

کارگردان فیلم سینمایی «جانان» در خصوص این فیلم گفت: این نوع فیلم‌ها هیچ‌گاه شرایط اکران خوبی نداشته و همیشه حال‌شان بد است، آنقدر فیلم‌های مفرح در مخاطب رسوخ کرده که برخی از عادات خوب و رسوم ایرانی را فراموش کردیم.

وی در خصوص انتخاب امین حیایی به عنوان بازیگر نقش اول فیلم برای بالا رفتن احتمال فروش بیشتر، تصریح کرد: فیلمی که در چرخه فعلی سینمای ایران اکران می‌شود حتما برای عرضه باید ستاره داشته باشد، اگر فیلمی بدون ستاره باشد در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود و نهایتا چند سالن محدود به شما می‌دهند، من هیچ‌وقت فیلم‌هایم را بدون ستاره نساختم و همیشه از بازیگران حرفه‌ای استفاده کردم، بهرحال ستاره‌ها، بهره‌اش را برای سینما می‌آورند.

قدکچیان از ساخت اثری جدید خبر داد و گفت: چند فیلمنامه را در بایگانی دارم و دنبال سرمایه‌گذار هستم، اما هنوز قطعی نیست، ضمن اینکه فیلم «جنون» هم آماده نمایش است، این فیلم در ژانر وحشت ایرانی بوده نه هالیوودی که ژانر جدیدی در سینمای ایران به شمار می‌رود.

کارگردان فیلم "جانان" با بیان اینکه جوانا با استعداد و خوش فکری وارد عرصه ساخت فیلم شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد اگر در مسیر درستی قرار بگیرند، نویدبخش آینده روشنی برای سینما هستند.

جانان به ظاهر عاشقانه‌ای آرام و ساده است

بازیگر نقش اول زن فیلم سینمایی «جانان» نیز در ادامه این نشست فضای این فیلم سینمایی را با سیاه‌نمایی حاکم بر فیلم‌های امروز سینما متفاوت دانست و گفت: درست است که سینمایی تریبونی برای گفتن مشکلات جامعه است، اما وقتی بیش از حد این مشکلات گفته شود، با توجه به شرایط اقتصاد ی سخت کنونی، حال مردم را بد می‌کند.

مژگان بیات با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که نویدی از امید و عشق به مردم می‌دهند، بسیار ارزشمند هستند، گفت: فیلم جانان هم مانند خود عشق است، عشق، کلمه‌ای ساده، اما پرمحتوا است، جانان به ظاهر عاشقانه‌ای آرام و ساده بوده، اما وقتی به عمق فیلم پی ببرید، مفاهیمی همچون وفاداری و محبت در آن موج می‌زند.

وی متذکر شد: جامعه امروز ما نیاز به عشق دارد و بازی در فیلمی که مرا با مقوله عشق درگیر کند برایم جذاب بود.

بازیگر فیلم جانان با بیان اینکه ایفای نقش شخصیتی که برای رسیدن به هدفش تلاش می‌کند برایم جذابیت داشت، تاکید کرد: همیشه دوست داشتم که بتوانم به مردم کمک کنم و امیدوارم با نقش‌آفرینی در فیلم‌های اینچنینی که حال مردم را خوب میکند، به رسالتم عمل کنم.

بیات خود را فردی معرفی کرد که برای دستمزد نقش انتخاب نکرده است، یادآور شد: متاسفانه امروز بسیاری از بازیگران دغدغه دستمزد دارند، در حالی که هنر، دستمزد ندارد، بلکه با احساس آدم‌ها درگیر می‌شود.

منبع: دانشجو

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها