کارمندان گوگل خواستار قطع همکاری این شرکت با نهادهای آمریکایی شدند

صدها تن از کارمندان شرکت گوگل خواستار قطع همکاری این شرکت با اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا یا سازمان اجرای قوانین مهاجرت و گمرک این کشور شدند.

کارمندان گوگل خواستار قطع همکاری این شرکت با نهادهای آمریکایی شدند

این درخواست، تازه ترین واکنش منفی نیروی کاری این غول عظیم فناوری در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی است.

گروهی از کارمندان گوگل که خود را مدافعان حقوق بشر می‌نامند، با انتشار دادخواستی از این شرکت خواستند در معامله‌ای با اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا مشارکت نکند.

تا عصر روز جمعه، بیش از ۹۰۰ تن از کارمندان گوگل ذیل این دادخواست را امضا کردند.

در این دادخواست از گوگل خواسته شده است به اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا و سازمان اجرای قوانین مهاجرت و گمرک این کشور خدمات فنی ارائه ندهد، تا زمانی که نهادهای مزبور از تخلفات حقوق بشری دست بردارند.

کارمندان گوگل هدایت روندی را برعهده داشته‌اند که در آن، برخی از کارمندان این شرکت علیه سیاست‌های کارفرمایان خود مواضعی علنی اتخاذ کرده اند.

هزاران تن از کارمندان گوگل پائیز گذشته در اعتراض به نحوه برخورد این شرکت با دعاوی اخلاقی، دست از کار کشیدند.

همچنین کارمندان این شرکت به قراردادی که سال گذشته بین این شرکت و پنتاگون منعقد شد، ‌ اعتراض کردند. این قرارداد مربوط به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده پهپادها بود.

شرکت گوگل در پی واکنش‌های منفی به این قرارداد، از تمدید آن با پنتاگون خودداری کرد.

در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته گوگل را مورد انتقاد قرار داد و در توییتی اعلام کرد که این شرکت را به دقت زیر نظر دارد.

توییت ترامپ در واکنش به ادعای یک کارمند سابق گوگل منتشر شد، مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا علیه ترامپ، اعمال نفوذ کند.

گوگل ادعای جانبداری سیاسی در خدمات تحقیقاتی عمومی و سرویس های دیگر خود را رد کرده است.

منبع: آسوشیتدپرس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها