کربلا و بازآفرینی خاطره‌ای از استادیوم آزادی

میزبانی فینال قهرمانی غرب آسیا در ورزشگاه تازه تاسیس و مدرن کربلا با صحنه های عجیبی توام بود که می تواند روی میزبانی احتمالی عراق در مقدماتی جام جهانی تاثیرگذار باشد.

کربلا و بازآفرینی خاطره‌ای از استادیوم آزادی

درست در بحبوحه تایید میزبانی عراق از سوی فدراسیون جهانی فوتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی 2022، انتشار تصاویری از حاشیه میزبانی فینال غرب آسیا در ورزشگاه تازه تاسیس کربلا موجی از نگرانی را نزد طرفداران و رسانه های این کشور به راه انداخته است.


رویارویی عراق با بحرین در فینال غرب آسیا باعث شد ظرفیت 30 هزار نفری ورزشگاه تازه تاسیس و زیبای کربلا در همان دقایق ابتدایی باز شدن درها تکمیل شود. در شرایطی که هنوز سیل عظیمی از طرفداران بیرون ورزشگاه بودند بیش از چند صد نفر از آنها تصمیم به ورود به ورزشگاه با بالارفتن از سازه های نما گرفتند که تصاویر این اقدام آنها بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ها داشت تا جایی که برخی از توئیت ها با کپشن های عجیب همچون یورش زامبی ها به ورزشگاه منتشر شد.


این اتفاق درست در روزهایی رخ داد که همه عراقی ها در انتظار گزارش هیات اعزامی فیفا به این کشور برای رفع تعلیق میزبانی برای مقدماتی جام جهانی 2022 هستند، جایی که فیفا با پیش کشیدن مسائل امنیتی هنوز زیر بار موافقت با میزبانی عراق نرفته است اما با فشارهای وارده مجبور شد هیاتی چهار نفره را برای بررسی شرایط عراق راهی سه شهر اربیل، کربلا و بصره کند تا یکی از آنها را برای میزبانی انتخاب کند.


سوای از این مسائل دیدن این تصاویر فوتبالدوستان قدیمی ایران، آنهایی که اتفاقات دهه 60 در ذهن شان باقی مانده را یاد صحنه هایی می اندازد که ورزشگاه آزادی تهران در بازی های مهم شاهد هجوم طرفداران از روی سازه های بتنی اطراف ورزشگاه یکصدهزار نفری بود. آن روزها بیش از 120 هزار تماشاگر در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی بازی های مهم و حساس را از نزدیک تماشا می کردند که تماشاگران برای رسیدن به داخل بالاجبار از سازه های بتنی اطراف ورزشگاه بالا می رفتند. حالا همان اتفاق در کربلا به شکلی متفاوت این بار با عبور از سازه های فلزی رقم خورده است.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها