بازی خطرناک حدادعادل با واژه اسلام‌گرایی

واژه سازی حداد عادل فقط متوجه «کروات» و «دراز آویز زینتی» نشده است. او در جدیدترین واژه سازی حتی برای «اصولگرایی» هم معادل سازی کرد که واکنش هم‌قطاران خود را هم به دنبال داشت.

بازی خطرناک حدادعادل با واژه اسلام‌گرایی

حدادعادل که ید طولایی در واژه سازی دارد، اینبار خودخواسته یا در راستای استراتژی شورای وحدت از کلمه ای غیر از کلمه «اصولگرا» برای توصیف طیف سیاسی همراه با خود استفاده کرده است.

او عنوان کرده است؛ «اگر در انتخابات آینده جریان انقلابی و اسلامگرا نتواند به فهرست واحد برسد هیچ امیدی به پیروزی وجود ندارد همانطور که این حقیقت تلخ را در انتخابات سال ۹۶ تجربه کردیم.»

او به نوعی با این واژه سازی جدید نه تنها خط قرمز بین طیف راست و چپ سیاست را پررنگ تر کرده است بلکه حتی در درون طیف راست سیاست هم تفکیک بندی کرده است. به نوعی هرکه با شورای وحدت باشد را اسلام گرا و انقلابی و هرکه مقابل شورای وحدت باشد چه اصلاح طلب چه طیفی از اصولگرا را غیراسلام گرا و غیرانقلابی دانسته است.

اظهاراتی که با توصیه های دلسوزانه عضو جامعه روحانیت هم همراه شد که خطاب به حداد عادل گفت«بدون اینکه بخواهم فرمایش آقای حدادعادل را تفسیر کنم، باید بگویم ، چرا که چالش‌ها و ضعف‌ها نمی‌تواند بهانه‌ای برای تشکیک دینداری افراد باشد.»

عبدالله ناصری چهر سیاسی اصلاح طلب هم با بیان این‌که کشور ایران جامعه‌ای اسلامی است، تاکید دارد «اگر نگاهی به نظرسنجی‌ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد نسل جدید جامعه شاید نظرات متفاوتی داشته باشند، اما این بدین معنا نیست که آن‌ها مذهبی نیستند و باوری به ارزش‌های دینی ندارند. اینکه یک جریان سیاسی خود را اسلام‌گرا و رقیب سیاسی را غیراسلام‌گرا تقسیم کند، در جامعه با استقبال عمومی روبه‌رو نخواهد شد.»

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حسین
    0

    خود اسلام پنداری اصطلاح خوبی است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مثل داعشیها ووهابیها نباید خودشون رو مسلمان ودیگران رو مشرک فرض کرد

  • علیرضا لایقخواه
    0

    با سلام و احترام به نظرم اظهارات جناب حداد که جریان و تفکر خود را اسلامگرا و تفکرات مخالف خود رو غیر اسلامگرا میدونن، سطح پایینتری از نگرش تفکر و ایدئولوژی تکفیریهاست چرا که اونها هم برای خودشون از همین لفظ استفاده میکنند. در ضمن اسلام، محدود به یک برداشت خاص نیست بلکه دارای مذاهب، فرق، و حتی اختلاف نظرات و قرائتهای مختلف در درون یک فرقه و در بین فقهای عظامه، در حالی که هیچ کدوم از این بزرگواران فقط خودشون رو اسلامگرا و مخالفین خودشون رو غیر اسلامگرا نمیدونستند.

  • شهروندایرانی
    0

    ملت چشم دیدن هیچکدام ازشماهارودیگه ندارن.اشتباه شمااینه که فکرمی کنیدازراس حکومت تاپایین فقطباماندن وبودن شمادین اسلام حفظ میشه.مردم مشکلی بااسلام ندارن ازشماهامتنفرن.تاریخ که خوندین دوره صفویه اسلام بودباچه شدت وحدتی بعدکم رنگ شدخیلی کم رنگ شد.دوباره زنده شد.پس به بودونبودشماهانیست.البته الان شمایه کاری کردین که مردم ازدین هم دارن زده میشن.بستونه دیگه من قول میدم که بارفتن شماهیچ مشکلی پیش نمیاد.حالاشماهاخیلی هم خوب ولی مردم دیگه شماهارونمیخوان.همتون

  • قربانعلی اصغرنژاد
    0

    این خود نمای و تفرقه افکنی است

  • ج
    0

    مردم با خودشان مشگل دارند نه دین اسلام چون قیافها تکراری صحبتها تکراری نوبت بجوانان ندادند نه می دهند

  • ناشناس
    0

    سلام جناب دكتر حداد عادل كار را بايد كارىان بسپارید جنابعالی دارای دکتری فلسفه هستید مدارک شما هیچ ارتباطی با فرهنگستان زبان وادبیات فارسی ندارد لطفا به کسی که دارای مدرک زبان وادبیات فارسی تحویل دهید واژه کروات واژه ای بسیار مناسب در زبان فارسی است نه .....!!!!!

  • رامین
    0

    حداد ناعادل

  • محمود ایرانی
    0

    اصلاح طلب ها تا دیروز اسلام و دین و میگفتند قرون وسطا حالا چی شده سینه سپر کردن؟! چرا تو فتنه ۸۸ که پرچ امام حسین(ع) آتش زدن و شعار ضد دین دادند هیچ کدوم حرفی نزدید!؟ چی شده باز نزدیک انتخابات شده و دنبال جمع کردن رای هستید!؟ ملت ایران دیگه فریب شما اصلاح طلبها و تدبیر ناامید نمیخوره به اندازه کافی زمان تدبیر ناامید خیانت کردید به قول امام شما باید به زباله دان تاریخ بپیوندید

  • حسن
    0

    این بازی با کلامات هم برای شما سرگرمی خوبی شده.چه گرهی از مردم باز میکنی صد سالم که بگدره کراوات همون کراواته بیخود زور نزن .عقلتو جایی دیگه مثل اقتصاد مملکت صرف کن اگه داری

  • مریم
    0

    بنظرم اصلاح طلب ها عارشون میاد که بگن اسلام گرا هستند حالا ممکنه خیلی مومن باشندا ولی به خاطر رای اوری کاری به دین ندارند حرف پرت و پلایی نگفته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها