ترور لیدر اولتراهای لاتزیو در روز روشن

یکی از لیدرهای مشهور لاتزیو و از سران هواداران افراطی این تیم معروف به اولتراهای لاتزیو در شهر رم با شلیک گلوله به قتل رسید.

ترور لیدر اولتراهای لاتزیو در روز روشن

فابریزیو پیشیتلی، یکی از لیدرهای مشهور لاتزیو که لقب دیابولیک یا شیطانی را یدک می‌کشید در یکی از پارک‌های شهر رم، در روز روشن با شلیک گلوله‌ای به سرش به قتل رسید.

پیشیتلی از سران هواداران افراطی لاتزیو معروف به اولتراهای لاتزیو بود و در ایتالیا به داشتن عقاید فاشیستی متهم شده بود. رسانه‌های ایتالیایی پیش از این از دست داشتن پیشیتلی در جرائم مرتبط با مواد مخدر خبر هم داده بودند.

پیشیتلی درحالیکه در محله سینه‌سیتا در حومه شهر رم در پارکی حضور داشته با شلیک گلوله از پشت سرش به قتل رسیده است. رسانه‌های محلی می‌گویند احتمال اینکه قتل او به مواد مخدر مرتبط بوده و پیشیتلی از سوی رقبای خود در قاچاق و توزیع مواد مخدر به قتل رسیده باشد را بیشتر از فعالیت‌های فوتبالی و هواداری او می‌دانند.

اولتراهای لاتزیو که در بازی‌های خانگی این تیم سکوی شمالی استادیوم المپیک رم را پر می‌کنند به خاطر شور و شوق افراطی و همینطور تمایل به نشان دادن رفتارهای خشونت‌آمیز مشهور هستند. این گروه در دهه 70 میلادی بوجود آمد و به خاطر به نمایش گذاشتن نمادهای فاشیستی و آزار و اذیت نژادپرستانه و ضدسامی بازیکنان و هواداران تیم‌های رقیب به گروهی بدنام تبدیل شده است.

در سال 2012 در آستانه دیدار دو تیم تاتنهام و لاتزیو در شهر رم در رقابتهای لیگ اروپا، گروهی صد نفره از اولتراهای نئونازی لاتزیو به گروهی از هواداران انگلیسی تاتنهام حمله کرده و یکی از هواداران تاتنهام به دلیل ضربات چاقویی که به گردنش وارد شد کشته شد.

بزرگترین رقیب اولتراهای لاتزیو، هواداران افراطی آ اس رم هستند که همیشه در سکوهای جنوبی ورزشگاه اولیمپیکو موسوم به کوروا سود می‌نشینند. بین اولتراهای لاتزیو و اینتر میلان رابطه دوستانه تنگاتنگی وجود دارد که قدمتش به اواسط دهه 80 میلادی برمی‌گردد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها