عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

مجلس موافق حذف چهار صفر از پول ملی است / تغییر واحد پولی 6 ماه زمان می برد

محمدرضا پورابرهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مجلس این اقدام دولت را مثبت ارزیابی می‌کنیم گفت: این اقدام حتما آثار مثبتی به همراه دارد.

مجلس موافق حذف چهار صفر از پول ملی است / تغییر واحد پولی 6 ماه زمان می برد

محمدرضا پورابرهیمی که در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبر فوری سخن می گفت، تصریح کرد: بانک مرکزی در این رابطه به جمع‌بندی رسیده و در دولت مصوب هم تصویب شده است، هر چند که لایحه باید به مجلس بیاید و بعد از موافقت مجلس این قانون اجرایی شود.
وی ادامه داد: این کار حتما حُسن‌هایی دارد، و طبیعتا اثرات آن مثبت است. از طرفی وقتی اقتصاد در شرایط تورمی قرار دارد و ارزش پول کشور از این وضعیت متاثر می‌شود، این اقدام از چند جهت می‌تواند مفید باشد، اول اینکه هزینه‌های مربوط به نگهداری حساب‌ها را در کشور کاهش دهد، در محاسبات ساده سازی اتفاق می‌افتد، میزان کاغذ کمتری برای انتشار اسکناس مصرف می‌شود و اسکانس‌های خُرد حذف می‌شود. ( پیش از این یک اقتصاددان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از حذف صفرها حمایت کرده بود ).
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مردم بدانند که این کار هیچ تاثیری بر قدرت خرید آنها ندارد و بردرآمد مردم هم تاثیری نمی‌گذارد.

مردم بدانند که این کار هیچ تاثیری بر قدرت خرید آنها ندارد و بردرآمد مردم هم تاثیری نمی‌گذارد

اجرایی شدن این طرح 6ماه زمان لازم دارد
پورابراهیمی در رابطه با موانعی که برسر راه اجرای این مصوبه قرار خواهد داشت تأکید کرد: برای یک بار باید حساب‌ها اصلاح شود، موضوعات نرم افزاری و سخت افزاری که به نوعی زیرساخت این کار هستند هم باید ایجاد شوند، یک هزینه اولیه برای این کارها لازم است که بعد از انجام این هزینه‌ها مشکلی نخواهیم داشت. در واقع شروعش کمی هزینه و زمان لازم دارد.
نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: فکر می‌کنم، پس از تصویب مجلس شش ماه زمان لازم داریم تا این تصمیم دولت عملیاتی شود.

در نظرخواهی خبر فوری درباره پیامدهای حذف 4 صفر از پول ملی شرکت کنید

منبع: خبرفوری

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • اکبر
    0

    این کار فقط با نیت بدبخت کردن ملت و چپاول اموال مردم انجام میشود زیرا با این کار مردم قدرت تشخیص خود را از دست خواهند داد و دولت میتواند هزینه ها را بیشتر افزایش دهد و به نوعی فریب ملت ساده تر خواهد بود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      این هم حیله روحانی جهت دوزدی ازمردم کم درامد وافزایش درامد ثروتمدان ازروزی که روحانی ر یسجمهورشد همیشه بفکر دوزدهاوثروتمدان مثل خودش وبرادرشبوده است

    • کاربر ناشناس
      0

      خدا باعث و بانی را لعنت کند

  • علی
    0

    مجلس میتوانست در وهله اول واحد ریال را حذف و فقط از تومان استفاده نماید و این هم برای کار مردم و هم سهولت کار بانکی راحت تر بود و بعدا در سالهای بعد به فکر حذف صفر میفتادند اما متاسفانه معلوم نیست چرا به جای کار ساده تر کار سخت را انجام میدهند و انهم دلیلش احتمالا اینست که سرمایه داران که میلیاردی کار میکنند کارشان راحت تر باشد و این برای انهاست نه مردم عادی و البته شاید نقشه های دیگری هم برای مردم کشیده اند که بعدا صدایش درمیاید .

  • ملت
    0

    ننک و خفت خاری اقتصادی را باحذف چهار صفر نمی توان جبران کرد. این بارزترین نشانه ناتوانی نظام در اداره امور اقتصادی کشور است. اقایان عاقبت مدارک سهمیه و اشغال پست های کلیدی همین است ...

  • علی
    0

    قضیه تومان جنبه چندین صدساله وشاید هزار ساله دارد یعنی تومان را نمی شود از مقدار تاریخی ان کم یا زیاد نمود تاریخ وکتب تاریخی ومحاسبی کشور به هم می خورد می شود یک صفر کم نمود وپول کشور را به تومان تبدیل کرد نه بیشتر ودر ضمن مثلا خرید کمتر از هزارتومان را برایش چه نام می گذارند بهرحال قیاس در این مورد با مثلا فلان کشور نمی شود کرد. اکثر کشورها ارزش پول ملی شان را حفظ ویا بالا هم برده اند کشور ما در این زمینه از کشور های کوچک همسایه کمی الگو بگیرد که چگونه ارزش پولشان بالا است

  • کاربر ناشناس
    0

    حذف چها صفر کار بسیار بسیار اشتباه است وباعث فشار بیشتر به مردم خواهد شد ومایحتاج اولیه زنگی را گران خواهد شد ، مثلا" اکنون یک شانه تخم مرغ ۱۹۵۰۰تومان (۲۰۰۰۰۰ریال حدودا") هست یعنی هر تخم مرغ ۶۵۰۰ریال ،اگر چهار صفر برداشته شود، میشود ۲۰ تومان یعنی هر ۱۰ تخم مرغ ۶/۵ تومان ولی خودبخود هرتخم مرغ ۱ تومان ویک شانه میشود ۳۰ تومان ، حال بکش که نسنگینه .

    نظرات شما -
    • مهران
      0

      شما تخم مرغ اولیه رو ب ریال گفتی و صفرارو برداشتی به تومان گفتی یک شانه تخم مرغ ۲۰۰۰۰ تومان چهار صفر برداشته بشه میشه ۲ تومان بعبارت دیگه یک شانه تخممرغ 200000 ریال چهارصفرش بره میشه ۲۰ ریال یا همون ۲ تومن در کل در قدرت خرید هیچ تاثیری نداره فقط جنبه اسمی و روانی داره

    • مهران
      0

      شما تخم مرغ اولیه رو ب ریال گفتی و صفرارو برداشتی به تومان گفتی یک شانه تخم مرغ ۲۰۰۰۰ تومان چهار صفر برداشته بشه میشه ۲ تومان بعبارت دیگه یک شانه تخممرغ 200000 ریال چهارصفرش بره میشه ۲۰ ریال یا همون ۲ تومن در کل در قدرت خرید هیچ تاثیری نداره فقط جنبه اسمی و روانی داره

  • احمد
    0

    جناب آقای نماینده مجلس .باسلام این فکر کاملا اشتباست وهیچ چیزی راتغییر نخواهد داد.پول زمانی صفرهایش کم میشود که تورم حفظ شود وقتی تومملکت ایران تورم روی 70%است باکمکردن صفرهای پول چه تعصیری رو تورم اثر میگذارد شما وهمکارانتان که درمجلس نشستید وهیچکاری تواین چهل سال نکردید حال بفکر نجات ایران وملت باشید.فکر نان کن که خربزه آبست.

  • میردهقان
    0

    ارزش پول ایران چون دینار می شود

  • محمد
    0

    کار بسیار مثبتی است. بخصوص از جنبه روانی و ارزش واحد پول ملی در برابر واحد های ارزهای خارجی. بخصوص کنترل و امنیت نگهداری دارای های مالی دربرابر فسادهای مالی چند برابر می شود. از آن گذشته واحد خرد کمتر یک تومان هم به وجود خواهد آمد.

  • کاربر ناشناس
    0

    ارزش پول پایین امده با حزف صفر درست نمیشود ارزش پول بالا برید نه برداشتن وحزف صفر التماس تفکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها