رونمایی از بزرگترین مجسمه اروپا در بلژیک

یک مجسمه غول‌پیکر که هنر دست «برنار ونه» (Bernar Venet) هنرمند فرانسوی است، پس از رونمایی در بلژیک در مهر ماه سال جاری، عنوان بزرگترین مجسمه نصب شده در معابر اروپا را از آن خود می‌کند.

رونمایی از بزرگترین مجسمه اروپا در بلژیک

روزنامه «آرت» در گزارشی در این خصوص نوشت: این مجسمه فولادی ۲۵۰ تنی به نام «قوس ماژور» (Arc Majeur) در دو سوی بزرگراهی در «لاوو -سنت-آنه» (Lavaux-Sainte-Anne) در بلژیک نصب می‌شود.

این مجسمه بزرگ از دو بخش تشکیل شده است؛ یک قوس بزرگ سه تکه ای به ارتفاع ۶۰ متر که هر تکه ۲۰ متر طول دارد و در یک سوی بزرگراه قرار می گیرد و بخش دیگر، قوسی کوچکتر با طول ۲۸ متری است.۹۱۰۹

به گفته سخنگوی ونه، مجسمه‌های بزرگتر و بلندتری در جهان موجود است، اما تاکنون اثری بزرگتر از این مجسمه به دست یک هنرمند ساخته نشده است.

وی افزود: مجسمه «آزادی» بدون پایه در آمریکا، از این مجسمه کوچکتر است و اندازه «تندیس مسیح» در ریودوژانیرو نیز نصف این مجسمه است.

سفارش ساخت قوس ماژور در ابتدا از طرف «ژاک لانگ» وزیر فرهنگ فرانسه در سال ۱۹۸۴ در دوره ریاست جمهوری «فرانسوا میتران» داده شد و قرار بود در بزرگراهی در نزدیکی شهر «اوسر» فرانسه نصب شود، اما یک سیاستمدار محلی مانع این کار شد.

همچنین اواسط سال‌های ۲۰۰۰، تلاشی دیگر برای نصب اثر هنری ونه در فرانسه ناکام ماند و دلیل ناکامی این بود که مقام‌های شرکتی ناظر بر شبکه حمل و نقل فرانسه از ونه خواستند مجسمه را قرمز رنگ کند، اما این هنرمند آن را نپذیرفت.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها