مجلس نتوانست در مورد قضایی شدن سؤال از رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست اصلاح ماده‌ای از آئین‌نامه داخلی که سؤال از رئیس‌جمهور را در قالب گزارش قضایی در اختیار دادسرای عمومی تهران قرار می‌داد،به کمیسیون ارجاع دادند.

مجلس نتوانست در مورد قضایی شدن سؤال از رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری کند

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس، مواد ۲، ۳، ۴، ۶ و ۸ این طرح به کمیسیون، ارجاع و ماده ۷ آن نیز حذف شد.

کمیسیون آئین‌نامه داخلی در ماده ۸ تلاش داشت تا مواد مربوط به سؤال از رئیس‌جمهور را اصلاح کند.

در این اصلاحیه آمده بود «هر یک از کمیسیون‌ها گزارش مواد مربوط به سؤال از رئیس‌جمهور را با همکاری معاونت نظارت در قالب گزارش قضایی، تهیه و از طریق هیئت رئیسه به قوه قضائیه ارسال می‌کند تا به صورت خارج از نوبت و بدون رعایت تشریفات دادرسی، در دادسرای عمومی تهران مورد رسیدگی قرار گیرد. معاونت نظارت مجلس نیز ملزم به اقدامات اداری و پیگیری موارد مذکور است».

ماده ۲ این طرح در خصوص رأی‌اعتماد، ماده ۳ پیرامون سؤال از وزیر، ماده ۴ نیز در خصوص غیبت وزرا در جلسه سؤال بود. ماده ۶ این طرح نیز تغییراتی را در بررسی تحقیق و تفحص ایجاد می‌کرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • م
    0

    مجلس کیلویی چند اپارتمان پست مقام سفیر ووووو دردست دولت دلار طلا نفت رانت اختلاس دزذی چپاول وووووو رییس مجلس دخترش سرمایه گذار درامریکا ست باباش قانون تصویب میکند برای رفع بیکاری سرمایه گزارخارجی جذب کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها