شرط حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه چیست؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره حذف ازدواج سابق و طلاق در شناسنامه توضیحاتی داد.

شرط حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه چیست؟

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به اینکه آیا می‌توان ازدواج سابق و طلاق را از شناسنامه حذف کرد، اظهار کرد: حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه به هر دلیلی امکان پذیر نخواهد بود و اینطور نیست که هر فردی با مراجعه به دفاتر ثبت احوال بتواند شناسنامه خود را سفید کند.

وی با اشاره به ماده ۳۳ قانون ثبت احوال، گفت: طبق این ماده قانون اگر فردی به هنگام طلاق دوشیزه باشد با مراجعه به پزشکی قانونی و ثبت این موضوع می‌تواند طلاق خود را از شناسنامه حذف کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه افراد به بهانه گرفتن حذف طلاق برای اقدام می‌کنند، مطرح کرد: بعضی از افراد که آگاهی کافی ندارند به بهانه پاک کردن ازدواج سابق یا طلاق برای گرفتن شناسنامه المثنی اقدام می‌کنند، با وجود اینکه تمام اطلاعات در سازمان ثبت احوال ثبت شده است و به هنگام گرفتن شناسنامه المثنی نیز اطلاعات قبلی شناسنامه ثبت خواهد شد.

این روز‌ها که سقف رسیده است عده‌ای به امید آن که می‌توان نام شخص را از بعد از طلاق از شناسنامه حذف کرد، با انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازی اقدام به ازدواج صوری می‌کنند تا بتوانند وام ازدواج را دریافت کنند، با وجود اینکه حذف نام زوجین از شناسنامه به این آسانی‌ها هم نخواهد بود.

بنابراین طبق قوانین و اظهارات سخنگوی سازمان ثبت احوال حذف طلاق و ازدواج سابق امکان پذیر نیست. لازم است برای حذف و جلوگیری از این مسئله تدابیری اندیشیده شود. تا افراد برای گرفتن وام ازدواج، درحالیکه ازدواجی صورت نمی‌گیرد اینگونه سودجویی نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد جواد
    0

    اگر میخواهید وام ازدواج را قطع کنید بهانه نیاورید برای این مبلغ وام کسی به دنبال ازدواج سوری و درد سرهای آن که بیشتر از وام است (از نظر حیثیتی و مالی ) نمیرود.پس لطفا حرف مفت نزنید

  • علی
    0

    بهترین خبری من تا حالا دیدم

  • علی اکبری
    0

    لطفا من زنم راطلاق دادم وضع مالیم هم خیلی بیشترازبانکهاست که نیاز به این گدایی بانکی داشته باشم ولی نمیخوام نام زنم که طلاق دادم توشناسنامه ام باشه ضمنا شناسنامه ام هم قدیمی میخوام جدید بگیرم بازم حرفی هست چرا ایراد بیخودی میگیرین.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بی خود کردی زنت طلاق دادی حالا تو شناسنامت باشه اسمش تا ابد

    • کاربر ناشناس
      0

      من که چیزی نمیدانم

  • Bahar
    0

    گمان میکنم فقط بعد از ازدواج مجدد اسمشون رو از شناسنامتون میتونید پاک کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها