چراغ سبز بورس های اروپایی به جانسون

بورس‌های اروپایی برخلاف بازار ارز از انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس استقبال کردند.

چراغ سبز بورس های اروپایی به جانسون

شاخص های بورسی در آسیا، آمریکا و اروپا سبزپوش بودند اما هر کدام دلیل خود را داشتند: در آسیا و آمریکا مهم ترین محرک رشد شاخص ها خبر از سر گیری مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین بود. بلومبرگ گزارش داده است که رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا هفته آینده به شانگهای خواهد رفت تا در دیدار با همتای چینی اش، راهی برای برون رفت از بن بست در مذاکرات بیابد.

در آسیا شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با جهش یک درصدی به ۲۱هزار. ۶۲۰.۳۸ واحد تا پایان معاملات اولیه رسید. شاخص "ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن نیز کار خود را با رشد مشابه یک درصد به پایان رساند. شاخص "هانگ سنگ" هنگ کنگ ۰.۳ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸هزار و ۴۶۶.۴۸ واحدی بسته شد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با صعود ۰.۵ درصدی به ۲۸۹۹.۹۴ واحد رسید.

لری کودلو، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ گفته است نشانه های خوبی از افزایش احتمال توافق به دست آمده است و انتظار دارد پکن به زودی شروع به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی کند. در آمریکا شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" ۰.۲ درصد بالا رفت و به ۲۷هزار و ۲۱۷.۳۲ واحد رسید.

هر چند که انتظار می‌رفت واکنش شاخص ها به انتخاب بوریس جانسون منفی باشد اما در قاره سبز نیز شاخص ها سبزپوش شدند. به گفته تحلیل گران موسسه "ان ای بی" احتمالا دلیل استقبال معامله‌گران از انتخاب یکی از طرفداران سرسخت برگزیت به عنوان نست وزیر انگلیس آن است که آن‌ها امیدوارند مجلس این کشور دست دولت جدید را در خروج بدون توافق خیلی باز نگذارد.

امروز شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۶ درصد بالا رفت و به ۷۵۵۶.۸۶ واحد رسید. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۹ درصدی در سطح ۵۶۱۸.۱۶ واحدی بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت با صعود ۱.۶ درصدی خود را به سطح ۱۲هزار و ۴۹۰.۷۴ واحدی رساند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها