ایران بی‌قانونی در تنگه هرمز را برنمی‌تابد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولیت تردد امن کشتی‌های جهان در تنگه هرمز به عهده جمهوری اسلامی ایران است و ما هیچگونه بی‌قانونی در این زمینه را بر نمی‌تابیم.

ایران بی‌قانونی در تنگه هرمز را برنمی‌تابد

محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، اظهار داشت: مسئولیت تردد امن کشتی های مختلف جهان در تنگه هرمز به عهده جمهوری اسلامی ایران است و ما هیچ‌گونه بی قانونی در این زمینه را بر نمی‌تابیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ناوگان و کشتی‌های همه کشورهای جهان فارغ از اینکه با چه پرچمی باشند، باید قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را در هنگام ورود به آب‌های سرزمینی ما رعایت کنند که به علت عدم رعایت این مسئله حقوقی از سوی انگلیسی‌ها، نفتکش آنان توقیف شد.

وی در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش «گریس یک» توسط انگلیس، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از بررسی‌های اولیه و کسب اطلاعات لازم، قطعا درباره این موضوع مهم جلساتی را برگزار خواهد کرد.

جمالی‌نوبندگانی با بیان اینکه انگلیسی‌ها بر این باورند که نفتکش آن‌ها باید در آب‌های بین المللی خلیج فارس به راحتی عبور کند و در مقابل خود دست به راهزنی دریایی می‌زنند و نفتکش ما را توقیف کردند، گفت: ما باید به صورت جدی و از طریق سازمان ملل و مراجع قانونی بین المللی پیگیر آزادی نفتکش کشورمان باشیم و نهادهای بین المللی هم باید سیاست یک بام و دو هوای خود را کنار بگذارند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها