خبر فوری گزارش می‌دهد؛

معاون سابق دستگاه قضا در چنگال عدالت/ اکبر طبری کیست ؟

روز گذشته خبر بازداشت معاون اجرایی حوزه ریاستِ رئیس پیشین قوه قضاییه به نقل از نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

معاون سابق دستگاه قضا در چنگال عدالت/ اکبر طبری کیست ؟

اکبر طبری فردی که علیرضا زاکانی نمیانده سابق مجلس و چهرهای اصولگرا وی را عنصر فاسدی در قوه قضاییه معرفی کرده بود که به ادعای وی دو رئیس قوه را بیچاره کرده است.

با حضور رییس جدید قوه قضاییه در ساختمان سفید رنگ قوه‌مقننه عزل طبری از اولین جابجایی‌های رییسی بود. ظاهرا وی که سابقه حضور در این دستگاه عریض و طویل را دارد به خوبی با کارنامه طبری آشنا بوده و به همین دلیل عزل وی را جزو برنامه‌های اولیه خود قرار داده بود.

اما واقعا اکبر طبری کیست؟

اطلاعات چندانی از اکبر طبری در رسانه‌ها وجود ندارد. هرچند زاکانی نامی از دو رئیس قوه قضاییه‌ای که طبری در زمان ریاست آنان در دستگاه قضا مشغول به‌کار بوده نیاورده، اما به نظر می‌رسد منظور او آیات سید محمود هاشمی شاهرودی و صادق آملی‌لاریجانی است. بر اساس گزارشی که خبرگزاری فارس در سال ۸۶ (دو سال قبل از پایان ریاست هاشمی‌شاهرودی بر دستگاه قضا) با عنوان «تغییرات گسترده در قضائیه» منتشر کرده، نام اکبر طبری به‌عنوان یکی از کسانی که احتمال برکناری‌اش وجود دارد، آمده است. فارس در این گزارش می‌نویسد: "اخبار تأییدشده حاکی است که طبری، مدیرکل امور مالی قوه قضائیه نیز به‌زودی تغییر می‌کند."

با این حال، بعد از این گزارش، اطلاعات دیگری از برکناری یا ادامه فعالیت طبری در زمان ریاست هاشمی‌شاهرودی در دستگاه قضا وجود ندارد.

طبری همچنین در طول سال‌های ریاست آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا، مدتی به‌عنوان مدیرکل امور مالی قوه قضائیه و معاون اجرایی حوزه ریاست، حضور داشته است.

ادعای زاکانی در مورد طبری از سوی علی اکبر رائفی پورچهره رسانه ای نام آشنایی اصولگرا نیز تایید میشود و در توییترش به آن اشاره می‌کند و خطاب به وی می‌نویسد: دوران خوش نشینی هایت در قوه قضاییه و برج روما گذشت.

گفتنی است برج روما یکی از لاکچری‌ترین ساختمان‌های مسکونی در منط‌قه کامرانیه تهران می‌باشد.

زاکانی پس ازافشاگری مورد طبری از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد " تا دیر نشده است از او تبری بجوید."

موضوعی که با واکنش دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه می‌شود

ماجرا چه بود؟

روز ۵ تیرماه خبرگزاری ایرنا در گزارشی با عنوان «فردی که زاکانی «عنصر فاسد» خواند، همراه آملی لاریجانی به مجمع تشخیص رفته است»، اطلاعات موجود در فضای رسمی کشور را درباره فردی به نام اکبر طبری پور، از مسئولان دفتر رئیس پیشین دستگاه قضایی جمع‌آوری و ارائه کرده بود.

دو روز بعد از انتشار این گزارش، دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی با ارسال جوابیه‌ای به ایرنا، ضمن دفاع از آقای طبری در برابر اتهامات نماینده سابق مجلس به وی، این سوال را مطرح کرد که مدعیان اگر مدعی اتهامات دیگرند، چرا آنها را با رییس قوه قضاییه در میان نگذاشته‌اند؟

در این جوابیه همچنین از بررسی اتهامات و تبرئه این فرد در دادسرا و احراز خلاف بودن آنها از سوی آیت‌الله لاریجانی خبر داده و اعلام شد: « رئیس قوه قضائیه پیشین هم خود مستقلاً آنها را بررسی و خلاف بودن آنها برای وی محرز شده بود؛ مدعیان اگر مدعی اتهامات دیگرند، چرا در طول ده سال، آنها را با رییس قوه قضاییه در میان نگذاشته‌اند؟» امری که دارای نوعی تعارض بود و ضمن تبرئه طبری، وجود برخی اتهامات به وی محتمل دانسته شده بود.

به هر تقدیر اکبر طبری به امروز چنگال قانون افتاده است و باید منتظرماند و دید که دست عدالت دستگاه قضا و رویه جدید آیت الله رییسی در برخورد با مفاسد با این نیروی سابق دستگاه قضا چگونه برخورد خواهد کرد؟

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • دبیر
    0

    احسنت به اقای رییسی .باید با مفسدان اداری واقتصادی با مشت اهنین برخورد شود .متاسفانه خود اقایان لاریجانی ها گرایش اشرافی دارند .مثل نیروهای انقلابی مدیریت نمیکنند .صادقانه بگویم فشل هستند .انگیزه ندارند. زنده باد جمهوری اسلامی.

    نظرات شما -
    • جوادملای
      0

      سلام به رهبرانقلاب دست مریضابه ریسی با همچنین کاری که کرددل همه ایرانیهاراشادگرددرودبرسیدخداخامنه ای ریسی دشمنانتان نابودباد

    • علی
      0

      حال بگذارید رییسی کارش را بکند داره درست میره اگه اون نبود که گند اونها رو نمیشد حالا دلیل این که از معاون اولی به دادستان کل تنزیل شد مشخص شد یعنی اون اقا مهمتر از رییسی عزیز برای لاریجانی بوده

  • محمد
    0

    بهرام که گور می گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت در جمهوری اسلامی هیچ خلاف کاری نمی تواند از عدالت فرار کند دور (دیر)و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و این اخطاری است به همه غارتگران

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      چه فایده. وقتی مردم تلف شدند، انوقت اقایان تازه کسی مثل این یا مرتضوی را یک گوشمالی ظاهری میدهند. مثلا میفرستن توی یک سوئیت شیک. اینم به خاطر اوضاع کنونی است که فهمیده اند مردم جان به لب و خشمگین اند.

  • حسین
    0

    سید بزرگوار به خداوند کریم و عادل قسمت میدم باورهای ما رو در خصوص خودت لکه دار نکن و تا آخر ذره ای از عدالت امام مظلومان حضرت علی (ع) مرد مردان را به نمایش بگذار.

  • بینام
    0

    چرااملی لاریجانی ازمفسدبودن طبری اطلاع داشته باایشان برخوردنکرده است؟وقتی الان ازاقای لاریجانی چنین کم کاری میبینیم پس بدانیدکه مسولیت ایشان درتشخیص مصلحت نظام فایده نداردوهمه به فنامیرویم لطفاسانسورنکنیدبرترینها

  • سباستین
    0

    خیلی عجیب هست ک اقای طبری در زمان دو رییس قوه بخور بخور فراتر از باور داشته بعدها ب عنوان بازوی رییس مجمع تشخیص با تشریفات و احترامات انچنانی ب جلسات برده شده.واز طرف دفتر رییس مجمع دفاع خاص شده ..الان بازداشت شده.پس کیا رو باید بگیرن .اینم ی بابک دیگر

  • امید
    0

    پس تو ایران هم میشه عدالت رو اجرا کرد !غیرممکن نبوده !بخدا من که ناامید بودم از بوی عدالت در قوه قضائیه !ولی قربون حکمتت خدا ؟!که رئیسی رای نیاورد و بفهمد که مشکلش در قوه قضائیه بوده آقا هم تحول بخواهد یعنی قبول نداشته !حالا ببین کیا رو میگیرن !نماینده مجلس معاون قوه ! رئیسی بهشتی دیگر است !آقای رئیسی گرچه در زمان دادستانی شما ظلم بزرگی به من شد ولی اگر مردم از شما راضی شدند یعنی به انقلاب خوشبین شدند والله حلالت میکنم !این را هم بدان :الخائن خائف دزدها ترسو هستند !خدا عادل است و به عدالت کمک میکند !فقط مقطعی و گذرا نباشد !نگران قضات نباش نگران غضب خدا باش !دستور چند روز پیش شما امیدبخش بود :دادگستریها موظفند کسی که نه زبان شکایت دارد و نه پول وکیل را کمک کنند . کاش میفرمودی و( پارتی هم ندارند !).....

    نظرات شما -
    • حبیب
      0

      درود بر سید بزرگوار جناب رئیسی دلمان را خوش کردی از طرف یک جانباز دفاع مقدس با همین بدن علیل پشتیبان وهم رزم شما هستیم درود بر مقام رهبری

  • محمد حسن
    0

    رائفی پور اصول گرا نیست

  • ناشناس
    0

    من شخصا پاک نا امید از عدالت قانون بودم اصلا باورم نمی کرد.ولی با وجودی که متاسفانه در طول انتخابات کلا به اصلاح طلبان رای می دادم وگرایش داشتم. کامل احساس حقارت و مایوس شدن از خودم دارم. حرکات و رفتارهای آقای ریسی طول این مدت از روی وجدان قضاوت کنیم. جای امید ونوید عدالت و قانون. دارد. مرد با شرف حرکت خدای ادامه بده تا بیچارگان در برابر ظالمان بیشتر ازاین از دین خدا گریزان نشوند. روند مثبت پیش می رود.اقای ریسی ادامه بده برای خدا و خلق خدا .دوست دشمن نمی توانند انکار کنند.مسیر درست پیش می رود.ریشه فساد هر قدرتی است بکن بکن بکن .تا همه چیز ویران نشده رحم نکن به مفسد .فاسد دزد اختلاس گر .اقا زاده خانم زاده داماد زاده.نابودشان کن تا محرومین باور کنند. انقلاب اشتباه نبوده.

  • دادمان
    0

    بروید از مملکت.بس کنید,همش اختلاس فساد.اون هم در قوه قضاییه.بروید .دستان به خون مردم مظلوم الوده, بس کنید ازین اوضاع. شما باید با مفاسد بجنگید نه اینکه زمین حاصلخیز برای رشد خلاف. اقای ریسی ماموریت سنگینی درپیش دارد,ابراهیم زمانه. تبر در دست بگیر تمام بتان را قلع و قم کن و تاریخ بساز.مملکتی که افرادداخل سازمان قضایی دچار لغزش بشن باید به حالش گریست.

  • جواد
    0

    مگه میشه یک رییس از گند کاری و مفاسد معاونش بی خبر باشه اگر خبر داشته که واویلا اگه خبر نداشته که یک عمر اشتباه رییس بوده

  • کاربر ناشناس
    0

    درود برسید.آ قا ی ریسی ترا به خدا قسم میدم دست تمام اخلال گران اقتصادی قطع کنید تااینکه عبرت برای دیگران شود.

  • علی صدیقی
    0

    درود خدا بر تو ای سید خدا واقعا دستت درد نکنه اقای رئیسی .شما بهشتی دومی هستید.رحمت خدا بر شما باد که اینگونه با جرات با مفاسد برخورد میکنید.این کار شما باعث دلگرمی مردم به نظام و مملکت میشه.دست تک تک خادمان این ملت رو میبوسم.خدا خیرتون بده باعث شادی مردم شدید.

  • ف.ص
    0

    این مصلحت نظام شده دوره بخور بخوره ثانویه بعد از بخور بخوره اولیه جمع کنین این زباله دان تاریخو

  • محبوبه
    0

    از رای ک دادم الان جوابش را گرفتم ..گر صبر کنی زغوره حلوا سازی . الان وقتش هست ..که آقای رئیس شناخته شود ...و دست این کرسی نشینیها مفت خور قطع کند ..

  • کاربر ناشناس
    0

    بالای سر دادگستریها بنویسید :قاضی بالاتر از قانون است و حق بالاتر از قاضی است . گذر زمان حق را ناحق نمیکند حق را آشکار میکند )

  • مبادا
    0

    پینوشت

  • ع م
    0

    سلام فساد انقدر نهادینه شده فقط تنها راه یک قاضی مستقل از نظام وجناح اصول گرا واصلاح ط لب میتواند دزدان اموال مردم و ب چنگ قانون بندازد اگه واقعا نظام خواستار شفافیت وعدالت هست تنها راه علاج قاضی های باشرف که وابستگی بهیچکدا م از گروها نداشته باشن

  • مسعود
    0

    درود خدا بر زاکانی که این فرد را به زیر کشید

  • arman
    0

    چرا زمان لاریجانی گیر نیافتاد؟ کنار گوش لاریجانی بود و لاریجانی نفهمید؟

    نظرات شما -
    • محمدی
      0

      چ حرفا میزنی؟ معلومه چرا، درخت ، ریشه خودشو نمیزنه

  • کاربر ناشناس
    0

    همه دزدن.چرا محاکمه و مجازات نمیکنند.اینهمه دزد وجود دارد.بعداز محاکمه میگویند اینقدر خوردی برگردان.خورده اش صد برابر شده

  • کاربر ناشناس
    0

    توجه کنید همشون دزدندالان خداگرفتدشون دارندهمدیگررو لو میدند

  • اسممو وِلِلِش،راست میگی اینارو چاپ کن
    0

    اینا وقتی اعدام میکنند جنازه واعدام کردنشونو که نشون نمی دن لااقل زندان شون زندان هتل زندان یا زندان خاصِّ خودشون نباشه زندانی که همه رومیفرستن باشه که بعید میدونم. این کارها (زندان همگانی ویکسان برای هراحدالناسی که خطاکنه) مختصّ نظام و حکومت آقا امام مهدی یه.اینحرفا روگفتم که فقط ی چیزو بگم وقتی تومجازات کردن (مجازات ظاهری )راست حسینی نیستن تو کارهای مهمتر از مجازات ظاهری (توقیف و مصادره اموال ) هم روراست نیستن وفقط حرف شو میزنند وادعاء می کنند که اموال دزیده شده رو پس گرفتیم حرف خالی وادعاء که خرجی نداره وعدّه ای ازمردم زود باور هم قبول میکنند تظاهرات ۲۲ بهمن وروز قدس وانتخابات و........تو تلویزیون وهمه خبرها صد دفعه نشون می دن اگه راست میگن اعدام های الکی رونمی گم همین استرداد وتوقیف اموال از آقایون وخانوم های دزد رو کامل با جزئیّات نشون بدن لااقل برای ی بار.والسلام یاعلی مدد.

  • علی رجایی
    0

    سلام و درود بر رئیسی. شادی بخش دلها و امید ستم دیدگان و یاور مستضعفان از همان روز اول که آمد دریافتم برای مردم مفید است و همیشه دم از مردم میزد نه مثل لاریجانی که همه اش بلوف و چاپلوس بود و کاری به درد مر دم و عدالت اجتماعی نداشت فقط میخواست ریاست کند خدایا خودت رئیسی را موفق بدار در برابر این همه آقا زاده و گردن کلفت و نفوذی خدا. یار و یاور تو باد مرد عدالت و مردم دار آقای رئیسی

  • شهاب الذین نجفی
    0

    سلام دوستان سلام مردم عزیز ایران وسلام برسید شجاع و دوست داشتنی ابراهیم زمان جناب حجت الاسلام رییسی الحق و والانصاف توی این مدت کم گل کاشتی مردم ایران از فساد ودزدی و آقا زاده و رانت خوار و مختلس و ژن خوب واحتکار و گرانی و......خسته شدن این راهی که درپیش گرفته ای ادامه بده سید خدا باتواست مردم با توهستند رهبربا تو و پشتیبان تواست از نیروهای مخلص ونترس سپاه درمبارزه با فساد کمک بگیرقطعا نتیجه مورد رضای خداوند و مردم و رهبرانقلاب خواهد بود اما شا الله.

  • ملت
    0

    معاون مالی دستگاه قضاء فاسد بوده .... پس نمک گندیده ... واقعاً رئیس این متهم لیاقت مصلحت نظام را دارد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! و

  • علی بهرامی
    0

    به دست پاکی جناب رئیسی ایمان دارم زیرا اگر خللی در دست پاکی ایشان بود در مناظره‌های ریاست جمهوری آقایان جهانگیری و... با آن برادران خوشنامشان!!!! صددرصد تاجایی که درتوان داشتند علیه جناب رئیسی رو میکردند با اینکه همه اعتمادم را به مسئولان از دست داده بودم باعشق پای صندوق رفتیم و بهمراه همسرم رای به آقای رئیسی دادم بتاز علیه فساد رئیسی پاکدست صادقانه بگم دوستت دارم

  • ایرانی
    0

    سلام من که واقعا متاسفم که در این وحله زمانی و در این کشور اون هم کشوری که ادعا میکنند اسلامیه هستم و دارم زندگی مینکم. ببخشید زندگی نه، مردگی. همشون دزدند. ما به جه امیدی در این کشور باید زندگی کنیم. صبح که پامیشیم همه جا اختلاس و دروغ و همه بانکها از نزول خورها هم بدتر شدند. خدایا خودت به فریادمان برس

    نظرات شما -
    • شهلا سالمی
      0

      همه که دزد نیستند این صحبتتون درست نیست.بله واسه جامعه ما این چند تا هم زیاده

    • ایرانی اسلامی
      0

      درسته ، شک نکن . ب نمایندگی ازانقلابی ها و اسلامی ها و ایرانی هایی که دورم میبینیم دارم میگم

  • پدرام حقیقی
    0

    باسلام والله من که بعنوان یک جوان دهه 60 بکل دیدگاهم عوض شده، زمانی که یک دزد از خانه ای دزدی میکند فقط صاحب خانه و خودش متضرر شده‌اند، اما وقتی یک قاضی که مدعی مسلمانی و شرع اسلام است و یا بدتر معاون رئیس قوه قضائیه دزدی میکند میزان ضرری که به اعتقاد و ایمان مردم میزند فاجعه‌ست. خداگواهه نود درصد امثال من اگر هنوز به نظام وفا دارن فقط بخاطر وجود مبارک حضرت آقا و زندگی محقر و ساده ایشان هست. همیشه در پاسخ افراد منتقد نظام و رهبری گفتم و باز میگویم برای سلامتی آقا دعا کنید مخصوصا دراین اوضاع و احوال اگر خدای نکرده ایشان نباشن خدا میدونه چه بر سرمان خواهد آمد. آقای رئیسی شما توانایی این را دارید که دوباره جوانها رو به اسلام و نظام اسلامی امیدوار کنید کافیست چند نفر از این خائنین به اسلام و رهبری را بدون رحم اعدام کنید تا مایه عبرت دیگران شوند. خداوند پشتیبان شماست

  • قاضی مست روانه زندان شد
    0

    خدا را سپاس که مفسد روانه زندان شد، لطفا از فسادهای این عالی جناب بگید که چه مفسدی بوده

  • گمنام
    0

    طبری دست راست لاریجانی بود و لاریجانی ها مخصوصا رییس مجلس هم برخلاف ظاهرشون همچین پاکم نیستن طوریکه احمدی نژاد هم دستشونو رو کرد. طبق اطلاعات موثقی که دارم هیچکس قدرت کله پا کردن طبری رو نداشت و اطلاعات سپاه بود که گیرش انداخت. من باشم لاریجانی ها رو از تمام مناصب دولتی برکنار میکنم.

  • ایرج
    0

    الان میفهمیم که اونروزی که بقایی علیه لاریجانی حرف زد و اوناهم بقایی را زندانی کردند حرفش کاملا درست بوده . قبلش هم دکتر احمدی نژاد این مرد عدالت محور و شجاع از فساد خاندان لاریجانی توی مجلس پرده برداری کرد و اونوقت بود که خاندان لاریجانی و رفسنجانی علیه احمدی نژاد فرمان حمله را صادر کردند. خدایش الان آقای ریسی خوب داره کار میکنه و اگر ریس جمهور هم دوباره احمدی نژاد بشه فکر کنم وضع ایران دوباره روبراه بشه

  • غدیر
    0

    باسلام باز هم دم بچه های سپاه گرم که بدون توجه به پست ومقام خلافکار های یقه کثیف امثال این شخص رو دستگیر میکنند ایا نباید برای مردم توضیح شفاف بدهند که چرا این 90 نماینده رد صلاحیت شده اند تا زمانی که مسولین با مردم رو راست نباشند مردم برای کسب اطلاعات به کانال ها وشبکه های بیکانه بیکانه ضد نظام جمهوری اسلامی ایران گرایش پیدا می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها