نمایش دست‌نوشته قرآنی منسوب به امام رضا (ع) در کتابخانه ملی

همزمان با ولادت حضرت علی‌ابن موسی الرضا (ع) برگ‌هایی از یک دست‌نوشته که منسوب به هشتمین امام شیعیان است، در کتابخانه ملی ایران به نمایش درآمد.

نمایش دست‌نوشته قرآنی منسوب به امام رضا (ع) در کتابخانه ملی

این اثر نفیس و معنوی مربوط به اواخر سده دوم هجری قمری می‌شود که خط آن کوفی مشرقی بوده و بر روی پوست با اعراب و فاقد اعجام (نقطه گذاری و تنوین) نگارش یافته است.

این برگ‌های مصحف شریف که کتابت آن‌ها منسوب به هشتمین امام شیعیان حضرت ابوالحسن علی ابن موسی الرضا (ع) می‌شود، آیات هفتم تا دهم سوره مبارکه مجادله و آیات سی و سوم تا سی و چهارم سوره مبارکه زخرف را در بر می‌گیرد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    قرآن مجازات کتمان کننده ی حقایق دینی قرآنی را چه تعیین کرده است؟ --- دین شناس اگر به مهم ترین وظیفه پیامبر گونه ی خود که روشنگری پیوسته ی قرآنی وعقلی برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری مردم از انحراف و کج روی است همیشه اقدام نکند تعهد خود به دین و مذهب و وفا داری خود به این تعهد را مخدوش می سازد و زیر سئوال می برد و شایستگی انتساب به حرفه ی شریف دین شناسی را از دست می دهد و خود را مصداق کتمان کننده حقایق قرآنی قرار می دهد . خداوند در قرآن کریم نسبت به کتمان حقایق قرآنی دین داری و مذهب داری ، دین شناسان و پیروان ادیان الهی را به محرومیت از رحمت الهی سخت هشدار داده و تهدید کرده است:« إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره بقره ﴾ و « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ » ﴿ آیه ۱۷۴ سوره بقره ﴾. اگر دین شاسان به و ظیفه حیاتی و سرنوشت ساز روشنگری علمی توده های مردم دین گرا در زمینه ی دین داری و مذهب داری با تبلیغ پیوسته ی حقایق قرآنی و عقلی سرشت نشین همیشه با احسای مسئولیت عمل کنند تاثیر شیطان در گمراه کردن پیوسته ی دین داران مذهبی با من در آوردیها در پوشش دین و مذهب به حد اقل می رسد و بجز افراد لجوج معاند دیگران که اکثریت توده های مردم دین دوست نا آگاه اند بلطف خدا و روشنگری دین شناسان یک عمر پایبندی خود به دین داری و مذهب داری را به تباهی نمی سپارند و خود را دچار هلاکت ابدی نمی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها