استان همدان ۲۲مخاطره طبیعی را تجربه کرده است/لزوم آمادگی در بحران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تجربه ۲۲ مخاطره طبیعی در استان همدان، گفت: اگر درک کنیم که امکان اتفاقات طبیعی وجود دارد پاسخ مناسبی برای آن خواهیم داشت.

استان همدان ۲۲مخاطره طبیعی را تجربه کرده است/لزوم آمادگی در بحران

محمودرضا عراقی ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت جامعه سوانح و بلایا با بیان اینکه تاکنون ۴۳ مخاطره طبیعی در جهان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۲۲ مخاطره در استان همدان تجربه شده است.

وی مهمترین این مخاطرات را زلزله، سیل و خشکسالی عنوان کرد و گفت: اگر درک کنیم که امکان اتفاقات طبیعی وجود دارد قطعاً پاسخ مناسبی برای آن خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ایران در حوزه مخاطرات در آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه ششم را دارد و بر همین اساس می توان گفت ایران یک کشور حادثه‌خیز است و باید آمادگی بیشتری نسبت به دیگر کشورها داشته باشیم، افزود: باید آمادگی بالایی برای حوادث داشته باشیم و در جامعه نیز حساسیت لازم وجود داشته باشد.

عراقی همچنین با بیان اینکه مطالبه‌گری‌های فوری در بحران اشتباه است به سیل اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان همدان در سیلاب اخیر ظرفیت کمک‌رسانی به لرستان، گلستان و خوزستان را داشت.

وی با اشاره به شکل گیری قرارگاه بازسازی و نوسازی در کشور و بیان اینکه برآوردخسارت‌های استان همدان در دو بخش کشاورزی و مسکن انجام و تاکنون ۵۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته است، گفت: ۵۴۲ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش مسکن و کشاورزی در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان نیز با بیان اینکه بیشترین آسیب را از رودخانه‌هایی که فکر می‌کنیم خشک است و آب ندارد می‌بینیم، گفت: در سیل ابتدای سال ۹۸ توانستیم اقدامات مناسب قبل، حین و بعد از بحران را در استان همدان انجام دهیم و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

علیمردان طالبی گفت: به دنبال کاهش صدمات بلایای طبیعی هستیم ولی هیچ‌گاه نمی‌توانیم آن را به صفر برسانیم و در هیچ جای دنیا هم این چنین نیست.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها