۹۵ درصد مهاجران افغانستان در خراسان رضوی مقیم مشهد هستند

۹۵ درصد از اتباع کشور افغانستان در خراسان رضوی در مشهد و پنج درصد دیگر در سایر شهرستانهای این استان مقیم هستند.

۹۵ درصد مهاجران افغانستان در خراسان رضوی مقیم مشهد هستند

به گزارش مشهد فوری ؛ مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه به هنگام بازدید سفرای کشورهای اروپایی از مهمانشهر تربت جام گفت: هزار خانواده از اتباع کشور افغانستان با بیش از چهار هزار نفر جمعیت در مهمانشهر تربت جام اسکان دارند که به لحاظ ارائه خدمات یکی از مهمانشهرهای نمونه کشور است.

سید علی قاسمی افزود: ۷۰ درصد از پناهندگان این مهمانشهر از خدمات اشتغال زایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برخوردارند.

وی ادامه داد: اشتغال و موضوعات فرهنگی از مهمترین مباحثی است که در این مرکز با آن مواجه هستیم و نیاز است در جهت ارائه خدمات بیشتر به پناهندگان اتباع خارجی خراسان رضوی دستگاه های متولی نگاه ویژه ای به این مقوله داشته باشند.

رئیس کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل در تهران نیز خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه پناهندگان را قابل تقدیر و تحسین دانست و گفت: فرصتهای خوبی در حوزه اشتغال، معیشت و بازگشت داوطلبانه اتباع کشور افغانستان در جمهوری اسلامی ایران به ویژه خراسان رضوی فراهم شده است.

ایوو سرینس افزود: در حال حاضر مهاجرین افغانستانی که در مهمانشهر تربت جام سکونت دارند از آسیب پذیرترین قشر مهاجران این کشور هستند.

بازدید از کلینیک درمانی، فضاهای آموزشی و کارگاه تولیدی لباس نوزاد از برنامه های پایانی این هیات دیپلماتیک در سفر به شهرستان تربت جام بود.

این هیات همچنین صبح امروز از مرز دوغارون در شهرستان تایباد بازدید کرد.

مهمانشهر تربت جام در فاصله هشت کیلومتری این شهر قرار دارد و شهر تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها