افزایش ۴ درجه ای دمای هوا در کاشان

کاشان - رئیس اداره هواشناسی کاشان از افزایش چهار درجه ای دمای هوا در این شهرستان خبر داد و گفت: شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

افزایش ۴ درجه ای دمای هوا در کاشان

عباس ارغوانی ، ضمن اشاره به افزایش دما در کاشان اظهار داشت: دمای هوا تا پایان هفته تغییر محسوسی ندارد اما از روز جمعه با افزایش دما مواجه می شویم به نحوی که دمای هوا تا چهار درجه سانتی گراد گرم تر می شود و بر همین اساس توصیه می شود تا عموم مردم به خصوص گروه های حساس از جمله کودکان و سالمندان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا و در ساعات اولیه شب شاهد باد نسبتاً شدید و پدیده گرد و خاک هستیم، افزود: با بروز پدیده گرد و خاک شاهد کاهش دید افقی و کیفیت هوا هستیم که این مهم بر اثر وزش باد نسبتاً شدید با جهت و شمال و شمال شرقی پدید می آید و پدیده گرد و خاک محلی نیز طی دو روز آینده دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی کاشان از افزایش دما خبر داد و ابراز داشت: بیشینه و کمینه دما طی چند روز آتی ۴۱ و ۳۰ درجه سانتی گراد است اما دمای هوا در روز جمعه افزایش محسوسی دارد به نحوی که تا چهار درجه هوا گرم تر می شود و بر همین اساس با توجه به بروز پدیده گرد و خاک محلی و افزایش دما افراد حساس به گرما، بیماران قلبی و تنفسی و افراد آسیب پذیر از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان به گونه ای برنامه ریزی کنند که در اوایل صبح و یا غروب آفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرند، گفت: تردد در این زمان ها خطر ابتلا به بیماری های شایع در فصل تابستان همچون گرمازدگی را به حداقل می رساند و همچنین توصیه می شود تا مصرف مایعات را افزایش دهند تا از این طریق آب از دست رفته بدن آنها جبران شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها