کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق با استفاده صحیح ادارات از وسایل سرمایشی

سخنگوی صنعت برق گفت: با تنظیم وسایل سرمایشی ادارات روی درجه متعادل ۲۴ شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خواهیم بود.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق با استفاده صحیح ادارات از وسایل سرمایشی

به گزارش خبر فوری ، سامانی سخنگوی وزارت کشور در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص تصمیمات دولت برای کاهش مصرف برق ادارات تصریح کرد: هر سال شاهد افزایش مصرف انرژی برق در تابستان هستیم، در یک روز اداری در تابستان ۵۹ مگاوات برق مصرف می‌شود در حالی که در یک روز اداری در زمستان، مصرف برق حدود ۳۴ مگاوات است که این تفاوت مصرف مربوط به وسایل سرمایشی است.

وی تفاوت مصرف برق در زمستان و تابستان را برابر مصرف برق در سه کشور همسایه دانست و افزود: از این ۲۴ هزار مگاوات، ۵ هزار مگاواتش مربوط به دستگاه‌های اداری است.

سخنگوی وزارت کشور بیان کرد: مبنای تصمیم گیری ما در جلسات مدیریت مصرف در صنعت برق ، برخورد با ادارات پر مصرف و کاهش مصرف برق از طریق استفاده درست از وسایل سرمایشی است.

وی درباره تغییر ساعت فعالیت دستگاه‌های اداری گفت: به لحاظ حقوقی تغییر ساعات اداری مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد به همین دلیل مقرر شد اولویت صرفه جویی در بخش دولتی باشد و ادارات در کاهش مصرف پیش قدم باشند بعد سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در حوزه مردمی لحاظ شود.

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: سه محور برای مدیریت مصرف برق تعیین شده است. اولین محور اینکه دستگاه‌هایی که دارای مولد برق اند موظف شدند در ساعات اوج مصرف از مولد‌های خودشان استفاده کنند و از شبکه برق کشور خارج شوند.

وی در خصوص دومین محور مدیریت مصرف گفت: دستگاه‌ها موظف شدند وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ و ۲۵ تنظیم کنند.

سامانی تصریح کرد: سومین محور ضمانت اجرایی است که با دستگاه‌هایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند برخورد جدی می شود.

در ادامه رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور نیز با اشاره به بار مصرفی ۱۸ هزار مگاواتی وسایل سرمایشی گفت:با تنظیم کولر‌های و وسایل سرمایشی ادارات درجه از درجه ۲۰ به درجه متعادل ۲۴ یا ۲۵ شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خواهیم بود.

رجبی مشهدی آگاه سازی مردم را در جهت تغییر رفتار مصرفی گفت: دولت نباید از مردم در رفاه بیشتری باشد، در ساعات روز باید میزان استفاده از وسایل روشنایی به حداقل برسد و بعد از ساعات اداری باید همه وسایل سرمایشی دستگاه‌ها و کامپیوتر‌ها و چراغ‌های غیر ضرور خاموش شود.

این مقام مسئول گفت: در طرح مدیریت مصرف ادارات، در تهران هزار مرکز که مصرف زیاد دارند را هدف داریم که مرحله اول آگاه سازی و مرحله دوم پایش چگونگی کاهش مصرف است.

وی ادامه داد: برای این منظور سیستم پایش طراحی شده که اجرای کاهش مصرف اداره دولتی قابل رصد است.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف باید نهادینه شود گفت: الگوی مصرف ۳۰۰ کیلو وات در ماه های گرم است که باید در ماه‌های غیر گرم به ۲۰۰ کیلو وات در ساعت برسد.

وی افزود: برای مدیریت مصرف برق تشویق‌ها و تنبیه های مناسبی در نظر گرفته شده است و امسال ۳۸۰۰ کلیو وات کاهش مصرف داشتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها