گره ترافیکی خیابان پرستار و عارف موضوع اختلاف‌برانگیز شهرداری و نظام پزشکی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: قانون فعالیت پزشکان در نقطه مرکزی شهر را بلا مانع اعلام کرده است و ما توانایی و ابزار لازم برای مدیریت این موضوع را نداریم.

گره ترافیکی خیابان پرستار و عارف موضوع اختلاف‌برانگیز شهرداری و نظام پزشکی

به گزارش مشهد فوری ، خلیل الله کاظمی در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: در طرح جامع تفصیلی که دو بار تا کنون به تصویب مراجع ذی صلاح رسیده است کاربری محدوده خیابان‌های عارف، محتشمی و خیابان‌های کوهسنگی را مسکونی و تا حدود کمی تجاری تعریف کرده است و کاربری درمانی یا بهداشتی ندارد.

وی گفت: برخی از شهروندان در این محدوده یک خانه ای را خریداری و از شهرداری پروانه مسکونی دریافت می‌کنند و ساخت‌وساز انجام می‌دهند تا از آن به‌عنوان مطب بهره‌برداری کنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه قانون فعالیت پزشکان را در این محدوده بلامانع اعلام کرده است، افزود: در قانون به بندی اشاره شده که گفته فعالیت مطب پزشکان و صاحبان حرفه‌های وابسته در خانه های مسکونی، تجاری، ملکی و استیجاری بلامانع است، بدیهی است درموارد استثنایی که برای سایر ساکنان آپارتمان های مسکونی محل ایجاد مزاحمت شود مرجع حل اختلاف مراجع قضایی خواهد بود.
کاظمی تصریح کرد: این قانون را هم شهروندان و مسئولان و پزشکان می دانند که حضور پزشکان در این نقطه از شهر و ساخت‌وسازهایی که دارد انجام می شود با این نیت است که اینجا مطب بشود.

پزشکان برای رفع نیازهای بیماران در یک منطقه جمع می شوند

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: جامعه پزشکی مانند اصناف دیگر برای رفع نیاز شهروندان در یک منطقه جمع می شوند.

علی بیرجندی نژاد در گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای خراسان رضوی افزود: نیاز جامعه پزشکی به یکدیگر خیلی زیاد است یعنی ما به تجهیزات، تخصص و مشاوره همدیگر خیلی نیاز داریم که این موجب شده وقتی بیماران در یک منطقه حضور دارند به یکدیگر دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما قوانین سختی برای پروانه دادن به پزشکان داریم، گفت: یک پزشک باد مراحل متعددی را طی کند تا بتواند در شهر مشهد وکلان‌شهرها پروانه گرفته و فعالیت کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: ما نمی توانیم از فعالیت پزشکی که پس از طی کردن مراحل قانونی برای گشایش مطب می خواهد در منطقه ای خاص فعالیت کند، جلوگیری کنیم.

بیرجندی نژاد تصریح کرد: وقتی قانون این اجازه را به پزشکان داده که در این محدوه فعالیت کنند این فرار از قانون نیست.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها