انگیزه بوفون در بازگشت به یوونتوس؛ دو رقمی شدن

جیان‌لوییجی بوفون با 9 قهرمانی، پرافتخارترین بازیکن حاضر در سری آ است.

انگیزه بوفون در بازگشت به یوونتوس؛ دو رقمی شدن

جیان‌لوییجی بوفون دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایتالیا با عقد قراردادی یک ساله به یوونتوس بازگشت تا دوری او از تورین، تنها یک سال به طول بینجامد.

بوفون که در جولای 2001 با قراردادی 52 میلیون یورویی از پارما به یوونتوس پیوسته بود و به گرانترین دروازه بان تاریخ فوتبال تبدیل شده بود، 17 فصل در این تیم حضور داشت و در 655 مسابقه از دروازه این تیم حراست کرد و در نهایت، در پایان فصل 18-2017، این تیم را به مقصد پاریسن‌ژرمن ترک کرد.

بعد از گذراندن یک فصل در پایتخت فرانسه، بوفون دوباره به یوونتوس بازگشته و با قراردادی تا 30 ژوئن 2020 به بیانکونری وفادار خواهد بود. اما این بازگشت، یک فرصت تاریخی را در اختیار بوفون قرار خواهد داد.

جیان‌لوییجی بوفون هم اینک با کسب 9 قهرمانی، پرافتخارترین بازیکن تاریخ سری آ محسوب می‌شود و کسب یک قهرمانی دیگر در فصل پیش رو، بوفون را به نخستین بازیکن تاریخ این لیگ تبدیل خواهد کرد که با کسب 10 قهرمانی، تعداد فتح های خود را دو رقمی کرده است.

بوفون در فصل های 02-2001 و 03-2002 به همراه مارچلو لیپی نخستین قهرمانی های خود در سری آ را تجربه کرد و البته برای کسب یک قهرمانی دیگر تا 9 سال دیگر صبر کرد. سومین قهرمانی او در فصل 12-2011 و به همراه آنتونیو کونته رقم خورد و تا پایان فصل 18-2017، او 6 بار دیگر هم طعم قهرمانی در سری آ را چشید.

از این 9 قهرمانی که تماما به همراه یوونتوس در کارنامه بوفون ثبت شده اند، 4 قهرمانی به همراه ماسیمیلیانو آلگری، 3 قهرمانی به همراه آنتونیو کونته و 2 قهرمانی هم به همراه مارچلو لیپی رقم خورده است.

البته باید این نکته را هم درنظر داشت که بوفون در فصل های 05-2004 و 06-2005 به همراه یوونتوس فابیو کاپلو دو بار دیگر هم قهرمان سری آ شد اما این قهرمانی ها به دلیل رسوایی کالچوپولی از یوونتوس پس گرفته شد. در غیر این صورت، او اکنون با 11 قهرمانی دست نیافتنی تر می‌شد.

پشت سر بوفون، نام 6 بازیکن با کسب 8 قهرمانی به چشم می‌خورد که 3 نفر از آن ها، BBC خط دفاعی یوونتوس بوده اند؛ آندره‌آ بارزالی و جورجو کیه‌لینی در طول 8 فصل اخیر، هر ساله قهرمان سری آ شده اند تا دو بازیکنی که قبل از سال 2012 هیچ قهرمانی در سری آ نداشتند، اکنون در رده دوم پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این لیگ قرار داشته باشند.

لئوناردو بونوچی نیز با 8 قهرمانی در کنار این بازیکنان قرار دارد اما داستان او اندکی متفاوت است. بونوچی پیش از پیوستن به یوونتوس در سال 2010، در مقطعی برای اینترمیلان بازی کرده بود و نام او در بین بازیکنان اینتر که قهرمان فصل 06-2005 سری آ شدند، به چشم می‌خورد؛ هرچند که او تنها یک بار در آن فصل به میدان رفت.

او همچنین فصل 18-2017 را دور از یوونتوس و در میلان سپری کرد و به همین دلیل رکورد قهرمانی های متوالی او به همراه یوونتوس در عدد 6 متوقف شد.

اکنون بارزالی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و بونوچی و کیه‌لینی فرصت دارند در فصل پیش رو، تعداد قهرمانی های خود در سری آ را به عدد 9 برسانند. اگر بوفون بازنگشته بود، این دو می‌توانستند رکورد بوفون را به چالش بکشند اما اکنون این بازیکنان در کنار هم برای یک قهرمانی دیگر خواهند جنگید.

ویرجینیو روزتا (پرو ورچلی، یوونتوس)، جیووانی فراری (یوونتوس، اینترمیلان و بولونیا) و جوزپه فورینو (یوونتوس) دیگر بازیکنانی هستند که توانسته اند 8 بار قهرمان سری آ شوند.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها