گزارش خبرفوری از روایت یک سریال درباره حادثه " بیدگنه "

آیا شهادت طهرانی مقدم کار اسرائیل بود؟/ وظیفه گاندو روایت‎گویی است یا ابهام‎زدایی

سریال

آیا شهادت طهرانی مقدم کار اسرائیل بود؟/ وظیفه گاندو روایت‎گویی است یا ابهام‎زدایی

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، حوالی ظهر روز ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۱۲ نوامبر ۲۰۱۱) در یکی از انبارهای موشکی سپاه پاسداران در پادگان مدرس در شهر ملارد انفجاری عظیم رخ داد که براساس این انفجار و طبق گزارش منابع رسمی و نظامی کشورمان ۲۷ تن از کارکنان رسمی سپاه در این حادثه شهید و ۱۶ نفر نیز زحمی شدند.

در این انفجار متاسفانه جمعی از نخبگان موشکی ایران از جمله سردار سرلشکر حسن تهرا نی مقدم، که به پدر صنایع موشکی ایران معرفی بود به درچه رفیع شهادت نائل شد.

در آن مقطع زمانی و با وقوع این انفجار و شهادت جمعی از نیروهای نظامی کشورمان مجله تایم به نقل از یک «مقام اطلاعاتی غربی» نوشت که این انفجار کار موساد بوده‌ است.

این مقام اسرائیلی در گفتگو با تایم در آن مقطع زمانی ادعا کرده بود که اقدامات خرابکارانه دیگری برای ضربه زدن به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران طراحی شده و به زودی اجرایی شود ادعایی که هیچ وقت عملیاتی نشد.

همچنین در آن برهه زمانی روزنامه دیلی تلگراف نیز به نقل از وبلاگ نویسی که با محافل امنیتی اسرائیل ارتباط داشت نوشت موساد با همکاری «مجاهدین خلق» این عملیات را اجرایی کرده‌است و ایهود باراک نخست‎وزیر وقت اسرائیل نیز این موضوع را تایید کرد و این در حالی است که تا به امروز که بیش از 8 سال از حادثه بیدگنه می‎گذرد هیچ کدام از نهادهای امنیتی و نظامی کشورمان به خصوص سپاه پاسداران درباره این موضوع موضع رسمی را اتخاذ نکرده است.

اما آنچه این روزها دوباره ماجرای انفجار " بیدگنه " و شهادت افرادی چون شهید طهرانی مقدم را پررنگ کرده است پخش سریالی از رسانه ملی است که ابهامات جدیدی را درباره این انفجار در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

سریال "گاندو" که ساخته "موسسه آوینی" است و این روزها از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود ادعایی را که ۸ سال پیش ایهود باراک، نخست‌وزیر وقت اسرائیل درباره "انفجار بیدگَنِه" مطرح کرده بود تائید کرد و در سکانسی جدید از این فیلم با اشاره به تروریستی بودن انفجار سایت موشکی ایران و شهادت سردار حسن طهرانی مقدم، به موضوع جزییات همکاری و برنامه ریزی آمریکا و موساد با سازمان منافقین برای ضربه زدن به دانش موشکی ایران پرداخت.

در سکانس مربوط به انفجار بیدگنه در سریال گاندو مامور امنیتی می‌گوید:« در انفجار بیدگنه ابتدا ما فکر می کردیم انفجار یک سانحه بوده اما دوسال بعد در اسنادی که ویکی لیکس منتشر کرد، مشخص شد جاسوسی که با نام رحمت والی به عنوان کارمند به این پایگاه وارد شده بود این عملیات تروریستی را به دستور آمریکایی ها و موساد و همکاری گروهک مجاهدین خلق انجام داده است.»

روایت سریال گاندو از تروریستی بودن حادثه بیدگنه و نحوه شهادت شهید حسن طهرانی مقدم و جمعی از نیروهای سپاه پاسداران این روزها سر و صدای بسیاری را در فضای عمومی کشور ایجاد کرده و این در حالیست که هنوز هیج نهاد امنیتی و نظامی کشورمان به خصوص سپاه پاسداران درباره این موضوع به صورتی رسمی اظهارنظری را مطرح نکرده است و تنها سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در واکنش به روایت سریال گاندو درباره شهادت شهید طهرانی مقدم به این نکته بسنده کرده است که شاید در آن مقطع زمانی دلیل حادثه مشخص نشده باشد، اما به مرور زمان که اخبار و اطلاعات درباره انفجار تکمیل شده باشد، به این نتیجه رسیده باشند و من نمی‌توانم دقیق در این باره نظری بدهم.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به اینکه این اتفاق‌ها در این موارد طبیعی است، گفت: در انفجار حزب جمهوری اسلامی و ریاست جمهوری هم ابتدا کسی فکرش را نمی‌کرد که این انفجارها کار کشمیری و کلاهی باشد، اما به مرور که تحقیقات تکمیل شد به این نتیجه رسیدند که کار این دو نفر بوده است.

وی افزود: در این مورد هم بنده نمی‌توانم نظر قطعی بدهم، اما این احتمال است که در مقطع اولیه دسترسی کامل به اطلاعات وجود نداشته و به مرور که تحقیقات دنبال شده به نتایج دیگری رسیده باشند و در این موارد این اتفاق طبیعی است.

همچنین بیش از این در سال ۱۳۹۵ نیز برادر حسن تهرانی مقدم در سالگرد انفجار بیدگنه گفته بود کشته شدن برادرش حاصل "جنایتی تروریستی" بوده اما هیچ گاه شخص یا ارگانی رسمی این ادعا را تائید نکرده بود تا اینکه صداوسیما در سریال "گاندو" به عنوان یک واکنش رسمی، جزئیاتی از آن عملیات تروریستی را طرح کرده است.

بدون شک در روزهای آینده باید منتظر باشیم تا سپاه پاسداران یا هر نهاد نظامی و امنیتی دیگر درباره اتفاقات حادثه " بیدگنه" موضع رسمی خود را اعلام کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • خواننده
    0

    شیرمردی بی بدیل بود شهید تهرانی مقدم. روحش شاد و درجات افزون.

  • سناتور
    0

    از روز اول معلوم بود کار سازمان یافته ای بوده ولی اینکه چه کسانی مسبب این کار بودند مشخص نبود. نیازی به جوسازی هم نداره. اسرائیل بارها خودش اذعان کرده کار خود ما بوده و بوسیله مجاهدین خلق انجام شده.

  • حقوقدان
    0

    مرگ بر اسرائیلِ جنایتکار... الموت لاسرائیل... ❌Down with Israel... ❌

  • حزب الله
    0

    نام اسرائیل و آمریکا و منافقین بهانه اس است که مزد قربتاً الی الله آقای تهرانی باشد.شهادت حق اوست چون خودش را نوکر مولا امیرالمومنین میدونه.و خدماتی که انجام داد واسه بالا بردن پرچم حضرت مهدی در جهان باشه.یا علی.شهادت مبارک آقای تهرانی باشد یادش گرامی صلوات

  • گوده
    0

    باید یکی را پیدا کرد ‌تقصیر را گردن او انداخت ....بهترینشان اسرایئل وامریکا است

  • ملت
    0

    درود بیکران به روح کسانی که غیرت ایرانی تو وجودشون بود خوش به حالشون این شهید و شهدا دیگه اگر بودن سی و دوسال بی کفایتی و بی مسولیت بودن اصلاح طلب های وطن فروشی که تمام هم و غمشون رابطه و ضربه و مذاکره است و قلع و قم میکردن کار هر کشوری بود چرا باید ما با بردگان اینها مذاکره کنیم چرا باید تکیه به اروپا کنیم هرچند دیگه تموم شده کار هر کشوری بود پاسخش اینه همه میتونن طهرانی مقدم باشن شمال جنوب غرب شرق

  • محسن
    0

    روحت شاد آقای تهرانی مقدم شهادت گوارای وجودت اگر مغزهای متفکر شماها نبود تا الان ایران هم مثل کشورهای عربی گاو شیرده شده بود برای آمریکا

  • طاهریان
    0

    به لطف خدا و شهدا تهرانی مقدم های زیادی زاده شدن و میشن که داریم روز به روز نتایجشونو میبینیم با پدافند هوایی سوم خرداد که امریکا رو به ذلت کشوندند. شهادت ارزوی مردان خداست.

  • ایرانی
    0

    در این کشور چه خبر است چه آشفته بازاری است چپاول غارت جنایت زنا فحشا کفر قتل و دیگر چه فعل دیگری از منکرات باقی است

    نظرات شما -
    • مهدی م
      0

      حداقل خفقان نیست چون شما راحت داری هر چی هست و نیست رو می گی!!

  • موسوی
    0

    موشکی که با نصرت الهی و کمک مغز متفکر و خلاق و دست توانمند ایشان ساخته شد می تواند پایگاه های این داعشیان وطنی سازمان منافقین را در عمق خاک دولت خائن فرانسه هدف قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها