بازگشت دروازه‌بان فراموش‌شده؛ ماجراجویی در ترکیه

علیرضا حقیقی، دروازه‌بانی است که نظر مثبت مسئولان باشگاه منمن اسپور را جلب کرده است.

بازگشت دروازه‌بان فراموش‌شده؛ ماجراجویی در ترکیه

تیم منمن اسپور ترکیه با قهرمانی در مسابقات لیگ دسته سوم ترکیه توانست به لیگ دسته دوم صعود کند. این خبر از این جهت مهم است که شاید این صعود به بازگشت یک دروازه‌بان ایرانی بعد از دو سال به قفس توری منجر شود.

علیرضا حقیقی، دروازه‌بانی است که نظر مثبت مسئولان این باشگاه ترکیه‌ای را جلب کرده و آنها برای شماره یک تیم‌شان روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. این در حالی است که حقیقی برای آخرین بار در سال 2017 در سطح اول سوئد بازی کرد. او در بازی‌های نیم‌فصل دوم سوئد تقریبا فیکس بود و در بازی‌هایی که به میدان رفت فقط توانست 2 کلین‌شیت را به نام خودش ثبت کند. بعد از پایان فصل، حقیقی در تیم جدیدش بازی نکرد و مدتی بعد دیگر تیمی نداشت و حتی آلترناتیوی هم برای هیچ یک از دروازه‌بانان ایرانی یا لیگ‌های دیگر محسوب نمی‌شد.

تیم منمن اسپور که با وجود قهرمانی در لیگ دسته سوم آمار دفاعی بسیار بدی داشته است به دنبال بهبود این آمار است. آنها در قدم اول بعد از جدایی «نکات ایلماز» دروازه‌بان اولشان مذاکرات جدی با حقیقی را شروع کرده و به توافقات اولیه هم دست پیدا کرده‌اند. ایلماز در فصل گذشته در 30 بازی در لیگ درون دروازه ایستاد و 35 گل دریافت کرد. این در حالی است که او در 9 بازی کلین‌شیت کرده و یعنی این 35 گل را در 21 بازی دریافت کرده است. دروازه‌بان دوم آنها هم در 5 بازی رکورد یازده گل خورده را از خودش به جای گذاشت. منمن اسپور با این تعداد گل دریافتی، هشتمین خط دفاعی لیگ دسته سوم ترکیه بود که نشان از عملکرد بسیار بد آنها در فاز دفاعی می‌دهد.

حضور بازیکنان ایرانی در لیگ دسته اول ترکیه خیلی با خاطرات خوبی همراه نبوده است. لژیونر شدن دروازه‌بان‌های ایرانی هم انتقال خاطره‌سازی را برای فوتبال ایران رقم نزده است. حالا باید دید رفتن یک دروازه‌بان به لیگ ترکیه آن هم سطح دوم لیگ این کشور چه سودی را برای طرفین خواهد داشت.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها