تاکید رئیس صداوسیما بر بی‌طرفی در انتخابات

رئیس سازمان صداوسیما گفت: سازمان صداوسیما همچون همیشه و البته کامل‌تر و دقیق‌تر از قبل باید با رعایت بی‌طرفی در انتخابات زمینه حضور پرشور مردم و تشکیل مجلسی انقلابی و باکیفیت را در آغاز گام دوم انقلاب فراهم آورد.

تاکید رئیس صداوسیما بر بی‌طرفی در انتخابات

به گزارش خبر فوری و به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری در نشست سالانه مدیران کل مراکز استانی رسانه ملی در مشهد مقدس از تشکیل قریب‌الوقوع ستاد انتخابات سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: مراکز استانی هم باید هر کدام ستاد انتخاباتی فعال و دقیقی داشته باشند و ضمن رصد دقیق شرایط استان زمینه حضور پرشور مردم و برگزاری انتخاباتی قانونمند را فراهم آورند.

او با تاکید بر لزوم صیانت از زبان فارسی اصیل با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: با بهره‌گیری از مشاوران و دستیاران متخصص، مانع فرسایش زبان فارسی در برابر تهاجمات زبان‌های بیگانه شوید و در این زمینه طراحی علمی و عملیاتی داشته باشید.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین با اشاره به فهرستی از نام‌های فارسی که در اختیار مراکز قرار می‌گیرد از ایجاد سازوکار تشویق و تنبیه در این حوزه خبر داد.

علی‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود رونق تولید را جان‌مایه اقتصاد مقاومتی برشمرد و خطاب به مدیران صداوسیمای مراکز استان‌ها، گفت: برای همکاری با قرارگاه رونق تولید که در معاونت سیما ایجاد شده است مانند بقیه معاونت‌ها و شورای اقتصاد به میدان بیایید. شما باید با معرفی ظرفیت‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌ها باعث موج‌آفرینی رونق تولید که مدنظر مقام معظم رهبری است، بشوید.

او همچنین با اشاره به ۱۸ سرفصل ارائه‌شده توسط معاونت سیما در فصل تابستان اظهار کرد: زمینه فعالیت‌های تابستانی هر مرکز بسته به شرایط اقلیمی و بومی‌ باید مورد بررسی قرار گیرد و مهارت‌ها و مشاغل به جوانان معرفی شود. همچنین باید در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف اقداماتی هوشمندانه صورت بگیرد که راه سوءاستفاده دشمن و اجرای برنامه‌ریزی آنها را ببندد و از فضای فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی محافظت کند.

علی‌عسگری با تاکید بر اهمیت پرداختن به جایگاه مساجد در صداوسیمای مراکز استان‌ها، گفت: می‌توانید با معرفی مساجد نمونه یا حتی نقد نسبت به مساجدی که ضعیف عمل می‌کنند، به شبکه‌های ملی کمک کنید. به طور کلی برنامه‌ها باید از نظر کیفی، کمی و تکنیک و ظاهر پیشرفت کنند.

او بر لزوم مطالعه و تحقیق قبل از ساخت هر برنامه‌ای تأکید کرد و برنامه سازان را از ساخت برنامه‌های دم دستی بدون مطالعه برحذر داشت.

علی‌عسکری از مدیران مراکز صداوسیما در سال ۹۷ که به گفته او، تلاش آمریکا و صهیونیست‌ها برای ضربه به نظام را با فعالیت رسانه‌ای خنثی کردند، تشکر کرد. او همچنین حضور مردم در راهپیمایی‌های ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن را گواه موفقیت رسانه ملی در اقناع مخاطب و جلوگیری از القای انحرافات در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: انهدام پهپاد آمریکایی با موشک کاملاً ایرانی سوم خرداد، رونمایی از قدرت انقلاب اسلامی و اقدامی عملی در راستای پیام گام دوم مقام معظم رهبری بود که نشان از حرکت به سمت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. پس از مدت‌ها صبر استراتژیک، با این اقدام بازدارنده، غربی‌ها در حوزه‌های مختلف، عقب‌نشینی کردند. اگر چه ما در صلح مسلحیم و در حوزه نظامی به موازنه رسیده‌ایم، اما جنگ رسانه‌ای ادامه دارد و بار بزرگی بر دوش ما در سازمان صداوسیما قرار دارد.

علی‌عسکری همچنین نقش رسانه‌های استانی را در جنگ رسانه‌ای و فرهنگ مقاومت مهم برشمرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که بر فرهنگ مقاومت تأکید داشتند، گفت: ما به عنوان رسانه ملی باید فرهنگ مقاومت را پیگیری و تقویت کنیم. فرهنگ مقاومت باعث شکست‌ناپذیری و عامل پیروزی ما در جنگ اراده‌ها است.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: بر این اساس مأموریت شماره یک ما، ترویج فرهنگ مقاومت است و باید برای رشد این ادبیات و گفتمان، کار کنیم و به شبهات جواب دهیم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها