وزیر اقتصاد در نشست خبری :

97 درصد از در آمدهای مالیاتی تحقق یافته است/ به مستاجران وام خواهیم داد/ بحثی برای افزایش قیمت بنزین در مرداد نداشته ایم

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تحقق 97 درصد از در آمدهای مالیاتی در سال 97 خبر داد.

97 درصد از در آمدهای مالیاتی تحقق یافته است/ به مستاجران وام خواهیم داد/ بحثی برای افزایش قیمت بنزین در مرداد نداشته ایم

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در نشست خبری با اشاره به شرایط سخت ابتدایی حضورش در عرصه وزارت به علت تحریم‌ها گفت: وزارت اقتصاد در طول این مدت اقدامات بسیاری انجام داده اما به علت شرایط حساس نتوانسته ایم همه را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه دست ما در مقابل دشمن پر است و ما راهکازهای بسیاری داریم اما من از گفتن آنها معذورم ،تصریح کرد: دشمن دنبال فشار بر منابع و بودجه دولت بود و وزارت اقتصاد مانع فشار از هر دو سو شد. این شرایط باعث شد ما به جای تکیه بر نفت، بودجه غیر نفتی را ایجاد کردیم. ما بر اساس مالیات این بودجه را شکل دادیم. همه می‌گفتند زیر صد هزار میلیارد بودجه مالیاتی داشته باشیم. ولی عدد بیش از این بود. ما 97 درصد درامد مالیاتی در سال 97 داشتیم.

وی با بیان اینکه در درامد غیر نفتی در سال ۹۷ کمترین کاهش را داشتیم، تصریح کرد :این روند در سه ماهه اول ۹۸ هم ادامه داشته است. البته روند مطلوب نیست ، ولی قابل قبول است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در این شرایط باید کسب و کار را رونق دهیم، تصریح کرد : بهبود فضای کار هدف اصلی ما بود. شاخص کلی ما البته ۴ رتبه پایین امده. اما این کاهش به معنی کاهش امتیاز ما نیست. ما ضمنا در برخی شاخصها بالاتر رفته ایم. مثلا در صادرات برون رفتی ۴۹ رتبه بالارفتیم.
یک مانع در این زمینه، قوانین مزاحم بوده است. ما از همه می‌خواهیم قوانین مزاحم برای رونق کسب و کار را به ما بگویند.

دژپسند تصریح کرد: ما برای رونق کسب و کار نقشه عملیاتی گسترده ای هم خواهیم داشت که هفته بعد از آن رونمایی خواهیم کرد. راه مقابله با دشمن همین کسب و کار و رونق آن است.

دژپسند در ادمه گفت: بانک‌ها باید دارایی منجمد را تبدیل به دارایی‌ای کنند که روند ارایه تسهیلات را بهبود ببخشد و توافقی با بانک‌های دولتی انجام شده تا در پایان سال دارای منجمد بانک‌ها صفر شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات انجام شده در بازار‌های پول وسرمایه گفت: در آینده نزدیک یک پروژه بزرگ با هدف هدایت نقدینگی افتتاح میکنیم تا با همکاری تعاونی چند بانک این طرح در امیدیه افتتاح شود. در این طرح مسکن ۴۰۰۰ واحدی هم قیمت مسکن کاهش میابد و هم سایر کسب و کار‌ها رونق خواهند یافت.

دژپسند همچنین به پیشنهادات خود برای حمایت از اقشار آسیب پذیر هم اشاره کرد و گفت که برای حمایت از مستأجران قصد داریم صندوقی را راه‌اندازی کنیم که با وام دادن به مستأجران به تأمین رهن آنها کمک کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ستاد اقتصادی دولت این جمع بندی انجام شد که تا پایان سال تغییری در سیاست تخصیص ارز دولتی انجام نشود، گفت : در هیچ جلسه ای موضوع افزایش قیمت حاملهای انرژی در مرداد ماه مطرح نشده است.

وی درخصوص مالیات سکه‌های پیش فروش شده از سوی بانک مرکزی هم گفت: مالیات ستانی از این سکه‌های قانونی بوده البته حتما کسانی که در بازار سکه از سودهای کلان برخوردار شدند باید پیشقدم شوند و این مالیات حقه را پرداخت کنند، قطع و یقین دریافت مالیات بر سکه را قانون مشخص می‌کند اما سکه‌های خریداری شده برای مهریه مشمول مالیات نمی‌شوند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها