چه مدافعانی زیر رادار تیم های جزیره هستند؟

با باز شدن پنجره نقل و انتقالات لیگ ها، شایعات زیادی به وجود آمده است و ممکن است که بازیکن های بزرگی از تیم های مختلف به لیگ جزیره بیایند و این لیگ را جذاب تر کنند.

چه مدافعانی زیر رادار تیم های جزیره هستند؟

امروزه یکی از اولویت های هر تیمی می تواند خریدن دفاع خوب باشد و تیم ها پول زیادی را روی خط دفاع خرج می کنند. برای مثال: لیورپول فن دایک را با 75 میلیون یورو و سیتی آیمریک لاپورت را با 57 میلیون یورو خرید؛ اما گاهی نیاز نیست پول بسیار هنگفتی را خرج دفاع کرد و می توان استعداد های جوان و ارزان را خرید که می توانند بسیار مناسب برای تیم نیز باشند.

برای مثال، فابین شار، دفاع نیوکاسل که فصل قبل تنها با 3 میلیون یورو از دیپورتیوو لاکرونیا به تیم رافا بنیتز اضافه شد و اکنون یک دفاع ثابت است. در این مقاله 5 مدافع ارزان و با استعداد که ممکن است به تیم های لیگ جزیره بپیوندند را بررسی خواهیم کرد.


1.آیسا مندی(رئال بتیس)


چه تیمی ممکن است او را بخرد؟لستر سیتی
لستر سیتی در فصل قبل زیر نظر برندان راجرز پیشرفت خوبی داشت و نوع بازی خود را تغییر داد.اما برای این که یک قدم جلو تر بگذارند،باید یک دفاع وسط خوب با قابلیت حفظ توپ تهیه کنند. فصل قبل یک افت ترسناک کیکه ستین و بتیس را گرفت و ستین هیچ انتخابی نداشت جز اینکه مقداری تغییر ایجاد کند. پس او نوع بازی را تغییر داد و بازی بتیس حتی برای چند دقیقه هم دیدنی شد و مرکز تمام زیبایی این بازی ها کسی نبود جز یک مدافع با قابلیت های بالا به نام آیسا مندی. او با داشتن 2904 لمس توپ،در بین مدافعان لالیگا در فصل قبل بهترین بود. او همچنین با 2387 پاس بیشترین پاس را در میان مدافعان لالیگا داد. البته هیچ مدافعی در فصل قبل بیشتر از او خطا نکرد و مندی مرتکب 56 خطا شد. او همچنین 10 کارت زرد در 35 بازی دریافت کرد. کم بودن نظم در او مشاهده می شود و به نظر می رسد با رفتن او به لیگ برتر، بهتر شود.


آرماندو ایتزو(تورینو)


چه تیمی ممکن است او را بخرد؟آرسنال

در بحث بازپس گیری توپ(252تا)و تصاحب توپ (87تا)هیچ مدافعی بهتر از او در سری آ پیدا نمی شود و در نبرد های هوایی پس از مدافع فیورنتینا، پزلا، با 118 نبرد هوایی موفق یک هیولا محسوب می شود. البته که تورینو کار راحت تری نسبت به آرسنال دارد و در لیگ هایی مثل لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان نیست اما عملکرد ایتزو در نوع خود عملکردی قابل قبول است. قیمت او نیز مناسب است و با توجه به بودجه آرسنال میتواند هدف مناسبی باشد. ایتزو با داشتن حدودا 78 درصد پاس صحیح میتواند مدافع خوبی برای آرسنال باشد. البته آرسنال نیاز به مدافعی دارد که مانند سنگ سخت باشد و مانند موستفی و دیگر دفاع های آرسنال اشتباه نکند.


3.کریستوف هرلی(نیس)


چه تیمی ممکن است او را بخرد؟واتفورد
بدون توجه به عملکرد خوب آنها در فصل قبل،آن ها 59 بار گل خوردند و این یک فاجعه است. آنها 7 اشتباه منجر به گل داشتند که این افتضاح است و دلیل آن نیز یک دفاع نه چندان خوب و مستحکم است. این دفاع باعث شد که آنها فصل را در جایگاه یازدهم جدول تمام کنند.
آن ها زیر نظر خاوی گارسیا در حال پیشرفت هستند و تنها چیزی که اکنون به آنها کمک میکند یک دفاع وسط است تا دفاع را متمرکز کرده و به ساختار آن کمک کند. آن ها باید دفاعی بخرند که جایگزین کریگ کتکارت باشد زیرا او با 4 اشتباه یک فاجعه بود. هرلی با 33 بازی در لیگ فرانسه با تیم نیس تنها 35 گل دریافت کردند که با تیم قهرمان یعنی پاریس سنت ژرمن برابری کرد. او 101 از 161 نبرد هوایی را برنده بود و اشتباه منجر به گل هم نداشت. هرلی در کنار بازیکن سابق بایرن،دانته فصل را به اتمام و رساند و به نظر می تواند در واتفورد هم بدرخشد.


4.نیکو الودی( مونشن گلادباخ)


چه تیمی ممکن است او را بخرد؟ منچستر یونایتد
ده لیخت،مگوایر و دیوپ کسانی هستند که شایعه شده است که به یونایتد بپیوندند درحالی که بسیار به وجود آنها در الدترافورد مشکوک هستیم. اگر اوله گنار سولسشر دست از خرید آنها بکشد باید بازیکن گلادباخ را بخرد یعنی نیکو الودی. الودی کاملا مناسب سیستم جوان تیم یونایتد است و عملکرد شخصی او نیز حیرت انگیز است. او با 2422 لمس توپ و 1916 پاس درست در رتبه سوم بهترین ها در مدافعین بوندسلیگا در فصل 18_19 بود. او همچنین با 82 نبرد هوایی موفق جزو ده مدافع برتر لیگ آلمان بود. یکی دیگر از آمار او داشتن 157 بازپس گیری توپ، 130 دفع توپ و 48 تصاحب توپ است که بیشتر از هر مدافع گلادباخ است. البته با توجه به سن کم او (22)مقداری باید تجربه نیز کسب کند زیرا او در فصل قبل 6 اشتباه داشت که منجر به شوت به سمت چهارچوب شد. وقتی که مورینیو سرمربی یونایتد بود الودی همچنان مورد نظر شیاطین سرخ نیز بود. یک یا دوسال تمرین و کسب تجربه تحت نظر مربیان مطرح می تواند یک ریو فردیناند از او بسازد.


5.سلیف سانه(شالکه)


چه تیمی ممکن است او را بخرد؟برنلی
برنلی در سال های اخیر چند مدافع وسط خوب تولید کرده و داشته است،مانند:مایکل کین و تارکوفسکی. تارکوفسکی در حال انتقال به ولورهمپتون به نظر می رسد. رفتن او، بن می را منتظر یک همکار جدید می گذارد. هیچ مدافع وسطی از نظر نبرد هوایی مانند سلیف سانه نبوده است و او با 119 نبرد هوایی موفق بهترین مدافع از نظر نبرد های هوایی بود. این مدافع سنگالی پس از انتونس با 29 بلاک بهترین بود و سانه هیچ اشتباه منجر به گلی نداشت و در کل یک مدافع قابل اعتماد و قدرتمند است که برای تیم شان دایچ مناسب است. سانه با 83 درصد پاس از هر دو دفاع وسط برنلی بهتر بوده است و اگر دایچ این مدافع را بخرد می تواند از سانه مطمئن باشد. سانه در فصل قبل در کل بازی هایی که برای شالکه در تمام رقابت ها انجام داد، 4 گل به ثمر رساند و این در حالی است که آن ها فصل را در رده چهاردهم جدول به پایان رساندند و اگر تیمی از لیگ جزیره به او پیشنهاد دهد به نظر او پیشنهاد را قبول کند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها