طاهرخانی: ما اصل «از کجا آورده‌اید؟» را فراموش کرده‌ایم

نماینده مردم تاکستان در مجلس ضمن اشاره به ظرفیت‌های شهرستان تاکستان از وزیر اقتصاد، صمت و کشاورزی خواست که به منطقه تاکستان توجه کنند.

طاهرخانی: ما اصل «از کجا آورده‌اید؟» را فراموش کرده‌ایم

بهمن طاهر خانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: توضیح ناعادلانه ثروت ملی کشور برخلاف بندهای مختلف قانون اساسی نتیجه‌ای جز ظهور اشراف گرای جدید و پیدایش نوکیسه گان نداشته است. نوکیسه‌گانی که با تظاهر به شریعت و اجرای اصول قانونی بر ثروت کشور پنجه افکنده و شرایط جدید به کامشان خوش می‌آید عدم وجود برنامه‌ای برای مقابله با آنها پدیده شوم فقر و غنا را عمیق‌تر از هر زمانی رقم می‌زند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: تفکیک ناروا بین طاغوتیان بدون نقاب رژیم شاه با طاغوتیان نقابدار دوره ما که با ظاهری آراسته به دین به بیت المال سیطره پیدا کردند موجب غارت بیشتر این اموال در سایه قانون و قدرت شده است؛ طاغوتیان نوظهوری که انقلاب را دستاویزی برای ظاهرسازی و توجیه اعمال خلاف خود می‌کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به اصل ۴۹ قانون اساسی گفت: این اصل مسلم عقلی و دینی برای طاغوتیان نقابدار هرگز اجرا نگردیده است. ما اصل "از کجا آورده‌اید؟" را فراموش کرده‌ایم، فریادهای دلسوزان نظام به جای نمی‌رسد و متاسفانه روز به روز زمینه بی اعتمادی، شکاف بین آحاد مردم و بسیاری از مسوولان نظام را فراهم می‌سازد. خوشبختانه مجلس در اقدامی انقلابی برای رسیدگی به اموال نامشروع نقابداران قانونی رسیدگی به اموال آنها را تصویب کرد.

طاهرخانی افزود: سوء استفاده از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در باب خصوصی سازی و مردم سپاری باعث برخورد سلیقه‌ای در این زمینه شده است. عدم مدیریت این سیاست موجب فقر گسترده مستضعفین و ایجاد طبقه اشرافی شده و ثروت ملی کشور در انحصار افراد خاص یا ژن‌های برتر قرار گرفته است تا مایه فخر و مباهات آنها در برابر صاحبان واقعی کشور باشد. صاحبانی که از جان و مال خود برای حفظ کیان ملی و آرمان‌های ارزشی ملی و انسانی گذشتند. این عزیزان مستضعف هم اکنون به دلیل از دست دادن شغل و عدم تامین معاش حداقلی حیثیت و آبرویشان در امان نیست. عزت و غرور این عزیزان در هم شکسته شده است. عدم شفاف سازی نظام مالیاتی کشور بر اقشار کم درآمد مثل کارگران و کارمندان فشار وارد می‌کند. لذا باید با تعامل قوا و پی ریزی برنامه‌های عادلانه اقتصادی به دنبال ثبات اقتصادی باشیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پایان نطق خود اظهار داشت: تاکستان از بزرگترین منابع اقتصادی کشاورزی و صنعتی را در خود دارد. ۵۲ درصد صنعت استان در شهرستان تاکستان مستقر شده است. بخش عظیم تولید انگور و کشمش کشور در منطقه تاکستان انبار شده است. از وزیر اقتصاد، صمت و کشاورزی درخواست می‌کنم به این منطقه توجه کنند. صنعت و باغات شهرستان تاکستان در حال نابودی است. انتظار است که مسوولان این وزارتخانه‌ها به این مسائل توجه کنند. عدم برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی متاسفانه موجبات درگیری در بخش خرم دشت را پیش آورد بازداشت تعدادی کشاورزی بیگناه نتیجه این درگیری بود؛ درست است حریم رودخانه باید حفظ شود ولی آن کشاروزان عزیز ناچار از این عمل بودند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها